Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Preamplificator de bas, sau pe scurt bass boost


cozmalau

Postări Recomandate

Verifică pentru început cu un ohmetru ( evident cu placa nealimentată și după ce s-au descărcat condensatorii ) continuitatea între pinul 3 și masă . Măsoară chiar pe pinul integratului , nu pe cablaj. S-ar putea să ai o lipitură rece acolo.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 69
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • cozmalau

    25

  • UDAR

    12

  • Marian

    12

  • daniel_88

    7

Verifică pentru început cu un ohmetru ( evident cu placa nealimentată și după ce s-au descărcat condensatorii ) continuitatea între pinul 3 și masă . Măsoară chiar pe pinul integratului , nu pe cablaj. S-ar putea să ai o lipitură rece acolo.

Eee, asa este, nu am rezistenta intre pinul 3 si masa. Verific legatura si o reinoiesc eventual dupa care va dau rezultatele din nou.

Intradevar era o lipitura rece, acum am continuitate intre pinul 3 si masa, il pot pune sub tensiune?

Link spre comentariu

Pune-l și refă măsurătorile .

Cu voltmetru pe cc fata de mata am asa: pinul  1 + 0.08v, pinul 2 +0.08v, pinul 3 +0,08v, pinul 4 -11.87v, pinul 5 +0,05v, pinul 6 +0,05v, pinul 7 +0,05v, pinul +11,87v. 

Link spre comentariu

Acum măsurătorile de curent continuu sunt corecte  ( Mă rog , aproximativ . Nu sunt sigur 100% pe multimetrul tău - pe pinul 3 trebuia să ai 0,00V ! ) . Poți face probe - eventual cu câte un condensator în serie cu intrările .

Spune-mi dacă se mai încălzesc stabilizatoarele . Și o poză/schemă/desen cu cablajul ar fi bună , am o mică bănuială că un traseu de masă nu e chiar OK, dar nu sunt sigur.

Link spre comentariu

Acum măsurătorile de curent continuu sunt corecte  ( Mă rog , aproximativ . Nu sunt sigur 100% pe multimetrul tău - pe pinul 3 trebuia să ai 0,00V ! ) . Poți face probe - eventual cu câte un condensator în serie cu intrările .

Spune-mi dacă se mai încălzesc stabilizatoarele . Și o poză/schemă/desen cu cablajul ar fi bună , am o mică bănuială că un traseu de masă nu e chiar OK, dar nu sunt sigur.

Condensator de cati micro farazi sa pun pe intrare? Si acesta il leg cu minusul pe intrarea filtrului? sau cu plusul? Si la iesire tot asa?

Inca se incalzesc stabilizatoarele, probabil de la tensiunea prea mare pe intrare de +,0,- 32v? 

Am marcat cu rosu intrarea in stabilizator cu tensiune pozitiva, cu negru masa si cu albastru intrarea cu tensiune negativa. Pe placa mai am si un circuit de softstart cu protectie dc pt difuzoare si inca un bass boost care amplifica de 10 ori basii , schema este postata pe prima pagina, in fine.. deci pe partea din mijloc se afla situat acest filtru de subwoofer despre care am vorbit adineauri.

Posted Image

Posted Image

Si acel potentiometru de 22k stereo din schema ajusteaza basul?

Link spre comentariu

Waw ... Multă informație nouă . S-o luăm pe rând...

1. intrarea de +/- 32V e legată direct pe pinii stabilizatoarelor sau nu văd eu bine ? N-ai niciun electrolitic la intrare pe plăcuța aia ? Ai citit data sheet-ul lui 7812/7912 ?

2. Ce mai alimentează stabilizatoarele alea ? La câteva zeci de mA , fără radiator , e normal să se încălzească .

3. 2,2-10µF sau chiar mai mari , nu contează prea mult . E un test , oricum. Leagă-i cu minusul către montajul tău.

4. Potențiometru ăla stabilește frecvența de trecere - sub aia trece , peste se atenuează . Cu valorile din figură se reglează aproximativ între 20 și 120 Hz.

Editat de UDAR
Link spre comentariu

Waw ... Multă informație nouă . S-o luăm pe rând...

1. intrarea de +/- 32V e legată direct pe pinii stabilizatoarelor sau nu văd eu bine ? N-ai niciun electrolitic la intrare pe plăcuța aia ? Ai citit data sheet-ul lui 7812/7912 ?

2. Ce mai alimentează stabilizatoarele alea ? La câteva zeci de mA , fără radiator , e normal să se încălzească .

3. 2,2-10µF sau chiar mai mari , nu contează prea mult . E un test , oricum. Leagă-i cu minusul către montajul tău.

4. Potențiometru ăla stabilește frecvența de trecere - sub aia trece , peste se atenuează . Cu valorile din figură se reglează aproximativ între 20 și 120 Hz.

1. Alimentarea cu +/- 32v se face de la kitul de amplificare pe care este situata puntea redresoare si condensatori electrolitici de 4700 micro dupa care intra direct in stabilizatoare. Am pus pe iesirile fiecarui stabilizator cate un condensator polarizat de 100micro si cate unu de 100n.

2. Alimenteaza protectia dc, filtru de bas despre care am vorbit adineauri si inca un filtru care amplifica basii de 10 ori. 

3. Am incercat fara nicun condensator pus pe intare si iesire si functioneaza filtrul ca uns, va multumesc foarte mult, cu tot respectul.

4. Deocamdata am rezistente in loc de potentiometru, iar cand gasesc potentiometru de 22k stereo am sa il pun.

Editat de cozmalau
Link spre comentariu

1. Este bine să pui și pe plăcuța aia măcar câte un 47-100µF/50V  la intrarea lui 7812/7912 dacă lungimea firelor e mai mare de 10-15 cm . E bine să pui oricum.

 

În rest , felicitări . Bine că merge .

Editat de UDAR
Link spre comentariu

Subscriu la sugestia lui UDAR, 100uF+100n ceramic pusi chiar langa intrarea stabilizatoarelor, cei ceramici lipiti fizic cat mai aproape de pinul Vin al stabilizatoarelor, preferabil ar fi sa lipesti ceramicii direct intre pinii Vin si Gnd.

 

In alta ordine de idei, alimentarea +/-32 mi se pare un picut cam mare, fara radiator cu siguranta se vor incalzi destul de mult stabilizatoarele, dar esti cam aproape de limita suportabilitatii integratelor...Eu as inseria cateva diode pe traseul alimentarii de la sursa principala catre stabilizatoare ( inainte de condensatorii de filtrare de langa stabilizatoare ). Sa mai scazi alimentarea cu 1-2V, si deci sa ai o rezerva ceva mai mare. Sau altfel, avand in vedere consumul relativ constant al montajului tau, ai putea inseria cate o superdioda si pe plus si pe minus, e foarte simplu astfel sa stabilesti exact cat sa scazi din acea alimentare, si n-ai nevoie decat de cate un tranzistor si 2 rezistente pentru fiecare ramura, e doar o ideie, o poti ignora daca vrei.

 

La asta ma gandeam eu:

Posted Image

Link spre comentariu

Subscriu la sugestia lui UDAR, 100uF+100n ceramic pusi chiar langa intrarea stabilizatoarelor, cei ceramici lipiti fizic cat mai aproape de pinul Vin al stabilizatoarelor, preferabil ar fi sa lipesti ceramicii direct intre pinii Vin si Gnd.

 

In alta ordine de idei, alimentarea +/-32 mi se pare un picut cam mare, fara radiator cu siguranta se vor incalzi destul de mult stabilizatoarele, dar esti cam aproape de limita suportabilitatii integratelor...Eu as inseria cateva diode pe traseul alimentarii de la sursa principala catre stabilizatoare ( inainte de condensatorii de filtrare de langa stabilizatoare ). Sa mai scazi alimentarea cu 1-2V, si deci sa ai o rezerva ceva mai mare. Sau altfel, avand in vedere consumul relativ constant al montajului tau, ai putea inseria cate o superdioda si pe plus si pe minus, e foarte simplu astfel sa stabilesti exact cat sa scazi din acea alimentare, si n-ai nevoie decat de cate un tranzistor si 2 rezistente pentru fiecare ramura, e doar o ideie, o poti ignora daca vrei.

 

La asta ma gandeam eu:

Posted Image

Domnu Marian, chear sunt dispus sa fac schema aceasta cu superdioda pe ambele brate ale alimentarii, imi puteti spune ce valori trebuie sa ii dau lui R1,3 si R2,4 sa am o tensiune aprox. 14v pe ambele brate ? Va multumesc pentru ajutor, dupa ce aflu valorile rezistorilor ma apuc de indata sa ii lipesc.

Link spre comentariu

14V la intrarea stabilizatoarelor de 12V este prea putin, ar trebui macar 3-4V mai mult decat iesirea lor acolo. Apoi ar mai fi o alta problema daca am stabili la 14v acolo, am muta disipatia majoritara pe BD-uri si ele au capsule TO126, mai mici decat TO220 ale stabilizatoarelor, ceea ce nu este ok. Eu as propune o solutie de compromis, adica cca 1/3 din diferenta de la 32 la 12 sa pice pe BD-uri si restul pe stabilizatoare, deci 1/3 din cei 20V diferenta de la 32 la 12 sa pice pe acele "superdiode", asta inseamna cca 7V, deci pui R1 si R4 de cate 1k, si respectiv R2 si R3 de cate 10k ( atentie sa nu le incurci, deci R1 si R4 cate 1k si R2 si R3 cate 10k ). N-ai nevoie de placi pentru BD-uri, lipesti rezistentele direct de pinii lor, daca constati ca se incalzesc suficient de tare incat sa nu poti tine mana pe ele mai mult decat cateva asecunde atunci le fixezi pe ceva mici radiatoare, de care le si izolezi, sau izolezi radiatoarele de carcasa.

 

PS: Renunta te rog la "domnule" cand mi te adresezi, prefer sa fiu tutuit indiferent de situatie.

Link spre comentariu

14V la intrarea stabilizatoarelor de 12V este prea putin, ar trebui macar 3-4V mai mult decat iesirea lor acolo. Apoi ar mai fi o alta problema daca am stabili la 14v acolo, am muta disipatia majoritara pe BD-uri si ele au capsule TO126, mai mici decat TO220 ale stabilizatoarelor, ceea ce nu este ok. Eu as propune o solutie de compromis, adica cca 1/3 din diferenta de la 32 la 12 sa pice pe BD-uri si restul pe stabilizatoare, deci 1/3 din cei 20V diferenta de la 32 la 12 sa pice pe acele "superdiode", asta inseamna cca 7V, deci pui R1 si R4 de cate 1k, si respectiv R2 si R3 de cate 10k ( atentie sa nu le incurci, deci R1 si R4 cate 1k si R2 si R3 cate 10k ).

Trebuie radiator pe BD-uri? Pe stabilizatoare nu am pus.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări