Sandu 64 Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 Cu ajutorul contactorului de 10A vreau sa comand un motoras cc(stergator de parbriz) sa mearga in ambele sensuri Motorasul trebuie sa-mi roteasca un dispozitiv 365 de grade dupa care se schimba sensul si revine la pozitia initiala - la apasarea butonului B1 bobina c1 a contactorului se alimenteaza si cupleaza contactele normal deschise de la contactor motorul va functiona pina cind L1(limitator)intrerupe alimentarea bobinei -cu bobina nealimentata motorul se va alimenta prin contactele normal inchise si se va roti in sens invers pina cind L0 intrerupe alimentarea Teoretic ar trebui sa functioneze ,dar am 2 nelamuriri 1 -motorul face trecerea de la un sens la celalalt destul de brusc si e posibil sa nu se opresaca de tot cind primeste comanda inversa 2-bobina contactorului trebuie alimentata in alternativ?(daca alimentez in DC se incalzeste in AC nu) ps contactul auxiliar este pentru automentinere Link spre comentariu
vera Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 (editat) Ca schema sa fie functionala, L1 trebuie sa fie normal inchis.Contactorul poate functiona si in cc, daca limitezi curentul prin bobina, cu o R.Daca nu exista un timp mort intre schimbarea sensurilor, vor apare niste varfuri de curent f mari, care pot duce la defectarea motorului si a contactelor din circuit.Cred ca cel mai comod, este sa utilizezi relee de UPS, care au contacte pt. curenti mari (gasesti relee la 12, 24 si 48V). Editat Iunie 6, 2015 de vera Link spre comentariu
Rx-Tx Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 De ce nu faci un montaj cu punte H sau niste relee mai mici alimentate la 12/24 V daca tot ai motor de 12/24v ? Ar fi buna si o pozitie de mijloc, trecere prin zero..ca sa nu fortezi motorul chiar asa. 1 Link spre comentariu
Sandu 64 Postat Iunie 6, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 6, 2015 (editat) @vera Am preferat contactorul entru ca are contacte ferme si cred ca face fata tensiunilor induse L1si L0 trbuie sa fie inchis ,bobina o voi alimentain AC daca nu gasesc R potrivita sa nu se incalzeasca @Rx-Tx Nu stiu nimic despre puntea H La schimbarea sensului nu are cum sa se alimenteze motorul simultan in ambele sensuri ,dar posibil sa nu se opreasca din rotatie cind primeste comanda de inversare Editat Iunie 6, 2015 de Sandu 64 Link spre comentariu
validae Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 La schimbarea sensului vor apărea totuși niște vârfuri mari de curent, fiindcă motorul va fi frânat brusc în timp ce deja se învârte în sens opus noii comenzi. Poate n-ar strica să-i puneți în serie o rezistență de putere cu valoare de maxim 1 Ohm, care să preia acele vârfuri mari.Pentru binele motorului...mai ales dacă schimbarea de sens este frecventă sau regimul de lucru continuu. Link spre comentariu
Sandu 64 Postat Iunie 6, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 6, 2015 (editat) schimbarea o sa fie frecventa 800 de ori in 8 ore Avind in vedere un consum de 3A motor de 12v rezistenta de citi wati trebuie sa fie? Editat Iunie 6, 2015 de Sandu 64 Link spre comentariu
validae Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 Minim 10W ar fi necesar la o rezistență de maxim 1Ohm.Puteți tatona valoarea optimă punând în paralel rezistențe de valori mai mari, de câțiva Ohmi. Se poate însă și bobina din sârmă de nichelină mai groasă, pe un suport ceramic de genul celor de radiator casnic.Sau chiar din nichelină de rezistență de reșou nefolosită (cea folosită e casantă) puse mai multe fire de circa 10 cm în paralel și prinse într-o placă de borne solidă de ebonită. Link spre comentariu
Sandu 64 Postat Iunie 6, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 6, 2015 cu rez inseriata pierd din puterea motorului? Link spre comentariu
validae Postat Iunie 6, 2015 Partajează Postat Iunie 6, 2015 În funcție de valoare, va cauza o oarecare cădere de tensiune...dar dacă valoarea va fi sub 1 Ohm, nu se va simți pierderea de putere. Link spre comentariu
Mircea Postat Iunie 7, 2015 Partajează Postat Iunie 7, 2015 (editat) La 1 ohm, 3A, 12V => motorul va fi alimentat cu aproximativ 9V (daca cei 12V sunt 12V si nu mai mult). Se va simti ceva pierdere de putere, nu?! Ca si cuplul e proportional cu curentul, care depinde de tensiunea la bornele motorului. Poate un servo de RC ar face o treaba mai buna. Va trebui un pic "ajustat" ca sa se roteasca 365 de grade. Dar macar il poti controla la grad, ceea ce un limitator de cursa in regim amator nu o face. Evident, electronica se complica un pic, dar si calitatea miscarii se amelioreaza. Socurile de curent (datorate inertiei sarcinii, daca e cazul) sunt mai mici. Editat Iunie 7, 2015 de thunderer Link spre comentariu
Sandu 64 Postat Iunie 7, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 7, 2015 @thunderer Daca din punct de vedere electronic e ma-i complicat nu-i de mine habar nu am cum arata servo de RC oprirea din rotatie nu trebuie sa fie f precisa cred ca o pot face cu limitatorul pentru ca motorul se roteste cu viteza mica(motor de stergator de parbriz la care adaug inca un reductor si o sa fie alimentat cu un regulatorPWM) Link spre comentariu
Mircea Postat Iunie 7, 2015 Partajează Postat Iunie 7, 2015 Am gresit spunand ca electronica e mai complicata, e doar o chestiune de programare a unui microcontroller. Unde pot oferi suport. Link spre comentariu
Sandu 64 Postat Iunie 8, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 8, 2015 daca poti sa-mi postezi schema ...sa am o idee despre ce e vorba motorul inca nu=l am ,dar prefewr motoras stergator parbriz:(se gaseste usor,suficient de puternic turatie mica si relativ ieftin) Link spre comentariu
leo 17 Postat Iunie 8, 2015 Partajează Postat Iunie 8, 2015 comanzi un releu cu 3 serii a cate 2 contacte ..pe doua din mijloc alimentare restul pt motor incrusisate +,-..si-,+..usor ca buna ziua plus rezistenta de care mentiona dm validaee Link spre comentariu
Sandu 64 Postat Iunie 9, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 9, 2015 Daca am acest contactor si pot sa=l folosesc de ce sa cumpar un releu? poata sa-mi spuna cineva cum se calculeaza numarul de spire pentru bobina contactorului din primul post? bobina e la24v si trebuie sa o alimentez la 15v ca sectiunea miezului 1,6*1,4, Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum