Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Legaturi electrice ventilator de camera


bibanu47

Postări Recomandate

Am facut masuratorile pe scala lui 2000 ohmi dar valorile sunt aproximative deoarece oscilau,probabil bateria instrumentului este pe sfarsite.

Ar trebuie sa luam de referinta firul rosu deoarece acesta sigur este alimentare la retea pentru ca era inseriat pe el temporizatorul de oprire al ventilatorului.

Deci am gasit asa:

 

rosu + galben = 306

rosu + albastru = 256

rosu + negru = 127

rosu + alb = 563

rosu + verde = 306

------------------------------------------------------------------

galben + rosu = 306

galben + albastru = 563

galben + negru = 433

galben + alb = 867

galben + verde = 000 se pare ca are continuitate

------------------------------------------------------------------

albastru + rosu = 256

albastru + galben = 563

albastru + negru = 130

albastru + alb = 306

albastru + verde = 560

-----------------------------------------------------------------

negru + rosu =127

negru + galben = 433

negru + albastru = 130

negru + alb = 436

negru + verde =433

----------------------------------------------------------------

alb + rosu = 561

alb + galben = 865

alb + albastru =306

alb + negru = 436

alb + verde = 863

----------------------------------------------------------------

verde + rosu = 306

verde + galben = 000 are continuitate ca si mai sus

verde + albastru = 563

verde + alb = 863

verde + negru = 433

Link spre comentariu

Din cele de mai sus se poate deduce cu siguranță că firele Galben și Verde sunt legate astfel: unul la o bornă a condensatorului și unul este treapta de viteză minimă.Fiind unite între ele chiar nu contează care se leagă la condensator și care la treapta de viteză minimă. Am o bănuială că firul Alb e capătul bobinei de pornire și legat la a doua bornă a condensatorului. Mai departe trebuie să deducem care este firul comun al celor două bobine (de pornire și principală) și care este capătul liber bobinei de pornire.Restul e ușor fiindcă se poate face prin probe.

Link spre comentariu

Am modificat pe schemă notațiile conform cu culorile, așa cum mi-a ieșit mie.

Conform schemei, Verde e unit cu Galben și astfel unul din ele e legat la condensator, altul la treapta minimă de turație.

Roșu e comun celor două bobine, fiind legat la Nul .

Alb e capătul bobinei de pornire (ajutătoare) fiind legat la o bornă a condensatorului.

Alimentarea ar trebui făcută între Roșu și oricare dintre firele Galben, Albastru, Negru (în ordinea turației obținute).

post-179973-0-54281900-1433605268_thumb.jpg

Link spre comentariu

Nulul și faza sunt arbitrare acolo, se pot  nota și invers...Firul comun al celor două bobine nu poate fi decât Roșu fiindcă se cunoștea deja că era legat direct la rețea..... Galben și Verde nu pot fi decât unul la o bornă a condensatorului și treapta minimă (pot fi schimbate între ele fiind unite). Rămâne să vedem ce zice și proprietarul mașinăriei...poate greșesc eu..

Link spre comentariu

Va multumesc tuturor dar din pacate acesta este raspunsul pe care mi-a fost frica sa-l primesc,exact asa erau legaturile facute nene Vali:

 

verde si alb la condensator,rosu este firul principal de alimentare la retea iar galben,albastru si negru sunt cele 3 trepte dar reapare intrebarea:

De ce pe treapta 1 are sensul normal de invartire pe cand pe treapta 2 si 3 se invarteste invers fapt care face imposibil ca paletii sa produca aer?

Rosu si galben este prima treapta,acesta fiind singura care are sensul normal.

Incep sa cred ca este posedat  :rade: o sa-l duc sa-i faca popa o slujba.

Daca incerc cu galben la retea in loc de rosu si rosu albastru si negru raman trepte se poate arde ceva?

Link spre comentariu

Elimina firul rosu!(nu il considera comun ci treapta de viteza)Cu alte cuvinte :verde s-au galben nul si faza rosu ,negru,albastru.( trepte de viteza)

Editat de q_acdc
Link spre comentariu

Încearcă totuși și altfel , eu am luat-o logic după valorile de rezistență măsurate și după schema de principiu descrisă.Dar un defect oricare ar fi el, nu poate provoca inversarea sensului, ci numai o eroare de legare. Orice fenomen are o explicație, chiar dacă momentan ne scapă....dacă aș avea motorul ăla în față îți dai seama că i-aș da de cap destul de rapid, așa prin corespondență e mai greu.

Link spre comentariu

Operatia reusita si pacientul este ....viu  :rade:

 

A avut dreptatea q_acdc,am luat firul de baza ca fiind galben,verde si alb au ramas legate la condensator iar rosu,albastru si negru au ramas trepte si sensul de rotatie este normal pe toate 3 .

Ne-a dus in eroare firul rosu care l-am gasit legat la temporizator dar probabil ca persoana de la care am luat ventilatorul il legase gresit.

Daca n-o rezolvam pana luni ma hotarsem sa-i "bag" segmenti noi.   :limb:

Va multumesc frumos.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Va mai deranjez cu o intrebare,cum as putea sa ii mai reduc viteza la treapta 1 deoarece este foarte  puternica si e deranjant?

Din cate stiu eu cele 3 trepte sunt realizate din bobinajul statorului,as putea sa inseriez ceva in circuit?

Link spre comentariu

Mai poți reduce turația înseriind un condensator nepolarizat de circa 1-2uF/400Vc.a., valoarea optimă o găsești doar prin încercări, până obții o turație convenabil de mică, dar la care ventilatorul să pornească fără probleme.Eu așa am redus-o la mai multe ventilatoare.

Link spre comentariu

Deci il inseriez pe firul care se muta pentru efectuarea treptelor de viteza?

As vrea sa reduc turatia la jumatate pentru ca pe prima treapta iti zboara parul de pe cap .

Medianele alea scoase din bobinaj ce fac de fapt,maresc sau micsoareaza tensiunea sub 220V?

Link spre comentariu

Poți înseria condensatorul cu priza de turație minimă, astfel ca turația să fie mai scăzută.Prizele mediene de reglaj micșorează practic curentul maxim indus în rotor, turația fiind dependentă doar de frecvență și numărul de poli la aceste motoare.Când curentul este mai scăzut decât cel normal, apare o ,,alunecare,, suplimentară între câmpul magnetic rotitor al statorului și rotor, care nu mai poate păstra o viteză de rotație apropiată (niciodată egală) cu cea a câmpului magnetic rotitor.Ceva similar cu alunecarea dintre discurile ambreiajului, atunci când vrei să demarezi ușor....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări