Vizitator Postat Iunie 3, 2015 Partajează Postat Iunie 3, 2015 (editat) @neculacorneliu Cum se percepe zgomotul(cu urechea) dincolo de -80db ?ca fiind scazut aproape inexistent ...,sau poftim cum influenţează mizeria "percepută cu urechea" dincolo de -80db pasajul muzical ?! , în ce consata termenul audiofil (audiofilie ,audiofilia) ?! măcar o definiţie aproximativă să înţeleg ce se discută. Distorsiunile thd imd sunt percepute cu urechea de la 3%-4% în sus dacă ştii ce asculţi(ai termen de comparaţie şi nu eşti surd).Distorsiunile armonice fabricate(de amplificator) care însoţesc un pasaj muzical de intensitate medie sau piano sunt foarte greu de perceput(cu urechea) sub 1% în schimb dacă se schimbă procentajul thd în 5% fabrica de distorsiuni armonice poate deveni evidentă apar aşa zisele μ-detalii evidente şi inexistente în sursa de semnal(că sunt persoaneje care "iubesc" aceste μ-detalii fabricate de amplificator e o altă poveste ...posibil instrumentală).Depinde ce urmărim/dorim acurateţe sau acompaniament în procesul de amplificare a unui semnal audio(nu stică cred să ştim/aflăm ce ascultăm). Editat Iunie 3, 2015 de Vizitator Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 3, 2015 Partajează Postat Iunie 3, 2015 Eu mor cind ceva masoara bine si este declasat de niste pulifrici, ca asa vrea muschiu lor,,, daca ma intelegeti... Eu mor cand unii vorbesc de -70db K2 la lampi si in realitate nu au masurat/vazut/comparat asta niciodata. Doar la amplificatoarele cu siliciu poti vorbi de ''inecarea armonicilor'' in zgomotul de fond (noise) situat la nivelul -70db -80db functie de calitatea/marca amplificatorului, in rest e doar ''poezie'',vorbim ca sa ne aflam in treaba si fara date reale masurate. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 3, 2015 Partajează Postat Iunie 3, 2015 La amplificatorul SE cu cuplaj galvanic distorsiunile totale au fost in jur de -51dB iar armonica a doua se situa undeva la >-75dB practic inaudibila si totusi amplificatorul avea un sunet clar de SE, nu mi sa parut nicio clipa ca s-ar confunda cu un SS asa ca ar trebui sa existe o explicatie logica Link spre comentariu
simson Postat Iunie 3, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2015 Am citit undeva ca un amplificator cu tuburi in special Singe End aduce inapoi armonicele pierdute la inregistrare in studio, dirijat dupa gustul ing. de sunet.Autorul se referea la armonicele generate de corzile instrumentelor la care paritaea sau imparitatea armonicelor depind de locul de producere al impulsului pe coarda.In schimb prea putina importanta se acorda distorsiunii de faza-un factor hotarator la obtinerea efectului stereo clar, curat.Altfel spus Faza semnalului la iesire trebuie sa fie identic cu faza semnalului de la intrare.Ideal ar fi sa nu avem in calea semnalului elemente care produc defazaje-capacitati,inductante.Si apropo de reactia negativa globala:semnalul pornind de la intrare,progresiv amplificat ajunge la iesire. Pe drum mai intalneste o constanta de timp,se desprind fractiuni care isi continua drumul individual.Ajuns la iesire o parte este retrimis la intrare ptr. a se compara cu semnalul de la intrare...numai ca semnalul retrimis numai este identic cu cel de la intrare-poate cotine impulsuri triunghiulare sau sqw sau ambele.Este cert faptul ca semnalul retrimis de la iesire niciodata nu va fi identic cu cel de la intrare oricat de rapid este amplificatorul.De remarcat la schema postata de mine nu exista reactie negativa globala si nici condensator in calea semnalului remarca facuta ptr.a fi On Topic cu afirmatiile de mai sus. Link spre comentariu
mila Postat Iunie 3, 2015 Partajează Postat Iunie 3, 2015 (editat) Deci din nou... SRPP +SE cu reactie totala anod-anod de unde rezulta nivelul mic al armonicii a-2-a si la fel...restul.In principiu o trioda cu u mare si un tranzistor cu Beta mare asigura sensibilitaea la intrare. Nu mai este necesara o reactie suplimentara in AC De altfel in schema d-l Lazaroiu se observa asta. Bun, daca gresesc va rog sa ma corectati. Editat Iunie 3, 2015 de mila Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 3, 2015 Partajează Postat Iunie 3, 2015 (editat) la distorsiunile de crossover nu se gandeste nimeni?La SE nu exista absolut deloc acest fenomen indiferent de nivel, frecvente sau atac, ceea ce nu putem spune despre un amp push pull cu orice ar fi el facut. Fals ,etajul final cfg push-pull poate lucra bine mersi în clasa A. Editat Iunie 3, 2015 de Vizitator Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 3, 2015 Partajează Postat Iunie 3, 2015 La amplificatorul SE cu cuplaj galvanic distorsiunile totale au fost in jur de -51dB iar armonica a doua se situa undeva la >-75dB practic inaudibila si totusi amplificatorul avea un sunet clar de SE, nu mi sa parut nicio clipa ca s-ar confunda cu un SS asa ca ar trebui sa existe o explicatie logica Faptul ca ati obtinut real un THD de -51db cu K2 la -75db se datoreaza monitorizarii permanente a distorsiunilor in raport cu puterea debitata pe sarcina si gasirea unor PSF_uri corespunzatoare pt tuburile folosite. Si toate astea fara NFB, doar cu reactia Schade in etajul final. De fapt e stilul dvs. de a lucra o schema si a extrage tot ce se poate dintr-o configuratie. Ma gandesc ca nu numai THD_ul da timbrul unui SE, e o combinatie intre IMD, THD si probabil DF sau faptul ca sarcina reala inductiva este variabila functie de frecventa redata iar Za_ul vazut de tub roteste dreapta de sarcina in jurul PSF_ului. In general Solid State au THD si IMD mici dar totusi e o diferenta mare intre o configuratie normala cu iesire directa pe sarcina si un McIntosh,de exemplu;la care cuplajul cu sarcina se face prin OT. Am facut inclusiv probe de auditie avand un canal pe un SS normal si celalalt pe McIntosh fara ca auditoriul, format din mai multe persoane, sa vada cum sunt conectate cablurile la boxe si preu. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 3, 2015 Partajează Postat Iunie 3, 2015 Am citit undeva ca un amplificator cu tuburi in special Singe End aduce inapoi armonicele pierdute la inregistrare in studio, dirijat dupa gustul ing. de sunet.Autorul se referea la armonicele generate de corzile instrumentelor la care paritaea sau imparitatea armonicelor depind de locul de producere al impulsului pe coarda.In schimb prea putina importanta se acorda distorsiunii de faza-un factor hotarator la obtinerea efectului stereo clar, curat.Altfel spus Faza semnalului la iesire trebuie sa fie identic cu faza semnalului de la intrare.Ideal ar fi sa nu avem in calea semnalului elemente care produc defazaje-capacitati,inductante.Si apropo de reactia negativa globala:semnalul pornind de la intrare,progresiv amplificat ajunge la iesire. Pe drum mai intalneste o constanta de timp,se desprind fractiuni care isi continua drumul individual.Ajuns la iesire o parte este retrimis la intrare ptr. a se compara cu semnalul de la intrare...numai ca semnalul retrimis numai este identic cu cel de la intrare-poate cotine impulsuri triunghiulare sau sqw sau ambele.Este cert faptul ca semnalul retrimis de la iesire niciodata nu va fi identic cu cel de la intrare oricat de rapid este amplificatorul.De remarcat la schema postata de mine nu exista reactie negativa globala si nici condensator in calea semnalului remarca facuta ptr.a fi On Topic cu afirmatiile de mai sus. SE_ul nu poate recompune informatia originala dar prin timbrul sau da senzatia asta. Probabil produsele de intermodulatie fac sa apara microdetaliile care in semnalul de intrare lipsesc. Exact ca in arta gastronomiei unde combinatia de condimente da nota finala. Defazajul introdus de amplificator se poate masura si corecta. Important e ca ambele canale sa fie identice altfel adio stereo si devine ''bi-mono'' sau ''dual mono'' (termen imprumutat de la Dr. Bernhard Fuss). Reactia negativa in amplificatoare nu produce intarzieri ale semnalului deoarece viteza de propagare a campului electric e de ordinul vitezei luminii, motiv pt care e folosita si in radiofrecventa la frecvente de ordinul MHz sau GHz. Scaderea coeficientului de distorsiuni armonice tocmai pe principiul asta se bazeaza, in sensul ca un esantion de semnal de la iesire, in antifaza,se introduce in etajul de intrare. In legatura cu schema postata in deschiderea topicului cred ca mai trebuie lucrat la circuitul de ''autobias'' ,e prea simplu si nu stiu daca e stabil in toata banda audio. Principial e o idee interesanta si ma gandesc ca va fi dezvoltata pe parcurs. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 4, 2015 Partajează Postat Iunie 4, 2015 (editat) ...la distorsiunile de crossover nu se gandeste nimeni?La SE nu exista absolut deloc acest fenomen indiferent de nivel, frecvente sau atac, ceea ce nu putem spune despre un amp push pull cu orice ar fi el facut. ... Biasarea celor doua ramuri nu produce propriile distorsiuni datorate asimetriei vitezei de incarcare si descarcare a capacitatii grilelor celor doua tuburi pt ca spre deosebire de un montaj complementar tranzistorizat nu exista tuburi "pnp"? la montaje tranzistorizate cu mosfet-uri cu canal n pe ambele ramuri sau bipolari pseudocomplementari are loc acelasi fenomen ce duce la distorsiuni de ordin superior mai mari ca h2+3 .banuiesc ca totul tine de cum e facut defazorul,nu?Totul e ca slew rate-ul ambelor ramuri sa intreaca dinamica maxima a semnalului insusi. analizezi acum posibile distorsiuni de racordare(crossover) pentru etajul final push-pull în clasa A sau ce pălăvrăgeşti ?!(etajul final push-pull clasa A nu produce distorsiuni de racordare). Editat Iunie 4, 2015 de Vizitator Link spre comentariu
gheo23 Postat Iunie 4, 2015 Partajează Postat Iunie 4, 2015 (editat) In legatura cu schema postata in deschiderea topicului cred ca mai trebuie lucrat la circuitul de ''autobias'' ,e prea simplu si nu stiu daca e stabil in toata banda audio. Principial e o idee interesanta si ma gandesc ca va fi dezvoltata pe parcurs. In sfarsit si la subiect! Atat s-a discutat despre distorsiuni si audiofilie ca s-a facut praf subiectul.Audiofilia este intrinsec lagata de educatia muzicala si doar urechile clapauge educate muzical pot discerne.Sa punem punct acestei discutii sau creati alt topic! der_doctor , stabilitatea autobiasului nu are treaba cu banda de frecvente reprodusa(remarcati in schema Lazaroiu filtrul trece jos) dar e cu siguranta afectata de regimul termic al tranzistorului , inclusiv de pozitionarea lui fata de "cuptorul" lampilor ! Cum i-ar sta langa 6C33 ? Si pentru ca simson tinteste catre aceasta configuratie , cu 6C33 ca vedeta, cred ca atacul cu tranzistor este insuficient si schema trebuie regandita dar pastrand ideea autobiasului absolut necesara in acest caz.Cine vine cu o idee de atac hibrida? Editat Iunie 4, 2015 de gheo23 Link spre comentariu
THOMAS Postat Iunie 4, 2015 Partajează Postat Iunie 4, 2015 (editat) Aici a inceput totul (posibil!!) : http://www2u.biglobe.ne.jp/~hu_amp/amput3e.htm ,studiati cu atentie si veti vedea ce s-a obtinut in realitate cu aceste consfiguratii STC. Simularea pentru montajul de inceput din acel articol,corespunde 100% cu realitatea,cum oare ??? " ...fugim de simulari ca draku' de tamaie" sau precum copii de la scoala,nu o sa inteleg niciodata acest lucru,dar fiind un FORUM avem libertatea sa vorbim oricat si orice. Se pare ca putem obtine un foarte frumos amplificator,non-hibrid de data asta ca sa nu mai fie problema termica de amplasare a unui tranzistor in aria de functionare a unui tub electronic,ce ne poate satisface in totalitate. P.S schema este prevazuta si cu un autobias extrem de eficient,cred ca l-ati remarcat! Editat Iunie 4, 2015 de LMOlimpiu Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 4, 2015 Partajează Postat Iunie 4, 2015 (editat) @neculacorneliu Clasa A conducţie ne întreruptă în ciclu complet de 360°(2π) întreaga perioadă indiferent că discutăm de cfg SE sau PP. @Lăzăroiunu subiectul descrie un hibrid SS+tub http://www.elforum.info/uploads/monthly_05_2015/post-206638-0-17773000-1433091109.jpg (evident nu mă opun configuraţiilor hibride bine gândite/realizate) nu musai trebuie să căutăm un şir armonic deasupra -80db(ne îngropat în zgomot). o fi buna o fi rea ?! o cfg SE hibridă cu distorsiuni armonice foarte mici oarecum atipice cfg SE(a_II_a -68db) ,pentru o redare relativ fidelă am credinţa/ştiinţa ca trebuie adăugat cât mai puţin la sursa de semnal(acurateţe cât mai mare cu putinţă în procesul de amplificare). Sau poftim simplu pentru cfg SE (tub etaj final) ce preferăm thd<1% sau thd>1% ?! Editat Iunie 4, 2015 de Vizitator Link spre comentariu
THOMAS Postat Iunie 4, 2015 Partajează Postat Iunie 4, 2015 (editat) @neculacorneliu Clasa A conducţie în ciclu complet de 360°(2π) întreaga perioadă indiferent că discutăm de cfg SE sau PP. @Lăzăroiunu subiectul descrie un hibrid SS+tub http://www.elforum.info/uploads/monthly_05_2015/post-206638-0-17773000-1433091109.jpg (evident nu mă opun configuraţiilor hibride bine gândite/realizate) cfg SE cu distorsiuni armonice foarte mici oarecum atipice cfg SE(a_II_a -68db) o fi bine o fi rău ?!,pentru o redare relativ fidelă am credinţa/ştiinţa ca trebuie adăugat cât mai puţin la sursa de semnal(acurateţe cât mai mare cu putinţă în procesul de amplificare). ...pai,tocmai am spus ca trebuie citit cu interes si atentie,de aici s-a pornit in configuratie STC si : " Later prototype circuits built by the author have all been the version 1. Version 1 and version 3 are refered to as V1 and V3 in the following text. This article is based partially on Mr. Kamijo's V1. The differences between the V1 and V3 are detailed at Mr. Kamijo's own home page (at http://www.ne.jp/asahi/evo/amp/guide.htm). Recently, Mr. Kamijo defined the new name "Voltage-Feedback-Tube" which is identical to auther defined name "Driving-Triode",the auther updated related portion of this article on 1999/8/31 (Rev3.3).",s-a ajus la schema din acest topic. Eu am sugerat acel articol pentru cei care vor sa inteleaga cum se pot reduce THD utilizand o reactie de tensiune (VFT-Voltage-Feedback-Tube) intr-o configuratie de STC (Conexiune Super-Trioda),ca mai apoi totul sa poata fi masurat practic,asadar recomandarea mea cred ca afost on-topic. Editat Iunie 4, 2015 de LMOlimpiu Link spre comentariu
simson Postat Iunie 15, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 15, 2015 Aceasi configuratie cu PL84, cu un OT hipersil 13cmp 2,45K.Desi tubul o am dintr-un TV Miraj aruncat , inca face treaba bine.Impresii la auditie numai la superlativ.In special dinamica mi s-a parut excelenta. Pentru incepatori: observati tensiunile trecute in diverse puncte, ceea ce denota ca montajul a fost testat fiind functional 100% spre deosebire de multe scheme postate pe internet fara masuratori, ba chiar cu valori de rezistente trecute anapoda. Iata schema dupa care voi posta cateva oscilograme: Curentul cosumat 62-63 mA. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 16, 2015 Partajează Postat Iunie 16, 2015 (editat) Da ,funcţionează bine(limitează simetric ,răspunde foarte bine la 40Hz_sq pentru o cfg.SE datorită OT hipersil 13cmp)ceva ringing 10khz_sq(adaugă/cântă cu 40khz_sinus) dar timpul de tranziţie sq foarte bun http://oi60.tinypic.com/29lcmtv.jpg aproximativ 4μs de la un palier la altul(dacă raportăm acest timp la μs/V stă grozav). Bravo domne lucrezi/experimentezi bine(mia plăcut acest subiect de la prima postare).Cine a bobinat transformatorul de ieşire ? Editat Iunie 16, 2015 de Vizitator Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum