kotezzyno Postat Mai 28, 2015 Partajează Postat Mai 28, 2015 Salut lume, Am si eu un subler de 500, intr-o stare sa ii spun asa (patat), nu pot sa ii spun ruginit vreau sa il lustruiesc intr-un fel sau altul, sa il aduc la viata stiti ceva soluti chimice sau nonchimice nu conteaza am incercat cu smilgher dar nu, pentru ca se zgarie se face urat atasez si niste poze poate va faceti o idee multumesc Link spre comentariu
Radiotelegrafist Postat Mai 28, 2015 Partajează Postat Mai 28, 2015 cel mai bun este sa-l freci cu o bucata de scandura de lemn de brad. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 28, 2015 Partajează Postat Mai 28, 2015 Vernierul unui subler ruginit, sau "patat" se lustruieste cu o creta alba pe care s-a pus o picatura de ulei (sau de petrol) peste care se depune un strat de oxid verde de crom (un abraziv fin si destul de bun, care se poate procura de la magazinele cu materiale de zugravit) sau pentru cei cu posibilitati, se poate utiliza o pasta diamantata in locul pudrei de CrO2. Nu se utilizeaza solutii chimice corozive, care aproape in exclusivitate ataca chimic otelul. Dupa lustruire se spala cu petrol, sau diluant, se sterge cu o carpa moale si se unge superficial cu un ulei mineral pentru pastrarea pe timp indelungat in conditii bune. Pentru a nu fi atacat ulterior de rugina, se va utiliza pe cat de des posibil si se va sterge de fiecare data du o carpa imbibata in ulei mineral. Se pastreaza in tocul din piele sau din plastic, sau in caseta originala. Daca nu mai exista un asemenea ambalaj, atunci se pastreaza invelit intr-o carpa moale curata. Link spre comentariu
gcom61 Postat Mai 28, 2015 Partajează Postat Mai 28, 2015 Eu l-am curatat cu sare de lamaie dizolvata in apa,si apoi l-am uns cu ulei de mecanisme fine,In tocul lui am turnat ulei si de cate ori il scot trebuie mai intai sa il sterg... 1 Link spre comentariu
kotezzyno Postat Mai 28, 2015 Autor Partajează Postat Mai 28, 2015 Adica iau o creta de la scoala, pun niste ulei (nu stiu ce ulei) si frec cu, creta aceea tot frumos si apoi? pun praful de CrO2, peste ce am facut ulterior si gata? ceva indicati cum as putea folosi metodele de mai sus va multumesc Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 1 - Iei creta alba scolara. 2 - O uzi cu ulei mineral din acela care se utilizeaza la autoturisme (poate fi si ulei uzat) sau cu petrol pe o portiune. 3 - O tavalesti prin oxidul verde de crom. 4 - Freci vernierul cu portiunea inverzita a cretei, pana dispar petele. In locul cretei (daca nu ai) poti folosi o bucata de lemn, sau o carpa moale Cred ca nu trebuie sa iti spun si cum sa freci?! Eu l-am curatat cu sare de lamaie dizolvata in apa... Sarea de lamaie este un agent coroziv cu actiune bazica. Adica "mananca" otelul. Dar daca ai imbibat tocul in ulei, atunci probabil ca urmele de sare de lamaie s-au sters cu timpul. Oricum, nu este indicat a se utiliza materiale corozive, deoarece unele sunt remanente (greu de indepartat) si patrund in profunzimea metalului actionand in mod continuu. Link spre comentariu
kotezzyno Postat Mai 29, 2015 Autor Partajează Postat Mai 29, 2015 am inteles perfect, va multumesc Domnul Nicolae Link spre comentariu
leo 17 Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 sau un disc de pasla montat pe un polizor Link spre comentariu
amudsen Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 E prea abraziv pasla cu polizorul, cel mai bine e cum spune d-l ola_nicolas, mare atentie la partea inscriptionata, se sterge foarte usor, de aceea trebuie manual. Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 Sarea de lamaie este un agent coroziv cu actiune bazica. Ai gresit este acid citric. Link spre comentariu
spik Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 Cand spuneti "petrol" va referiti la materia prima cu aceasta denumire sau la derivatele din ea ce se gasesc in comert? Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 La petrol lampant era referirea nu la titei. Grig Link spre comentariu
validae Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 Petrol lampant sau gaz de lampă, vezi că am văzut iar la vânzare la sticle de 1 Litru... Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 Ai gresit este acid citric. Multumesc pentru corectie. Aceeasi corectie am primit-o si pe PM de la colegul gcom61. Nefiind specialist in chimie, am fost derutat de denumirea de "sare", care de regula este o combinatie chimica a unor substante bazice. In plus, ca sa corectam eroarea pana la capat, conform spuselor colegului gcom61, sarea de lamaie nici nu are actiune coroziva asupra fierului, fiind utilizata in spalatoriile chimice. Link spre comentariu
gcom61 Postat Mai 31, 2015 Partajează Postat Mai 31, 2015 ...''spalarile chimice la cazanele energetice.''mai ales in ultima perioada,cand toata lumea se uita la pretul de cost al fiecarei activitati. Pt simplitate si pt ca nu necesita masuri de protectie a muncii...Dupa spalare cu apa din belsug,o impregnare cu un ulei (nu alimentar)si o [lustruire] cu un postav va face sublerul [ca nou] Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum