Vizitator neculea corneliu Postat Februarie 4, 2007 Partajează Postat Februarie 4, 2007 pacat ca nu am niciodata timp sa scanez ...nu scriu neaparat ca sa fac nervi altora.tocmai am gasit doua carti cu amplifurile de radioficare facute de romani de la 40w pana la 5kw.super tare cartea.ma gandesc cum naiba poti face niste trafuri de iesire la 5 kw.dulapurile la ampliful de 500w au trei sute si ceva de kg. Link spre comentariu
zal Postat Februarie 4, 2007 Partajează Postat Februarie 4, 2007 Macar ceva acolo sa ne facem o idee. :prayer: Link spre comentariu
adrian_pintea Postat Februarie 4, 2007 Partajează Postat Februarie 4, 2007 tolele de la un traf de iesire de la un amplif de radioficare de vreo 40-50w se poate folosi la constructia unui traf de iesire pt un amplif push-pull??? sunt sanse sa fie din siliciu orientat?? sau sunt tole ordinare din cauza ca banda de frecventa este ingusta?? Link spre comentariu
zal Postat Februarie 5, 2007 Partajează Postat Februarie 5, 2007 Daca vrei tole cu particule orientate iti trebuie din cele de tip C+C. La traf de radioficare banda audio e scazuta, cam cit avea sunetul unui post pe unde medii, ca asta se transmitea in sat. :smt003 Link spre comentariu
gaby Postat Februarie 5, 2007 Partajează Postat Februarie 5, 2007 Daca aveti ceva nelamuriri despre amplificatoarele de radioficare va stau la dispozitie :yawinkle: Link spre comentariu
felixx Postat Februarie 5, 2007 Partajează Postat Februarie 5, 2007 Daca vrei tole cu particule orientate iti trebuie din cele de tip C+C. :smt003Gresit.Miezurile dublu C "core" se folosesc cu rezultate maxime in SE.Pentru PP realizarea unui traf de iesire de calitate se face pe miez EI si ...ideal ar fi alegerea unui miez M....datorita pierderilor minime in miez.Granulatia de siliciu de pe tolele SI orientat difera de cele obisnuite. Link spre comentariu
zal Postat Februarie 5, 2007 Partajează Postat Februarie 5, 2007 Nu am inventat eu afirmatia asta. Pierderile cele mai mari ale cimpului magnetic apar cind acesta intilneste un unghi drept, adica la colturile tolelor, ideal ar fi sa urmeze un traseu circular. Faptul ca miezurile C+C nu au decupari si gauri care sa creeze curenti turbionari ca la tolele E+I le face sa aiba si pierderi minime de cimp. Exista unele diferente in modul de folosire al lor, configuratia cu 1 carcasa bobinata si 4C si varianta cu 2 carcase bobinate si 2C. Le-am vazut pe ambele la lucru si sint si pe aici poze (finale in contratimp). Se apropie de toroidale si sint f. usor de montat. Daca nu ma insel unele firme cu renume folosesc astfel de miezuri, Lundahl e una din ele. Tolele tip M sint bune datorita intreruperilor minime in material, nu am vazut inca personal un traf de iesire astfel construit poate si datorita asamblarii mai dificile.Cu tole ordinare E+I am vazut si oricit le-ai indesa tot se aud cam infundat. Link spre comentariu
felixx Postat Februarie 5, 2007 Partajează Postat Februarie 5, 2007 Cu tole ordinare E+I am vazut si oricit le-ai indesa tot se aud cam infundat. :weedman: :weedman: :weedman: Pierderile in cimp magnetic "pe la colturi" nu inseamna totul.Calitatea unui traf de iesire nu sta numai in pierderile de cimp magnetic.Suprafata de tola ce intra in carcasa bobinata si calitatea ei dicteaza raspunsul la capatul inferior de banda.Pierderile in bobinaj,grosimea izolatiei(tipul ei)cit si capacitatile influenteaza raspunsul la capatul superior.Aici nu e vorba de pierderile la "colt de tola"...asta este un indiciu atit de mic ca este aproape irelevant.Cele mai mari pierderi de cimp le ai atunci cind stringi din prezoane pachetul de tole de-i iese "siliciul orientat prin toti porii".Toate aceste criterii trebuiesc imbinate ca sa ai la final un produs excelent.Daca tu auzi infundat la tole EI...e naspa.Daca spuneai ca ai ascultat un amp cu un traf toroidal si apoi ai comutat direct pe traf EI te credeam...dar ....nu.1-Nu uita ca marile realizari de ampuri de 20-30mii $ de la firme consacrate folosesc in PP tole EI si M....chiar si exoticele de la Electronluv.2-Cele mai bune trafuri de iesire ....se fac in micile ateliere de bobinaj -custom-si nu in acele mari fabricute unde nr. de vinzari conteaza.Printre cele mai bune dupa cele custom sunt Electra Print,Tamura,Tango ...si apoi Lundahl,Sowter,James,Experience Electronics...si abia la urma Hammond sau Plitron.De ce sunt acele -custom-cele mai bune?...pentru ca nu se face absolut nici un fel de rabat de la calitate....spre deosebire de produsele in serie.Am avut ocazia sa ascult diferite modele de ampuri de referinta (Audio Note,Audio Research,Jolida,Dynaco,Quad,BAT) si am tras ceva concluzii.Am auzit 300B,211,845,GU50,6c33,EL34,EL84 in diferite topologii cu diferite trafuri de iesire,SE sau PP si crede-ma ca stiu ce spun.La orice traf de iesire...corect realizat ...nu are cum sa sune"infundat".In cel mai rau caz sa nu sune natural,curat,sau sa nu ai un bas suficient(la cele cu sectiune mica),inaltele sa fie sterse ...atenuate. Link spre comentariu
zal Postat Februarie 6, 2007 Partajează Postat Februarie 6, 2007 ¤¤La orice traf de iesire...corect realizat ...nu are cum sa sune"infundat". ¤¤¤¤...inaltele sa fie sterse ...atenuate. ¤¤Credeam ca ''infundat'' exact asta inseamna, cu inalte atenuate, sterse, pierdute, slabe, ofilite etc. Link spre comentariu
Vizitator neculea corneliu Postat Februarie 6, 2007 Partajează Postat Februarie 6, 2007 Sa nu uitam ca efectul lampilor si al transformatoarelorde iesire asupra sunetului poate fi irelevant daca stim de ce se mai fac inca! Se fac pentru amplificatoare de chitara si voce,adica o banda de pana in 8 khz, daca vrei car kit,merge sa faci efecte din preamp si final pe tranzistori si ai terminat cu problemele. Transformatoarele de iesire cu tole cu pierderi mici dau inalte bune, dar se satureaza repede la joase.Asa scrie in vreo zece carti pe care le am despre trafuri dintr-astea.S-or fi descoperit si materiale mai performante pentru tole de pe vremea cand au fost scrise cartile alea si pana acum, dar noi nu prea avem acces la ele,asa ca tot la firme de profil o sa apelam daca tinem la calitate.multumesc lui fellix pentru precizari si pentru enumerarea acelor firme cu care spune ca a avut contact.Recunosc ca nu stiam de multe din ele.realitatea e ca nu cred in viitorul trafurilor de iesire.prefer inceputurile din domeniul amplificatoarelotr hibride.cred ca intr-o zi or sa sune cu adevarat bine si ieftin si acelea.cred ca lampa nu va disparea ca accesoriu exotic,dar,ca in viitor, ve deveni inutila celor care vor vrea sa auda un sunet de lampa pe tranzistori si nu neaparat digital.nu cred ca nu se va descoperi tranzistorul cu caracteristica gen lampa.o va face un nebun pe undeva si pe asta si o sa scapam de toate problemele. Link spre comentariu
felixx Postat Februarie 7, 2007 Partajează Postat Februarie 7, 2007 Da.Problema este destul de simpla...pe hirtie...transformatorul de iesire este un adaptor de impedanta ca oricare altul.In momentul in care este calculat prost si realizat insuficient de bine vor apare probleme.Oricit ai calcula si spera sa poti sa potrivesti lampile cu traful ca impedanta- aceasta nu se mentine niciodata constanta ...difera in functie de frecventa.De aceea trebuie sa stii cum sa faci acest compromis alegind foarte bine impedanta trafului in primar.O alta problema este asa zisul sunet de lampa .... care ...dupa cum bine ai precizat...fie ca ne convine sau nu...se poate realiza destul de bine si la un amplificator in clasa AB.Si asta nu intr-un viitor ...ci chiar acum.Este deajuns sa stii cum sa "scarpini" o schema cu tranzistori pentru a avea acest efect.Si nici nu e greu de facut.Insa problema din punctul meu de vedere nu este asta.Amplificatorul,cu lampi sau nu, trebuie sa nu adauge nimic in plus...un lucru destul de greu de realizat....daca nu imposibil.Armonicele de ord.II sunt greu de eliminat la un amp cu lampi si spre amplificare maxima acestea isi fac simtita prezenta...dar nu deranjeaza ca un clipping la tranzistori.Cu toate astea ...un amp bine conceput,cu componente atent selectionate,cu un traf de iesire facut cu simt de raspundere intotdeauna va fi ceva deosebit si va oferi un sunet bun.Sunt scheme hibride tocmai pentru a elimina traful de iesire dar putine suna si bine.Un exemplu ar fi Marshall ...etajul de intrare este un SRPP urmat de acele "corectii" necesare instrumentistilor si apoi etajul cu mosfet-uri.Datorita acestui etaj de intrare specific ampurilor de instrument sunetul difera de un amp de auditii de calitate.Deci schema conteaza f. mult...ca topologie.Acelasi lucru la multe scheme mai vechi cu tuburi.Cit priveste un traf de iesire,calculul conteaza,calitatea tolelor conteaza,asezarea straturilor conteaza,bobinajul conteaza,izolatia(grosimea ei) conteaza....totul conteaza.Fata de cartile de demult care specificau o banda pina la 10k cel mult...acum s-au facut pasi importanti in acesta chestiune.Sunt trafuri care ajung si la 150khz.Se poate spune ca e prea mult...poate.Sunt trafuri exotice care sunt facute "custom" cu fire de argint masiv cu izolatie de teflon de cea mai buna calitate sau cu oxigen free copper.Cineva facuse un experiment la un cablu de alimentare ...de retea.A avut un cablu,ecranat,torsadat, cu ferite pe capete si unul ...practic era format din doua sirme din argint.Bineinteles ca ambele erau facute de o anumita firma.Diferentele erau enorme.Deci ...daca se cauta musai acel efect de lampa...este foarte usor de realizat si pe o schema cu tranzistori....si bineinteles cu costuri insutit mai mici.Problema este ca vine tare din urma clasa D ...acele PWM(Pulse Width Modulation) care de la an la an sunt mai performante.Oricum...viitorul este al acestor tipuri de amplificatoare fie ca ne place sau nu dar exoticul adevarat o sa ramina tuburile...mai ales ca unele corporatii deja au inceput sa comercializeze tuburi cu performante extraordinare cu mult imbunatatite,urmind acelasi tip de proces tehnologic de demult dar evident imbunatatit. Link spre comentariu
VTP Postat Februarie 8, 2007 Partajează Postat Februarie 8, 2007 Pe cat e de pacat, pe atat de adevarat este ca foarte multe cunostiinte s-au pierdut in intervalul in care tranzistorul a fortat portile electronicii, in special in domeniul consumer electronics, pr.ca tubul nu poate fi scos din anumite aplicatii. Lipsa informarii corecte si a opiniilor pertinente a avut ca rezultat o lupta surda dar eficace de impunere a unor solutii care au vizat anumite produse. Fara a contesta calitatea acestora, care este buna, comparativ este la fel de buna ca a altor produse cu aceiasi destinatie, dar mai putin cunoscute. Rezultatul? Uneori caraghios! Numai tolele X sunt bune pentru....; numai transformatorul Y e bun pentru...; numai firma Z stie sa faca ...;numai firma W e cea mai buna ......(pe varza calita!). Interesul mai mult sau mai putin evident, testele voit sau nevoit facute fara impartialitate si cu concluzii din aduceri aminte creaza aure, faima, uneori nejustificata. Da, marfa e buna, dar sigur nu e cea mai cea!..............Pana de curand, utilizarea miezurilor toroidale in tr. iesire era o adevarata blasfemie! Unii mai cred lucrul acesta, dar .... revistele serioase de specialitate, asociatiile internationale din domeniu electrotehnicii si electronicii nu se revolta, convinse nu numai de lucrarile teoretice, ci, de cele practice, cu masuratori si teste clare!Cati mai stiu ca poti face un transformator de iesire pentru tuburi fara miez, sau cu miez din sarma moale de fier? Poate cineva sa conteste calitatea lor pana nu a incercat si obtinut acele rezultate "dezastruoase"?Cine spune ca ElectraPrint sau Tamura e mai buna decat Lundhal sau Hammond? In baza carui test? Cand toata muzica engleza se facea pe transf. Hammond cu niste decade in urma, unde era ElectroPrint sau Tamura? De ce s-a impus J.Marshall si nu altul? Clasificarile ascund lucruri periculoase! de curand, cineva imi spunea ca 6P3C nu e buna in audio pentru ca o folosesau vesticii pana acum!?! Ciudat! Is it real?Firmele de acum imbunatatesc tuburile? Sa fim seriosi! Daca le-ar face asa cum erau facute de Phillips, Valvo sau Telefunken inainte de razboi, tuburile actuale ar dura mai mult si amplificatoarele nu ar avea de suferit din modificarea rapida a parametrilor. Mai am si acum tuburi care dupa 30-40 de ani de functionare au emisia 100%!!! Cine crede ca imbunatatesc tuburile cand ideea e sa vanzi cat mai mult si mai scump?Cel mai usor este sa inventezi ceva deja cunoscut, dar, uitat, si sa faci tam-tam de marketing pana toti cei slabi de ingeri chiar devin believers!!!SRPP e un montaj care se poate utiliza in amp. de auditie fara probleme.Un transformator de iesire, chiar cu performante mai modeste poate fi utilizat cu rezultate acustice f. bune daca nu e impins la limite. Cei care au incercat si cu transf. de mare marca au avut aceiasi surpriza!Topologia schemelor nu a adus decat modificari minore fata de ce se utiliza in decada '50! Hibridizarea nu reprezinta o noutate.Amplificatoarele hibride raman HIBRIDE!Anumite caracteristici sonore ale amplificatoarelor cu tuburi nu pot fi simulate cu tranzistoare fara inrautatirea altor calitati! Sunt doua lucruri diferite, mult prea diferite.Amplificatoarele digitale vor fi digitale!!! Cine le-a ascultat, dupa prima euforie va avea sansa de a se afla singur in fata oglinzii si se va intreba: oare asta e viitorul? Unde e poezia muzicii? ( E digitalizata!) Desigur, gusturile difera, dar sunt influentate de educatie, cultura, familie, etc. Muzica pe care o asculti, te caracterizeaza pana la urma, ca si ce carti ai in biblioteca ( daca o ai) si daca le-ai citit sau nu!In unele tari, melomanii asculta concerte transmise in direct pe unde medii sau lungi (AM)! Curios, nu? Semnal mono, banda de frecventa limitata pe la 7 kHz, etc. Sunt nebuni? Cine stie? Link spre comentariu
felixx Postat Februarie 8, 2007 Partajează Postat Februarie 8, 2007 Cati mai stiu ca poti face un transformator de iesire pentru tuburi fara miez, sau cu miez din sarma moale de fier? Poate cineva sa conteste calitatea lor pana nu a incercat si obtinut acele rezultate "dezastruoase"? Eu pot sa contest treaba asta.Am facut teste pe transformatoare toroidale,pe tole EI normale si pe tole EI siliciu orientat.Rezultatul a fost DEZASTRUOS. Simplu....aceeasi carcasa bobinata pe alt tip de miez. Pe material sonor....sunetul era strins,lipsea dinamica,raspunsul la frecventele joase era prea putin(semne evidente de saturare a miezului mult prea devreme),raspuns slab la capatul sus de banda.Sunet prost....de radio portabil. Acelasi lucru la transformatoarele toroidale.Raspuns slab la capatul inferior de banda.... La cuplarea osciloscopului raspunsul devine si mai evident.Pe semnal sinusoidal curba arata rau mult prea devreme...pe semnal dreptunghiular este si mai rau.Sper ca sunteti multumit. Cine spune ca ElectraPrint sau Tamura e mai buna decat Lundhal sau Hammond? In baza carui test? Comunic de ceva timp cu citiva oameni care intr-adevar lucreaza cu tuburi de peste 50 ani.Acestia au testat in timp transformatoarele mai sus mentionate printre care a avut loc si o clasificare. Am incredere in testele lor deoarece nu au legatura cu marketingul si nu promoveaza nimic.Ei doar experimenteaza.Nu pun la indoiala eperienta lor deoarece sunt oameni cu traditie in domeniu. Masuratorile se fac asemanator cu ce am facut eu. La inceput si eu am crezut ca tola nu are o prea mare importanta.Gresit. Este ca si in cazul difuzoarelor.Nu poti avea calitate maxima cu bani putini. Si dvs. ar trebui sa stiti asta. Firmele de acum imbunatatesc tuburile? Sa fim seriosi! Daca le-ar face asa cum erau facute de Phillips, Valvo sau Telefunken inainte de razboi, tuburile actuale ar dura mai mult si amplificatoarele nu ar avea de suferit din modificarea rapida a parametrilor. http://www.kraudioproducts.com/Kr/Produ ... x?CatID=13 La baza sta o experienta inceputa din 1920. http://www.emissionlabs.com/html/products/products.htm O alta companie la care constructia de tuburi este traditionala. Un transformator de iesire, chiar cu performante mai modeste poate fi utilizat cu rezultate acustice f. bune daca nu e impins la limite. Cei care au incercat si cu transf. de mare marca au avut aceiasi surpriza! De aceea unele transformatoare sunt mai bune decit altele.Acea clasificare scoate in evidenta acest fapt. Amplificatoarele digitale vor fi digitale!!! Cine le-a ascultat, dupa prima euforie va avea sansa de a se afla singur in fata oglinzii si se va intreba: oare asta e viitorul? Unde e poezia muzicii? ( E digitalizata!) Desigur, gusturile difera, dar sunt influentate de educatie, cultura, familie, etc. Acelea nu sunt amplificatoare digitale...nu lucreaza cu semnal digital...se numesc PWM(Pulse Width Modulation). Modulul UCD400 de la Hypex si Gemincore au fost testate si de DIY ,fara a promova ceva. http://www.cl3.fr/US/US_technology.htm Testele au aratat ca sunt superioare fata de majoritatea amplificatoarelor in clasa AB. Mai mult...s-au facut upgrade-uri la aceste module si urmeaza alte teste. In unele tari, melomanii asculta concerte transmise in direct pe unde medii sau lungi (AM)! Curios, nu? Semnal mono, banda de frecventa limitata pe la 7 kHz, etc. Sunt nebuni? Cine stie? Pai da...si noi ascultam asa ceva inainte de 1990.Sunt melomani care asculta si pe reportofon anumite pasaje muzicale. Este irelevant ce spuneti.Eu nu inteleg de ce promovati asa ceva cind toata lumea stie ce pretentios sunteti la sunet.Acelasi lucru ..la transformatoare.Nu este vorba daca se poate face ...ci cum se poate face mai bine. De fapt ....si acum se poate asculta la galene.Numai ca diferenta este ca acum ....individul poate alege la ce sa asculte. End of story. Link spre comentariu
ALEKS Postat Februarie 8, 2007 Partajează Postat Februarie 8, 2007 Cate Marii, atatea palarii! Eu sunt de acord cu cateva din afirmatiile lui VTP intrucat impartasesc aceleasi opinii cu dumnealui. Pentru mine nu e mare diferenta siliciu orientat sau tola de tabla ruseasca extrasa din Muntii Ural sau pusti topite din primul Razboi Mondial. Dupa cum spuneam sunt oameni si oameni si nu cred ca are rost sa se ajunga la contradictii aici pe forum. Efectiv nu vad rostul. Personal nu sunt un purist in adevaratul sens al cuvantului iar lampa pentru mine reprezinta ideea lui DeForest cristalizata si imbunatatita. Constructiile mele tradeaza un fel de nostalgie dupa niste timpuri pe care nu le-am trait (ar fi si absurd sa ma fi nascut in anii 1920... si inca sa mai postez pe forum), un soi de a experimenta sunetul timpurilor stravechi dar avand ca surse de semnal aparatura de clasa moderna (1980-2006). Fiecare are modul lui de a gandi iar daca incepem sa ne expunem fiecare ideile, cu siguranta vom face dezastru din aceasta rubrica a amplificatoarelor de radioficare. Tot respectul pentru afirmatiile lui VTP: Muzica pe care o asculti, te caracterizeaza pana la urma, ca si ce carti ai in biblioteca ( daca o ai) si daca le-ai citit sau nu!si aceasta: In unele tari, melomanii asculta concerte transmise in direct pe unde medii sau lungi (AM)! Curios, nu? Semnal mono, banda de frecventa limitata pe la 7 kHz, etc. Sunt nebuni? Cine stie?Alta parere a mea ar fi faptul ca fiecare percepe sunetul tot in alt mod decat persoana de alaturi. Si nu ma refer strict la "urechea antrenata" ci la perceptiile native ale omului. Poate de aceea un transformator facut de Hammond suna la fel cu unul rusesc din 1958 spre exemplu. In orice caz sunt un fan al transformatoarelor de iesire supradimensionate pentru a nu satura prea repede miezul. A fost doar parerea mea si nu intentionez sa intru in polemica, cu toate ca am facut-o. ALEKS Link spre comentariu
VTP Postat Februarie 8, 2007 Partajează Postat Februarie 8, 2007 @ felixx,- plimband o carcasa pe mai multe miezuri, probabil ca nu ai obtinut nimic bun. Zilele trecute am ascultat un amp. cu KT88, pe toruri, care nu patimea in vreun fel, iar la masuratori statea excelent.Nu, nu sunt multumit ptr. ca nu ai inteles din nou sensul a ceea ce am spus.In plus, nu am glumit cand am spus ca sunt si transformatoare cu miez din sarma de fier aproape pur, sau fara miez!- alti oameni, fara interes comercial, cu experienta la fel de indelungata in practica tuburilor, cu pregatire solida de specialitate, lucrand in laboratoare dotate, afirma si sustin ca diferentele stabilite de astfel de clasificari nu pot fi cuantificate sonor. Folosirea, in acelasi amplificator, a 2 sau mai multe transformatoare diferite nu a determinat schimbari acustice SESIZABILE decat in conditiile in care s-au schimbat parametrii electrici de alimentare.Schimbari sesizabile auditiv au aparut doar in masura in care transformatoarele aveau unii parametri mult diferiti unii de altii.Personal nu am lucrat cu tole "normale", numai cu tole silicioase ( laminate, deci orientate). Restul elementelor difereau de la tola la tola.Acum se speculeaza mult pe faptul ca cererea e mica si o sarja e relativ scumpa. - cu "imbunatatirea " tuburilor....................! Hai sa o lasam asa! Ma mir ca dai si exemple comerciale. La capitolul imbunatatiri poti adauga: "refacerea geometriei interne", utilizarea de materiale superioare pentru anod, catod cu emisie imbunatatita ( garantie totala 1 an!!!),balonul suflat manual, din sticla borosilicatica ( de parca ar merge din sticla de bere); soclu ceramic cu contacte aurite, prin care intra si ies vesel electronii, livrare cu socluri pereche idem, emblema imbunatatita si audiofila, livrate in cutii de lemn de esenta rara, in perechi, etc.productia traditionala ce insemna? Manuala? Din anii '30 nu se mai lucra manual decat in proportie minima! Si manual la productia de tuburi ce avantaj are? Sa fim seriosi.- NU, din contra, daca poti lucra cu un transformator cu calitati bune, decente fara sa il impingi la limita in conditii f. bune, concluzia este ca nu trebuie sa dai banii pe marca! Mai ales cand nu ai posibilitatea de a te convinge ca si merita acea marca!- mai asteapta niste ani sa vina din urma PWM-urile. Problema e ca vor trece in viteza pe langa noi si nu se vor mai opri. Nu sunt sanse sa devina un concurent serios in hi-fi. De altfel clasa D nu mai e demult o noutate!Si amp.digitale se screm deja de mult timp sa devina un concurent serios pe piata, inca de la TACT Millenium. Acum sunt in toate receiverele 5.1 din Carrefour sau Megagalaxy. E coada la ele!!!- de ce unii asculta muzica pe AM? Dezamagitor raspuns! In gama AM au ramas f.putine posturi care emis, intre ele este o banda larga si transmisiile suna impecabil, in ciuda dezavantajelor tipului de transmisie. :goodman: @ aleks,Daca pastrezi o calitate decenta si lucrezi ingrijit, obtii rezultate f. bune cu un cost decent. Si transformatoarele sunt inventate demult, si, pana acum nu se poate spune ca s-a produs unul ideal!Ca un exemplu: degeaba ai transformatoare excelente daca nu poti scoate brumul nici cu alimentare in CC. a filamentelor! Multe chestii practice s-au pierdut in timp, mai importante decat aurirea contactelor sau alte mici imbunatatiri.Poate ca era mai interesant de discutat raportul cupru - fier la un transformator de iesire, sau dece unii considera ceara de albine pura mai buna la impregnare decat parafina sau lacurile sintetice.Oricum, IMPORTANTA e MUZICA! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum