Iliescu Mihai Postat Mai 27, 2015 Partajează Postat Mai 27, 2015 Buna ziua ! Am cumparat "granulele" astea si vinerea asta primesc si apa distilata. Intrebare: A mai folosit cineva? Principala mea intrebare ( a carui raspuns nu l-am gasit in " datasheet" ) este daca este refolosibila? Adica o fac pe toata, pun un cablaj il las acolo ( aici alta intrebare scrie ca poti sa il lasi de la 5 minute la cateva ore in functie de ce grosime doresti dar nu mi-e foarte clar ) dupa care solutia in care am pus primul cablaj o pot refolosi? Si daca da, cat timp, cum trebuie depozitat?Adica nu stiu daca trebuie facuta toata deodata sau fac doar cand am nevoie foarte putina, asta mi-e neclar. Multumesc, O zi buna! http://www.tme.eu/ro/details/cyn-chem-45/materiale-pentru-producerea-pcb/ag-termopasty/preparat-do-cynowania-miedzi-agt-111/#t8af738f931f75aabceb6cd9c8e586739 Link spre comentariu
mars01 Postat Iulie 7, 2015 Partajează Postat Iulie 7, 2015 (editat) Scriu aici pentru altii care sunt interesati. Multa atentie cand folositi aceasta substanta. Contine TIOUREE. O substanta periculoasa care ataca glanda tiroida. Cancerigena la modul real (si nu ma refer la bla bla-urile cu E-urile din mancare). Pentru a lungi durata de viata a acestei solutii de stanare, adaugati hipofosfit de sodiu. Cateva grame la jumatate de litru solutie. Solutia ramane astfel activa si o luna dupa preparare. Editat Iulie 7, 2015 de mars01 Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 3, 2015 Partajează Postat Septembrie 3, 2015 (editat) Pasta asta o gasesti peste tot, se foloseste la lipirea instalatiilor sanitare din cupru. Punea mesterul pasta pe teava, punea flacara pe ea si termic se intampla ce vezi. Cred ca aceasta pasta contine fludor care adera la cupru. Ar merge si bagat pcb-ul pus in cuptor, mai vazusem un video pe youtube. Uneori o foloseam sa lipesc fire cu ea. http://www.comandainstalatii.ro/rothenberg/1849-pasta-lipit-cupru-250g-rothenberg.html Editat Septembrie 3, 2015 de Vizitator Link spre comentariu
elman Postat Octombrie 1, 2015 Partajează Postat Octombrie 1, 2015 Buna ziua ! Am cumparat "granulele" astea si vinerea asta primesc si apa distilata....... http://www.tme.eu/ro/details/cyn-chem-45/materiale-pentru-producerea-pcb/ag-termopasty/preparat-do-cynowania-miedzi-agt-111/#t8af738f931f75aabceb6cd9c8e586739 Am cumparat si eu aceasta solutie de stanare. Daca placa este curatata bine in prealabil, se staneaza bine si repede. Surpriza a aparut la lipire, nu se mai alia fludorul cu stratul de staniu si nu puteam lipi, am pus o pasta de sacaz dar nu a mers nici asa. Cu pistolul mai lipeam ( incalzeste mai tare) dar cu ciocanul la SMD-uri n-am reusit sa fac lipituri. Poate ar fi mers cu ceva pasta decapanta dar nu am avut la indemana. Am vrut doar sa va previn ca s-ar putea sa dati banii degeaba pe ea. Mult mai bine adera la stanarea cu Rosol 3. Link spre comentariu
Barbu Andrei Postat Octombrie 1, 2015 Partajează Postat Octombrie 1, 2015 Cu ce se poate dilua Rosol-ul? Am incercat si eu cu pasta asta, dar nu am reusit sa fac un strat uniform. La incalzire folosesc statia de lipit si o tin pana se schimba putin la culoare pasta. Daca tin mai mult, se arde placa, daca nu, nu se topeste. La curatare folosesc o perie si ramane destul de curat cablajul. Oricum, topirea ei cu statia tine oarecum de experienta fiecaruia. Am ars si eu destule cablaje pana acum pana am reusit sa aflu cat trebuie tinuta suflanta. O solutie ar fi realizarea unui cuptor cu reglaj al temperaturii. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 1, 2015 Partajează Postat Octombrie 1, 2015 Salut, pasta decapanta dupa parerea mea este cea mai buna. Oriunde vrei sa cositoresti bagi ansa pistolului de lipit in pasta decapanta apoi aplici in locul in care se doreste lipirea,apoi adaugi si fludor. mai exista si solutii la care poti aplica solutia cu un betisor de ureche imbibat in solutia respectiva,apoi aplici pe circuitul unde se va efectua lipirea,fara sa mai folosesti pasta decapanta sacaz...etc... Mare atenie la lipire... solutia este toxica pentru respiratie... Recomandat ar fi ventilarea fumului iesit din solutie... Daca mai ai nelamuriri , te pot ajuta... Bafta! Salut. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 1, 2015 Partajează Postat Octombrie 1, 2015 nu stiu cu ce se poate dilua. odata am facut cu pistolul de lipit si s-a facut frumusel. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Octombrie 1, 2015 Partajează Postat Octombrie 1, 2015 Eu acopar cu fludor,doar traseele prin care trec curenti mai mari. Pentru asta schimb virful letconului cu altul din Cu, care are virful lat(facut pe strung si virful frezat). Dupa curatirea cablajului, depun saciz pe toata suprafata. Apoi cu cu virful letconului,incalzit la 340-350*C si fludor de calitate, cositoresc traseele. Sint multumit de cum iese. Link spre comentariu
Baditza Vasy Postat Octombrie 8, 2015 Partajează Postat Octombrie 8, 2015 (editat) Eu acopar cu fludor,doar traseele prin care trec curenti mai mari. Pentru asta schimb virful letconului cu altul din Cu, care are virful lat(facut pe strung si virful frezat). Dupa curatirea cablajului, depun saciz pe toata suprafata. Apoi cu cu virful letconului,incalzit la 340-350*C si fludor de calitate, cositoresc traseele. Sint multumit de cum iese. Puteti pune si cateva poze cu realizarile dumneavoastra, vreau sa vad cat de uniform iese si ce aspect are. Am incercat si eu dar mi se pare ca se consuma mult fludor si ies traseele mai groase decat vreau eu. Nu am folosit un anumit varf la letcon pentru a realiza cablajul. Editat Octombrie 8, 2015 de Baditza Vasy Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 11, 2015 Partajează Postat Octombrie 11, 2015 eu folosesc o tresa absorbanta, si fludor de calitate. pur si simplu raman foarte bine. Link spre comentariu
elman Postat Octombrie 12, 2015 Partajează Postat Octombrie 12, 2015 Tresa se rasuceste pe varful ciocanului sau al pistolului (se face un mic ghemotoc alungit) si se pune fludor pe tresa (nu foarte mult) apoi se aplica pe PCB. Este bine ca in prealabil sa aplicati pe cablaj o solutie de sacaz diluat. Stratul cositor iese destul de uniform, nu ramane surplus la pad-uri si merge foarte rapid, daca traseele sunt apropiate faci mai multe trasee odata.. Link spre comentariu
Mishu_17 Postat Aprilie 7, 2019 Partajează Postat Aprilie 7, 2019 (editat) Imi poate spune cineva la ce temperatura trebuie reglata suflanta cu aer cald atunci cand se staneaza placa cu Rosol 3 ? As vrea sa imi aleg o suflanta cu aer cald si din acest motiv intreb. Am vazut ca suflantele ieftine au 2 trepte de temperatura, de exemplu 350 C si 550 C sau 375 C si 495C. Editat Aprilie 7, 2019 de Mishu_17 Link spre comentariu
sesebe Postat Aprilie 7, 2019 Partajează Postat Aprilie 7, 2019 Chiar crezi ca vor avea temperatura aia? Eu zic că-i numai ceva asa orientativ. Link spre comentariu
GIV Postat Ianuarie 31, 2021 Partajează Postat Ianuarie 31, 2021 Eu folosesc urmatorea varianta.Clorura ferica pentru corodare pe care o tin in sticla cat vreau dupa folosire fiind atent cind o pun in sticla sa nu pun si rezidiu depus in solutie.Dupa corodare curat imprimatul cu un burete din ceva fire metalice de grosimea firului de par folosit la curatirea tevilor de cupru la inst.incalzire.In mai putin de 1 minut cuprul va luci.Cu o pasta care contine staniu (cositor) folosita tot la incalzire dau toata suprafata imprimatului pe cat posibil zona cu trasee apoi cu un letcon trec pestre tasee care raman acoperite cu staniu iar zonele de alimentare sau chiar tot se poate suplimenta cu fludor de 0.5-0.75 grosime topit rapid.Curat suprafata cu o carpa uscata apoi o sterg cu o carpa inmuiata in alcool izopropilic.Apoi se poate chiar spala sub jet de apa folosind sapun sau detergent de vase. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum