Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

amplificator auto


Vizitator robixd

Postări Recomandate

Cum te uiti de sus la integrat la partea cu scrisul pe el, din stanga de sus de langa acea crestatura de la un capat, incepe pinul 1, de acolo o iei in jos pana la 8, apoi pe partea cealalta invers, adica 9 se afla chiar in dreptul pinului 8, si apoi in sus spre 16.

 

Posted Image

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 29
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Marian

    10

  • ilinca liviu

    5

  • bmwh548

    2

  • Binu

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Pai ce sa spun... e bine ce ai gasit, si deci integratul se alimenteaza si nu este blocat... mai masoara si intre pinul 14 si pinul 7, vezi ce gasesti acolo.

 

LE: Daca intre pinii 14 si 7 gasesti 5V atunci desfa tranzistorii marcati in poza de mai jos ( scoate-i de tot din montaj ), si vezi ce scrie pe ei, or sa fie mosfeti, verifica-i daca stii cum, daca nu, atunci spune si iti explic eu cum.

Posted Image

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

salut..am aceiasi problema la un amplificator mult mai puternic..intre pinul 4 si 7 am 4.9v.integratul se alimenteaza ok.intre 14 si 7 am 5v.ledul aprins este cel rosu.integratul este nou.mosii sunt schimbati.zenerurile sunt bune.rezistentele de la mosi sunt schimbate.ai idee ce poate fi...nu am mai lucrat cu acet integrat..am observat ca  nu imi da nici o tensiune pe iesirea integratului(pinii 9 si 10 fata de GND).din cate vad pinii astia(9,10)ataca mosii cu o tensiune de frecventa mare..ai idee ce poate fi?.

Link spre comentariu

La TL494 pinul 4 faciliteaza controlul timpului mort, o tensiune mai mare de 3,5V acolo forteaza timp mort maxim, deci umplere 0, adica integratul este blocat in starea de protectie, trebuie sa urmaresti pe placa ce anume aduce acea tensiune acolo la pinul 4, si deci sa descoperi care este motivul interventiei protectiei.

 

PS: Ai asigurat semnalul de remote la borna de alimentare?

Link spre comentariu

salut..da..este asigura..mentionez ca e un amplificator 10kw.il alimentez cu o baterie de ups ce are vreo 10v....nu inteleg ce anume baga integratul in protectie.in 1 si in 2  ce reprezinta..eroare de pe canalul 1 respectiv 2?.

multumesc pentru ajutor

am urmatoarele tensiuni fata de masa(GND)

1-0

2-0

3-0.05

4-4,9

5-1.49

6-3.66

7-0(gnd)

8-8.38

9-0

10-0

11-8.38

12-8,38

13-5.00

14-5.00

15-5.00

16-3.18

post-177476-0-13707900-1433600245_thumb.png

Link spre comentariu

Amplificator auto de 10kW?! Tu vorbesti serios? Pai ai ideie ce inseamna asta in ceea ce priveste curentul tras din baterie? Nici macar demarorul nu trage atat la pornire... Apoi ce mama masii faci cu 10kW in masina? Pe bune acu... ii sar suruburile in toate directiile :rade:

 

In fine, sa revenim la subiect, 10V este cam putin ca si tensiune, UVLO la TL494 e ceva mai jos de atat, si totusi 10V e prea putin pentru alimentarea unui amplificator auto, ar trebui sa asiguri intotdeauna minim 12V, maxim 14,5. Presupun ca te referi la pinii 1 si 2 ai integratului unde exista intrarile + si - ale amplificatorului de eroare intern ( primul din ele ), este in esenta un amplificator operational folosit in bucla deschisa care preia un semnal de eroare constand intr-o anumita diferenta de potential intre cele 2 intrari, o amplifica si o reda la iesire, comandand astfel umplerea. 

 

In cazul in care iesirile sursei amplificatorului tau, nu sunt stabilizate atunci amplificatoarele de eroare ar trebui sa fie anulate. Asa cum am zis, verifica si urmareste configuratia de la pinul 4, vezi ce protectie este implementata acolo si care este motivul pentru care mentine integratul blocat, din pacate un astfel de defect nu este intotdeauna usor de depistat si depanat, lipsa instrumentelor utile si a experientei iarasi nu ajuta...

Link spre comentariu

ground zero gzp 1.10000 ..are 10 kw ..la o tensiune stabila si multi amperi..cateva baterii legate in paralel...am scos un tranzistor legat de pinul 4(c3198)l am alimentat si se aprind ambele leduri  imi da tensiune pe finalii din smps respectiv pe finalii audio.pe cei audio am vazut ca ajunge tensiunea pe la 90 v cu aceasta baterie.o sa o testez cu o sursa de semnal sa vad care e treaba.instrumente am .dar crede ma ca e foarte greu de manevrat avand in vedere ca e un cablaj dublu..are in jur de 10 kg pcbul si mai e si flexibila..am facut niste poze pe care o sa le atasez in seara asta .o poza=1000de cuvinte.multumesc pentru amabilitate. :aplauze :aplauze

Link spre comentariu

Nu cred ca inlaturarea protectiei de la pinul 4 este o chestie inspirata, cauta sa aflii de ce protectia mentine integratul blocat, ti-am zis e greu, tu nu ai experienta, te-ai mai apucat si de unul al naibii de mare...

 

PS: Eu cred ca tu nu pricepi ce inseamna o putere de 10000W utila audio, chiar si cu randament unitar putere audio=putere consumata, din alimentarea de pe baterie s-ar trage, stii cat? Pai calculeaza tu cat face 10000/12... si totusi randamentul unitar nu exista nicaieri, deci in realitate este mai mult, arata-mi alternatorul care suporta 8-900A curent continuu... Apoi 10000W putere audio intr-o masina, ai ideie cat de mult inseamna? ai ideie ce boxe ar fi necesare ca sa suporte o asemenea putere? Nici macar la cluburi nu vad ce ar face cu o asemenea putere... Adica ideea este sa nu te contrazici decat daca esti absolut sigur 100% de ceea ce sustii. Se practica peste tot umflarea puterii pretinse de catre producator cu scopul de a lua ochiul naivilor, dar in realitate cred ca nici macar 1000W nu duce acel amplif.

Link spre comentariu

Marian, sint amplificatoare auto de 10kW dar pe sarcini de 1 ohm sau chiar 0,85 ohm.

 

Sint amplificatoare SPL Competition.

 

Acel GZ este unul dintre ele.

 

ClasaD, bass only.

 

Iata-l ceva asemanator de 5Kw, in actiune la un amic de-al meu, Babanu (Stefan)

 

 

Link spre comentariu

Si tu pui boxe de 0,85 Ohm pe masina Leco? Pe bune acum... Apoi mergand pe ideea ta, sa zicem un 0,9 randament al clasei D si inca probabil 0,85 al sursei, deci 25% putere consumata mai mare din alimentare decat ce se ofera pe sarcina, adica 12500W, adica ceva mai mult de 1000A... haide mai, las-o in mama ei de...ma abtin!

Link spre comentariu

stiu ca e greu de crezut dar sunt cazuri d-astea extreme

dar pe la noi nu prea au baietii bani de asa ceva pt ca se merge pe baterii deep-cicle, amplificatoare mari si scumpe si subwoofere la fel de scumpe

si sunt amplificatoare care lucreaza de la 0,5 ohmi in sus

eu de exemplu am un amplificator soundstream care merge de la 0,25 ohmi in functionare stereo su de la 0,5 ohmi in punte si culmea e in clasa AB si suna bine!

Link spre comentariu

eu sunt constient  ca e foarte mult. puterea este debitata la o sarcina foarte mica.in 4 ohmi parca scoate 2kw..am masurat azi tensiunea la diodele redresoare si  am o surpriza..pe ramura de + am doar cativa volti fata de gnd  iar pe cea de minus se duce pe la 75v.....deci integratul tl494 furnizeaza frecventa doar pe o ramura de mosfeturi iar pe cealalta furnizeaza mai putin..eventual cu o frecventa mult mai  mica....

Link spre comentariu

nu cred ca e cum spui tu

dar ca sa verifici chestia asta masoara fata de masa ( gnd -ul sursei de alimentare) tensiunea pe grilele mosfetilor din sursa si vezi daca este egala

Link spre comentariu

mosfetii nu se alimenteaza toti cu aceiasi tensiune pentru ca e diferita.a doa ramura este foarte slaba.voi reveni cu poze azi pentru a vedea care e situatia

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări