Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Akai resistoare semireglabile innegrite


Postări Recomandate

 Bineinteles ca acel semnal de 100-150 khz nu apare pe banda. Acest semnal (bias) este mixat cu semnalul audio in modul "rec" pentru cresterea calitativa a inregistrarii, iar capcanele de bias LC impiedica rejectia acestui semnal in circuitul de redare pe timpul inregistrarii.

Link spre comentariu

Domnilor ... n - o sa ne " omoram " acum din asa ceva ... Important e rezultatul . Pentru mine nici macar acesta . Doar ca pot citi si useri mai putin familiarizati , nu cred ca ar fi bine ( si productiv ... ) sa capete informatii mai putin adevarate ... Atat si nimic mai mult !

Editat de gauss
Link spre comentariu

Ar fi fost interesant sa aflam prin ce fenomen acel semnal de 100khz nu este imprimat pe banda ...sau dece nu trece de pe banda prin capul de redare ...in amplificator! Sa fie din cauza ca (,)capul de redare e "surd" pentru acel semnal(ultrasonic)? Sau... semnalul nu este deloc inregistrat pe banda?Cum se explica asta?...

Poate sunt unii useri informati in domeniu ...si au timp sa ne explice cum stau treburile!Multumesc!

Editat de elmar
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Ar fi fost interesant sa aflam prin ce fenomen acel semnal de 100khz nu este imprimat pe banda ...sau dece nu trece de pe banda prin capul de redare ...in amplificator! Sa fie din cauza ca (,)capul de redare e "surd" pentru acel semnal(ultrasonic)? Sau... semnalul nu este deloc inregistrat pe banda?Cum se explica asta?...

Poate sunt unii useri informati in domeniu ...si au timp sa ne explice cum stau treburile!Multumesc!

Semnalul de premagnetizare nu se imprima pe banda din cauza vitezei scazute de deplasare a benzii prin fata capului de IMPRIMARE. Rolul semnalului de premagnetizare este de "purtatoare" pentru semnalul ce se doreste inregistrat asigurand conditile necesare pentru magnetizarea benzii cu semnalul util. In functie de viteza benzii, calitatile acesteia si a semnalului de premagnetizare se asigura o frecventa mai mica sau mai mare la inregistrare. Chiar daca s-ar imprima pe banda si urme ale semnalului de premagnetizare ( prin absurd) VITEZA de deplasare a benzii prin fata capului de REDARE ar fi mult prea mica pentru a reda semnalul folosit la premagnetizare, chiar si la vitezele magnetofoanelor de studio. Dca cumva apar semnale de inalta frecventa la redare acestea sunt in general din defectele provenite de la preamplificatoarele de redare care pot autooscila din lipsa tuturor decuplarilor acelor etaje dar in special din lipsa sau decalibratea  conbensatorilor dintre baza si colector (zeci sau sute de pf. in general).

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

Rolul filtrelor trece jos LC din preurile de redare (bias filter ) e de a preveni patrunderea semnalului de premagnetizare prin preul de redare in sistemul de reducere de zgomot (Dolby, DBX), lucru ce ar conduce la functionarea defectuasa a acestuia din urma. De fapt bias filterele se folosesc doar la scule ce au reducatoare de zgomot , la sculele cu 3 capete se folosesc atat la partea de redare cat si la cea de inregistrare, la sculele cu cap combinat se folosesc doar la partea de inregistrare.

Link spre comentariu

Filtrele alea se folosesc numai ptr preamplificatoarele de înregistrare la toate casetofoanele şi magnetofoanele ce folosesc premagnetizare cu semnal ultrasonor, indiferent dacă au sau nu vre-un reducător de zgomot.

Orice alte bobine şi filtre din alte preamplificatoare, cum ar fi cele de redare, au rol în corectarea curbei de răspuns. Nu trebuie confundate între ele.

Link spre comentariu

Filtrele alea se folosesc numai ptr preamplificatoarele de înregistrare la toate casetofoanele şi magnetofoanele ce folosesc premagnetizare cu semnal ultrasonor, indiferent dacă au sau nu vre-un reducător de zgomot.Orice alte bobine şi filtre din alte preamplificatoare, cum ar fi cele de redare, au rol în corectarea curbei de răspuns. Nu trebuie confundate între ele.

Cred ca ne referim la filtre diferite. Daca va referiti la filtrul de la iesirea preamp. de inregistrare, aveti dreptate, accesta se regaseste in toate sculele si are rolul de a opri biasul sa intre in amp-ul de rec. La sculele cu Dolby de ex, mai exista un rand de bias filter la intrarea in circuitul Dolby, atat la partea de inregistrare cat si la redare(doar la 3 capete). Motivul e simplu: ce credeti ca face un circuit Dolby la care suprapunem peste semnalul util 100kHz?PS: recmand manualul de Akai GX-F71, acolo se descrie procedura de reglaj a respectivelor filtre.
Link spre comentariu

Cred ca ne referim la filtre diferite. Daca va referiti la filtrul de la iesirea preamp. de inregistrare, aveti dreptate, accesta se regaseste in toate sculele si are rolul de a opri biasul sa intre in amp-ul de rec. La sculele cu Dolby de ex, mai exista un rand de bias filter la intrarea in circuitul Dolby, atat la partea de inregistrare cat si la redare(doar la 3 capete). Motivul e simplu: ce credeti ca face un circuit Dolby la care suprapunem peste semnalul util 100kHz?PS: recmand manualul de Akai GX-F71, acolo se descrie procedura de reglaj a respectivelor filtre.

Nu inteleg ce ar cauta suprapus 100kHz peste semnalul util la redare .

 

Daca vorbim de inregistrare sunt de acord ca este prezent acest semnal ultrasonor .......insa la redare ????

Link spre comentariu

Deci vorbim de trei tipuri de bobine găsibile într-o sculă cu bandă:

-din filtrele ultrasonore de la ieşirea preului de înregistrare,

-din filtre de corecţie a curbei din preurile de redare (mai rar şi în cele de înregistrare),

-din filtrele unora din circuitele Dolby din generaţia veche, ultimele nu mai foloseau.

Fiecare sînt cu treaba lor, iar oscilatorul e folosit doar la înregistrare, în combinaţie cu preul de înregistrare, nu se foloseşte la redare. De unde legendele astea, de pe net?

Link spre comentariu

La 3 capete, cand inregistrezi, biasul se induce in capul de redare, mai ales la casetofoane  unde capetele sunt foarte aproape. Frecventa de bias, daca ajunge in circuitul Dolby, duce la functionarea defectuasa a acestuia. Cautati manuale de service de la deck-uri sau mag-uri 3 capete cu Dolby sau Dbx si o sa vedeti ca exista acel bias filter intercalat intre ampul de play si circuitul Dolby(DBX).

Link spre comentariu

Costin, pune-le schema (partea respectiva) vor intelege ce si cum despre bobinele bias filter atit pe rec cit si pe play (la 3 head) mai ales cind ai un reducator de zgomot intercalat atit in rec cit si in play.

Chiar daca zona cu Bias Osc este in general ecranata, inclusiv trafo osc, traseele respective pina in trimmerii de bias (preferabil capacitivi decit rezistivi), se comporta ca niste mici antene, pe vremuri cind ma jucam, cu audio analogic vremea "matzele", doar cind apropiam testerul aparatului de masura, catre zona bias la Akai GX77, acul indicator avea o mica deviatie, pina sa fac contact cu trimmerul sau iesirea Bias Osc.

Pina nu am folosit set dublu de filtre L/C, bobine de 33mH cu capacitorii respectivi (acordatate pe frecventa Osc, circa 126-130kHz) atit pe rec cit si pe play, nu am reusit sa fac dolby C sa lucreze flawless, nici pe magul 3 head facut de mine din Tesla B4 si nici pe technics, deck-ul modificat de mine, ala 3 head, facut cu rec amp de Akay, ala "banal" cu un singur tranzistor.

Kashtanul suna cu citiva db mai "intepat" pe inalte deoarece rusii au folosit preamplificatorul comun atit pentru Rec si pentru Play, unde exista filtrul de corectie R-L-C comuni si pentru Rec si pentru Play, acordat kla 16kHz pentru viteza 19 si la 12,5kHz pentru viteza 9,5, diferenta este de nivel (mai mica pe Play si mai mare pe Rec), o mica "gaselnita" ruseasca introduza in curba NAB, gaselnita care nu este rea deloc din punctul meu de vedere deoarece personal am apreciat foarte mult sunetul Kashtan, zgomotul de fons hiss provenind in mare parte din corectorul de ton.

Link spre comentariu

Asta e o discuţie ca cea despre Adam dacă a avut sau nu buric, sau ca povestea cu drobul de sare..

Nu am ce să caut, am avut nenumărate casetofoane şi am construit cîteva magnetofoane la vremea lor.

Dacă există acel filtru nu e ptr a anula semnalul de premagnetizare de la capul vecin, de asta se ocupă ecranele folosite. Semnalul acela nu va fi redat de bandă care e limitată la cîteva zeci de khz. Preul de redare nu va scoate nici el astfel de semnale decît dacă e defect şi oscilează.

Se confundă sensul diferit de la caz la caz al termenului ''bias'' folosit prea des de vorbitorii de engleză cînd e vorba de un curent sau o frecvenţă.

Exemplu concret, la Akai GX-F80, bobinele circuitului Dolby din preul de redare şi cel de înregistrare se numesc aşa, dar rolul lor nu e legat de premagnetizare ci de eliminarea fîşîitului, o frecvenţă mult mai joasă şi audibilă de pe la 8-10kHz în sus. Şi nu sînt legate la intrarea circuitelor. Sînt şi circuite Dolby mai moderne care nu folosesc deloc bobine, altele vechi au cîte două.

Link spre comentariu

Si de la un mag entry level (GX-4000DB), rec &play, in poza de la rec se observa si filtrul MPX folosit pt. inregistrarile din FM (atenueaza purtatoarea de 19kHz):

Asta e o discuţie ca cea despre Adam dacă a avut sau nu buric, sau ca povestea cu drobul de sare..

Nu am ce să caut, am avut nenumărate casetofoane şi am construit cîteva magnetofoane la vremea lor.

Dacă există acel filtru nu e ptr a anula semnalul de premagnetizare de la capul vecin, de asta se ocupă ecranele folosite. Semnalul acela nu va fi redat de bandă care e limitată la cîteva zeci de khz. Preul de redare nu va scoate nici el astfel de semnale decît dacă e defect şi oscilează.

Se confundă sensul diferit de la caz la caz al termenului ''bias'' folosit prea des de vorbitorii de engleză cînd e vorba de un curent sau o frecvenţă.

Exemplu concret, la Akai GX-F80, bobinele circuitului Dolby din preul de redare şi cel de înregistrare se numesc aşa, dar rolul lor nu e legat de premagnetizare ci de eliminarea fîşîitului, o frecvenţă mult mai joasă şi audibilă de pe la 8-10kHz în sus. Şi nu sînt legate la intrarea circuitelor. Sînt şi circuite Dolby mai moderne care nu folosesc deloc bobine, altele vechi au cîte două.

Daca ai circuit Dolby, filtrele respective sunt obligatorii, imi pare rau ca nu pot posta din manualul de F-71 unde se explica si procedura de reglaj. Nu au legatura cu fasaitul pt. ca sunt acordate pe 100khz.

post-237055-0-39339300-1447750041_thumb.jpg

post-237055-0-72011600-1447750048_thumb.jpg

Editat de MLGore
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări