Vizitator adidas Postat August 12, 2015 Partajează Postat August 12, 2015 Am facut si un scurt video:http://youtu.be/wShYkqsmQtY Link spre comentariu
Dxxx Postat August 12, 2015 Partajează Postat August 12, 2015 (editat) Bravo, Radule! Din ce se vede arata foarte bine si ai si finalizat montatul pe motor - cred ca te-ai caznit ceva ca la vizionare pare a fi "de acolo", nici nu zici ca e ceva bricolat. Sper ca ai reusit si sa o etansezi bine. Si acum detaliile tehnice de alimentare + detalii practice: general - banda de leduri pare a fi de o calitate foarte buna (fac si de astea, chinezii) cu densitate foarte mare, practic capsula langa capsula. - pe culoarea rosie se foloseste iluminarea intregii benzi, cu doua intensitati: pozitie/frana. - culoarea galbena a fost segmentata 40 jonctiuni semnal stanga, 40 jonctiuni semnal dreapta si 20 jonctiuni neconectate la mijloc. - intre rosu si galben nu exista nici o sincronizare (adica galbenul sa stinga rosul) pentru ca nu e vorba de aceeasi segmentare, iar ca vizibilitate nu e necesar. montaj - am folosit un PCB dublu placat - pe o parte pentru semnalizari, pe cealalta frana/pozitie, doar masa comuna. - am facut totul cat mai simplu, pentru fiabilitate maxima. - toate canalele sunt protejate anti-surge si tensiunea e stabilizata. - Radu a facut rost de niste stabilizatoare liniare LDO de tip KIA278R12, ieftine dar potrivite. - stabilizatoarele sunt in contact termic cu zone mari de insule PCB, pentru racire suplimentara, desi asa ceva greu de presupus ca va surveni in functionare normala unde si semnalizarile si frana nu au de ce sa fie utilizate decat intermitent. schema - pentru semnalizare: TVS paralel pe intrare -> LDO -> spre banda led. Componente pasive- doar 2 condensatori sateliti LDO. Nu permite nici un reglaj al luminozitatii. - pentru pozitie: rezistenta limitare -> TVS -> convertor in comutatie buck -> dioda (sumator). Montajul buck este un modul chinezesc miniatural, care asigura stabilizarea dar si regaljul tensiunii de iesire, undeva pe la 9V, cat e necesar pentru pozitie. Randamentul masurat este peste 80%, curentul debitat fiind mult mai mic fata de cei 2A maximali, de presupus ca si incalzirea va fi neglijabila - pentru frana: schema identica cu semnalizarile, insa la iesire sunt 2 rezistente si dioda sumator. Reglajul intensitatii luminoase este posibil doar "in sus" adica spre marirea luminozitatii - prin suntarea a una sau doua din rezistentele de pe iesire. Daca si mai mult e necesar se poate inlocui dioda 1N4005 cu un Shotky. ***** Am dat aceste detalii, poate mai sunt alti doritori, insa evident ca am asteptat sa vad daca montajul chiar functioneaza cum ne asteptam. Editat August 12, 2015 de Dxxx Link spre comentariu
aygun Postat August 15, 2015 Partajează Postat August 15, 2015 Felicitari ! E ok ! Link spre comentariu
Dxxx Postat August 17, 2015 Partajează Postat August 17, 2015 Se pare ca in utilizare prelungita au aparut unele probleme, care par intrarea IC in regim de protectie termica. Nu vad insa nici o sursa de caldura care sa explice acest lucru. Singura alternativa pe care o vad este disipatie din rezistenta de limitare si TVS de pe circuitul lumini de pozitie - dar asta ar merge doar daca exista varfuri semnificative peste 17V, care este tensiunea de deschidere a TVSurilor. Am sugerat ca pasi de diagnostic: - amplasarea unui senzor termic in cutia montajului - masurarea liniilor de alimentare pentru detectarea varfurilor, cu osciloscopul sau cu un circuit peak-hold. Poate mai are cineva idei...?! Link spre comentariu
aygun Postat August 20, 2015 Partajează Postat August 20, 2015 In loc de TVS-uri sau inaintea lor as recomanda un Zenner de 12V sau toata jucaria alimentata de la un 317 cu filtre LC la intrare si iesire . Link spre comentariu
Dxxx Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 (editat) Eu ma chinuiam cu ipoteze, insa problema era simpla: un fir intrerupt pe circuitul de masa. Aygun De ce oare crezi ca un dispozitiv care rezista la cativa W poate sa fie mai bun decat ceva specializat care poate suporta limitarea unor puteri de 800W??? Daca te referi la faptul ca tensiunea pe Zenner este mult mai constanta ca tensiune limitata, asta este si fals si inutil: 1. Fals, pentru ca la Zenner curentul maxim la care este data tensiunea este doar de ordinul zecilor de miliamperi, fata de zeci de Amperi la TVS, deci cateva ordine de marime. 2 Inutil, pentru ca in aceasta schema dupa fiecare TVS (care limiteaza la 22V) sunt alte stabilizatoare cu capabilitate de tensiune pe intrare superioara lui 28V. Editat August 21, 2015 de Dxxx Link spre comentariu
aygun Postat August 26, 2015 Partajează Postat August 26, 2015 Atunci intreb si eu ca omul. De ce oare totce am facut surse in Lafarge Romcim , pentru automatele ABB de 5V -20A le-am protejat cu zenere de 20W 20DZ5 sau cele de 12Volti cu 20DZ12. Avem si Zennere de 50W , ce tot spui tu acolo de zeci de miliamperi . Un zener de 12Volti 5W ii era suficient Nu stiu de ce dar am sesizat la tine , fara suparare , tendinta de a complica Inutil lucrurile. Cand sunt solutii simple , testate . Toate automatele ABB de la Lafarge Romcim merg cu sursele facute de noi prin anii 1998 . Asta ar ajunge pentru protectie omului. http://www.futurlec.com/Diodes/1N5349B.shtml Vezi ca au si la alte tensiuni si valori. Una , doua, TVS , MOV si .... Nu neg ca nusunt bune dar nene , sunt si alte slutii mai simple si care merg de ani de zile . Tu crezi ca as fi pus Zenner de 0,5W sau de 1W ? Totusi , am lucrat in electronica industriala unde aveam in grija convertizoarele de frecventa pentru morile de ciment si de faina cu motoae inelare de 5,5MW. LED-urile astea sunt jucarele. Ti-am aratat ce am facut cu ele. Ai facut montajul , ok ! Functioneaza. De ce apar probleme ? Link spre comentariu
aygun Postat August 26, 2015 Partajează Postat August 26, 2015 O mica intrebare : Daca nu erau TVS-urile si MOV-urile ( facand abstractie de ele ) cum protejai circuitul? Scurt si la obiect te rog. Link spre comentariu
Dxxx Postat August 26, 2015 Partajează Postat August 26, 2015 Hi Hi , vorbesti de complicatii. Pai mai simplu ca un singur component (TVS) nici nu se poate. Folosesc exact ce trebuie si ce este facut pentru asa ceva, cele folosite rezista la limitarea puterilor pana in 800W, conform DS. Putin mai mult ca cei 50W pentru Zennerul tau, care la puterea asta numai piesa uzuala si ieftina nu-i. TVSul are capsula cam de 5x3x3mm - cam ce capsula/volum are DZ de 50W???? nu cumva necesita si radiator??? MOVurile se degradeaza pe parcursul functionarii. Tu cum aprindeai lumina daca nu exista curent electric??? Scurt pe doi: TVS este special facut pentru asa ceva, exista, este convenabil ca amprenta, volum, pret - deci folosesc ce e cel mai bun si destinat acestei functii. Montajul l-am facut eu si nu apare nici o problema la el, problema era la conectare, un fir intrerupt, asta ca sa nu te obosesti cu recititul... Link spre comentariu
aygun Postat August 26, 2015 Partajează Postat August 26, 2015 (editat) Eu am pus o intrebare pe care ai evitat-o cu gratie dand-o tot in TVS-urile tale. Om drag , eu sunt mai old school. Old Fashon. Prefer Simplu si eficient. Functional 1 - am aratat dicutia unui prieten care pune in functiune liniile robotizate de la Hyundai . Concluzia lui dupa ce a citit topicul " Atita bataie de cap pentru iluminat cu led uri.Bine ca e motocicleta.Daca era masina nu se mai termina niciodata!" 2 - moment in care am aratat ce spuneai tu despre protectia LED-urilor la masini si ceea ce a zis el este fix ce spunea si proiectantul de la Yazaki Europe:" La proiectarea cablajelor ( cablurilor electrice ale masinii ) acestea sunt gandite de asa maniera incat se evita curentii tranzitorii mari.Circuitul de iluminat e separat , ala de combustie separat , etc. Totul e gandit , intretesut , cablajul nu e niciodata drept (direct- fir linga fir ) ci intretesut sau eventual al doilea fir are alt traiect pentru a evita inductia." Sa iti spun cum am rezolvat o situatie in care aveam nevoie de 5 Volti si 2 Amperi la camere IP vreo 10 bucati. Cum crezi ? Pur si simplu am luat doua LM7805 , le-am pus in paralel ( sigur vei incepe cu dezechilibre , etc etc - stiu ce aparea acolo dar aveam nevoie A Doua zi de o solutie ) iar in casa am pus o sursa de PC ( modificata pentru a fi silentioasa si utilizat doar firul de 12 volti). Masa celor doua 7805 a primit o dioda 1N4007 pentru a face din 5Volti vreo 5.6Volti pentru a evita caderile de tensiune cand se aprindea proiectorul IR. Totul pe un banal radiator de sursa de PC. Tabla de aluminiu nimic mai mult. Sursa de 5Volti cu 7805 a intrat in ceva doza pe care erau prinse camerele ( cu tot cu radiator ) iar totul merge perfect ( iarna / vara ) , Nici un TVS , nici un zenner , nimic. Ma mai suna omul cand si cand sa intru pe NVR sa fac curatenie pe acolo. Opinia mea este ca , complici lucrurile inutil . E o motocicleta si o banala banda LED . Nimic mai mult. Eu am pe pozitiile Matizului si Dr.L stie , niste ceva LED-uri doar cu o rezistenta de limitare. Si fac ceva lumina nu gluma. Sunt de 8 ani pe masina si nu a patit nici macar UN Led ceva. Retine.O banala rezistenta . http://www.webhtb.ro/aygun/matiz_pozitii/ Editat August 26, 2015 de aygun Link spre comentariu
Dxxx Postat August 27, 2015 Partajează Postat August 27, 2015 Stai linistit, o discutie relativ in contradictoriu aduce progres, din cate te stiu si ma stiu pe mine nici unul dintre noi nu o va lua personal, asa ca dezbatem si noi... Daca vedem solutii diferite, este pentru ca exista o multitudine de solutii corecte, si alegerea depinde de o sumedenie de factori, inclusiv subiectiv. Pentru alte scheme decat auto, sau pentru o solutie de elctricitate auto cum descrii tu (dar asa ar fi cam costisitoare si astia tot reduc costurile) posibil sa nu ai nevoie de surge protection. Pentru orice alt caz in zona automotive este preferabil "safe than sorry" adica sa pui protectia. In cazul in speta: - TVSurile au fost ieftine in raport cu pretul relativ mare al benzii led, deci protectia merita financiar 100% ca protejam ceva scump cu ceva ieftin. - in montaj tot deranjul a fost pe fiecare linie un singur component, adica TVSul. Pentru pozitie este si o rezistenta serie, pusa insa cu dublu scop: si protectie si disipatie. - este ca in cazul airbag-ului, vrei masina cu el, dar vrei sa nu ajungi sa-l folosesti - deci daca protectia va avea efect zero este OK, insa potential protejeaza componente mai scumpe. Cu solutiile in practica, presat de diverse constrangeri, asa este logic, crezi ca eu nu am facut niciodata "aproximatii"? Dar daca le faci bine gandite vor fi probabil mai putin elegante, si atat - de functionat vor functiona daca ai gandit bine. Faptul ca faci asa doar accidental sau altii fac de principiu ramane alta treaba... Si in electronica, cam ca in orice hobby cateodata iti iei unele riscuri sa vezi daca merge, chiar daca nu esti nici tu in sinea ta sigur - asta se cheama experimentare si daca nu faci asa ceva - hmmm, ce sa zic, pierzi placerea hobbyului. Link spre comentariu
aygun Postat August 27, 2015 Partajează Postat August 27, 2015 @Dxxx - stii bine ca nu o iau personal ci , sa ii zicem dezbatere sau schimb de experienta. Cum bine zici , daca nu experimentezi nu ajungi la o solutie finala ok. Probabil ca multi dintre noi am ajuns unde am ajuns datorita experimentarilor si lectilor invatate din acestea . Stii si tu ca pina nu te dai cu fundul de asfalt nu vezi pragul de sus. Succes si cat mai multe proiecte realizate !!! Personal , le urmaresc cu interes. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum