Vizitator adidas Postat Mai 23, 2015 Partajează Postat Mai 23, 2015 Buna seara si bine v-am gasit! Plecand de la ideea: , as dori sa-mi construiesc un stop pentru motocicleta si am nevoie de ajutorul vostru.Ma poate ajuta cineva sa fac montajul ca in clipul de mai sus, de construit il construiesc eu, am nevoie de o schema. Banda LED din clip are 110 leduri, din care 25 led stanga si 25 led dreapta sunt duale si folosesc pentru semnalizare. Lungimea este de ~35cm. As putea gasi asemenea banda prin Bucuresti, in doua culori (rosu, galben), cu flux luminos puternic si cu leduri asa dese? Va multumesc! Cu respect, Radu Link spre comentariu
Dxxx Postat Mai 23, 2015 Partajează Postat Mai 23, 2015 Toata lumea crede ca "benzile led" sunt solutia universala. Dupa ce se vede in clip / si daca instalatia este facuta sa si tina nu este vorba nici pe departe de "banda" In general o instalatie serioasa pentru domeniul auto/moto (pentru ca tensiunea are variatii relativ mari) contine: - driver in comutatie (nu banda cu limitator pasiv = rezistente inseriate). Permite luminozitate constanta si curent precis stabilit cu disipatie minima independent de variatiile tensiunii. - montaj protectie anti-surge. - leduri de calitate. - solutie de racire supradimensionata. +/- logica de control independenta sau legata la computerul vehiculului. Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 23, 2015 Partajează Postat Mai 23, 2015 @adidas Daca folosesti leduri puternice, risti ca cei din spatele tau sa nu mai vada altceva decat ledurile tale. Cand ai atatea leduri, ele trebuie sa lumineze mai slab, ca-s multe! Link spre comentariu
Vizitator adidas Postat Mai 23, 2015 Partajează Postat Mai 23, 2015 @adidas Daca folosesti leduri puternice, risti ca cei din spatele tau sa nu mai vada altceva decat ledurile tale. Cand ai atatea leduri, ele trebuie sa lumineze mai slab, ca-s multe! Foarte corect, ideea e ca pe pozitie vor merge pe 8V (luminozitate mai scazuta cat sa fiu vazut) iar pe frana 12V. Multumesc de sfat Cred ca mi-a venit ideea cum e facuta banda de mai sus. E o banda RGB (impropriu spus) si la mijloc, circuitul care alimenteaza galbenul e intrerupt. Deci galbenul de semnalizare va fi impartit in doua (stanga/dreapta) cu cate doua fire, fiecare alimentate separat direct la releul de semnalizare al motocicletei. Iar pentru rosu (pozitie/frana) am nevoie de un variator de tensiune ca in exemplul din imaginea alaturata. Pare simplu. Logica mea spune ca galbenul si rosu nu pot fi aprinse in acelasi timp. Daca alimentez galben se stinge rosu (cand semnalizez). Zic bine? Acum unde as putea gasi o asemenea banda, cu leduri rosii/galbene? ..din ce am cautat pe internet am vazut doar RGB. Ce model de SMD, are unghiul de reflectie mai mare si intensitate luminoasa mai puternica? Va multumesc pentru raspunsuri ledbrakes.bmp M-am inspirat din filmul Tron Legacy : Un al posesor, comercializeaza in State acest stop cu 450$ ceea ce mi se pare enorm. Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 23, 2015 Partajează Postat Mai 23, 2015 Banda RGB poate avea orice culoare. Deci? Link spre comentariu
Vizitator adidas Postat Mai 24, 2015 Partajează Postat Mai 24, 2015 Da, am invatat in seara asta acest lucru. Credeam ca emit doar 3 culori, nu mi-am imaginat ca le si combina. Am descoperit ca exista si leduri adresabile, foarte interesant. Link spre comentariu
Vizitator adidas Postat Mai 24, 2015 Partajează Postat Mai 24, 2015 Referitor la ce doream eu, in postarea initiala, cred ca i-am dat de cap. In acea banda led sunt 2 sectiuni independente cu 3 fire fiecare, negru (masa), rosu (alimentare culoare rosie) si galben (alimentare culoare galbena). Rosul are prioritate peste culoarea galbena, din ce am citit pe net pentru un montaj asemanator. Deci, Incerc sa cumpar o banda LED cu aproximativ 100 led/30cm. Ledurile ma intereseaza sa fie bicolor (rosu/galben). Cred ca am adunat 30 ore de cand caut pe internet. Ma gandesc ca voi aveti mai multa experienta in ceea ce priveste fenomenul LED. Mai jos sunt cateva exemple si un clip filmat de un prieten. L-a costat 600 Lei trimis din SUA. Ma gandesc ca eu pot sa-l fac mai ieftin. https://vid.me/1LzR Link spre comentariu
MaesTTro Postat Mai 24, 2015 Partajează Postat Mai 24, 2015 Am văzut undeva așa o lege că semnalizatoarele unui vehicul trebuie lăsate așa cum au fost prestabilite din fabrică. Adică este interzis ceea ce dorești să faci Link spre comentariu
Vizitator adidas Postat Mai 24, 2015 Partajează Postat Mai 24, 2015 Sunt constient de ce spune legea si sunt la curent cu orice reglementare sau modificare adusa. Eu vreau sa fiu vazut in trafic, conduc o motocicleta foarte rara care costa ceva bani si deja am fost lovit in spate de doua ori. O data de un taximetrist si o data de un smecher cu Volvo. De aia nu mai am nici stopul original. Asigurarile nu dau doi bani pe mine si motocicleta mea. Link spre comentariu
Vizitator adidas Postat Mai 26, 2015 Partajează Postat Mai 26, 2015 (editat) Am gasit pe ebay o banda cu leduri bicolor (rosu+galben) si doream sa va intreb daca se poate sectiona in 3 bucati, apoi relipi doar circuitul pentru masa si ledurile rosii. Toate segmentele vor lumina rosu mai putin cand semnalizez (segmentul din stanga sau din dreapta va lumina galben). Pot intrerupe circuitul doar pentru ledurile galbene? Am atasat o imagine pentru a va face o idee. Editat Mai 26, 2015 de adidas Link spre comentariu
Dxxx Postat Mai 26, 2015 Partajează Postat Mai 26, 2015 Vad ca insisti. Ti-am spus in primul post de raspuns de pe acest thread cam ce anume trebuie sa tintesti pentru aplicatii pe vehicule. Cu banda led, chiar si Nichia sau Cree nu vei face decat jucarioare de copii care mai mult se vor defecta sau vor merge prost... Asta pentru ca "banda" are driver serial pasiv ceea ce poate fi acceptabil dupa un alimentaor de tensiune constanta de la retea, dar nu este nici un caz extrapolabil la variatiile mari de pe vehicule. Efortul tau de informare (momentan) este inutil pentru ca tintesti o solutie nepotrivita. Daca vei mai face in plus si investitii pe directia asta atunci nu vei pierde doar efortul ci si bani. Pe de alta parte gandeste-te ca solutia corecta nu e nici asa inaccesibila, nici asa scumpa. Ne aflam in situatia in care Pacala tot cere sfaturi ce adidasi buni sa-si ia ca pleaca spre Paris, dar i se spune ca pana acolo nu se merge pe jos ci se ia un bilet de avion... Link spre comentariu
Vizitator adidas Postat Mai 26, 2015 Partajează Postat Mai 26, 2015 (editat) OK, invata-ma tu exact ce trebuie sa fac, unde sa ma documentez. Indruma-ma catre o schema si mai departe ma descurc eu. De asta m-am inscris pe forum, ca sa invat cum se face, pentru ca e singurul loc unde as putea primi sfaturi. Intr-adevar, m-as putea duce la un specialist, dar mie imi place lucrul facut cu mana mea. Am mai facut o schema, poate se apropie de adevar. Edit: La motociclete cred ca e mai stabila tensiunea, deoarece toate aftermarketurile LED nu au nici un montaj nimic si nu se ard. Editat Mai 26, 2015 de adidas Link spre comentariu
Dxxx Postat Mai 26, 2015 Partajează Postat Mai 26, 2015 Sunt de acord ca aftermarketurile sunt in general de proasta calitate, dar presupun ca vrei sa faci ceva bun pe care sa-l folosesti tu mult si bine. Si mai sunt de acord ca ledurile rezista la multe abuzuri, daca vei cauta pe forum gasesti experimentul colegului Mihai Cozac aproape incredibil... Dar asta nu inseamna ca tot ce trebuie sa stii este "rezistenta inseriata". Despre protectie vezi topicul meu cu "surge" http://www.elforum.info/topic/90656-leduri-pe-automobile-vs-varfuri-tensiune-surge-protection/ Despre drivere tot am zis ca voi face un topic explicativ, dar nu am apucat inca. Deci mi-e greu sa zic "uite aici" Defapt discutam de cativa lei cost protectie si catva zeci de lei pentru un driver activ in comutatie - eu zic ca asa ceva merita macar pentru ca nu vei trebui sa tot demontezi instalatia. In plus nu neglija ca LEDurile din benzile gasibile aiurea sunt de cea mai proasta calitate, in timp ce unele adevarate nu sunt nici ele chiar foarte scumpe - deci ia un producator mare ca Nichia Cree Osram Seoul etc sau firme serioase dar mai ieftine ca LIteOn, Kingbright etc. Nu lua ceva la care nu ai documentatie. Si ultimul dar poate cel mai important pentru viata oricarui led: RACIRE! Daca montajul de alimentare nu are greseli grosolane, atunci aprape 100% as zice ca defectarea ledurilor se datoreaza temperaturii. In plus randamentul unui led scade cu cresterea temperaturii. Chiar daca ledurile tale nu vor fi de mare putere nu uita ca probabil vor fi intr-o incinta inchisa, deci trebuie racite. Si ca nu ma pot abtine - atentie la ce a zis DrL - sa nu ajungi sa orbesti participantii la trafic! Link spre comentariu
Vizitator adidas Postat Mai 26, 2015 Partajează Postat Mai 26, 2015 Multumesc pentru interventie. Mi-ai dat de gandit cu protectia aia. Am sa caut o schema si am sa-i fac una. Banda am gasit in China, bicolor 240led/m 3528. In Romania nu am gasit ceva cu leduri asa multe si vizual vroiam led langa led. Despre racire, instalatia va sta afara, pe exteriorul motocicletei iar in mers se raceste foarte bine. Toata banda va fi montata pe un suport metalic. Link spre comentariu
Dxxx Postat Mai 27, 2015 Partajează Postat Mai 27, 2015 Pai tot la banda revii... In mod normal protectia este un simplu TVS pus paralel la bornele de alimentare. Se poate si mai bine daca mai adaugi cateva componente. Pun pariu ca producatorul "China" nu iti da nici o data despre leduri si daca asa e cazul nu merita nici daca te atrage densitatea de implantare sau pretul. In mers s-o raci, dar dupa ce sta parcata in soare oare ce temperatura ai pe leduri? Conditiile din vehicule sunt cele mai dure: termic / vibratii / varfuri pe liniile de tensiune. Nu uita sa pui in contact termic bun ledurile cu suportul metalic, cu speranta ca el este de aluminiu, cupru... Montare perfect afrontata + TIM (vaselina siliconica) Uite cum imi imaginez eu solutia corecta: - pentru ca comutarea se face in V+ si nu vreau sa modific instalatia as folosi 3 unitati independente: semnalizator stg + semnalizator dr + pozitie. Unitatile se pot lega logic intre ele in asa fel ca atunci cand se aprinde semnalizarea sa se stinga pozitia, dar cel mai bine este ca sa nici nu faci asta pentru ca fluxul luminos pe semnalizare trebuie sa fie de catava ori mai mare, iar culorile difera, nu vad ce rau ar face daca se combina. - fiecare din cele 3 unitati sa aiba la intrare macar protectia minimala cu un TVS - fiecare unitate sa fie formata dintr-un driver Boost urmat de numarul necesar de stringuri LED, un string avand mimin 6 leduri (petru rosu ar fi minim vreo 9) - leduri se gasesc si de 2-3mm pe dimensiunea mare sau 0,5 pe cea mica, asa ca poti sa faci densitati foarte mari, doar sa te tina sculele si ochii la montaj. Ce spui tu e fals: gasesti leduri bune la magazine generale gen TME sau la cele specializate led gen Zexstar. Poti sa ajungi la densitati de mii pe metru liniar, fara probleme. Si sunt leduri de calitate cu DS complet etc. - racirea si "metalul" de fixare la vad facute special, din aluminiu si cu aripioare verticale Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum