Vizitator Anonim Victor Postat Mai 21, 2015 Partajează Postat Mai 21, 2015 Cat de mult influenteaza sunetul buretele din boxe ? E bine sa fie ? Cat sa fie ? Nu e bine sa fie ? De ce nu e bine ? Liberi la raspunsuri si pareri Link spre comentariu
one Postat Mai 21, 2015 Partajează Postat Mai 21, 2015 Buretele din boxe previne reflexia pe peretii interiori si micsoreaza vibratia peretilor. Teoretic ar trebui sa fie acoperiti cu burete, nu neaparat plina incinta cu material fonoabsorbant, mai ales daca este deschisa. Link spre comentariu
Vizitator Anonim Victor Postat Mai 21, 2015 Partajează Postat Mai 21, 2015 Sa inteleg ca lungeste viata cutiei ? Absoarbe vibratiile suportate de incinta . Link spre comentariu
Vizitator sound.art Postat Mai 21, 2015 Partajează Postat Mai 21, 2015 Nu lungeste viata cutiei, dar imbunatateste sunetul. Fara burete poate fi chiar deranjant. Si de obicei este. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 22, 2015 Partajează Postat Mai 22, 2015 Previne apariția undelor staționare, care încarcă spatele membranei difuzorului/difuzoarelor... Dacă vrei, a reflexiilor interioare. Prin frecare cu materialul fonoabsorbant, energia aia acustică din interior este atenuată. În general sunt vizate frecvențele cu lungimi de undă comparabile cu dimensiunile interioare ale incintei. Nu există absolut nici o legătură cu viața incintei. Există soluții de scoatere a frecvenței de rezonanță proprii a incintei, în afara spectrului audio, dar asta e o altă istorie...La incintele închise are un rol de "mărire" virtuală dacă vreți a volumului pe care o "vede" difuzorul, iarăși, poveste lungă... Link spre comentariu
Vizitator dan aurel ungureanu Postat Iunie 9, 2015 Partajează Postat Iunie 9, 2015 Cat de mult influenteaza sunetul buretele din boxe ? E bine sa fie ? Cat sa fie ? Nu e bine sa fie ? De ce nu e bine ? Liberi la raspunsuri si pareri ce treaba are buretele din boxe cu sunetul? se mai punea calti, dar se folosesc doar la boxele inchise. la cele bas reflex, se punea pe interior un rand de burete lipit bine de peretele interior, Link spre comentariu
fritz_vali Postat Iunie 9, 2015 Partajează Postat Iunie 9, 2015 (editat) Si pe mine ma intereseaza grosimea! Cat sa fie? Editat Iunie 9, 2015 de fritz_vali Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 10, 2015 Partajează Postat Iunie 10, 2015 Nu exista o grosime anume, de fapt scopul e unul singur, si nu-l poti atinge in mod absolut. In rest, "nuante de gri". Conteaza si materialul... dar, la o incinta bass reflex cu dimensiunile bazei de ~250x~350mm, un aproximativ generic 40mm este suficient. La bass reflex important e sa nu obturezi calea portului bass, si sa fie considerat in calcule volumul dislocuit de fonoabsorbant. Si cea mai apropiata metoda de a scoate din volumul brut, volumul materialului, e sa inmultesti suprafata acestuia cu o grosime obtinuta prin comprimarea acestuia intr-un subler spre exemplu. Link spre comentariu
Ionut Remus Postat Iunie 10, 2015 Partajează Postat Iunie 10, 2015 (editat) La subwooferul meu am pus ceva burete de 2cm grosime, din cel tip cofraj, cu rezultate foarte bune. Bineinteles ca am pus burete pe absolut toate laturile desi in principiu si din teste de-a lungul timpului, pe parte cu difuzorul nu e chiar necesar sa se lipeasca material fonoabsorbant. Un inlocuitor foarte bun, desigur tot din teste am realizat asta, ar fi spuma poliurietica si/sau polistirenul de , densitate mare, cel care se pune sub parchet dar dupa aplicare trebuie dat putin cu glasspaper de granulatie mai marisoara. Asa cum precizeaza si @nomikos la incintele bass reflex trebuie avut grija ceva mai mult asupra volumului deoarece poate influenta destul de mult acordarea incintei. La incintele inchise sunt de parere ca ar trebuie ceva mai mult material, dar sa nu fie plina, deoarece poate afecat difuzorul in timp, fie ca nu-l lasa sa "sufle" bine si poate afecta chiar si sunetul, fie se poate desprinde material de la vibratii si daca nu are unde sa cada, la un volum mai mare poate intra la membrane si sa o deterioreze, mai ales la un volum ceva mai ridicat al amplificatorului. Pentru cei ce mai citesc aici si nu intelege ce au spus colegii mai sus, buretele se utilizeaza in incinte pentru a imbunatati sunetul si pentru a elimina efectul de "ecou" in interiorul cutiei, care se aude ca intr-o galeata!!! Editat Iunie 10, 2015 de Ionut Remus Link spre comentariu
TESSLA Postat Iunie 10, 2015 Partajează Postat Iunie 10, 2015 .... burete de 2cm grosime, din cel tip cofraj, Cred ca este si cel mai recomandat. Daca ati sesizat si camerele de inregistrare de la unele studiouri tot cu burete din acela sunt captusite. Unde ati gasit asa ceva? Link spre comentariu
Ionut Remus Postat Iunie 10, 2015 Partajează Postat Iunie 10, 2015 (editat) la magazinul de electronice aici in CJ! Cand cautam gasisem si pe net la ceva magazine online....totusi nu e chiar ieftin nici ce am cumparat eu nici ce e pe net, mai ales la o incinta de dimensiuni mai marisoare! Isi face treaba foarte ok, ca nu gasisem atunci polistiren decat la bax mare si eu nu aveam nevoie decat de 3 placi. http://www.mezzomusic.ro/file/pagesleft/134788070265t.jpg ceva de genul acesta Editat Iunie 10, 2015 de Ionut Remus Link spre comentariu
TESSLA Postat Iunie 10, 2015 Partajează Postat Iunie 10, 2015 Cu ce l-ati lipit ? Link spre comentariu
Ionut Remus Postat Iunie 10, 2015 Partajează Postat Iunie 10, 2015 (editat) Cu prenandez! Dar am dat un strat ceva mai consistent sa intre putin in burete si un strat bubtire am dat pe peretii incintei cand puneam mana si nu mi sa lipit atunci am pus buretele si a prins foarte bine de pal!! am vrut sa mai rectific cate ceva pe urma si nu am mai putut dezlipi fara sa rup buretele! Totusi trebuie facut atentie ca poate este burete care este atacat de prenandez si atunci trebuie gasita alta metoda de lipire. Mai bine se face un test inainte pe un colt sa se constate daca e ok sau nu metoda cu prenandez!!! Editat Iunie 10, 2015 de Ionut Remus Link spre comentariu
Vizitator VeGaATS Postat Iunie 10, 2015 Partajează Postat Iunie 10, 2015 (editat) Anonim Victor, Pentru ca ati intrebat “Cat de mult influenteaza sunetul buretele din boxe ?”. In 2009 am scris un scurt material pe care l-am atasat la acest mesaj si care descrie o metoda empirica de a determina daca o incinta acustica are suficient material fonoabsorbant, fie el burete, fetru, Dacron, etc... Pentru a intelege mai bine despre ce e vorba o buna analogie ar fi o usa care are un sistem de amortizare. Cind sistemul de amortizare e reglat perfect avem o amortizare critica, adica usa se va inchide cel mai repede fara sa loveasca rama. Cind amortizatorul nu e reglat corespunzator, avem fie o usa care se inchide lent, sau una care se inchide repede si se loveste de rama usii. Aceeasi situatie o gasim intr-un mare numar de sisteme mecanice ca de exemplu masina de cusut sau armele automate. La boxele cu difuzoare avem acceasi situatie. Cititi materialul atasat. VG Testarea amortizarii incintelor acustice.pdf Editat Iunie 10, 2015 de VeGaATS Link spre comentariu
Vizitator audio1 Postat Decembrie 7, 2015 Partajează Postat Decembrie 7, 2015 (editat) Difuzorul generaza sunet spre fata si spre spate .Rolul boxei este de a retine toate sunetele din spate .Sunetele din spate au aceeasi tarie ( intensitate sonora ) cu sunetele din fata .Energia ( a celor din spate ) este deci mare .In interorul boxei sunetele se "aduna" se tot reflecta de pereti neputend sa iasa din boxa .Se reflecta si se tot reflecta pana cand lovesc ( dupa un anumit timp generat de reflexiile multiple ) lovesc din nou membrana difuzoruluiin parte din spate . Lovitura este atat de puternica incat membrana este deplasata si sunetele ies prin membrana afara combinandu-se cu sunelete utile .Aceste reflexii si intarzieri ale sunetelor reflectate iesind din boxa si combinandu-se cu sunetele utile duc la o senzate de murdarire a sunetului .Americanii vorbesc de o colorare a sunetului care ar trebui sa fie transparent ca apa de izvor .La anumite frecvente sunetele din interior capata un fenomenn de rezonanta ( la fel cum vibreaza podul cand soldtii pasesc cadentat ) .Aceste vibratii pruduc in boxa o presiune mare .Peretii boxei se deformeaza si sunetele ies chiar prin peretii cutiei .Chiar daca deformarea peretilor este foarte mica , deformarea ( deplasarea ) trebuie inmultita cu suprafara totala a boxei .Aceasat suprafata este mult mai mare decat suprafara membranei difuzorului .Din aceasta cauza chiar printr-o deplsare ( deformare ) extrem de mica a peretilor, sunetele care ies din boxa prin peretii boxei ajung sa aibao intensitate considerabila in raport cu intensiatea sunetelor utile .Evadarea acestor sunete prin peretii boxei contravine chiar rolului esential si fundamental al boxei , acela de a retine in interiorul ei TOATE sunetele produsede catre partea din spate a difuzorului .Daca incercam sa folosim difuzorul fara boxa vom constata ca toate frecventele joase se anulea intre ele ( cele din fata cu cele din spatele difuzorului ).De aceea : sunetele din spate trebuie sa le consideram ca cei mai mari dusmani care ies si perturba sunetul util .Aceasata perturbare se manifesta ca o micsorare a presiunii sonore a sunetelor utile dar si ca un amestec ( in timp ) cu sunetele utile rezultad o murdarire a lor .Spun in timp deoarece sunetele din boxa pot iesi afara dupa ce executa mai multe plimbari ( si deci intarzierei ) in interiorul boxei .Singura cale de a anihila sunetelel din boxa ( care ziceam ca sutn egale ca si tarie cu suneteel utile , cee din fata ) , sigura cale deci estesa transformam aceste sunete din interiorul boxei in CALDURA .Singura cale de a lua energia sunetului si a o transforma in caldura este interpunera in calea sunetului a unei structuri care sa franeze particulele de aer care oscileaza .O alta cale de a transforma in cadura energa sunetului este de a determica particolele de aer sa se loveasca intre ele .Prin lovire se produce caldura si micsoarea vitezei lor pana la anulare .Deci e vorba de 2 proceduri .Prima franarea si a doua determinarea ( a particulelor ) lor sa se ciocneasca frontal .Daca franarea se face obligand particulele sa treaca prn structuri fine si poroase cum ari fi vatelina ,ciocnirea intrer ele se face spargand frontul de unda , impartindu-l in mai mule microfascucule , taindu-l in cat mai multe particare pan ala urma vor ajunge sa se ciocneasc si frontal anulandu-si energia .Vatelian contribuie si ea laaa aceaat shimbare a diectiei undei si impartirea in mai multe mucro fascicule in diferite directii .Impartirea in fascicoel se face proiectand geomemric boxa in asa fel incat unda sa nu poata sa parcura dumuri multiple du-te vinope aceesi directie . Prin dispunerea asimetria a difuzorulu in incinta sutele din spate din start vor parcurge pana la peretii inetriori drumuri de lungimidiferitesu sunetul va si impedicat sa se comporte ca un tot unitar care sa se reflecte de 2 pereti paraleli amplificanduse in timp cu sunetele generate ulterior .Peretii neparaleli ai boxei sutn o solutie moderna si buna .Amplasarea in incina a unor aripioare deflactoare care sa scimbe directia frontului de unda si sa il imparta in cateva directii iar este o solutie buna .Producaorii mari precum Eminence recomanda dotarea boxei in interior cu vatelina pe cel putin treu pereti interiori neparaleli,Boxa are 3 axe , 2 dimensiuni .fata -spate , sus - jos si lateral -lateral .Daca cel putin un perete din aceste 3 perechi este aptusit cu vata atunci reflexiile prin boxa sunt oprite .Adica o sa repet dar e important : in boxa nu trebuie sa fie nici macar doi pereti fata in fata din care nici macar unul sa nu aiba material fonoabsobrnat pe el .Logica geomeriei spune ca o astel de antifonare presupune ca orcare 3 pereti din boxa care au un varf comun sa fie antifonati toti 3.Eu prefer antifonarea in tot volumul boxei .Un strat de 1..2 c, se zice ca e suficinet ( adica marii producatori zic ) .Ei totusi se pronunta comercial .In regim de amatori ca sa facem o treaba mai bun avom antifona in tot volumul .Ca sa prevenim intrarea vete la difuzor vom pune vata in niste pernute din tifon .In boxa vom baga pernutele cu totul .Pernutele pot fi chair mai mari decat boxa .Le vom strange un pic si le vom indesa in boxa .O treaba mai bine facuta este captusirea sa zicem cu 1 cm grosime cu un strat asezat la suprafata interioara a peretilor apoi aplicarea in tot volumul a unei cantitati de vatelina . Stratul de fonoabsorbant ce va f iin contact cu pereti inetriori va avea densitte mai mare . ( plus , pasla ) .Stratul dinspre centul boxei va fi mai afanat . Un material f bun fonoabsorbant este vata minerala pennru termoizolatii .Ea asa cum se livreaza are o densitaet prea mare si micoreaza volumul echivalnt al boxei .Se va scamosa inainte de introducere in pernite sau direct in boxa .Ca fonoabsorbant boxa se poate caitina in interit cu cartonbituminis pentru hidroizolatii , Este ieftin , va rigidiza peretii .Pest eel vomaplca stratul de plus , sau pasala , catre centtru vor fi amplaste pernitee cu vata minerala scamosata .Vateina nu necesita scamosare ci necesita chiar o usoara comprimare .Vatelina se poate prinde s iin cuie daca este bagata in prealabil inniste pernite .Antifonarea principala mai groas trebuie facuta pe peretele situat chiar in spateel difuzorului .Antifonare se poaete face si e chair bine sa fie facut si pe peretele pe care este montat difuzorul , pe portiunile din jurul difuzorului .Ranforsarile multipe si ele au cumva rolul vatelinei spargand frontul de unda , producand reflexii multiple si deci minimalizarea ecourilr din boxa .Alegera unui rapot intre lungine , ianltime si adanciem a voxei este iar un asect care dupa ce l antifonare , antireflex in boxa .Raportul de numeste raport de aur .. ... ... ... pt cine doreset mai multe informatii CALL ME ,Pascu Adrian . Brasov dec 2015 . Editat Decembrie 7, 2015 de audio1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum