lavynyu Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 (editat) Da , fiecare obiectiv isi are un scop asta ai clar . Poate vrei sa fotografiezi insecte si atunci ai nevoie de un zoom mare sau altceva .... Sa vedeti la defectele cu ulei pe senzor la aparatele noi cica unii se plangeau ca au trimis in garantie si ca dupa remediere defectului nu la foarte mult timp reapareau aceiasi problema asa ca unii au trebuit sa isi vanda aparatele sau sa cumpere altele ca sa scape definitiv de probleme . Oricum fiind vorba doar de un lot era firesc sa se schimbe aparatul total si la revedere . Na asta este , stati linistit ca si la CANON au fost probleme asa ca cred ca nu sunt aparate care sa nu aiba unele loturi cu defecte , numai ca producatorul ar trebui sa isi asume acest aspect nu sa lase pe spinarea consumatorului . Parerea mea este ca trebuia sa ai prezezi cu OPC-ul putin si poate se rezolva , unele firme de servisare pur si simplu sunt nesimtite si isi iau bine mersi banii de la producator . Poate ca si firmele de servisare au un interes financiar de a intra la ei in service de mai multe ori un aparat in perioada de garantie ca sa unfle nota de plata la producator . Editat Ianuarie 5, 2019 de lavynyu Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 Acum 9 ore, lavynyu a spus: nu sunt aparate care sa nu aiba unele loturi cu defecte , numai ca producatorul ar trebui sa isi asume acest aspect nu sa lase pe spinarea consumatorului De ce sa-si asume si sa realizeze pierderi, cand le pot vinde lejer pe piata din est. Stiu ei foarte bine ca la capitolul drepturi, la noi e deficitara mult treaba. Si daca e unul mai galagios, il rezolva(in cele din urma), dar majoritatea raman paguba clientului. Mai e un aspect. Toti spun ca la reprezentanta se gasesc specialisti. Eu m-am confruntat cu asemenea specialisti. Sunt doar autodidacti, fara o pregatire serioasa in domeniu-cel putin asta am intalnit eu. Asa ca daca pica pe defect, e ok, daca nu, i se pune diagnostic, nu se poate repara, sau costa mai mult inlocuirea componentei defecte decat aparatul in sine, si a rezolvat. Cel mai bine este sa se taie raul de la radacina. Cine vrea scula care sa nu faca parte din lot compromis, sa cumpere de pe piata din vest, sau de peste ocean. Link spre comentariu
lavynyu Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 3 hours ago, doru3160 said: De ce sa-si asume si sa realizeze pierderi, cand le pot vinde lejer pe piata din est. Stiu ei foarte bine ca la capitolul drepturi, la noi e deficitara mult treaba. Si daca e unul mai galagios, il rezolva(in cele din urma), dar majoritatea raman paguba clientului. Mai e un aspect. Toti spun ca la reprezentanta se gasesc specialisti. Eu m-am confruntat cu asemenea specialisti. Sunt doar autodidacti, fara o pregatire serioasa in domeniu-cel putin asta am intalnit eu. Asa ca daca pica pe defect, e ok, daca nu, i se pune diagnostic, nu se poate repara, sau costa mai mult inlocuirea componentei defecte decat aparatul in sine, si a rezolvat. Cel mai bine este sa se taie raul de la radacina. Cine vrea scula care sa nu faca parte din lot compromis, sa cumpere de pe piata din vest, sau de peste ocean. Hai totusi sa nu generalizam ! Loturi defecte pot sa apara oriunde in lume si au aparut si in est numai ca , da corect acolo au fost retrase si inlocuite cu unele noi nu servisate si trimise la client ca la noi . Si noi , consumatorii , suntem de vina ca de cele mai multe ori din comoditate sau alte motive nu reclamam oridecate ori este necesar orice abatere de la drepturile noastre . Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 6, 2019 Partajează Postat Ianuarie 6, 2019 (editat) Acum 10 ore, lavynyu a spus: Loturi defecte pot sa apara oriunde in lume si au aparut si in est numai ca , da corect acolo au fost retrase si inlocuite cu unele noi nu servisate si trimise la client ca la noi Exact ce spuneam...acolo, maria sa clientul, nu are treaba cu loturile defecte, pt ca se simt datori sa schimbe de cum afla asa ceva, si sa elimine de pe piata.La noi, se vinde, si daca sunt reclamatii, in functie de intensitate, sau de istetimea celui care reclama, o rezolva prin schimbare, reparare, sau nu se rezolva, din cauza de defect cauzat de manevrare/utilizare necorespunzatoare. Crezi ca acea comoditate de care vorbesti, de la ce ni se trage? De la faptul ca de multe ori reclami, pe banii tai esti pus pe drumuri sau ti se ofera timpi de asteptare mari, si de cele mai multe ori iti vine sa te lasi pagubas...lucru care se si intampla cel mai des. Editat Ianuarie 6, 2019 de doru3160 Link spre comentariu
lavynyu Postat Ianuarie 6, 2019 Partajează Postat Ianuarie 6, 2019 39 minutes ago, doru3160 said: Exact ce spuneam...acolo, maria sa clientul, nu are treaba cu loturile defecte, pt ca se simt datori sa schimbe de cum afla asa ceva, si sa elimine de pe piata.La noi, se vinde, si daca sunt reclamatii, in functie de intensitate, sau de istetimea celui care reclama, o rezolva prin schimbare, reparare, sau nu se rezolva, din cauza de defect cauzat de manevrare/utilizare necorespunzatoare. Crezi ca acea comoditate de care vorbesti, de la ce ni se trage? De la faptul ca de multe ori reclami, pe banii tai esti pus pe drumuri sau ti se ofera timpi de asteptare mari, si de cele mai multe ori iti vine sa te lasi pagubas...lucru care se si intampla cel mai des. Comoditate si atat ! Care drumuri nene ?? Ca acuma toti au smartphone . Se pot face bine mersi reclamatii online fara numar . Stiu pe cineva care a primit pe meritate sau nu amenzi datorita unui dusman care ia facut din rautate reclamatii pe firma online fara sa se deplaseze nicaieri , reclamatii la : OPC , ITM , POLITIA ECONOMICA , GRADA ANTIFRAUDA etc. Si ghici ce ?? Dupa toate controalele astea tot sa ales cu cateva amenzi ca unii din aia nu pleaca fara sa faca o minima amenda . Asa ca comoditatea omului si domnia este din ce in ce mai mare . Vezi o altercatie afara in aer liber cati se baga , cati intervin si cati suna la politie ?? Nimeni nimic nu ia nici o atitudine ! Asa ai si in comert ! Eu lucrez in comert si stiu asta de ani de zile ! Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 6, 2019 Partajează Postat Ianuarie 6, 2019 Acum 1 minut, lavynyu a spus: Care drumuri nene ?? Hai sa pastram totusi o exprimare decenta... Eu stiu ca un produs nu se poate trimite si primi online...poate tu stii altceva. Nu mai spun de timpul care esti pus in situatia de a nu putea folosi produsul, desi l-ai platit. Mie un produs la garantie, mi-a venit de doua ori inapoi ca fiind corespunzator, de la reprezentanta, si pana nu i-am dovedit vanzatorului ca nu functioneaza cum trebuie, nici n-a vrut sa-l schimbe. Noroc ca defectul nu putea apare din functionare...era un defect de fabrica. A durat mai bine de 2 luni, timp in care, eu pe banii mei, nu am putut sa ma folosesc de acel produs. E un aspect de care sigur s-a lovit macar odata fiecare dintre noi. Link spre comentariu
one Postat Ianuarie 6, 2019 Partajează Postat Ianuarie 6, 2019 Problemele cu petele de ulei din cate imi amintesc erau la aparate care nu erau dintre cele mai ieftine. D750 costa 1300€ numai corpul. Accept ideea ca probleme pot fi la orice produs dar nu mi se pare corect cand problemele sunt justificate prin faptul ca si alte marci au defectele lor. Bineinteles ca producatorul va face tot posibilul sa nu inlocuiasca aparatul, ci sa gaseasca un "workaround" ieftin care sa functioneze o perioada cat mai lunga, ideal pana la epuizarea garantiei, iar in lantul de vanzare responsabilitatea este pasata ping-pong de la unul la altul, producatorul nu recunoaste defectul, vanzatorul te trimite la garantie, firma de service nu vrea sa lucreze gratis, etc. Daca problema se agraveaza o sa incerc si eu sa inlocuiesc focus-screen-ul, deca nu imi iese, o sa imi iau alt aparat. Prefer sa dau 500€ pe un corp de 5600 decat 250€ pe reparatie si transport la 5300. Nu degeaba am acumulat experienta in electronica, ca sa dau banii la altii. Link spre comentariu
lavynyu Postat Ianuarie 6, 2019 Partajează Postat Ianuarie 6, 2019 (editat) 11 hours ago, one said: Problemele cu petele de ulei din cate imi amintesc erau la aparate care nu erau dintre cele mai ieftine. D750 costa 1300€ numai corpul. Accept ideea ca probleme pot fi la orice produs dar nu mi se pare corect cand problemele sunt justificate prin faptul ca si alte marci au defectele lor. Bineinteles ca producatorul va face tot posibilul sa nu inlocuiasca aparatul, ci sa gaseasca un "workaround" ieftin care sa functioneze o perioada cat mai lunga, ideal pana la epuizarea garantiei, iar in lantul de vanzare responsabilitatea este pasata ping-pong de la unul la altul, producatorul nu recunoaste defectul, vanzatorul te trimite la garantie, firma de service nu vrea sa lucreze gratis, etc. Daca problema se agraveaza o sa incerc si eu sa inlocuiesc focus-screen-ul, deca nu imi iese, o sa imi iau alt aparat. Prefer sa dau 500€ pe un corp de 5600 decat 250€ pe reparatie si transport la 5300. Nu degeaba am acumulat experienta in electronica, ca sa dau banii la altii. Da la full frame d 750 dar si la crop d7000 si inca la un model de care nu imi aduc acuma aminte ! Cu toate astea erau doar printre primele loturi in rest mai ales d7000 era foarte fiabil stiu la studiouri foto unde au atins 200-250 de mi de cadrea pana au inloocuit shutterul fara alte interventii si asta in mainile unora care nu se oboseau prea mult sa aiba grija de aparate . Dar ma rog , trebuie si sa ai si un gram de noroc cu aparatul care iti cade pe mana ! Editat Ianuarie 6, 2019 de lavynyu Link spre comentariu
one Postat Februarie 23, 2019 Partajează Postat Februarie 23, 2019 In curand voi avea cred ocazia de a demonta si a curata ecranul de focus, deoarece intre timp a aparut un alt defect ! S-a defectat senzorul pentru autofocus.... Tocmai a expirat garantia, cumparasem aparatul in decembrie 2014, acum trebuie sa ma pregatesc sa iau altul, functioneaza doar in mod LiveView sau in mod complet manual, caci nu mai masoara bine nici lumina. Pacat, caci pana in iunie cand plec in vacanta, va trebui sa iau altul. Avea peste 23.000 fotografii. Link spre comentariu
lavynyu Postat Februarie 23, 2019 Partajează Postat Februarie 23, 2019 Asta e , poate urmatorul va fi cu mai mult noroc ! Cu ce tip marca il inlocuiti ?? Link spre comentariu
one Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 (editat) Am facut o cautare pe internet si, desi initial eram tentat sa iau Nikon d5600, am observat ca spre deosebire de 5300 pe care il am acum, nu are nici GPS si nici receptoare pt. telecomanda infrarosu. Nu ar fi o problema lipsa acestora, dar diferenta de pret e importanta si as fi inclinat sa cumpar exact acelasi model (5300), desi este un model vechi, cele noi nu au in plus decat bluetooth si telecomanda cu telefonul (nu imi place aplicatia de la Nikon). Senzorul si procesorul sunt comparabile daca nu identice. Totusi ma tenteaza si un 7200 (iarasi nu e ultimul model dar oricum si bugetul e important). Unicul defect ar fi ca e mai mare si deci mai incomod. Ma gandeam si la ceva mirrorless dar nu vreau sa arunc prea multi bani. Astazi am comandat un senzor de autofocus care ar trebui sa ajunga la inceputul lui aprilie. O sa incerc inlocuirea si daca reusesc, o sa incerc sa vand aparatul si o sa imi iau 7200, iar daca nu reusesc reparatia, ma voi multumi cu 5300 caci imi place si e mai ieftin. Daca nu aveam deja 3 obiective, un flash, si alte maruntisuri de la Nikon, cred ca as fievaluat si Canon dar trebuie sa raman pe Nikon, m-au prins smecherii... Oricum nu mai iau direct de la ei caci renunt la 4 ani garantie se vede ca nu foloseste la nimic. In acest moment d5600 - cam 450-480€ d5300 350-380 dar am gasit cu 300€ in oferta acum totusi nu ma grabesc d7200 - 560€ evident doar corpul fara obiectiv. senzorul autofocus pentru d5300 : 40-50€ Editat Februarie 25, 2019 de one Link spre comentariu
lavynyu Postat Februarie 26, 2019 Partajează Postat Februarie 26, 2019 (editat) Mergeti atunci direct pe Nikon d7200 , este mai mare putin dar este net superior decat ce ati enumerat mai sus . Este ca si o mitraliera la viteza de focalizare si declansare fata de seria 5000 plus multe alte avantaje in plus cum ar fi izolarea la praf si umezeala etc. Cand am facut cateva cadre cu seria 5000 (apraratul unui amic) si deja eram obisnuit cu D7200 am crezut ca este aparatul defect si de aceea focalizeaza si declanseaza asa de greu . Dar ulterior am observat ca pur si simplu asa este seria respectiva adica na bani mai putini pe ceva mai inferior , nu ca nu ar fi bune sau fiabile dar .... dai un ban si te alegi cu ceva mai bun daca tot doresti sa cumperi ceva cat de cat bun . Editat Februarie 26, 2019 de lavynyu Link spre comentariu
one Postat Februarie 26, 2019 Partajează Postat Februarie 26, 2019 Multumesc pentru sfat, o sa tin cont. O sa caut un 7200 sa fac o proba caci m-ai facut curios. Imi imaginam ca limitarea o da obiectivul nu camera. Am numai obiective entry-level (18-140, 35mm, 18-55) ma gandeam sa imi iau si un 10-20 si 16-80 dar acum ca trebuie sa iau alt corp raman pe mai tarziu. Link spre comentariu
lavynyu Postat Februarie 26, 2019 Partajează Postat Februarie 26, 2019 Limitarea este si pe obiective dar vorbesc doar un simplu test cu acelasi obiectiv la ambele aparate si obiective gen 18-105 mm sau 18-140 mm care sunt obiective ieftine all around sau cele mai ieftine imediat dupa obiectivul standard 18-55 mm , ma refer la obiective nikon nu la alte obiective fabricate de firme concurente . Link spre comentariu
one Postat Februarie 27, 2019 Partajează Postat Februarie 27, 2019 (editat) Nu am reusit sa ajung pe undeva sa fac un test. Este posibil ca 7200 sa focalizeze mai repede, caci are 51 puncte AF fata de 39 (eu utilizez doar un punct, central) dar cred ca cel mai important element este "shutter lag" care este 0.17sec. la 7200 si 0.29 la 5300. 7200 are modulul de foccus Multicam 3500dx ii, care deriva de la D300 (Multicam 3500dx). 5300 are Multicam 4800dx, initial montat pe D7000, nu am reusit sa gasesc nici o masuratoareca ar fi mai lent sau cu mult mai lent, desi dupa declaratii se pare ca intr-adevar diferenta exista. Totusi, avand acelasi procesor si cam acelasi senzor, cred ca japonezii au intrudus intentionat o limitare ca sa deosebeasca gama medie de gama inalta, pentru incepatori bineinteles, asa cum au focut acum cu 7500, caruia i-au luat cateva din avantejele lui 7200, cum ar fi dublul slot de memorie. Fac asta ca sa creasca interesul pentru D500, care ar si modelul superior in Dx. https://nikonrumors.com/2016/12/30/nikon-af-modules-reference-table.aspx/ Fara sa incerc modele superioare, ma declar multumit de 5300 si nu am dorit niciodata un timp de focalizare mai scurt, mi-au lipsit alte lucruri. Studiez inca avantajele fratelui mai mare ca sa mai conving ca il vreau, sunt un amator si imi place sa fotografiez cand fac excursii. Sa ai o chestie care iti balangane de gat cand ai si un rucsac in spate nu este foarte comod, nici la sireturi nu te poti lega caci iti vine camera peste. 7200 are 765g fata de 480g cel mic. Zilele acestea de cand s-a defectat aparatul, am facut poze doar cu telefonul si am recunoscut o comoditate extraordinara chiar daca fotografiile nu sunt la acelasi nivel. Am privit si cateva mirrorless dar nu vreau sa cheltui 1000€ si apoi peste 4 ani iar sa ajung in aceeasi situatie, asa ca bugetul se injumatateste. Privirea mi-a cazut pe Sony Alpha6000, un model vechi dar inca valabil. Vazand unele filmulete pe youtube cu comparatie fata de dslr, se pare ca totusi lentilele au distorsiuni mai mari. Mi-am amintit ca am avut inainte o camera de la Sony (compacta dar mi-a dat multe satisfactii, DSC-S600) care a durat cam tot 5 ani. Inca nu am facut nici o alegere, am niste cheltuieli prioritare si apoi vine aparatul foto, sa vad si ce rezultate da reparatia, cand ajunge piesa. Am timp pana in iunie, cand am urmatoarea vacanta. Editat Februarie 27, 2019 de one Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum