Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Freze de banc cu variatie continua a turatiei


florianmro

Postări Recomandate

Multumesc pentru urari.

 

Felicitari pentru achizitie .Sa te bucuri de ea si sa executi lucrari de precizie.Pana la urma cat de grea e si cum ai reusit sa o urci in imobil la etaj ?Apoi in varianta cnc ii pui doar motoare sau ii schimbi si suruburile ?

 

Pare extrem de grea, am demontat-o in 2: partea de jos cu masa x-y, si piciorul cu capul de frezare. Si chiar si asa parea imposibil de grea fiecare in parte, abia am reusit sa o misc in doua persoane, mai mult tarand fiecare parte. O sa o fac bucati mai mici cand o sa o mai misc. In doua nu este manevrabila de doua persoane.

 

Legat de suruburi deja am doua disponibile de 1204, vad ca toti folosesc 1605 asa ca nu stiu daca 1204 e destul, dar nu pare sa se miste foarte greu, aluneca destul de frumos pe ghiduri si folosind un pas de 4mm as avea un castig de 20% la cuplu motoarelor.

Totodata vad ca motoarele de 420oz s-ar descurca bine pe axele joase (http://www.engineeringforless.com/g0704.html), eu am de 185oz deja "in stoc" si deoarece nu am nevoie de vitezele supersonice de genul 290ipm (7340mm/min :nebunrau: ) ma gandeam ca as putea sa fac un raport de 2:1 cu curele T5 si fuliile putin modificate (canalele adancite si luate putin la exterior din diametru ca, cureaua sa forteze in canale sa elimin backlash-ul).

Deci motoarele actuale ar ajunge la 440oz (2:1 raportul + 20% pasul redus la surub) cu sacrificiul vitezei care totusi ar fi destul pentru mine, nu cred ca faci vre-un fel de frezare in metal la mai mult de 500mm/min oricum.

Editat de suspectu
Link spre comentariu

 

Pare extrem de grea, am demontat-o in 2: partea de jos cu masa x-y, si piciorul cu capul de frezare. Si chiar si asa parea imposibil de grea fiecare in parte, abia am reusit sa o misc in doua persoane, mai mult tarand fiecare parte. O sa o fac bucati mai mici cand o sa o mai misc. In doua nu este manevrabila de doua persoane.

 

 

Am demontat freza in patru parti:

1. Capul de frezare, l-am rotit 90 de grade si l-am coborat pe masa de frezare pe o patura, scandura, etc ceva moale, care sa nu permita zgarieturi. Am desfacut cele doua suruburi si am detasat capul de frezare, (pe capul de frezare, in partea dreapta este un orificiu in care se gaseste un mic surub cu cap imbus, care are rol de siguranta).

2. Coloana de frezare, este fixata de baza cu 4 suruburi cu cap imbus, stranse zdravan. Am folosit un imbus de 10 mm plus o bucata de teava pe post de prelungitor.

3. Masa de frezare, se scot penele....

4. Baza frezei.

In total au 130 kg.Toate aceste "bucati" le-am carat singur fara probleme.

Editat de area51
Link spre comentariu

Bun asa!

S`o folosesti sanatos si fara probleme!

Cam asa a fost si la FU12 al meu insa acolo a fost doar din 2 bucati.

Abia am bagat`o cu 4 persoane iar capu de frezare l`am pus cu o macara de service auto

pentru motoare, noroc ca e in atelier si am avut doar 4 trepte.

Suruburi tot 4 are , le`am stins dar nu chiar asa tare, grija mare ce`i fonta, daca pocneste se

lasa cu sudura si nu`i tare placut.

 

Grig

Link spre comentariu

Inca nu m-am prins ce face si cum functioneaza rotita aia din fata de langa afisajul de adancime. A mea se invarte in gol in orice directie. Ori e sarit ceva pe acolo ori e vreo smecherie si nu mi-am dat eu seama

Link spre comentariu

Ala e reglajul fin , trage de ailalta sa o cupleza pe aia mica.( Nu lua in seama , nu`i cu crabot la astea)

 

P.S. Are un buton randalinat in centrul manetei de brut, asa apare in foto ,ala il stringi si cupleaza un ambreiaj

cu frictiune dintre roata melcata a reglajului fin si brut.

In acel moment reglajul brut e cuplat cu finul.

Se manevreaza doar din fin.

 

Grig

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Ala e reglajul fin , trage de ailalta sa o cupleza pe aia mica.( Nu lua in seama , nu`i cu crabot la astea)

 

P.S. Are un buton randalinat in centrul manetei de brut, asa apare in foto ,ala il stringi si cupleaza un ambreiaj

cu frictiune dintre roata melcata a reglajului fin si brut.

In acel moment reglajul brut e cuplat cu finul.

Se manevreaza doar din fin.

 

Grig

 

Foarte ingenioasa treaba, pentru mine rotita din mijlocul manetei era doar "rotita care face maneta sa se miste greu". M-am jucat cu avansul fin si a facut si prima lucrare, un canal de pana intr-o roata dintata

Link spre comentariu

Stiu, le-am vazut "pe toate". Faza este ca folosind surub cu bile de 12mm nu mai trebuie decupat loc pentru piulita, incape perfect.

Am montat deja un stepper cu un arduino pe axa X cu surubul lui si am avans automat ca ma stresa sa tot invart de rotite.

Am pus un motor de 1.9nm dar nu imi plac astea mari ca sunt galagioase, vreau sa pun motoare de 1.2nm si sa fac reductia din curele.

Problema la care sunt acum este cum sa obtin 0 backlash din curele T10.

Link spre comentariu

... Suruburi tot 4 are , le`am stins dar nu chiar asa tare, grija mare ce`i fonta ...

Foloseste cu incredere saibele grower la orice imbinare cu surub-piulita si vei elimina aproape complet asemenea probleme.

Link spre comentariu

Multumesc , daca in planul , manualul , schita masinii sint atunci le folosesc, daca nu , nu.

La FU12 nu sint nici fizic , nici in plan deci nu le folosesc.

 

Grig

Link spre comentariu

Multumesc pentru urari. Pare extrem de grea, am demontat-o in 2: partea de jos cu masa x-y, si piciorul cu capul de frezare. Si chiar si asa parea imposibil de grea fiecare in parte, abia am reusit sa o misc in doua persoane, mai mult tarand fiecare parte. O sa o fac bucati mai mici cand o sa o mai misc. In doua nu este manevrabila de doua persoane. Legat de suruburi deja am doua disponibile de 1204, vad ca toti folosesc 1605 asa ca nu stiu daca 1204 e destul, dar nu pare sa se miste foarte greu, aluneca destul de frumos pe ghiduri si folosind un pas de 4mm as avea un castig de 20% la cuplu motoarelor.Totodata vad ca motoarele de 420oz s-ar descurca bine pe axele joase (http://www.engineeringforless.com/g0704.html), eu am de 185oz deja "in stoc" si deoarece nu am nevoie de vitezele supersonice de genul 290ipm (7340mm/min :nebunrau: ) ma gandeam ca as putea sa fac un raport de 2:1 cu curele T5 si fuliile putin modificate (canalele adancite si luate putin la exterior din diametru ca, cureaua sa forteze in canale sa elimin backlash-ul).Deci motoarele actuale ar ajunge la 440oz (2:1 raportul + 20% pasul redus la surub) cu sacrificiul vitezei care totusi ar fi destul pentru mine, nu cred ca faci vre-un fel de frezare in metal la mai mult de 500mm/min oricum.

Asa am procedat si eu cu freza mea , am demontat-o in 2 bucati si acum regret ca trebuie sa refac pozitia verticala a piciorului (s-a discutat mai inainte despre acest lucru. ) Cat despre inlocuirea sruburilor sunt de parere ca suruburile cu care vin echipate genul asta de freze sunt superioare ca precizie fata de cele "obisnuite " cu bile de 12 sau de 16 cu orice pas ar fi ele . De ce spun asta , pentru ca originalele suruburi cred ca sunt obtinute prin tehnologia rectificarii comparativ cu tehnologia de obtinere a celor cu bile care este o roluire a caii de rulare a bilelor . Sigur ca exista si suruburi cu bile obtinute prin rectificare insa ajung sa coste cat masina in sine . Apoi pasul suruburilor de pe astfel de masini este de 2 mm vs. pas la suruburi cu bile la preturi accesibile care pot fi de 4 sau 5 mm (1204 1205 1604 sau 1605) .In concluzie personal as pastra suruburile , as adapta doar conversia la versiunea cnc adaugand direct in ax motoarele .Astfel se pastreaza precizia maxima. Reversul medaliei ar fi ca se pastreaza backlash-ul care in timp se va amplifica si in consecinta trebuie facuta frezarea in modul "conventional milling ".La bile dispare acest meajuns insa gasesc ca chiar si daca o masina de frezat este echipata cu sistem anti backlash este mai intelept sa se faca frezarea in oteluri tot in modul conventional si cu avans si viteze moderate pentru o buna protectie pe termen lung a piulitelor suruburilor cu bile .
Link spre comentariu

Nu prea inteleg faza cu suruburi superioare.

Mai solide ? cu siguranta sunt, sunt suruburi de 24mm cu pas de 2.5mm, dar asta nu le face mai bune. Sunt mai grele, forta de frecare mult mai mare, imposibilitatea sa scoti backlash-ul, backlash diferit in pozitii diferite pe lungime, si chiar accentuarea lui in timpul lucrului. Daca incerci sa te joci la piulita cu reglaje deja creezi o frecare de iti trebuie motoare de 1kw si la axe ca sa le misti, si backlash-ul revine curand inapoi. Cand vorbim de un cnc nu vad cum ai putea sa lucrezi cu asa ceva, cum ai putea sa dai o gaura perfect rotunda sau alte forme fara sa iti iasa deviat.

La cele cu bile nu prea ma intereseaza tehnologia in momentul in care nu fac ceva cu precizie extrema de genul 0.01, iar pe cele de 4mm pe care am pus mana, backlash-ul este nemasurabil, practic asta ne intereseaza la un cnc nu ? si chiar daca, sa presupunem ca se uzeaza mai repejor si apare backlash, nu o sa se uzeze cu viteza cu care se uzeaza cele trapez, la urma urmei nu au nici un fel de metal moale in contact direct cum au cele cu trapez piulita de bronz

Editat de suspectu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări