suspectu Postat August 7, 2015 Partajează Postat August 7, 2015 Exact, sunt perfecte cand vrei sa faci laturi perfect perpendiculare sau orice alte unghiuri. Exista si sistemul lor de ridicare din gaurelele de jos ca sa setezi unghiuri de precizie. Ori pentru asta, o menghina mare e cam greu - imposibil de montat in alta menghina pe o freza medie, iar menghina mica - e prea de jucarie. Asa ca cea mijlocie mi s-a parut perfecta. Nu prea cumperi o menghina toolsmaker ca sa o folosesti numai ca menghina normala. Link spre comentariu
suspectu Postat August 7, 2015 Partajează Postat August 7, 2015 (editat) Cum va descurcati cu lichidele de racire ? In principiu apa cu ulei si putin detergent ca sa amestece uleiul in apa ar fi bun nu ? Presupun ca nu toti isi cumpara lichide dedicate. Dupa functionare cum uscati sculele ca sa nu rugineasca ? sunt locuri in care poate sa ajunga apa si nu avem acces sa le stergem (intre ghiduri de exemplu) Eu am renuntat sa mai folosesc apa la strung tocmai ca m-am trezit ca apar pete de rugina chiar daca am exagerat putin cu procentul de ulei, dar la freza cam este necesara. Editat August 7, 2015 de suspectu Link spre comentariu
florianmro Postat August 8, 2015 Autor Partajează Postat August 8, 2015 Eu mi-am cumparat solutie de racire concentrata vreo 2.5l de la un SRL si de 1 an tot folosesc din ea ,este extraordinara , nu as folosi combinatii casnice . O diluez 1/8 .Nu pateaza . Nu ma straduiesc sa usuc , foarte rar mai rugineste cate ceva dar se sterge usor cu carpa . Ce-i drept camera unde sunt amplasatele sculele este amplasata la demisol asa incat temperatura este constanta de-a lungul anului , in jur de 24 de grade Link spre comentariu
florianmro Postat August 8, 2015 Autor Partajează Postat August 8, 2015 Exact, sunt perfecte cand vrei sa faci laturi perfect perpendiculare sau orice alte unghiuri.Exista si sistemul lor de ridicare din gaurelele de jos ca sa setezi unghiuri de precizie. Ori pentru asta, o menghina mare e cam greu - imposibil de montat in alta menghina pe o freza medie, iar menghina mica - e prea de jucarie. Asa ca cea mijlocie mi s-a parut perfecta.Nu prea cumperi o menghina toolsmaker ca sa o folosesti numai ca menghina normala.Cum ai sa prinzi menghina aleasa pe masa masinii de frezat. Eu nu am gasit cleme si a trebuit sa le confectionez la a mea Link spre comentariu
chas3 Postat August 8, 2015 Partajează Postat August 8, 2015 Se gasesc si cleme de fixare.http://www.arceurotrade.co.uk/Catalogue/Workholding/Machine-Vicessau alte forme/marimi. Link spre comentariu
area51 Postat August 8, 2015 Partajează Postat August 8, 2015 (editat) Aceasta clema taraneasca (pe partea stanga) este facuta de mine iar cea din dreapta este din set http://www.paulimot.de/epages/paulimot.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/paulimot/Products/14001. Cea facuta de mine are doua avantaje: este mai compacta iar filetul surubului nu este expus la span si alte resturi. Cand vrei sa desfaci clema si are particule metalice pe filet trebuie o mica manopera de curatire si dupa ce ai desfacut-o se face o curatare serioasa. Am vazut ca unii meseriasi isi prind menghinile cu cleme de genul celei din partea stanga si acopera restul mesei de frezat cu doua bucati de placaj. Nu am dat bine exemplul, pentru ca are menghina KURT si este suficient doar cate un surub pe fiecare parte dar cred ca se poate intelege ce am vrut sa spun. Editat August 8, 2015 de area51 1 Link spre comentariu
florianmro Postat August 8, 2015 Autor Partajează Postat August 8, 2015 Asemanatoare sunt si ale mele Link spre comentariu
area51 Postat August 8, 2015 Partajează Postat August 8, 2015 Asa am vrut sa iasa. Sectiunea materialului (25x25 mm) este insuficienta, ar trebui cam 30x30 mm. Din cauza asta i-am zis taraneasca, mai potrivit este "de carpaci". Link spre comentariu
suspectu Postat August 8, 2015 Partajează Postat August 8, 2015 (editat) Sunt seturi de cleme destul de accesibile cu multe dimensiuni dar eu am fugit de ele pentru ca urasc clemele din doua bucati cu scarite, m-am chinuit destul de mult cu ele. Aia taraneasca facuta de tine este una dintre cele mai practice cleme vazute vreodata, buna ideea, o sa imi fac si eu cateva. Eu o sa imi construiesc cateva modelul asta cu diferite lungimi, din otel solid Editat August 8, 2015 de suspectu Link spre comentariu
area51 Postat August 8, 2015 Partajează Postat August 8, 2015 Daca ai setul de cleme "cu scarita" sa nu renunti la el. Cand vei lucra pe noua freza s-ar putea sa-ti trebuie cand te astepti mai putin. Fiecare tip de clema are "hazul" ei dar nici-una nu rezolva toate cazurile. Daca reusesti sa fixezi cu rapiditate o piesa pe masa de frezat, ai o buna parte din lucrare realizata. La freza, daca ai de facut o piesa chiar simpla, dar nu poti s-o fixezi pe masa sau in menghina, te poate face sa te invartesti in jurul ei si o saptamana!!!!! Link spre comentariu
suspectu Postat August 15, 2015 Partajează Postat August 15, 2015 (editat) Intre timp a ajuns freza, am adus-o la pozitie si m-am jucat cu ea 3 zile. Nu am apucat sa fac nimic serios pentru ca nu am freze, am luat-o fara pensete si se pare ca in Romania nu a auzit nimeni de R8. Recomandari legat de asta ? Sanse sa imi fac singur pensetele pe strung ? Zgomotul in gol este comparabil cu vibratia unui telefon (da, chiar nu face zgomot, pana la jumatate abia o auzi), poate doar o idee mai tare. In material, in aluminiu nu este foarte galagioasa, nu se aude din camera alaturata cu usa cu geam termopan intre ele. In fier in schimb este cam galagioasa, chiar bate destul de deranjant. Eu am folosit-o doar cu un mini fly cutter cu diametrul de 20mm facut dintr-un cutit de strung. Presupun ca daca se reduce diametrul frezei devine mai linistita. Am facut o piulita pentru canal T si a bagat fara nici o problema tarozii de 10 prin cei 14mm de otel ai piulitei. Am avut probleme cu strungul chinezesc, dar freza asta pare ok, am strans ghidurile si le-am plimbat de la un capat la altul si nu agata, pe nici o axa, nici joc nu are. Ca planeitate are 0.00mm pe axa Y si 0.05-0.06 pe axa X pe lungime de 490mm. Runout-ul pe spindle sub 0.01 totusi acul comparatorului se misca in jur de 0.005-0.008. Ghidurile si canalele randunica sunt finisate manual, au textura aia de sabar (cred ca asta este echivalentul la scraped) si chiar au contact maxim (am testat doar x-ul cu marker-ul). Chiar in mailul de la amadeal mi-a pus ca are "hand scraped dovetails and a lead screw in the Z axis". Chiar daca eu sunt foarte pretentios, pana in prezent pare o alegere buna. Eu nu am vecini directi pe etaj, alaturi nu locuieste nimeni, sub mine este o firma de noapte, nu ii deranjeaza posibilul zgomot, deasupra locuiesc niste studenti care iar nu prea sunt deranjati de zgomot, niciodata nu s-a plans nimeni, dar totusi i-am facut o cutie de pal 18mm pe care intentionez sa o antifonez la interior. Asta ar trebui sa reduca zgomotul si mai mult sau o sa aiba efectul unei boxe audio ?? Acum, fara material fonoabsorbant in ea pare ca face rezonanta si parca amplifica zgomotul in loc sa il reduca. Editat August 15, 2015 de suspectu Link spre comentariu
chas3 Postat August 15, 2015 Partajează Postat August 15, 2015 (editat) R8 este la fel de popular la noi ca si Bridgeport-urile, cei care l-au inventat. Pe ebay sau site-uri din UK/US nu o sa ai probleme sa gasesti. La noi insa e predominant Morse pentru prinderi mici si probabil ISO pentru cele mai maricele.Facutul pensetelor pe un strung chinezesc presupun ca a fost o gluma.Am facut o piulita pentru canal T si a bagat fara nici o problema tarozii de 10 prin cei 14mm de otel ai piulitei. < poti face power-tap si cu o masina de gaurit de 250W. Mai probabil sa alunece tarodul in prindere sau sa se rupa, decat sa ajungi la limita cuplului ca sa il invarta.Textura de scraping, ca fapt divers - nu cred ca e cazul masinilor vandute de Amadeal, uneori este fake. Este facut la o masina automat paternul, ca sa inspire o masina cu suprafete de precizie inalta.Cutia din lemn fara antifonare va face mai rau, amplificand zgomotul. Am avut o tentativa de cutie fara antifonare, doar din OSB, la un CNC. Pana si un strat de folie care se pune sub parchet, e o imbunatatire. Chiar si asa, fiind manuala, nu poti sa inchizi cutia, nu rezolvi mai nimic. Poti antifona camera mai degraba. In rest - unelte cat mai ascutite, helix cu unghi cat mai mic la freze si numar de dinti cat mai mare.Presupun ca e cazul sa te apuci sa iti cauti un DRO. Editat August 15, 2015 de chas3 Link spre comentariu
suspectu Postat August 15, 2015 Partajează Postat August 15, 2015 (editat) Nu am glumit cu pensetele. Am mai facut pensete mici (6mm) si au iesit perfecte, la astea mari chiar cred ca se accepta anumite tolerante. Nu este in starea in care vine el din fabrica, a fost modificat si este in stare sa faca lucruri de precizie, iar diametre de 40-50mm de otel nu ii sunt necunoscute. Strungul cu motor de 550w si rapoartele initiale cred ca 5:1, nu avea putere sa faca power tap la 8mm, nici vorba de 10mm, si la 6 se cam chinuia. Mie mi s-a parut o realizare sa vad cat de usor intra cand pe strung trebuia sa blochez universalul si sa invart tarodul la mana. Ca antifon la cnc am folosit doar burete cofrag de 4cm si a fost destul chiar daca cnc-ul e zgomotos rau cu spindle de 10-30.000rot, dar acolo zgomotele favorizeaza buretele antifon. La freza sunt vibratii joase, batai care nu stiu cat de mult sunt inghitite de burete sau materialele fono absorbante. Acum ma gandeam sa pun vata minerala de 10cm presata un pic, folie de parchet de 10mm (mai mult sa tina vata minerala si particulele ei), si burete cofrag de 5, totul acoperit cu folie de plastic ca sa nu adune praf. Pe partea de jos am pus tabla zincata cositorita bine la imbinari ca sa pot sa o inund sub care am pus 2-3 straturi de folie 10mm parchet, inca nu este gata, o sa umplu de burete si vata pe acolo ca sa nu vibreze tabla si totodata sa ii dau o forma "palnie". Toata dracia sta pe un pres de cauciuc de 12mm pe o masa de metal facuta special, din teava patrata de 40x40x4 cu burdufe de cauciuc la picioare. In partea de sus o sa ii adaug si un furtun de hota cu ventilator pe el, invelit bine la exterior sa nu faca zgomot. In partea de jos o sa aiba cateva scurgeri si vasul in care o sa ajunga lichidul de racire jos, cu o palnie, sita, si o pompa de recirculare. Nu stiu daca are rost si acoperirea exterioara sau e de ajuns o simpla vopsea. O sa fie cnc iarna asta si in partea din fata o sa primeasca o fereastra pvc cu geam termopan. Accept sfaturi legat de asta, chiar nu imi vine sa duc un utilaj cnc la garaj, nu stai prea comod acolo lucrand la calculator, prefer sa il antifonez pe cat posibil si sa il tin aici. Editat August 16, 2015 de suspectu Link spre comentariu
florianmro Postat August 16, 2015 Autor Partajează Postat August 16, 2015 Felicitari pentru achizitie .Sa te bucuri de ea si sa executi lucrari de precizie.Pana la urma cat de grea e si cum ai reusit sa o urci in imobil la etaj ?Apoi in varianta cnc ii pui doar motoare sau ii schimbi si suruburile ? Link spre comentariu
area51 Postat August 16, 2015 Partajează Postat August 16, 2015 Ca inceput trebuie sa-ti pui la punct un set minim de accesorii (pensete, freze (si iar freze), cleme de fixare, de fapt este o lista aproape interminabila) si sa incepi sa lucrezi (sa si experimentezi) conform cu specificul tau de lucrari. Fly cutter-ul este clar cea mai zgomotoasa freza avand o singura muchie taietoare. Cand treci la freze cu 2 sau 3 sau 4 (poate si mai multe) caneluri, zgomotele se diminueaza binisor. Vei trage concluziile privitoare la zgomete dupa un timp. Acea constructie din tabla zincata te ajuta pentru inceput la concentrarea "mizeriei" pe o arie determinata. Iti urez sa ai satisfactii cu noua freza, in mod sigur te vei bucura de ea!!! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum