chas3 Postat Mai 25, 2015 Partajează Postat Mai 25, 2015 Pai si cum, dai gaurile cu aia stramba? Cat runout arata pe ceas, poate avem standarde diferite pentru "stramba".Asta pe care o am acum banuiesc ca problema vine de la gaura care accepta conul B16. Cand am desfacut-o totul parea ok iar bacurile nu erau tocite.Momentan nu prea am avut timp de ea, mai mult mi-am pierdut timpul facand accesorii pentru ea, gen piulite canal, power feed, etc. Mai e si problema ca de obicei am nevoie de gauri cu mult peste cei 16mm pentru care am penseta si respectiv freza (exemplu frecvent: gulerul de la motoarele pas cu pas). Cum inca nu am avut timp sa imi comand un cap de gaurire sau masa rotativa, nu pot sa le fac decat pe CNC. Cand o sa comand mandrina noua, o sa comand si un cap de gaurire. In rest am mai folosit la planat diverse piese, orice e peste aluminiu si nu pot face pe CNC si in general piese de la 3D printere sau mini-CNC-uri. Am modificat titlul dupa sugestia lui bcristian. In ceea ce priveste frezele si oricare alte masini unelte, eu prefer sa raman un traditionalist. Adica o masina unealta trebuie sa aibe legatura rigida intre diferitele lanturi cinematice. Am avut la dispozitie si am lucrat pe o freza Aciera, cu motor trifazat de 0,18 kW, care prin toate caracteristicile se inscrie in categoria celor de banc. Totul era construit dupa tipicul unei freze clasice. In rest va urez spor la dezbaterea subiectului.Mai tii minte ce model era? Sunt curios de solutia abordata pentru a sincroniza motorul de frezare cu avansul mesei. Link spre comentariu
hobbysat Postat Mai 26, 2015 Partajează Postat Mai 26, 2015 Credeam ca discutam despre motorul de actionare a sculei de la Optimum BF 20 sau similare. Link spre comentariu
almarghi Postat Mai 26, 2015 Partajează Postat Mai 26, 2015 (editat) cateva poze din timpul adaptarii motorului si a recablarii. am "cusut" si regulatorul de turatie Editat Mai 26, 2015 de almarghi Link spre comentariu
78ATI Postat Mai 27, 2015 Partajează Postat Mai 27, 2015 Foarte interesanta conversia, motor de masina de spalat -> la freza. Regulatorul de turatie este cel original al frezei sau? O alta intrebare, ce putere are acest nou motor versus original. Sincer imi parte foarte interesanta ideea. Link spre comentariu
almarghi Postat Mai 27, 2015 Partajează Postat Mai 27, 2015 Puterea e comparabila, dar o concluzie finala o sa trag dupa ce trec la curele. Regulatorul nu e original. Cel original e de cc. Link spre comentariu
area51 Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 (editat) Pai si cum, dai gaurile cu aia stramba? Cat runout arata pe ceas, poate avem standarde diferite pentru "stramba". Te-ai intrebat daca nu cumva am standardul de 2-3 nm? Runout: pe burghiu= 0.08 mm (vizibil cu ochiul liber) pe capul mandrinei, sub zona in care se introduce cheia de strangere a mandrinei: 0.02 mm pe zona expusa a conului B16 (in vecinatatea conului Morse 2): 0.01 mm burghiul prins in penseta ER: 0.02 mm . Pot sa dau gaurile: 1. cu burghiul de centruire prins in mandrina, burghiul fiind rigid, taie doar pe o jumatate si se comporta ca si cum ar fi un cutit prins intr-un cap de gaurire (boring head)!!! 2. cu burghiul prins in penseta ER. Jocul de 0.02 mm nu-l mai vad cu ochiul liber si atunci zic ca nu exista.... Deocamdata nu-mi fac vise cu "indreptarea" mandrinei, pe strung, am la universal o bataie tot de 0.08 mm. O solutie ar fi cu un universal cu 4 bacuri independente (oare?) dar se pare ca cel mai sigur ar fi "intre varfuri". Mai am de sapat la capitolul "conuri pe strung". Editat Mai 29, 2015 de area51 Link spre comentariu
chas3 Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 De multe ori bacurile sunt cele cu problema, deci nu prea are rost sa iti bati capul cu ea. Ori o folosesti asa, ori alta. Link spre comentariu
area51 Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 (editat) Pot fi probleme cu bacurile, fara doar si poate. Spuneam mai sus si totodata ma intrebam, daca as putea sa folosesc un universal cu 4 bacuri reglate independent, in sensul eliminarii run out-ului. Cineva se plangea ca a luat un astfel de universal si a trebuit sa adauge o placa pe spatele lui pentru ca si acesta era stramb!. Pai ce facem daca tot ce cumparam trebuie luat la mana? Pentru un amator timpul curge altfel, "imperfectiuni" de acest gen pot constitui probleme placute de rezolvat, dar ce face unul care traieste dintr-o afacere in care se intersecteaza cu prelucrari mecanice? Sa zicem ca voi cumpara alta mandrina dar daca si asta este tot pe acolo te umpli de toti nervii din lume! Editat Mai 29, 2015 de area51 Link spre comentariu
chas3 Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 Daca ai o afacere si depinzi de masinile/sculele din dotare, nu o sa cumperi din surse indoielnice. Strungul/universalul/mandrina ar fi venit cu certificat de runout, cu diferenta de pret inclusa.Problema insa se aplica partial si la amatori. Pe masura ce acumulezi produse de proasta calitate si implicit inutilizabile, nici nu iti satisfaci hobby-ul, dar il si faci cu mult mai scump decat era deja. Link spre comentariu
area51 Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 Gandindu-ma la baiatul care a facut o placa aditionala la universal: a crescut masa atarnata in papusa fixa si in timp vede ca incep sa huruie rulmentii, se duce cureaua sau rotile dintate, rulmentii de la motor etc. Link spre comentariu
area51 Postat Iunie 9, 2015 Partajează Postat Iunie 9, 2015 Am urmatoarea problema la masa de frezare: in capetele mesei de frezare, directia X, sunt doua "capace" sau "flanse" care fac legatura intre surubul de avans si rotile cu manivele. Printre aceste capace si masa propriu-zisa se scurg fluidele de racire (ulei de motor sau WD 40). Oricum freza este mult mai "mizerabila" decat strungul, imprastie span peste tot, dar mi se pare cam mult ca spanul sa fie imbibat cu ulei etc. Ce ma sfatuiti sa fac? Garnituri din hartie, carton, silicon? As ocoli siliconul, pentru ca daca trebuie sa umblu pe acolo, siliconul se curata mai greu. Voi ati intalnit aceasta problema si cum ati rezolvat-o? Link spre comentariu
chas3 Postat Iunie 9, 2015 Partajează Postat Iunie 9, 2015 Intre capace si masa propriu-zisa ar trebui sa fie un film de cacuciuc care sa sigileze imbinarea. Il gaseste si in pdf-ul pe care l-am postat, in sectiunea cu diagrama componentelor. Nu stiu daca toate modelele indiferent de vanzator sunt prevazute cu asa ceva, la Optimum asa e. Garnitura asta este mai subtire ca o hartie, daca nu o vedeam pe diagrama as fi zis ca e de fapt vopsit capacul ala.Hartie nu ar face fata in nici un caz. Daca gasesti pe undeva o folie de cauciuc foarte subtire (nu stiu daca macar 0.2mm are la mine). Link spre comentariu
area51 Postat Iunie 9, 2015 Partajează Postat Iunie 9, 2015 Maine am sa demontez zonele respective sa vad la fata locului ce este de fapt. Pe diagrama "explodata" din manualul frezei, nu apare nici-un element de etansare. La astfel de grosimi (0.2 mm ai estimat tu) este greu de gasit ceva. Poate un balon de umflat, poate cu banda de teflon.... Am sa incerc si cu hartie, chiar daca etansarea n-ar fi perfecta, macar sa-i mai puna frana. Multumesc pentru raspuns, este un punct de plecare! Link spre comentariu
chas3 Postat Iunie 9, 2015 Partajează Postat Iunie 9, 2015 Daca ai gasi un balon suficient de mare, ar fi bun ca material. Adica in forma relaxata/dezumflata materialul taiat sa acopere suprafata de imbinare. Link spre comentariu
bcristian Postat Iunie 10, 2015 Partajează Postat Iunie 10, 2015 Silicon de garnituri auto (negru sau rosu, nu conteaza, ca nu e cald) - ca sa reziste la uleiuri. Pus ca la garnitura, se curata in 30 sec. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum