alex.cselenyi Postat Mai 24, 2015 Partajează Postat Mai 24, 2015 (editat) Salut, Puteti sa montati si un motor asincron in locul celui DC.Daca aveti nevoie de turatii de 5-6000 la axul motorului,ar fi bine sa gasiti un motor de 3000 rot./min. si un variator de frecventa cu control vectorial.Recent am facut o asemenea modificare si rezultatul a fost mult peste asteptari..........e foarte important ca motorul,legat in triunghi,sa aiba tensiunea de alimentare de 220-230V.La 5Hz,adica undeva sub 300 de ture are un cuplu care m-a uimit.Pun in atas fisa tehnica a variatorului,drept referinta.Pretul a fost putin peste 700 lei+tva. Cu stima, Cselenyi Alexandru P.S.:motorul in cauza este un motor cu 2860 rot./min. si 0,25kw. Altivar_12_ATV12H055M2.pdf Editat Mai 24, 2015 de alex.cselenyi Link spre comentariu
hobbysat Postat Mai 25, 2015 Partajează Postat Mai 25, 2015 Ati pus un motor de 0,25 Kw in locul celui original de 750 w ( parca) si spuneti ca freza merge mai bine ? Nu va contrazic, vreau doar sa inteleg pentru ca as vrea sa fac si eu o astfel de modificare. Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Mai 25, 2015 Partajează Postat Mai 25, 2015 Modificarea facuta de mine a fost la actionarea a 2 axe liniare cuplate mecanic prin intermediul unui lant de transmisie.Vechea actionare era realizata cu un moto-reductor cu motor de curent continuu,la care motorul era spart.Axele liniare le-am reconstruit,iar actionarea am realizat-o cu un moto-reductor cu motor de 3000 rot./min. si puterea de 250w,iar reductorul are un raport de transmisie de 1/20.Motorul il actionez cu invertorul pomenit in postul anterior,iar pe axul motorului am montat un disc cu 10 dinti care sunt "cititi" de un senzor inductiv care merge pana la 2kHz.Senzorul inductiv l-am cuplat pe un afisor programabil si dandu-I constanta transmisiei,imi afiseaza deplasarea liniara cu precizia de o zecime.Axele liniare sunt constituite dintr-un ghidaj liniar cilindric de 50mm diametru si un surub cu bile de 25mm diametru si pasul de 5mm.Axele deplaseaza o greutate de aprox. 80Kg,adica 40Kg/axa.Tot mecanismul merge nesperat de bine.Partea de actionare electrica am facut-o simpla,cu 2 viteze.Pe viteza mare,de apropiere,motorul merge la 50Hz,iar pe viteza mica,de pozitionare,motorul merge pe 5Hz.Cursa axelor este de 900mm. Detalii despre aceasta lucrare gasesti in postarea nr. 12 din "Atelierul lui Alex".Discul e cu 30 de dinti,nu cu 10.............ma cam lasa memoria........ Link spre comentariu
bcristian Postat Mai 25, 2015 Partajează Postat Mai 25, 2015 (editat) Offtopic: cred ca titlul voia sa fie "variatia continua a turatiei". Rog ca dupa corectie sa fie sters si postul asta Editat Mai 25, 2015 de bcristian Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Mai 25, 2015 Partajează Postat Mai 25, 2015 Asa este.Titlul initial era "Freze de banc cu motor DC". Link spre comentariu
chas3 Postat Mai 25, 2015 Partajează Postat Mai 25, 2015 Parerea mea e ca mai bine o lasam la Freze de banc punct. Nu vad de ce ar conta ce tip de motor are, ce prindere are scula, ce culoare au manivelele. O tii pe masa, te incadrezi. Mandrina despre care spuneam ca are joc vizibil, este cu strangere la cheie si face parte din accesoriile standard (cu care vine freza), nu este de vanzare pe site.Nu stiu ce e stramb la ea. Ar trebui sa o scot de con si sa pun comparatorul pe partea cu con B16.Daca e excentrica mandrina in sine, la dotarea de care dispun nu am cum s-o rezolv.Lucrul cu conuri MK2, B16 etc este dificil fara un strung serios.Mandrina rapida ai cumparat-o tot de la ei? Trebuie sa cumpar si eu una, cea actuala nici dupa ce am desfacut-o si curatat-o nu presteaza corespunzator. Pe partea cu B16 am runout ok. Dupa ce infing mandrina, am vreo 0.1mm. Link spre comentariu
florianmro Postat Mai 25, 2015 Autor Partajează Postat Mai 25, 2015 La rugamintea mea administratorul a modificat titlul subiectului ,pentru a avea un caracter mai general astfel incat oricine doreste sa poata posta indiferent de felul actionatii motorului Link spre comentariu
almarghi Postat Mai 25, 2015 Partajează Postat Mai 25, 2015 ce legatura are avansul cu tema initiala? Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 25, 2015 Partajează Postat Mai 25, 2015 Eu cred ca nu este nici o greseala. Avand in vedere ca lantul cinematic de avans provine prin transmitere rigida direct din lantul cinematic principal, cred ca de fapt asta este avantajul principal al variatiei de turatie. Daca nu sunteti de acord cu titlul, atunci faceti alte propuneri. Link spre comentariu
almarghi Postat Mai 25, 2015 Partajează Postat Mai 25, 2015 ... lantul cinematic de avans provine prin transmitere rigida direct din lantul cinematic principal,... in niciun caz la frezale de banc. nici macar la freze mai mari (fus22) Link spre comentariu
area51 Postat Mai 25, 2015 Partajează Postat Mai 25, 2015 (editat) @Chas3 "Mandrina rapida ai cumparat-o tot de la ei? Trebuie sa cumpar si eu una, cea actuala nici dupa ce am desfacut-o si curatat-o nu presteaza corespunzator. Pe partea cu B16 am runout ok. Dupa ce infing mandrina, am vreo 0.1mm." Mandrina "stramba", (3-16 mm, con B 16) este cu strangere la cheie si nu "rapida" si nu este de vanzare ca reper separat. Am primit-o in dotarea standard a frezei. Tu, probabil, ai vazut: http://www.paulimot.de/epages/paulimot.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/paulimot/Products/1002 (30 €). M-am uitat un pic (cu google translate) la comentariile nemtilor despre mandrina. Sunt 59 comentarii. In general nemtii par multumiti, treci si tu prin ele. http://www.paulimot.de/epages/paulimot.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/paulimot/Products/1004&ViewAction=ViewProductRating Asta costa 36 € si are 22 comentarii Editat Mai 25, 2015 de area51 Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 25, 2015 Partajează Postat Mai 25, 2015 Nu stiu la frezele de banc cum este schema cinematica, dar la FUS22, totul (rotatia sculei si avansurile) provine din acelasi motor electric principal. Eu nu am intervenit pentru un mesaj in acest subiect. Am spus ca astept propuneri de modificare a titlului dupa dorinta voastra. Link spre comentariu
chas3 Postat Mai 25, 2015 Partajează Postat Mai 25, 2015 Eu cred ca nu este nici o greseala. Avand in vedere ca lantul cinematic de avans provine prin transmitere rigida direct din lantul cinematic principal, cred ca de fapt asta este avantajul principal al variatiei de turatie. Daca nu sunteti de acord cu titlul, atunci faceti alte propuneri.Cum a zis si almarghi, sistemul ala de avans nu are nici o treaba cu frezele de banc. Este prea bataie de cap sa aduci miscarea de la motorul de frezare la masa in coordonate, datorita constructiei lor. Cel mult au un avans electric / power feed, in nici un caz sincronizat si provocat de motorul care invarte si scula.Ideea e ca limiteaza prea mult discutiile posibile de pe topic. Dupa cum s-a intamplat deja cu titlul in care era specificat motorul DC.Tu, probabil, ai vazut: http://www.paulimot.de/epages/paulimot.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/paulimot/Products/1002M-am uitat un pic (cu google translate) la comentariile nemtilor despre mandrina. Sunt 59 comentarii. In general nemtii par multumiti, treci si tu prin ele.Pai si nu ai cumparat si mandrina rapida cand ai cumparat freza? Eu de obicei gaurile le dau tot cu freza, de asta am presupus ca ai si mandrina din link.Bine, de fapt imi trebuie asta:http://www.paulimot.de/epages/paulimot.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/paulimot/Products/1004cu filet in coada. Link spre comentariu
area51 Postat Mai 25, 2015 Partajează Postat Mai 25, 2015 (editat) Scuze, din viteza n-am vazut ca prima mandrina nu este cu filet in coada. Mandrina rapida nu am cumparat-o, ci am folosit mandrina (stramba) care o da neamtu` obligatoriu odata cu freza. Sau altfel spus: poti sa cumperi si 10 mandrine, dar freza vine cu o mandrina care face parte din dotarea ei (la fel ca: manualul frezei (este bun doar pentru poze), cheile fixe, cheile imbus, surubelnite.....). Normal ca daca am freza, m-am boierit si dau gaurile tot pe freza. Cam ce lucrari ai facut pe freza? Editat Mai 25, 2015 de area51 Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 25, 2015 Partajează Postat Mai 25, 2015 Am modificat titlul dupa sugestia lui bcristian. In ceea ce priveste frezele si oricare alte masini unelte, eu prefer sa raman un traditionalist. Adica o masina unealta trebuie sa aibe legatura rigida intre diferitele lanturi cinematice. Am avut la dispozitie si am lucrat pe o freza Aciera, cu motor trifazat de 0,18 kW, care prin toate caracteristicile se inscrie in categoria celor de banc. Totul era construit dupa tipicul unei freze clasice. In rest va urez spor la dezbaterea subiectului. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum