chas3 Postat August 20, 2015 Partajează Postat August 20, 2015 Desi nu sunt inregistrat de ieri, nu stiu cum se modereaza pe aici, dar pe un moderez eu sau altii, nu pornesti cu propria tastatura o discutie pe o tema adiacenta de cateva pagini si te sucesti ca gata, cine a intrat in discutie cu tine este avertizat. Sa moderezi insemna sa bransezi discutia in doua topicuri diferite, din punctul in care a deviat. Eu unul imi interpretez activitatea ca un privilegiu in slujba forumului respectiv, la fel cum si a fi utilizatorul unui forum este un privilegiu. Cat despre articol, ar trebui sa iei in considerare ca nu ai tradus un articol romanesc ci iarasi, ironic daca luam in calcul discutia prezenta, unul din engleza. Nu sunt partinitor uneia din cauzele de mai sus (romana vs. engleza), insa ti se ridica o spranceana cand cineva te pune sa citesti carti in romana, dar scrie articole traduse din engleza. Sau sa folosim joc in loc de backlash, dar booster e ok. @area51: sa folosesti un lichid de racire nu este suficient. Ai nevoie de aer comprimat ca sa eliberezi canalul in care intri cu freza. Cu cat ai un canal mai adanc, cu atat mai mari sansele ca spanul sa se cumuleze acolo. Retaierea aceluiasi span reduce de asemenea durata de viata a sculei. Nu a fost ok freza de 12 si din alt motiv - cu o freza de 8-10 sa zicem, puteai sa vii pe o latura a canalului si sa te intorci pe cealalta. Astfel aveai incarcare mult mai mica pe freza. Pe langa faptul ca aveai loc de un ultim pas de trecere cu inaltimea intreaga a canalului. Nu stiu daca se aplica si la port-cutitul tau, dar cel produs de Soba pe care il am eu, este destul de dur. Este frezabil, insa nu e tocmai un otel moale. Eu am frezat pana in capatul celalalt si am dat jos randalina, ca sa pot folosi 2 cutite in el. A trebuit sa fac doua treceri de finisare, a doua ceva mai lenta, prima lasand inca niste reflexii neplacute. Apropo, randalina mea originala avea deja canal in spate asa cum ti-ai facut tu - eu l-am prelungit dor peste randalina. Al tau era umplut inital? Link spre comentariu
area51 Postat August 20, 2015 Partajează Postat August 20, 2015 (editat) Da, suportul din set era plin, masiv. Prima data i-am facut acel canal dupa care am indepartat complet partea cu randalinele si l-am facut portcutit normal. Utilizarea aerului comprimat parca nu ma incanta. Este si un consumator de energie si o sursa de zgomat. Mai studiez.... Editat August 20, 2015 de area51 Link spre comentariu
suspectu Postat August 20, 2015 Partajează Postat August 20, 2015 Pentru curatarea spanului am luat eu in calcul un sistem de inundare cu lichid de racire. Nu o sa ajung sa am nevoie de racire asa puternica, il folosesc numai ca sa care spanul afara din piesa fara sa fie nevoie sa pornesc un compresor si sa arunc aschiile in toata camera. Pentru asta am construit cutia cu tava din tabla zincata. Link spre comentariu
chas3 Postat August 20, 2015 Partajează Postat August 20, 2015 Al meu arata la inceput ca cel din setul asta: Am avut considerabil mai putin de munca la el, canalul era mai bine de jumatate facut. Legat de aer: eu am un compresor de frigider care imi incarca o butelie. N-ar trebui sa te coste mai mult de vreo 1 - 2 milioane, in functie de cum gasesti materialele necesare. Zgomot face cat un frigider, cu totul neglijabil. Curent - al meu a fost second-hand si eticheta i-a zburat de pe el, nu stiu cat consuma, dar merge doar 1-2 minute pana umple butelia, deci neglijabil. Link spre comentariu
area51 Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 @suspectu Folosesc ambele maini pentru avans, de fapt si la strung fac la fel. Era buna inca o mana pentru lichidul de racire. @chas3 Ideea cu un compresor frigorific (de frigider sau aer conditionat) ma bantuie de mult. Am vazut destule filme care la nivelul meu nu si-au atins scopul. Zgomotul de fond era dat de un compresor obisnuit, clasic (nu stiu cum sa-l denumesc sa se faca diferenta fata de un compresor de frigider), la care se adauga zgomotul frezei si inca un fasait produs de duza de pulverizare. Microfonul era plasat intr-un loc din care capta mai mult zgomotele decat vocea. Ma gandesc la un compresor de frigider si o duza care sa dirijeze jetul de aer spre zona de interes. Adica fara inmagazinarea aerului intr-o butelie si fara presostat. Ar fi un punct de pornire. Am si eu in set, acel suport pentru mandrina, la ce foloseste? Link spre comentariu
chas3 Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 Ce ti-am recomandat cu compresorul de frigider este cu totul silentios. Daca tii usa deschisa de la frigider mai mult timp, il poti auzi cum porneste si ce zgomot face. Cand il folosesti intr-un compresor de aer este fix acelasi zgomot. Iar fasaitul de la aerul care iesa prin duza nu e comparabil cu cel de vulcanizare sa zicem. E cam intesitatea maxima cu care poti sa zici litera S. Depinde de diametrul duzei si de geometria ei interna, dar zgomotul unui compresor nu afecteaza calitatea sunetului unei filmari, doar eventual daca lipesti camera de el. Poti incerca si pe direct pentru inceput, insa nu o sa ai aceeasi performanta ca o butelie in care sa retii aerul. In plus, functionand continuu, o sa se incalzeasca. Poti folosi si o butelie de hidrofor, un stingator, etc. Tubul prin care vin aerul, lichidul de racire, sau combinatia lor, nu se tine cu mana. Il prinzi de capul frezei si il orientezi sa bata spre zona de lucru sau corpul sculei cu care lucrezi. Cel mai practic este sa folosesti un suport magnetic, care sa iti permita atasarea / detasarea rapida (posibil uneori sa te incurce si sa vrei sa il dai jos), cat si libertatea completa in ajustarea pozitiei. Nu e neaprat sa dai bani pe un suport profesional sau sa sacrifici o baza magnetica de la suport de indicator, poti sa faci una foarta competenta din magneti neo. In plus se poate adauga o pedala care sa iti permita sa dai jeturi doar cand consideri ca e nevoie. Astfel faci si economie si nu trebuie sa suport fasaitul de la aerul care iesa prin duza. Poti face de asemenea si un microcontroller sau un circuit banal de timer, care sa porneasca pompa sau sa actioneze o electrovalva la X secunde. Sunt mai multe metode. Mandrina este utila pentru a prinde cutite facute din de bari otel rapid si rotunde. Fiind rotunde, nu le poti propti cu surubrile, le prinzi in mandrina. Eu unul nu agreez, am mereu impresia ca o sa mi le smulga sau ceva. Link spre comentariu
florianmro Postat August 21, 2015 Autor Partajează Postat August 21, 2015 Nu as vrea sa redeschid discutia anterioara care este "in in afara subiectului "insa va rog sa retineti ca anul acesta cel mai mare interes pentru candidatii la licee l-au avut sectiunile romana -engleza la profilurile tehnic si it. Aceste generatii peste ani cu siguranta vor folosi termeni tehnici in engleza . Lumea se schimba chiar daca generatiilor mai in varsta le este greu sa accepte acest lucru. Va rog sa nu dati replica 2 Link spre comentariu
area51 Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 @chas3 - compresorul de frigider este silentios, sunt de acord - fasaitul duzei trebuie acceptat - nu am de gand sa fac filme, am fost nemultumit de ceea ce prezinta altii - cred ca un presostat este obligatoriu si pentru inceput. Daca va exista presostat va fi si butelie. Ar fi o varianta, sa conectez compresorul de frigider la butelia compresorului (de studiat) - tu folosesti doar jetul de aer sau o combinatie? - ii dau dreptate suspectului ca nu doreste un agent de racire care sa contina apa. In acelasi timp un amestec de ulei si motorina exclude jetul de aer - Chestia cu a treia mana a fost o gluma! In timp ce manevram cele doua roti cu mana dreapta si mana stanga, cautand sa imprim o miscare de avans cat mai uniforma, mai eliberam mana stanga ca sa picur ulei sau WD 40, ce stangacie!!! Pentru experimente pot folosi fara probleme suportul magnetic al comparatorului, este vorba de un singur surub - microcontroler, releu de timp, pedala, electrovalva, se vor impune in functie de necesitati. - treaba cu mandrina n-am vazut-o pe youtoube sau poate nu m-am uitat unde trebuie. Daca este utila numai ca "portcutit" am sa-l frezez fara mila si il voi trece la portcutite normale. Cand voi avea de folosit un cutit de interior cu coada rotunda am sa fac ceva special. Am mai discutat aceasta problema in primavara Multumesc foarte mult pentru raspunsuri si sper ca dezbaterea sa continuie. Link spre comentariu
almarghi Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 (editat) "In acelasi timp un amestec de ulei si motorina exclude jetul de aer " tocmai ca nu. e cea mai buna combinatie pentru frezare, mai ales la aluminu. mist cooling system - ca tot ii place lui ola Editat August 21, 2015 de almarghi Link spre comentariu
florianmro Postat August 21, 2015 Autor Partajează Postat August 21, 2015 Un suport magnetic articulat pentru ceas comparator folositor in confectionarea unui ecran de protectie impotriva spanului foarte versatil. Suportul nu a suferit modificari asa ca poate fi folosit oricand scopului pentru care a fost creat. Link spre comentariu
chas3 Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 Eu il folosesc mai mult pe CNC, pe BF20 il mai folosesc uneori cu pistolul ala de suflat ca sa evacuez spanul din vreun slot. Pe BF20 prefer metoda cu pensula. Pe CNC folosesc predominant aer si ocazional mist printr-un furtun tip Locline cu duza "Venturi" la capat, daca am impresia ca aluminiul victima este prea cleios. Alt avantaj alt variantei de frigider este greutatea redusa. Il poti muta usor intre diverse masini sau locatii unde ai nevoie de el. Link spre comentariu
area51 Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 (editat) @almarghi Eu am folosit ca lichide de racire/ungere ulei si WD 40. Desi am lucrat destul de putin in comparatie cu multi hobby-isti prezenti pe forum, intreg "atelierul" este impregmat cu miros de produse petroliere. Cand am spus ca amestecul de ulei si motorina exclude jetul de aer m-am gandit ca motorina pulverizata cu un jet de aer ar forma un amestec inflamabil si prin acumulare intr-un spatiu inchis, pericol de explozie. Nu am experienta care sa-mi permita sa afirm ca un amestec este mai bun decat altul. Singurul considerent a fost cel de mai sus. Editat August 21, 2015 de area51 Link spre comentariu
Vizitator Postat August 21, 2015 Partajează Postat August 21, 2015 Motorina pulverizata de jet de aer la temperatura mediului ambiant, nu este exploziva, precum benzina bunaoara. De fapt motorina nu prezinta un pericol iminent de incendiu, decat atunci cand este alaturata unor amestecuri explozive. Imi aduc aminte ca un batran mecanic mi-a facut o demonstratie prin 1980 si a stins festila cu care aprinsese anterior focarul unui cazan de abur, cufundand-o chiar in vasul de motorina, care folosea la aprins. Motorina nu are calitatea de a se sublima (a exista in stare de vapori) decat incalzita la temperaturi de peste 100... 110 oC. Link spre comentariu
suspectu Postat August 22, 2015 Partajează Postat August 22, 2015 (editat) ola_nicolas: Precizia si usurinta miscarii, sunt lucruri diferite. Tu vorbeai de fapt despre precizie. Odata ce vorbeam si despre usurinta in miscare si despre joc (precizie) nu este destul de clar ca vorbeam despre calitatile surubului cu bile fata de surubul trapez ? Frumoasa scuza mi-ai bagat aici, acum lasa-ma sa te intreb eu ceva similar cu ce m-ai intrebat tu: tu ai vazut vreodata un surub cu bile ? ai pus mana pe el, l-ai miscat demontat ? l-ai masurat ? l-ai demontat ? Mie mi se pare doar un alt caz tipic de vorbit fara sa ai habar ce este ala odata ce imi spui ca surubul trapez are precizie mai mare, cand exact precizia este punctul forte al surubului cu bile. In vocabularul tehnic romanesc de specialitate, se spune brida, nu clema. http://www.proxxon.com.ro/proxxon-24257-set-cleme-de-fixare-din-otel.aspx Cautand pe net vad ca se numesc in ambele feluri, poate in vocabularul tau sa NU se numeasca clema, dar in vocabularul romanesc se numeste in ambele feluri. Motorina pulverizata de jet de aer la temperatura mediului ambiant, nu este exploziva, precum benzina bunaoara. De fapt motorina nu prezinta un pericol iminent de incendiu, decat atunci cand este alaturata unor amestecuri explozive. Imi aduc aminte ca un batran mecanic mi-a facut o demonstratie prin 1980 si a stins festila cu care aprinsese anterior focarul unui cazan de abur, cufundand-o chiar in vasul de motorina, care folosea la aprins. Motorina nu are calitatea de a se sublima (a exista in stare de vapori) decat incalzita la temperaturi de peste 100... 110 oC. Motorina nu are niciodata calitatea de "a se sublima" pentru ca aia este cu totul alta calitate fata de ceea ce crezi tu. Sublimarea este transformarea directa din solid in gaz fara a trece in starea lichida. Presupun ca ai vrut sa folosesti un termen pompos ca sa pari destept dar ai folosit unul complet gresit ca de obicei. Eu cand am zis sa folosesc motorina ca lichid de racire m-am referit la sticluta, cantitati foarte mici, chiar daca motorina nu ia foc la fel de repede ca alti carburanti, este o substanta 100% periculoasa. Temperatura la freza depaseste lejer 100... 110 oC, spanul nu se face albastru la 50oC, imagineaza-ti ca porneste un mini incendiu, cum mai stingi motorina aia ? Totodata trebuie sa anunt ca am ajuns sa fiu de acord cu tine in privinta citirii de manuale romanesti, cel putin in cazul tau chiar ti-ar face bine sa citesti manualele romanesti incepand cu Limba si literatura romana din clasele primare, asa poate o sa ajungi sa o intelegi. Din avertismentul meu si regulament se vede clar ca nu intelegi limba romana. Pentru orice roman care citeste regulamentul este foarte clar ca nu exista NICI O REGULA privitoare la folosirea expresa a limbii romane pe forum, singura regula se refera la folosirea corecta a limbii romane si chiar si da exemple negative, asta nu inseamna nici pe departe ca nu ai avea voie sa folosesti o alta limba. Poate daca citesti manualele alea de limba si literatura romana o sa incepi sa intelegi regulamentul forumului pe care il moderezi. Am mai vazut posturi de-ale tale si mi-am dat seama cu ce gen de om am de-a face, nu am vrut sa te contrazic direct pentru ca stiam la ce se ajunge. Exemplu: unui neandertal cu o bata in mana, daca nu esti de acord cu el, el o sa iti dea cu bata in cap fie ca tu ai dreptate si el nu are dreptul asta, dar el are bata. Inca de cand am vazut topic deschis de tine cu economia de benzina cu magneti pe conducte mi-am dat seama ce facultate ai facut, si "facultatea" profesionala de prelucrari prin aschiere nu te scoate chiar inginer. PS: vezi ca intre timp au aparut si becuri care se baga la bricheta si economisesc benzina. Editat August 22, 2015 de suspectu 1 Link spre comentariu
MICIULIN Postat August 23, 2015 Partajează Postat August 23, 2015 motorina este un combustibil greu inflamabil in comparetie cu benzina deci nu cred ca este vreun pericol de incendiu daca cade span si scopul amestecului este de racire din cate am inteles deci riscul scade .Folosirea corecta si in general daca este posibil in romineste a termenelor tehnici nu dauneaza sanatati si ajuta la o mai buna deprindere a tehnologieide prelucrare a metalelor etc. Nu este vorba de gramatica dar cum au spus si alti forumist si foarte gresit dece sa le spunem pe romaneste daca nu le mai fabricam. Sant multe exemple pentru cuvinte rominesti si nu vom fabrica niciodata ex (nava spatiala) dece sa grabim globalizarea doar ca uni nu vor sa invete lucruri noi in romaneste,si poate continua. Un moderator nu este un profesor care corecteaza tot dar mai poate si gresi ,pentru acest lucru nu este necesar sa il taram in noroi pentru ca nu cunoaste tot ce vrem sa auzim .Sant pareri diferite si fiecare trage ce concluzie vrea. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum