florianmro Postat Mai 21, 2015 Partajează Postat Mai 21, 2015 Deschid acest subiect pentru a ne putea impartasi problemele , imbunatatirile si realizarile legate de aceste modele Link spre comentariu
area51 Postat Mai 23, 2015 Partajează Postat Mai 23, 2015 (editat) Am freza de banc: http://www.paulimot.de/epages/paulimot.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/paulimot/Products/4207230 Axul MK2, motor trifazat 950 W, convertizor de frecventa, capul de frezare se roteste cu 90 grade (stanga si dreapta), 2 trepte de viteze (roti dintate din material plastic), masa de frezare 700x180 mm, cursa pe directia x 480 mm si 170 mm pe directia y. Asta ar fi un rezumat. Un accesoriu inclus este si o mandrina 3-16 mm, con B16/MK2 care are bataie. Initial am crezut ca am avut eu ghinion dar am vazut ca si nemtii au semnalat treaba asta. Burghiul de centruire taie numai pe o muchie! Accesorii (cumparate separat): 1. dispozitive de fixare pe masa de frezare: http://www.paulimot.de/epages/paulimot.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/paulimot/Products/14001 2. pensete ER 32: http://www.paulimot.de/epages/paulimot.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/paulimot/Products/11003 3. set freze deget: http://www.paulimot.de/epages/paulimot.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/paulimot/Products/13001 4. menghina: http://www.paulimot.de/epages/paulimot.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/paulimot/Products/10018 5. Echer, raportor, palpator de margine. Am pus-o in functiune fara probleme. Motorul este puternic si impreuna cu convertizorul de frecventa aduc si un pic de confort. Este silentioasa (doar cand nimeresc regimul de frezare). Eu sunt multumit de ea (nici nu visam sa am o asemena masina-unealta, mai ales dupa experienta cu strungul CQ9318). Am fost incantat si de transportul si livrarea civilizata (DHL). Editat Mai 23, 2015 de area51 Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 23, 2015 Partajează Postat Mai 23, 2015 Parca titlul era :motor DC. Link spre comentariu
area51 Postat Mai 23, 2015 Partajează Postat Mai 23, 2015 (editat) Ai dreptate, poate este o conditie restrictiva, sa vedem la ce s-a gandit cel care a deschis topicul. Editat Mai 23, 2015 de area51 Link spre comentariu
chas3 Postat Mai 23, 2015 Partajează Postat Mai 23, 2015 Freze de banc ar fi fost suficient pentru titlu. O parte din utilizatori isi schimba transmisia si motorul de frezare oricum. Link spre comentariu
florianmro Postat Mai 23, 2015 Autor Partajează Postat Mai 23, 2015 Nu este nici o restrictie in final de banc sa fie , sincer la calibrul asta nu credeam sa fie vreuna cu convertizor de frecventa din cauza asta am adaugat acel DC ,m-am gandit ca toate sunt actionate in felul asta, acum cred ca nu mai pot modifica ca sincer l-as scoate ,asa ca ...liber la discutii Link spre comentariu
chas3 Postat Mai 23, 2015 Partajează Postat Mai 23, 2015 Am freza de banc: http://www.optimum-machines.com/products/milling-machines/bf-20-vario/index.html Un accesoriu inclus este si o mandrina 3-16 mm, con B16/MK2 care are bataie. Initial am crezut ca am avut eu ghinion dar am vazut ca si nemtii au semnalat treaba asta. Burghiul de centruire taie numai pe o muchie!Te referi la mandrina asta? http://www.paulimot.de/epages/paulimot.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/paulimot/Products/1004 Link spre comentariu
area51 Postat Mai 23, 2015 Partajează Postat Mai 23, 2015 (editat) Mandrina despre care spuneam ca are joc vizibil, este cu strangere la cheie si face parte din accesoriile standard (cu care vine freza), nu este de vanzare pe site. Nu stiu ce e stramb la ea. Ar trebui sa o scot de con si sa pun comparatorul pe partea cu con B16. Daca e excentrica mandrina in sine, la dotarea de care dispun nu am cum s-o rezolv. Lucrul cu conuri MK2, B16 etc este dificil fara un strung serios. Editat Mai 23, 2015 de area51 Link spre comentariu
almarghi Postat Mai 24, 2015 Partajează Postat Mai 24, 2015 Eu am BF20L. A mers binisor o vreme dar am avut probleme cu motorul. E o "mizerie" sinistra. Mai intai s-au dus perile. S-a desfacut sarma din ele si a trebuit sa iau altele. Nu mai stiu cat costa acum, dar la Rocast am dat pe un set peste 100 de lei atunci. Oricum nici alea n-au tinut mult din aceleasi motive, asa ca pe urmatoarele mi le-am facut singur dintr-unele mai mari. Suportul lor e dintr-un plastic moale, care s-a deformat si a trebuit sa-l inlocuiesc ca sa nu se mai mute din loc. La un moment dat s-a "dus" si regulatorul, dar am gasit piese. Acum vreo saptamana motorul a "crapat" de tot (cu flacari si artificii), exact cand lucram ceva foarte urgent. Problema trecerii la motor trifazic nu e simpla la BF20. Eu nu am gasit un motor care sa incapa in locul celui cu perii. Spatiul dintre coloana si ax e destul de mic si nu are loc un motor mai mare de 4-500 W. La turatie maxima n-ar fi probleme, dar mai jos nu mai are cuplu, deci ar trebui unul de vreun kilowatt si nu mai ramane loc comod de schimbat sculele. Oricum pentru un asincron, trebuie modificat si reductorul. Are 2 trepte 1:1.8 si 1:3.5, deci pt. turaia maxima la ax, motorul ar trebui sa mearga pe la 5000 rpm. Pana la urma (si din lipsa de timp pentru experimente) m-am hotarat la un motor de masina de spalat. Deocamdata l-am montat provizoriu ca sa pot lucra cu masina si sa vad daca e suficient - are diametrul rotorului mult mai mare decat la cel original, deci ar fi un castig de cuplu. Turatie are suficienta si incape perfect in latimea masinii. Daca merge, pasul urmator este sa trec la curele. Reductorul face un zgomot infernal si oricum sunt deja la a doua roata intermediara (din plastic) O sa pun poze pe masura ce fac modificarile Link spre comentariu
area51 Postat Mai 24, 2015 Partajează Postat Mai 24, 2015 "Reductorul face un zgomot infernal si oricum sunt deja la a doua roata intermediara (din plastic)" Ar fi de asteptat ca rotile dintate de plastic sa fie mai putin zgomotoase. Zgomotul l-a facut si cand a fost noua freza? Sa nu fie o deficienta a transmisiei. Nu cumva motorul lucreaza din greu si in gol? Faptul ca sunt probleme cu periile, portperiile si in final motorul s-a ars, ar indica suprasarcina de durata. Chas3 are o freza similara, sa asteptam sa-si spuna parerea. Link spre comentariu
almarghi Postat Mai 24, 2015 Partajează Postat Mai 24, 2015 Nu lucreaza nimic din greu. A facut zgomot dintotdeauna. Rotile au jocuri mari iar profilul parca ar fi facut din pila ....Numai o singura roata e din plastic (cea care s-a si "dus" la un moment dat), ceea ce nu e musai rau. Este primul cuplaj la motor , acolo efortul e minim si daca se gripeaza ceva se strica prima. Pe motor roata e din alama. Link spre comentariu
chas3 Postat Mai 24, 2015 Partajează Postat Mai 24, 2015 Da, a mea ar trebui sa fie identica, doar ca nu am masa lunga de la versiunea L, ci mai mica.Freza mea e facuta in 2007 si inca are motorul si electronica originale. Intr-adevar, fostul proprietar nu a folosit-o nici mult timp, nici la lucrari grele si poate de asta a rezistat.Transmisia este zgomotoasa pe LOW de la 1000rpm in sus. Daca ai nevoie de demultiplicare si peste 1000rpm, trebuie sa suporti huruitul rotilor dintate in LOW. Daca nu, in HIGH este acceptabil zgomotul din zona 1000-2000rpm. Acum fiecare are sensibilitatea auditiva proprie. Eu pe CNC am un Kress si poate din cauza asta sunt mai indulgent. Minimul de 10000rpm de la Kress face zgomotul de 1000rpm de la BF20.Cum spunea si almarghi, rotile sunt din metal cu exceptia primei roti, care este din plastic ca sa aiba de unde sa cedeze in caz de ceva.Legat de calitatea finisajului dintilor, nu pot sa ma pronunt. Rotile sunt in compartimentul de sub motor iar eu doar le-am curatat si re-uns cand am cumparat freza. Daca nu le si scoti de acolo, nu ai cum sa le studiezi in detaliu. As presupune (desi nu e neaparat sa fie asa) ca sunt la aceeasi calitate cu cele ale strungului vandut de Optimum, care sunt ok.Transmisia completa cu roti din plastic nu mi s-a parut deloc mai putin zgomotoasa decat cea cu roti din metal + una din plastic. Mi s-a parut acelasi zgomot. Una peste alta, de obicei scula in contact cu materialul face cam acelasi zgomot cu rotile. Link spre comentariu
area51 Postat Mai 24, 2015 Partajează Postat Mai 24, 2015 Chas3 Revenind la problemele cu periile si motorul, pe care le are almarghi, motorul tau se incalzeste? Link spre comentariu
chas3 Postat Mai 24, 2015 Partajează Postat Mai 24, 2015 Avand de obicei capacul de la motor pus, nu pot sa zic exact cat de mult se incalzeste. Cand am cumparat-o si am facut-o bucati sa o curat/ung, aveam capacul dat jos si doar atunci pot sa zic - la frezari agresive se incalzeste destul de bine. Poti sa pui mana pe el, insa e destul de neconfortabil sa o si tii acolo. Link spre comentariu
almarghi Postat Mai 24, 2015 Partajează Postat Mai 24, 2015 la frezari agresive se incalzeste destul de bine. Poti sa pui mana pe el, insa e destul de neconfortabil sa o si tii acolo. Da. nu e mai mult de atat. Motorul are un ventilator intern care e destul de eficient. Problemele apar la turatie mica. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum