Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Freze de banc cu variatie continua a turatiei


florianmro

Postări Recomandate

Am freza de banc: http://www.paulimot.de/epages/paulimot.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/paulimot/Products/4207230

Axul MK2, motor trifazat 950 W, convertizor de frecventa, capul de frezare se roteste cu 90 grade (stanga si dreapta), 2 trepte de viteze (roti dintate din material plastic),

masa de frezare 700x180 mm, cursa pe directia x 480 mm si 170 mm pe directia y. Asta ar fi un rezumat.

Un accesoriu inclus este si o mandrina 3-16 mm, con B16/MK2 care are bataie. Initial am crezut ca am avut eu ghinion dar am vazut ca si nemtii au semnalat treaba asta. Burghiul de centruire taie numai pe o muchie!

 

Accesorii (cumparate separat):

1. dispozitive de fixare pe masa de frezare: http://www.paulimot.de/epages/paulimot.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/paulimot/Products/14001

2. pensete ER 32: http://www.paulimot.de/epages/paulimot.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/paulimot/Products/11003

3. set freze deget: http://www.paulimot.de/epages/paulimot.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/paulimot/Products/13001

4. menghina: http://www.paulimot.de/epages/paulimot.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/paulimot/Products/10018

5. Echer, raportor, palpator de margine.

 

Am pus-o in functiune fara probleme. Motorul este puternic si impreuna cu convertizorul de frecventa aduc si un pic de confort. Este silentioasa (doar cand nimeresc regimul de frezare). Eu sunt multumit de ea (nici nu visam sa am o asemena masina-unealta, mai ales dupa experienta cu strungul CQ9318).

Am fost incantat si de transportul si livrarea civilizata (DHL).

Editat de area51
Link spre comentariu

Nu este nici o restrictie in final de banc sa fie , sincer la calibrul asta nu credeam sa fie vreuna cu convertizor de frecventa din cauza asta am adaugat acel DC ,m-am gandit ca toate sunt actionate in felul asta, acum cred ca nu mai pot modifica ca sincer l-as scoate ,asa ca ...liber la discutii

Link spre comentariu

Am freza de banc: http://www.optimum-machines.com/products/milling-machines/bf-20-vario/index.html

Un accesoriu inclus este si o mandrina 3-16 mm, con B16/MK2 care are bataie. Initial am crezut ca am avut eu ghinion dar am vazut ca si nemtii au semnalat treaba asta. Burghiul de centruire taie numai pe o muchie!

Te referi la mandrina asta? http://www.paulimot.de/epages/paulimot.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/paulimot/Products/1004
Link spre comentariu

Mandrina despre care spuneam ca are joc vizibil, este cu strangere la cheie si face parte din accesoriile standard (cu care vine freza), nu este de vanzare pe site.

Nu stiu ce e stramb la ea. Ar trebui sa o scot de con si sa pun comparatorul pe partea cu con B16.

Daca e excentrica mandrina in sine, la dotarea de care dispun nu am cum s-o rezolv.

Lucrul cu conuri MK2, B16 etc este dificil fara un strung serios.

Editat de area51
Link spre comentariu

Eu am BF20L. A mers binisor o vreme dar am avut probleme cu motorul. E o "mizerie" sinistra. Mai intai s-au dus perile. S-a desfacut sarma din ele si a trebuit sa iau altele. Nu mai stiu cat costa acum, dar la Rocast am dat pe un set peste 100 de lei atunci. Oricum nici alea n-au tinut mult din aceleasi motive, asa ca pe urmatoarele mi le-am facut singur dintr-unele mai mari. Suportul lor e dintr-un plastic moale, care s-a deformat si a trebuit sa-l inlocuiesc ca sa nu se mai  mute din loc. La un moment dat s-a "dus" si regulatorul, dar am gasit piese. Acum vreo saptamana motorul a "crapat" de tot (cu flacari si artificii), exact cand lucram ceva foarte urgent.

Problema trecerii la motor trifazic nu e simpla la BF20. Eu nu am gasit un motor care sa incapa in locul celui cu perii. Spatiul dintre coloana si ax e destul de mic si nu are loc un motor mai mare de 4-500 W. La turatie maxima n-ar fi probleme, dar mai jos nu mai are cuplu, deci ar trebui unul de vreun kilowatt si nu mai ramane loc comod de schimbat sculele. Oricum pentru un asincron, trebuie modificat si reductorul. Are 2 trepte 1:1.8 si 1:3.5, deci pt. turaia maxima la ax, motorul ar trebui sa mearga pe la 5000 rpm.

Pana la urma (si din lipsa de timp pentru experimente) m-am hotarat la un motor de masina de spalat. Deocamdata l-am montat provizoriu ca sa pot lucra cu masina si sa vad daca e suficient - are diametrul rotorului mult mai mare decat la cel original, deci ar fi un castig de cuplu. Turatie are suficienta si incape perfect in latimea masinii. Daca merge, pasul urmator este sa trec la curele. Reductorul face un zgomot infernal si oricum sunt deja la a doua roata intermediara (din plastic)

O sa pun poze pe masura ce fac modificarile

Link spre comentariu

"Reductorul face un zgomot infernal si oricum sunt deja la a doua roata intermediara (din plastic)"

 

Ar fi de asteptat ca rotile dintate de plastic sa fie mai putin zgomotoase. Zgomotul l-a facut si cand a fost noua freza?

Sa nu fie o deficienta a transmisiei. Nu cumva motorul lucreaza din greu si in gol?

Faptul ca sunt probleme cu periile, portperiile si in final motorul s-a ars, ar indica suprasarcina de durata.

Chas3 are o freza similara, sa asteptam sa-si spuna parerea.

Link spre comentariu

Nu lucreaza nimic din greu. A facut zgomot dintotdeauna. Rotile au jocuri mari iar profilul parca ar fi facut din pila ....Numai o singura roata e din plastic (cea care s-a si "dus" la un moment dat), ceea ce nu e musai rau. Este primul cuplaj la motor , acolo efortul e minim si daca se gripeaza ceva se strica prima. Pe motor roata e din alama.

Link spre comentariu

Da, a mea ar trebui sa fie identica, doar ca nu am masa lunga de la versiunea L, ci mai mica.Freza mea e facuta in 2007 si inca are motorul si electronica originale. Intr-adevar, fostul proprietar nu a folosit-o nici mult timp, nici la lucrari grele si poate de asta a rezistat.Transmisia este zgomotoasa pe LOW de la 1000rpm in sus. Daca ai nevoie de demultiplicare si peste 1000rpm, trebuie sa suporti huruitul rotilor dintate in LOW. Daca nu, in HIGH este acceptabil zgomotul din zona 1000-2000rpm. Acum fiecare are sensibilitatea auditiva proprie. Eu pe CNC am un Kress si poate din cauza asta sunt mai indulgent. Minimul de 10000rpm de la Kress face zgomotul de 1000rpm de la BF20.Cum spunea si almarghi, rotile sunt din metal cu exceptia primei roti, care este din plastic ca sa aiba de unde sa cedeze in caz de ceva.Legat de calitatea finisajului dintilor, nu pot sa ma pronunt. Rotile sunt in compartimentul de sub motor iar eu doar le-am curatat si re-uns cand am cumparat freza. Daca nu le si scoti de acolo, nu ai cum sa le studiezi in detaliu. As presupune (desi nu e neaparat sa fie asa) ca sunt la aceeasi calitate cu cele ale strungului vandut de Optimum, care sunt ok.Transmisia completa cu roti din plastic nu mi s-a parut deloc mai putin zgomotoasa decat cea cu roti din metal + una din plastic. Mi s-a parut acelasi zgomot. Una peste alta, de obicei scula in contact cu materialul face cam acelasi zgomot cu rotile.

Link spre comentariu

Avand de obicei capacul de la motor pus, nu pot sa zic exact cat de mult se incalzeste. Cand am cumparat-o si am facut-o bucati sa o curat/ung, aveam capacul dat jos si doar atunci pot sa zic - la frezari agresive se incalzeste destul de bine. Poti sa pui mana pe el, insa e destul de neconfortabil sa o si tii acolo.

Link spre comentariu

la frezari agresive se incalzeste destul de bine. Poti sa pui mana pe el, insa e destul de neconfortabil sa o si tii acolo.

Da. nu e mai mult de atat.

Motorul are un ventilator intern care e destul de eficient. Problemele apar la turatie mica.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări