Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Schneider TV 29M301


Postări Recomandate

Buna ziua , acest televizor cu ecran de 68 cm sasiu M35 sau 36 porneste greu in sensul ca pornit din butonul de retea ledul se face rosu , pornit din telecomanda sau butoane panou se stinge ledul , face de vreo 3 ori tic - tic , dupa care revine in st-by cu ledul rosu luminind . Daca fac 3 - 4 cicluri de pornire retea - st-by pina la urma porneste . In st-by tensiunea U1 este 15 volti , in faza de incercare de pornire U1 ajunge doar pina la 96 volti maxim dupa care cade inapoi la 15 volti iar dupa ce reuseste sa porneasca U1 este 143 volti . Electroliticii din primarul si secundarul sursei i-am schimbat dar fara rezultat , stiti vreo componenta din primar a carei devalorizare poate da manifestarea asta ? Multumesc .

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 22
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • sesebe

    6

  • dan cod

    6

  • blazeu

    4

  • BUGHIU

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

am schimbat electroliticii pe toate cele 3 tensiuni debitate de sursa , pe tensiunea mare l-am schimbat chiar si pe cel de-al doilea de dupa bobina de filtrare

Link spre comentariu

Sasiul asta din cate imi aduc aminte are in secundar ceva conzi de 220u,100u,nu filtrajele directe ci in zona buclei de reglaj si a staburilor.Acolo cred ca e problema.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Pe undeva, mai departe incepusem si eu sa incerc sa repar un Schneider CRT cu diagonala mai mare si sasiu

M35 (corcit cu 36, dar fara acel amplificator audio de joase).

Dupa dezlipire, masurare si re-lipire componente de prin sursa, constat ca nu mai extinde imaginea pe verticala (TDA 8172).

Tensiunile recuperate sunt aproximativ corecte (-vreo 14 pe pin 4 si aproape 16 pe pinul 2; pe pinul 6, tot ca pinul 2; aici nu era 

un circuit de ridicare a tensiunii? Pe schema nu am nici o valoare de tensiune, si fara oscilatie la iesire, e logic sa nu ridice)

Totusi, parca nu e chiar linie, ci mai degraba o dunga de 1-2 cm, ceea ce insemna ca nu am comanda (sau e un defect in

intrarea amplificatorului)?

Cum imi dau seama daca TDA 8172 e defect?

Multumesc pentru sugestii!

Editat de blazeu
Link spre comentariu

Pe undeva, mai departe incepusem si eu sa incerc sa repar un Schneider CRT cu diagonala mai mare si sasiu

M35 (corcit cu 36, dar fara acel amplificator audio de joase).

Dupa dezlipire, masurare si re-lipire componente de prin sursa, constat ca nu mai extinde imaginea pe verticala (TDA 8172).

Tensiunile recuperate sunt aproximativ corecte (-vreo 14 pe pin 4 si aproape 16 pe pinul 2; pe pinul 6, tot ca pinul 2; aici nu era 

un circuit de ridicare a tensiunii? Pe schema nu am nici o valoare de tensiune, si fara oscilatie la iesire, e logic sa nu ridice)

Totusi, parca nu e chiar linie, ci mai degraba o dunga de 1-2 cm, ceea ce insemna ca nu am comanda (sau e un defect in

intrarea amplificatorului)?

Cum imi dau seama daca TDA 8172 e defect?

Multumesc pentru sugestii!

Dupa ''interventie''....poate ceva bobite de fludor cazute aiurea pe placa,contacte imperfecte,fisuri......

Vedeti prin zona trafo linii ,unde e mai ''greu'' sasiul nu s-a fisurat ceva....

Link spre comentariu

D-l Dan: da; am verificat condensatorii electrolitici, care au iesit "bine" (aveau si aspect ok, dar am gasit prin alte aparate si intrerupti cu aspect ok)

Am schimbat un rezistor din divizorul de control a tensiunilor (B+ in principal), aducand reglajul lui B+ mai spre mijlocul domeniului de reglaj a potentiometrului

aferent (132-135 volti)

Cinescopul mare e foarte greu si am lucrat cu el in pozitie "orizontala", adica cu ecranul pe fata mesei; cand am incercat un test de functionare (era posibil sa 

se produca o micsorare a dimensiunilor imaginii in faza in care redusesem B+ spre 112 volti) am observat ca nu mai desfasoara pe verticala

D-l Bughiu:

Nu cred ca avem de-a face cu asa ceva, am destula experienta la efectuarea lipiturilor (unde nu a iesit bine, prefer sa refac temeinic lipirea, si credeti-ma, am 

"ochiul format" si am si destula indemanare. De asemeni, lucrez atent si cu grija, nu las cositorul sa se scurga, sa faca "bobite" si nu brutalizez placile, asa ca 

fisurile nu sunt "opera" mea, si de altfel la cat de greu e "mortul" asta nu prea cred ca a fost scuturat semnificativ sa "faca" fisuri (functionand fara nici un defect

sau rateu atatia ani, ma indoiesc ca ar avea vreun defect din cele enumerate care sa se manifeste atat de tarziu.

Mai degraba e ceva degradat in timp: izolatie imbatranita prin trafo (s-ar parea ca nu e cazul), condensatori electrolitici degradati (nici aici nu am gasit - inca? - 

nimic), contacte gen cursor de semireglabil sau comutator, oxidate (iar nu prea e cazul, comutatoare nu prea exista - doar ala de retea - semireglabile am gasit

doar pentru tensiune si ala functioneaza ok....)

N-ar fi primul integrat pe care-l schimb degeaba, asa ca inca mai caut informatii daca e chiar defect sau nefunctionarea baleiajului vertical e din alta cauza.

 

Diseara voi ridica ecranul, sa vad cum arata mai exact (repet, din ce-mi amintesc din perioada cand reparam mai frecvent TV-uri, defect in partea de putere 

(constructia cu alimentare diferentiala a eliminat condensatorul serie, care se mai defecta uneori, prin intrerupere), rezulta o linie subtire; daca lipsea comanda,

si de obicei mai ramanea un fel de "zgomot", etajul final ok producea o banda de ordinul 0,5 - 2-3 cm)

 

Voi verifica totusi la lupa si ohmetru si cablajul la fisuri, nu se stie niciodata....

Link spre comentariu

Am mai spus pe aici...

 

ai nevoie de un OSCILOSCOP

 

Daca ai, verifica intrarea in integrat si apoi de la iesire pina la bobine.

Vei gasi imediat daca IC-ul este defect sau problema este la generarea semnalului.

Se pare ca ai destula exparienta in depanare. Daca nu ai osciloscop, ce tensiuni ai pe intraile IC-ului (cu multimetrul)? Sint "perfect" egale? Intrarea este diferentiala (de obicei, nu am verificat la asta).

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Faimosul OSCILOSCOP, "ochiul electronistului"!  

Teoretic e scula ideala, practic insa... Mi-ar trebui transformator de separatie

pentru testare? Principial, sursa ar trebui sa izoleze reteaua insa cu ceva timp in urma 

am avut ocazia sa aud patania unui coleg, fan osciloscop cu depanarea unui tv 

din generatiile hibride, FARA izolatie fata de retea, poc-bum, ca in priza aia punea si

un radiator, asa ca siguranta era de "calibru greu"....

 

Pe de alta parte cred ca ar trebui sa ma interesez si cat costa si cat e de disponibil

TDA 8172 asta, ca inteleg ca si fabricantul l-a mai modernizat, e un 8174 sau 5, 

"compatibil".....

 

Voi incerca sa testez mai intai pe tensiune, apoi poate si cu osciloscopul....

 

Multumesc pentru feed-back tuturor colegilor de forum!!

Link spre comentariu

TDA8174 e alta capsula dar nici 8175 nu este echivalent cu 8172 care de altfel se gaseste usor.Legat de traf da e bine ca masa de lucru sa aiba traf de separare,de fapt si protectia muncii cere asta.

Link spre comentariu

Recomandat este sa folosesti traful de separare pt alimentarea mondajului (TV-ului in cazul tau) pe care faci masuratorile si sa lasi osciloscopul in priza cu impamintare- PROTECTIA MUNCII (sau a operatorului).

Citeodata nu se poate dar asta e, iti iei masuri suplimentare de siguranta.

Pentru a nu face BUMMM si daca nu ai traf de separare, mai intii:

1. masori cu un multimetru ce tensiune ai intre masa montajului (unde vei conecta si masa osciloscopului) si impamintare,

2. daca diferenta este nesemnificativa (<2-5V), poti sa conectezi osciloscopul,

3. daca este o tensiune destul de mare, conectezi mai intii un bec de putere mica (15-25W cu filament) intre masa montajului si impamintare si masori diferenta de tensiune. Daca a disparut (<0.5-2V)atunci poti sa treci la punctul 2, 

4. daca diferenta de tensiune este mare si eventual se aprinde si becul, trebuie sa gasesti alte metode de masura, preferabil traf de separare.

 

Bazindu-ma pe regulile de mai sus nu am reusit sa produc nici un BUMMM  pina acum in peste 10 ani de folosire a osciloscopului.

Dupa ce am inceput sa folosesc osciloscopul la depanare cu mult timp in urma, acum aproape ca nu mai pot fara el, chiar e ustensila magica ce nu trebuie sa lipseasca de pe masa niciunui electronist care se respecta (mai ales la depanare).

 

De circa un an mi-am facut si un transformator de separare (numai 350W dar e mai mult decit suficient), l-am pus si intr-o cutie, siguranta rapida de 2A (clasa B nu C cum sint cele uzuale) pe intrarea in traf, iar la iesire am un comutator cu care pot inseria cu iesirea un bec de 100W sau o rezistenta de 40Ω/1200W (o talpa de fier de calcat) sau pot pune pe direct. La intrarea in traf mai am si niste filtre de paraziti destul de eficiente.

Link spre comentariu

Fain.

Daca aveam si eu unul de asta nu mai dadeam bani sa-mi fac unul la comanda.....

De obicei folosesc inseriat la iesire un aparatel de masurat puterea care imi indica curentul, tensiunea, puterea si factorul de putere, dar integrate direct in aparat e mult mai fain chiar daca nu poate face toate masuratorile ca cel separat.

 

Ce tip este? si de unde l-ai luat? se mai gasesc?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări