nordix Postat Mai 3, 2015 Partajează Postat Mai 3, 2015 Va salut....Am achizitionat de pe un site o inchidere centralizata Venom Plus cu 2 telecomenzi , 4 actuatoare ( 3 cu 2 fire , unu cu 5 fire )-kit complet...Le-am instalat pe masina unui verisor si pana in momentul de fata functioneaza fara probleme pe cele 4 portiere... Problema care as dori sa o ridic , este legata de faptul ca pe site scrie ca se poate monta si pentru deschiderea-inchiderea portbagajului . De la modulul acestei inchideri au ramas 3 fire ... unu alb si 2 maronii care nu stiu unde se leaga...Ma intreb daca acestea se leaga la un actuator sau nu...Telecomenzile nu au buton separate pentru portbagaj.... Mentionez ca pe schema inchiderii centralizate arata 2 fire pe care nu s-a mentionat ce culoare au si care merg la portbagaj.... Voi pune mai jos linkul cu produsul respectiv pentru o mai buna informare a celor care vor sa ma lamureasca... http://www.emag.ro/modul-inchidere-centralizata-cu-4-actuatoare-si-2-telecomenzi-6870888/pd/D4LDQBBBM/?ref=smart-history_3&recid=VP_AP_VIS Link spre comentariu
elektronu85 Postat Mai 4, 2015 Partajează Postat Mai 4, 2015 Fa o poza sau scaneaza daca poti schema electrica de conexiuni care ti-a venit in cutia inchiderii.... Nu sunt sigur pana nu vad schema dar inclin sa cred ca modulul tau de inchidere nu include si functie de inchidere/deschidere portbagaj.... De obicei, daca exista aceasta functie, atunci ar trebui sa ai un fir roz prntre firele care ies din modulul de inchidere.... Link spre comentariu
nordix Postat Mai 4, 2015 Autor Partajează Postat Mai 4, 2015 Sincer sa fiu acea schema nu o mai avem , pentru ca am instalat sistemul in urma cu vreo luna , apoi varu s-o gandit ca vrea si deschidere la portbagaj....stiind de pe site ca era aceasta functie descrisa , si stiind de pe schema ca era notata o parte cu 2 fire spre portbagaj , ( dar acele 2 fire nu erau notate pe culori ) , acea schema a fost aruncata....In acel moment credeam ca trebuie doar sa identific 2 din cele 3 fire care credeam eu ca vor da comanda actuatorului portbagajului.... Link spre comentariu
elektronu85 Postat Mai 4, 2015 Partajează Postat Mai 4, 2015 Pai singura metoda prin care puteti sa va dati seama daca aveti posibilitatea de a monta inchidere/deschidere centraluzata pentru haion/portbagaj ar fi sa identuficati daca in jurul modulului telecomandat exista si alte fire libere sau mufe sau orice seamana cu un contact electric si sa faceti niste teste cu un aparat de masura, eventual un alt actuator. Eu unul sunt sigur 90% ca acel modul telecomandat nu are si functie de deschidere portbagaj, pentru ca.... Link spre comentariu
elektronu85 Postat Mai 5, 2015 Partajează Postat Mai 5, 2015 Acum am vazut ca nu s-a postat raspunsul decat partial, continui aici. Eu sunt 99% sigur ca modulul telecomandat nu dispune de comanda pentru portbagaj pentru ca din ce vad eu pe site-ul postat de tine, brelocul cu telecomanda nu are decat butoanele de inchis si deschis, nu apare nici un buton cu simbolul portbagajului, cum apate la cheile tip briceag de exemplu. Mi-am luat o marja de eroare de 1% pentru ca exista o posibilitate de actionare a portbagajului prin apasarea combinata a celor 2 butoane, totul depinde de existenta acelui fir sau mufe suplimentare pentru actionarea portbagajului. Din pacate in lipsa schemei sau macar a unor poze sugestive nu pot sa te ajut mai mult. Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Mai 5, 2015 Partajează Postat Mai 5, 2015 (editat) Curios e ca scrie ca are functia de deschidere portbagaj dar nu are actuatorul .are doar 4 . Nu vi se pare curios? Alta treaba; Are in descriere ca se poate monta pe 2-4 usi nici cum 5 Cu toate ca exista si acea posibilitate sa apesi pe ceva buton de 2sau 3 ori consecutiv si sa faca acea deschidere . Am asa ceva facut artizanal cu o inchidere luata de pe un golf 3 cu 2 usi si folosesc la inchiderea unei incinte (camere ) inchiderea este cumparata cred nu originala La deschiderea portbagaj are pe telecomanda un buton cu un difuzor taiat (si asta il are)apesi de 2 ori consecutiv si da comanda sa deschizi portbagajul. Editat Mai 5, 2015 de pop_ady44 Link spre comentariu
nordix Postat Mai 5, 2015 Autor Partajează Postat Mai 5, 2015 Da , scrie ca poate deschide 2 sau 4 usi, si ultimul rand scrie ca are functie deschidere portbagaj . Am mentionat mai sus ca pe schema electrica avea 2 fire duse in lateral la ceea ce parea a fi un actuator , si in dreptul lui scria ca e potrbagajul...Problema mea e ca din modulul central ies 2 fire maro ( unu mai lung decat celalalt ) , si unu alb , dar pe schema nu mentiona culoarea firelor....Cum as putea proba eu daca firele astea sunt pentru actuator ?...Leg pur si simplu actuatorul prin rotatie la fire si vad ce se intampla ?...Apas butoanele telecomenzii la intamplare ?....Ce se poate intampla cu unitatea central daca nu e ok ce fac eu acolo ?...Ca sincer sa fiu nu tare as mai da bani pe alta... Multumesc .... Link spre comentariu
elektronu85 Postat Mai 5, 2015 Partajează Postat Mai 5, 2015 Actuatoarele deja montate cu cate fire sunt??Si cum vin legate acele fire?? Toate firele se leaga la modulul central sau erau fire care trebuiau legate la masa separat?? Eu banuiesc ca cele doua fire maro sunt pentru semnalizari sa-ti palpaie semnalizarile cand inchizi/deschizi masina iar firul alb sa fie cel de comanda pentru actuator... insa nu bag mana in foc..... Link spre comentariu
nordix Postat Mai 6, 2015 Autor Partajează Postat Mai 6, 2015 (editat) Toate firele erau legate la o mufa pe care a trebuit doar sa o cuplez la unitatea centrala....Capetele firelor erau mufate si a trebuit doar sa le fac legatura cu actuatoarele ....Era un fir rosu cu o siguranta care venea la + , si unu negru care venea legat la masa....Actuatorul din usa soferului avea 5 fire si 2 dintre ele mergeau si la actuatorul usii fata dreapta...Actuatoarele din usile spate sunt legate in paralel pe 2 fire care vin din unitatea centrala.... Niciunul dintre actuatoare nu venea legat direct la masa... In acest link , diferit de primul este acelasi modul si la fel apare aceeasi functie de deschidere a portbagajului.... http://www.led24.ro/cumpara/modul-inchidere-centralizata-cu-4-motorase-actuatoare-2-telecomenzi-6870888 Editat Mai 6, 2015 de nordix Link spre comentariu
elektronu85 Postat Mai 7, 2015 Partajează Postat Mai 7, 2015 (editat) Pai daca schema postata corespunde cu ceea ce ai tu exista doua solutii dupa parerea mea: 1. Din schema pare ca pentru actuatorul de portbagaj comanda se da pe cele doua fire unul alb si unul maro. Avand in vedere ca tu spui ca din modulul tau ies 3 fire, doua maro si unul alb, poti incerca i sa verifici in felul urmator, pui un multimetru pe volti curent continuu, iar in paralel pe testere legi un bec de pozitii de 12 V. "Montajul" asta il legi cu un capat pe firul alb si cu celalalt capat pe unul din celel doua fire maro, alimentezi modulul si dai comanda din breloc, posibil sa fie comanda de deschis prin apasarea de doua ori succesiv a butonului cu difuzorul taiat si urmaresti cand se aprinde becul si citesti rapid si pe multimetru si tensiunea daca apuci, daca nu macar sa vezi polaritatea daca e cu plus sau cu minus. Aici testarea ar fi mult mai usoara daca ai avea un instrument cu ac, gen MAVO, urmaresti doar deviatia acului, la stanga sau la dreapta dupa caz, nu mai ai nevoie nici de bec. Daca nu reactioneaza la apasarea de doua ori pe difuzorul taiat, incerci si tu toate combinatiile de butoane posibile, daca nici asa nu ai nimic pe aparat/nu se aprinde becul, muti testerul de pe firul maro sa zicem lung pe celalalt fir sa zicem cel scurt si repeti procedura de mai sus, daca ai te opresti aici si daca nu ai nici asa incerci intre cele doua fire maro. Daca nu ai tensiune in nici intr-un caz, banuiesc ca modulul tau nu are implementata functia pentru portbagaj si asta e. Daca ins chimb la um moment dat se aprinde becul, tii minte pe ce buton a luat comanda, ala e pentru portbagaj si in continuare urmaresti tensiunea pe multimetru sa vezi cu ce semn e ca sa determini polaritatea pe fire care e plus si care minus. Odata ce ai lamurit chestia asta, pui multimetrul pe firele albastru si verde si determini polaritatea si acolo ca sa stii cum montezi actuatorul de portbagaj pe cele doua fire de mai sus avand in vedere ca nu o sa mai ai corespondenta la culori. Dupa asta faci rost de inca un actuator plus mecanism si tot ce trebuie, cablezi prin prag pana la portbagaj, montez totul si aia e. ATENTIE! Era sa uit, cand faci toate manevrele de mai sus cu butoanele, sa fii atent in permanenta modul sa fie pe deschis, ca si cum masina ar fi cu portierele deschise, adica mai intai de toate sa-i dai comanda de deblocare usi din telecomanda si sa o mai repeti din cand in cand, pentru ca e posibil in situatia cand modulul e in stare inchis, adica portierele blocate, e posibil sa nu iti dea impuls de deschidere portbagaj de nici o culoare!!!! 2. A doau solutie e mai simpla dar presupune un timp de asteptare, poti incerca sa le scrii un mail la cei de pe site-ul postat de tine si le spui ca ai un modul cumparat de la ei cu ceva timp in urma si nu stii cum trebuie montat actuatorul pentru portbagaj, ii rogi pe aia sa-ti detalieze la ce fire se leaga actuatorul si cu ce polaritate si eventual din ce buton se actioneaza comada pentru al cincilea actuator. Mai poti incerca ceva, daca ai rabdare si stii cat de cat electronica, poti incerca sa desfaci modulul de inchidere centralizata si sa urmaresti pe acolo pe cablaj unde se duc si cum sunt legate cele trei fire ale tale, eventual faci niste poze clare cu fata plantata si cu fata lipita si postezi aici si mai discutam. Eu unul studiind schema care ai postat-o tu mai sus, daca ma iau dupa culorile firelor atunci firul alb si cel putin unul din firele cele maro sunt comune cu cele de aceeasi culoare din actuatorul de la sofer, iar acele fire sunt pentru confirmarea pozitiei de inchis/deschis a actuatorului, insa e foarte posibil sa nu fie asa..... Spor la treaba, sper sa-ti fie de ajutor indicatiile de mai sus!! In extremis, extremis mai este o varianta: daca nu ai comanda separata de deschidere portbagaj poti sa montezi un actuator la portbagaj in paralel cu unul din actuatorii spate, eventual cu un releu intercalat ca sa nu iti creasca curentul consumat in modul. In felul acesta ai inchidere centralizata pentru toate usile inclusiv portbagaj doar ca portbagajul se va incuia/descuia odata cu portierele si nu vei avea control independent asupra lui.... Editat Mai 7, 2015 de elektronu85 Link spre comentariu
nordix Postat Iunie 10, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 10, 2015 Rezolvarea a fost ca am legat actuatorul portbagajului in paralel cu actuatorul stanga spate....Functioneaza fara problem si se deschide deodata cu celelalte usi ale masinii.... Intre timp am gasit ( lucrand la masina ) si schema originala a inchiderii centralizate....O voi posta cat de repede sa va puteti orienta dupa ea si dupa ceea ce este scris acolo.... Multumesc... Link spre comentariu
nordix Postat Iunie 11, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 11, 2015 (editat) Deci , schema originala e aceasta , cu tot cu instructiuni..... http://i59.tinypic.com/34ta89s.jpg http://i62.tinypic.com/fof18x.jpg http://i57.tinypic.com/28asvir.jpg http://i62.tinypic.com/atqcg2.jpg In imaginea 3 , in paragraful 4 scrie Trunk release...Dar din schema nu inteleg cu care fir se leaga acel brown.... Sus scrie BUTTON FUNCTION , Primele 2 lacatele exista pe telecomanda dar semnul portbagajului , respectiv al treilea semn nu exista.... Editat Iunie 11, 2015 de nordix Link spre comentariu
fratello Postat Iunie 12, 2015 Partajează Postat Iunie 12, 2015 Firul brown (maro) se leaga la plusul actuatorului de deschidere portbagaj ; minusul actuatorului se leaga la masa. Deschiderea portbagajului se realizeaza prin apasarea mai mult de 3 secunde a butonului de deschidere de pe telecomanda. Link spre comentariu
nordix Postat Iunie 12, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 12, 2015 (editat) Firul brown (maro) se leaga la plusul actuatorului de deschidere portbagaj ; minusul actuatorului se leaga la masa. Deschiderea portbagajului se realizeaza prin apasarea mai mult de 3 secunde a butonului de deschidere de pe telecomanda. Deci primul fir brown din dreapta se leaga la actuator ...Atunci al doilea si cel alb raman pentru blocul de lumini ?... Editat Iunie 12, 2015 de nordix Link spre comentariu
fratello Postat Iunie 12, 2015 Partajează Postat Iunie 12, 2015 Nu stiu ... din informatiile prezentate nu pot deduce pentru ce sunt cele 2 fire. Nu vad nicio referire la lumini. Pe partea cealalta a instructiunilor mai scrie ceva ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum