Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sursa 5V de la 200V ( cu transformator )

Iliescu Mihai

Postări Recomandate

Buna seara!

E prima data cand vreau sa ma " joc " cu AC, pana acum toate aplicatiile facute si tot ce am facut a fost cu DC.

Precizez din prima ca sunt student la electronica, deci partea de teorie am auzit-o de prea multe ori, ma intereseaza partea practica.

Vreau sa pot alimenta cu mai sus prezentata sursa o priza USB. ( De exemplu, folosing asta: http://www.maximintegrated.com/en/products/interface/universal-serial-bus/MAX14667.html#popuppdf - pentru cine nu are timp si rabdare, este un integrat care trebuie alimentat in principiu la o tensiune de 5 V si poate alimenta doua usb-uri cu 1A sau 2A - selectabil - ma rog la partea de DC nu am problema - e o schema oricum banala dar o fac pentru a invata partea de AC )

Am un transformator de la 220V la 9V ( AC evident ): http://www.tme.eu/ro/details/bvei3022001/transformatoare-pcb/hahn/bv-ei-302-2001/

Acum stiu ca mai am nevoie de o punte redresoare, un condensator si un stabilizator ( asta il am deja, de la maxim 12V parca la 5V, este unul de la texas nu mai pun link - e asemanator cu LM7805, SMD, si mai mic ).

Puntea redresoare, cum trebuie sa o fac am citit pe net dar nu prea am inteles foarte multe chestii, in principiu stiu ca trebuie sa am 4 diode ( vreau sa o fac eu nu sa iau un integrat - ca am vazut ca exista gata facute ). Ce tip de diode trebuie folosite?

Am deja pe acasa 2 tipuri de SMD-uri, unele Schottky si unele Zener, cred ca cele Schottky sunt potrivite, nu?

Asta este linkul : http://www.tme.eu/ro/details/mbrs2040lt3g/diode-schottky-smd/on-semiconductor/

Partea de condensator aici nu am nicio idee care sunt specificatiile pe baza caruia trebuie sa aleg tipul lui si daca acesta poate fi SMD.

Multumesc mult si o seara buna!

Editat de Iliescu Mihai
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 20
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• Iliescu Mihai

7