ionutz1971 Postat Mai 1, 2015 Partajează Postat Mai 1, 2015 Salut...am un aspirator Solac si am urmatoarea problema...am scantei multe la perii ( la viteza mica sunt mici dar la viteza mare e jale)..am constatat ca si turatia motorului nu este constanta, are fluctuatii...am verificat periile si par in regula, am curat rotorul ca era negru in zona de contact, am curatat si intre contactele rotorului...este posibil sa fie ceva in scurt sau tot la perii sa fie problema? Link spre comentariu
Radiotelegrafist Postat Mai 1, 2015 Partajează Postat Mai 1, 2015 schimba carbunii. Link spre comentariu
validae Postat Mai 1, 2015 Partajează Postat Mai 1, 2015 În primul rând verificați starea periilor de cărbune și dacă sunt uzate le înlocuiți cu unele de același tip. Dacă arcurile periilor sunt slabe, se pot întări sau înlocui cu unele similare ca proprietăți. O perie cu presiune slabă pe colector provoacă de obicei o scânteiere exagerată.Dacă periile sunt în regulă se trece la verificarea bobinelor statorului.Acestea se măsoară comparativ cu un ohmmetru.Dacă există o diferență sesizabilă între cele două bobine, cea cu rezistență mai mică este suspectă de scurtcircuit între spire. Scurtcircuitul într-o bobină statorică provoacă o scânteiere accentuată doar la peria cu care este înseriată. Dacă una din bobine este defectă, se vor înlocui obligatoriu ambele bobine statorice, pentru a avea caracteristici identice.Înlocuirea doar a bobinei defecte poate duce la diferențe sesizabile din cauza posibilității de a folosi un conductor cu grosime apropiată dar nu identică cu cel original. Dacă statorul este verificat și se consideră corespunzător, se trece la verificarea rotorului. Înainte de a face măsurătorile respective, curățați bine cu șmirghel fin suprafața colectorului, astfel ca acesta să fie curat și lucios. Suflați praful rezultat dintre lamele. Adânciți canalele dintre lamele la circa 0,5mm cu un vârf ascuțit, fără a zgâria însă suprafața lamelelor. Rotiți ușor rotorul cu mâna și urmăriți porțiunea vizibilă pe colector a unei perii de cărbune.Dacă peria se mișcă vizibil pe verticală (se poate face o mică zgârietură ca reper) atunci colectorul este uzat neuniform (ovalizat) și necesită o corectare a diametrului pe un strung. Apoi se înseriază cu o sursă de curent continuu cu tensiunea între 5 - 12V (baterii, alimentator de telefon, etc) un bec de lanternă sau chiar auto, de putere mică și se conectează la bornele celor două perii de cărbune, motorul fiind deconectat de la rețea.Becul trebuie să se aprindă cât de cât vizibil, el având rolul de a limita și stabiliza curentul prin bobinaj și de a semnaliza faptul că rotorul este alimentat. Se rotește iar cu mâna ușor rotorul, urmărind luminozitatea becului.Becul trebuie să lumineze relativ constant, fără mari fluctuații.Dacă pe anumite porțiuni, becul se stinge brusc sau luminează mult mai puternic, atunci rotorul este clar defect, având scurtcircuite sau întreruperi în bobine. Măsurând tensiunea între fiecare două lamele alăturate, pe toată circumferința rotorului, se poate depista unde sunt bobinele în scurtcircuit (tensiune nulă între două lamele) sau întreruperi (tensiune dublă între două lamele). Aparatul de măsură folosit poate fi un multimetru setat pe domeniul cel mai mic de tensiune contiună, nu contează neapărat precizia, măsurătorile fiind comparative, nu absolute. Dacă între două lamele tensiunea măsurată este mult mai mică decât la celelalte sau chiar nulă, atunci una sau chiar ambele bobine conectate la acele lamele sunt în scurtcircuit.Se va verifica totuși să nu existe resturi metalice sau de carbon în canalul ce separă acele lamele. Dacă tensiunea între două lamele alăturate este dublă decât între celelalte perechi, atunci acolo avem o întrerupere a bobinajului sau a lipiturii/sertizării firului pe colector.Se va verifica lipitura sau sertizarea mecanică a capetelor bobinajului la cele două lamele și se remediază daă e cazul. 1 Link spre comentariu
ionutz1971 Postat Mai 1, 2015 Autor Partajează Postat Mai 1, 2015 Multumesc de raspunsuri..am sa schimb intai carbunii ca este cel mai simplu dupa care am sa fac verificarea explicata mai sus Link spre comentariu
validae Postat Mai 1, 2015 Partajează Postat Mai 1, 2015 Dacă vei schimba cărbunii, să cureți totuși colectorul cu șmirghel și canalele între lamele.Și verifici să nu aibă colectorul ,,bătaie,, adică să nu salte periile de cărbune la rotire.Astea sunt primele verificări ce trebuie făcute la orice motor de mare turație... Link spre comentariu
q_acdc Postat Mai 2, 2015 Partajează Postat Mai 2, 2015 Se pare ca ati uitat de rulmenti! Link spre comentariu
validae Postat Mai 2, 2015 Partajează Postat Mai 2, 2015 Bine zis, trebuie verificați și rulmenții fiindcă dacă se mărește mult jocul mecanic în rulmenți, vibrează mult și colectorul și cauzează scânteiere exagerată.Dar nu am insistat pe rulmenți fiindcă de obicei uzura lor exagerată e însoțită de zgomote mari, ce nu pot fi ignorate chiar de un utilizator neexperimentat. Cum nu s-a menționat prezența zgomotului exagerat..... Link spre comentariu
q_acdc Postat Mai 2, 2015 Partajează Postat Mai 2, 2015 La turatia respectiva si vechimea motorului ma indoiesc sa functioneze fara zgomot.(am avut aspirator Sam........g si dupa 2 ani au avut uzura foarte mare) Link spre comentariu
validae Postat Mai 2, 2015 Partajează Postat Mai 2, 2015 Eu am un aspirator chinezesc ,,Vortex Smiley,, de circa 9 ani și poate nu mă crezi....dar merge și azi cu aceiași cărbuni și rulmenți. Singurele intervenții au fost la furtun (s-a rupt de multe ori ) și ștechere schimbate....Și îl folosim săptămânal cel puțin o dată.A costat cam 100 Lei atunci, fiind cel mai ieftin din magazin la data aceea...dar nu l-am luat pentru preț, ci pentru că era mic..având totuși regulator de turație, indicator de umplere a sacului, 3 filtre cu pâslă. Chiar sunt surprins de cât a rezistat săracul....nu mai spun ce trânteală a luat când mai cădea din pat... Link spre comentariu
ionutz1971 Postat Mai 2, 2015 Autor Partajează Postat Mai 2, 2015 Aspiratorul il am la tara si aici nu gasesc nici carbuni nici rulmenti, asa ca am sa-l iau la Bucuresti si am sa-i inlocuiesc acolo..actualii carbuni au inca 2.5 cm lungime..unul din rulmenti are un mic joc dar nu exagerat si nu fac zgomot..vedem ce se intampla dupa ce am sa-i inlocuiesc.. Link spre comentariu
Taraxacus Postat Mai 28, 2015 Partajează Postat Mai 28, 2015 90% e rotorul dus, una din bobine e in scurt sau intrerupta... Link spre comentariu
ionutz1971 Postat Mai 28, 2015 Autor Partajează Postat Mai 28, 2015 Am luat un aspirator nou.. Link spre comentariu
Taraxacus Postat Ianuarie 17, 2016 Partajează Postat Ianuarie 17, 2016 Eu am un aspirator chinezesc ,,Vortex Smiley,, de circa 9 ani și poate nu mă crezi....dar merge și azi cu aceiași cărbuni și rulmenți. Singurele intervenții au fost la furtun (s-a rupt de multe ori ) și ștechere schimbate....Și îl folosim săptămânal cel puțin o dată.A costat cam 100 Lei atunci, fiind cel mai ieftin din magazin la data aceea...dar nu l-am luat pentru preț, ci pentru că era mic..având totuși regulator de turație, indicator de umplere a sacului, 3 filtre cu pâslă. Chiar sunt surprins de cât a rezistat săracul....nu mai spun ce trânteală a luat când mai cădea din pat... Si la mine s-a rupt furtunul de 3 oripana acum, tot l-am scurtat si l-am reparat dar acum... s-a scurtat prea mult. Cum ai rezolvat problema? am incercat sa cumpar un furtun nou insa costurile depasesc costul initial al aspiratorului (tot o chinezarie pe care o am de9 ani....) Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 17, 2016 Partajează Postat Ianuarie 17, 2016 Tot cu furtunul lui scurtat mă chinui, am văzut la un supermarket (Auchan parcă) un furtun ,,universal,, și nu era chiar scump, dar nu am luat, nu am fost sigur de mufă dacă se potrivește.Până la urmă o să cumpăr totuși un furtun din ăla... Link spre comentariu
Taraxacus Postat Ianuarie 18, 2016 Partajează Postat Ianuarie 18, 2016 Am gasit furtun la Praktiker cu 33 ron... de 3 ori mai ieftin ca la Altex.... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum