DiCK Postat Aprilie 28, 2015 Partajează Postat Aprilie 28, 2015 Buna ziua, Vreau sa montez o inchidere centralizata cu cheie briceag pe un Ford Puma, deoarece are inchidere centralizata, dar nu are telecomanda, adica se deschid toate usile cand se deschide cea a soferului, dar rasucind cheia in usa. Acest lucru a facut ca broasca sa se uzeze excesiv iar acum nu se mai inchide, nu se mai deschide. Ca solutie am gasit montarea unei astfel de telecomenzi. Am identificat firele la iesirea din usa, pe care alterneasa un + si - cand masina este inchisa, apoi se schimba polaritatea, adica pe aceleasi doua fire am - si + cand masina este inchisa. Problema este ca nu stiu cum sa leg acel modul de inchidere deaorece aceala actioneaza pe baza unui impuls, adica nu ramane releul anclansat pana la deschiderea masinii. Alta chestie ciudata este ca inchiderea este actionata de servomotoare, nu de actuatoare sau pneumatic. Daca ma poate ajuta cineva cu o idee, raman dator. Cautand prin autodata am gasit schema urmatoare, care este de la un Ford Fiesta cam acelasi an de fabricatie, pentru ca la Puma nu am gasit nimic, si am inteles ca sunt pe aceeasi platforma. Oricum firele din schema ca si cod de culori corespund cu cele de pe masina. Cu speranta ca ma poate ajuta cineva, va multumesc anticipat. Link spre comentariu
albasete Postat Aprilie 29, 2015 Partajează Postat Aprilie 29, 2015 Masina deja are inchidere centralizata: cand descui usa soferului se descuie toate usile si banuiesc portbagajul si usita acces buson combustibil. Practic trebuie sa montezi doar alarma care inchide/deschide masina. Eu am la Opel-ul meu acelasi sistem si am pus doar alarma, sa nu mai incui/descui din yala masinii. Actuatorul este tot un servomotor bagat in carcasa si cu o tija care actioneaza yala masinii. Sa inteleg ca ai cumparat numai modulul care este actionat din telecomanda - cheie briceag ? O poza cu modulul ? Cate fire are 4 ? Atunci 2 fire vin la alimentare + si - si 2 fire la servomotorul usii soferului. Conectezi cele 2 fire la servomotor, alimentezi si actionezi telecomanda. Daca la apasarea butonului cu semnul de usa incuiata servomotorul actioneaza si descuie usa, inversezi firele la servomotor. Succes. Link spre comentariu
dancostea2002 Postat Aprilie 30, 2015 Partajează Postat Aprilie 30, 2015 opelul si fordul au modalitati diferite de realizare,chiar daca principiul este acelasi.are doua servomotoare, nu unul, in fiecare usa ,deci metoda aratata anterior nu va functiona,doar veti deteriora modulul de inchidere. Link spre comentariu
albasete Postat Aprilie 30, 2015 Partajează Postat Aprilie 30, 2015 Scuze. La Opel-ul meu este sistemul prezentat in postarea anterioara. In cazul acesta, modulul de inchidere centralizata trebuie sa aiba 2 iesiri, cate una pentru fiecare servomotor ? Link spre comentariu
elektronu85 Postat Aprilie 30, 2015 Partajează Postat Aprilie 30, 2015 (editat) Masina deja are inchidere centralizata: cand descui usa soferului se descuie toate usile si banuiesc portbagajul si usita acces buson combustibil. Practic trebuie sa montezi doar alarma care inchide/deschide masina. Eu am la Opel-ul meu acelasi sistem si am pus doar alarma, sa nu mai incui/descui din yala masinii. Actuatorul este tot un servomotor bagat in carcasa si cu o tija care actioneaza yala masinii. Sa inteleg ca ai cumparat numai modulul care este actionat din telecomanda - cheie briceag ? O poza cu modulul ? Cate fire are 4 ? Atunci 2 fire vin la alimentare + si - si 2 fire la servomotorul usii soferului. Conectezi cele 2 fire la servomotor, alimentezi si actionezi telecomanda. Daca la apasarea butonului cu semnul de usa incuiata servomotorul actioneaza si descuie usa, inversezi firele la servomotor. Succes. Fa asa cum ti s-a spus aici, ca nu se intampla nimic, ce culori ai la firele de inchidere centralizata din usa soferului??? Un fir negru cu portocaliu si unul negru cu verde?? Daca e asa, procedeaza in felul urmator: alimenteaza modulul ala telecomandat pe doua fire cu plus si minus de undeva separat, in manunchiul ala de fire de sub prag este un fir pe care ai permanent plus 12V e un fir mai gros in diametru, parca e rosu cu dunga galbena daca nu ma insel, oricum e mai gros decat celelalte fire, minusul il iei de la caroserie, firul de inchidere de la modulul telecomandat il legi in paralel pe firul negru cu portocaliu(belesti un pic firul ala negru cu portocaliu si torsadezi pe belitura capatul firului care vine de la modul) si izolezi bine cu banda, firul celalalt de deschidere de la modul il legi pe firul negru cu verde dupa procedeul de mai sus(de regula firele de comanda de la modulul telecomandat care sunt folosite pentru inchis/deschis unul e alb si celalalt e alb cu dunga neagra). De asemenea daca ai la modul fire pentru semnalizare(sa-ti faca becurile de semnalizare sa palpaie la inchis/deschis) le legi si pe alea, te uiti in manunchi si o sa vezi doua fire albastre cu dunga galbena care sunt ceva mai groase decat majoritatea firelor, ceva de genul ca cel de alimentare +12V, le belesti si legi pe fiecare dintre ele firele de semnalizare care iti vin din modul(de obicei sunt doua fire care au culoarea verde si verde cu dunga neagra). De asemeni nu uita sa configurezi modul sa-ti lucreze pe minus(e o combinatie de fire care trebuie legate unele pe plus si altele pe minus), ca sa-ti spun si aici cum sa faci ar trebui sa-mi faci o poza cu modulul in care sa se vada clar firele si culorile ce ies din ele, eventual o poza la schema de conexiuni din pachetul modulului. Sper ca am fost destul de explicit. Good luck!! si ca sa ma fac inteles, cele doua fire negru cu verde si negru cu portocaliu, plimba un minus prin contactul electric din butucul portierei spre centralina de inchidere centralizata, centralina analizeaza starea actuatoarelor si da la randul ei impuls de deschide/inchidere la celelalte portiere/actuatoare, iar modulul telecomandat nu face decat sa simuleze acel contact din portiera soferului punand la masa doua relee. Asa ca nu are ce buli daca sunt facute corect legaturile. Practic cele doua fire negru cu verde si negru cu portocaliu se pot identifica foarte usor care inchide si care deschide masina facand scurt la caroserie cu un fir, practic se pune un fir pe un surub de la caroserie , iar cu celalalt capat se atinge scurt pe belitura de pe fir si imediat vor lucra actuatoarele si iti dai seama care inchide si care deschide masina. Mai este un fir care se poate cupla la comanda macaralei la cei cu geamuri electrice pt ca in momentul cand inchizi masina sa-ti inchida si geamurile dar deja e alta mancare de peste. Sa aveti spor! Editat Aprilie 30, 2015 de elektronu85 Link spre comentariu
albasete Postat Aprilie 30, 2015 Partajează Postat Aprilie 30, 2015 La mine geamurile se ridica cand incui usa cu cheia, tinand cheia un pic mai mult sucita spre inchis. Merge si din telecomanda. Vad ca nu a pus nicio poza, sau macar o descriere a modulului daca nu poate sui o poza. Probabil a rezolvat sau cine stie... Link spre comentariu
DiCK Postat Aprilie 30, 2015 Autor Partajează Postat Aprilie 30, 2015 (editat) Multumesc mult pentru raspunsuri! Treaba sta in felul urmator, se pare ca masina nu are centralina, schema masinii este cea de mai sus (cred, deoarece este de fiesta, de puma nu am gasit nimic, deci nu sunt 100% sigur ce asta este). Firele masinii le am identificat si ca si culori corespund cu cele din schema postata mai sus: + permanent -> portocaliu cu negru (subtire trecut printr-o siguranta) - permanent -> Negru (mai gros) comanda 1 -> galben cu negru (subtire) comanda 2 -> portocaliu cu negru (subtire) Iar modulul de inchidere (cel cu cheia griceag) in afara de alimentari, semnalizari, portbagaj, si ce mai are el pe acolo are DOUA relee NO, COM, NC unul dintre relee pentru inchis si celalalt pentru deschis. Deci din aceest modul eu pot sa trec spre masina, prin releu, un + sau un minus, normal inchis sau normal deschis. Treaba este ca nu stiu ce comanda sa ii dau masinii sa inchida si sa deschida. Am mai siz, comanda masini este pe 2 fire, care masurate cu multimetru pare sa alterneze intre ele un + si un -. Daca o iau la ghici si dau cu firul de plus la caroserie risc sa ard siguranta? Sau mai grav, daca fac asta prin modul legandul asa la ghici lipesc contactele releelor. Am mai montat alrme, cu comanda pentru inchidere, dar ereau altfel de configuratii, ma refer la schema masinii, alarmele ereau tot pe acelasi principiu doua relee unul pentru inchis si altul pentru deschis. Atasez si schema care vine in pachet cu modulul de inchidere. Nu este foarte detaliat. Pe firele :orange, white, yellow este un releu, iar pe orange/black, white/black, yellow/black celalalt releu, unul pentru inchis celalalt pentru deschis: Editat Aprilie 30, 2015 de DiCK Link spre comentariu
albasete Postat Aprilie 30, 2015 Partajează Postat Aprilie 30, 2015 Roz si verde sunt pentru portbagaj, apoi direction light pentru semnalizari - cand incui - descui, galben/negru si portocaliu/negru vin la comanda actuatorului. Practic actuatorul din usa soferului trebuie sa fie legat in paralel cu celelalte actuatoare.Vezi la desenul Positive and din dreapta jos. Ca sa nu strici modulul, alimenteaza-l la 12 Vcc dintr-o sursa sau direct de la acumulator si incuie/descuie din telecomanda, verificand tensiunile pe cele 2 fire cu un multimetru. Ca sa nu arzi siguranta masinii sau modulul, poti alimenta printr-un bec auto de bord 12 V / 2 W. Link spre comentariu
elektronu85 Postat Mai 4, 2015 Partajează Postat Mai 4, 2015 (editat) Da, e schema tipica de inchidere centralizata. Explicatiile de mai sus raman valabile doar ca o sa corectez acum culorile folosite, eu mai sus povesteam din amintiri si nu mai tin minte pe de rost toate culorile si firele. 1. Masina are centralina, daca nu avea nu se inchideau centralizat toate portierele din butucul de la portiera soferului, masinile fara centralina se incuie doar local, adica trebuia sa incui tu toate portierele manual ca la vechea Dacie. 2. UNDE anume ai identificat tu firele de la actuator?? Cel mai bine e sa dai jos fata de portiera de pe usa soferului si sa scoti mufa de la actuator, acolo esti cel mai sigur. 3. Nu te mai juca cu multimetrul pe tensiune pe acolo, nu face decat sa te duca in eroare. Ce trebuie sa intelegi e un principiu de baza in retelele electrice auto si anume: comenzile electrice intr-un autoturism, in cazul nostru comenzile de inchidere/deschidere centralizata sunt de trei tipuri: primul si cel mai comun este comanda pe minusul bateriei adica impulsul de comanda este plimbat de un comutator cu doua pozitii pe un contact sau pe altul in functie de pozitia broastei, adica si mai clar: in actuatorul de la sofer in afara de cele doua fire care aduc un plus 12V si un minus pentru alimentarea motorasului actuatorului, mai exista trei fire din care unul vine din centralina si este conectat prin centralina la minus(caroserie), de fapt e un plus dar trecut prin niste circuite si prin bobinele unor relee, dar e mai complicat de explicat, cel mai simplu e sa fie considerat firul comun, care "aduce" minusul din centralina, iar celelate doua fire sunt legate la doua contacte, unul normal descis si unul normal inchis, contacte care sunt asociate cu pozitia broastei astfel: cand masina e inchisa contactul normal deschis e facut iar cel normal inchis e desfacut, iar cand masina e deschisa e invers, contactul normal deschis e desfacut iar cel normal inchis e facut. Acest lucru, precum si corespondenta contactelor in functie starea butucului se poate verifica foarte usor cu multimetrul pus pe buzzer in mufa actuatorului. Aici e un pic de bataie de cap dar cu un pic de efort, cu pixu si hartia in fata si cu un minim de logica se deduce destul de usor corespondenta, mai intai se identifica firul comun dupa care se fac comutari manuale in broasca cu cheia si se identifica din cele doua fire ramase care fir corespunde la broasca deschisa si care la broasca inchisa. Toate astea se scriu pe o hartie si aia e, mai este necesar sa stiti un singur pas ca sa finalizati montarea sistemelor de inchidere centralizata si chiar si de alarma. IMPORTANT! Pentru o mai usoara identificare a firelor trebuie sa stiti ca intotdeauna cele doua fire care alimenteaza motorasul actuatorului sunt de sectiune ceva mai mare decat cele trei fire de pozitie, pe care eu le numesc firele de confirmarea pozitiei. Al doilea sistem este cel cu comanda inchiderii pe plus, este intalnit de obicei la masinile cu plusul la caroserie dar nu numai. Metoda de lucru este similara cu cea descrisa mai sus doar ca se reconfigureaza altfel modulul de telecomanda ce urmeaza a fi montat. Un al treilea sistem mai rar intalnit, eu l-am intalnit de obicei la masinile scumpe, Mercedes, Crysler, Bentley este cel cu comanda si pe plus si pe minus, sistem folosis de regula in combinatie cu o alarma auto de fabrica. Ca particularitate are faptul ca de obicei foloseste patru sau mai multe fire de confirmarea pozitiei. In acest caz si plusul si minusul vin din centralina si fiecare este asociat cu o pozitie a broastei, de exemplu inchis cu plus si deschis cu minus sau invers., iar comanda se face prin doua contacte mecanice separate si nu prin unul simgur cu doua pozitii. Deci toata povestea sta in testarea continuitatii circuitelor si nu a tensiunilor ce se plimba prin circuite. 3. Acum daca ai inteles tot ce am scris mai sus, si daca te uiti acum pe schema postata de tine, o sa vezi in partea dreapta trei moduri de conectare a firelor de la inchiderea centralizata in functie de situatia existenta pe masina, in speta negative trigger se refera la comanda pe minus, positive trigger la comanda pe plus iar positive and negative trigger se refera la comnada simultana si pe plus si pe minus. Inca o precinzare, comanda simultana cu plus si minus se foloseste de obicei acolo unde exista actuatori pneumatici, dar nu e cazul aici(adica inchiderea/deschiderea broastei e comandata pneumatic cu aer sub presiune si nu electric cu motorase) Revenind la oile noastre, in cazul de fata avem comanda pe minus deci va trebui sa procedam ca in schema asa: firele portocaliu si portocaliu/negru nu le legi nicaieri, doar le izolezi bine capetele si le lasi in pace, firele galben si galben/negru le legi impreuna cu cel negru la caroserie(minus) iar firele ramase le legi in paralel pe cele doua fire de comanda din portiera adica alb este semnalul de inchidere si il legi in paralel pe firul corespunzator dupa ce l-ai identificat(in cazul tau cred ca e negru/galben subtire) iar alb/negru este semnalul de deschidere si il legi pe celalalt fir(negru/portocaliu subtire). In cazul tau este o particularitate pentru ca firul de masa(cel negru) este comun si pentru comanda si pentru minusul motorasului de la actuator, deci esti sigur ca ai comanda pe minus. Eu aici am explicat la modul general cam cum sunt construite inchiderile centralizate, poate mai au si altii probleme si vor sa-si monteze inchidere centralizata telecomandata, insa in practica e si mai simplu: belesti cele doua fire(ala negru/galben si ala negru/portocaliu subtiri) si le pui la caroserie cu o bucata de conductor si in felul asta afli simplu si foarte rapid care e firul de inchis si care de deschis(simulezi contactul din butuc) ATENTIE!! DOAR ATINGI SCURT CU CONDUCTORUL PE FIECARE DIN CELE DOUA FIRE, in nici un caz nu torsadezi permanent sau mai stiu eu ce. Nu are ce sa se intample rau, in cel mai rau caz arzi o siguranta sau doua, mare branza!! Mai departe cele doua fire maro din modulul telecomadat sunt pentru ca sa-ti clipeasca semnalizarile la actionarea actuatoarelor, le legi cum am scris mai sus(eventual mai cauta in autodata circuitul de semnalizare poate nu corespund culorile date de mine, desi sunt 80% sigur ca sunt albastre) si daca vrei sa fii si mai smecher, presupun ca ai deschiderea portbagajului din buton de la sofer ca la ford focus. In cazul asta scoti putin butonul din panou, te uiti la fire unul o sa fie obligatoriunegruiar celalat negru cu o culoare, de obiei negru/galben. Urmaresti firul asta pana in manunchiul de sub prag si acolo legi pe el firul roz din modulul telecomandat(comanda pe minus pentru portbagaj) si in felul asta ai deschidere telecomadata si la portbagaj ca sa nu mai fii nevoit de fiecare data cand esti afara si vrei sa deschizi portabagjul sa tot ocolesti masina pana la butonul de la sofer. ATENTIE!! In cazul in care faci si chestia asta, sa nu te sperii daca nu-ti merge deschiderea portbagajului cu masina incuiata. Asa sunt contruite modulele astea telecomadate, adica trebuie intai sa apesi pe butonul de deschidere a portierelor, dupa care tii apasat 3 secunde pe butonul din mijloc de pe cheie, ala pentru portbagaj ca sa-ti deblocheze haionul. SPOR LA TREABA si GOOD LUCK!!! cum ar zice americanii... Editat Mai 4, 2015 de elektronu85 Link spre comentariu
DiCK Postat Mai 5, 2015 Autor Partajează Postat Mai 5, 2015 (editat) Multumesc mult pentru raspunsuri. Pentru inceput sa raspund la intrebari: 1) De ce zic ca masina nu are centralina, pentru ca in autodata (pe prima schema pe care am postat-o) nu este figurata. Stiu ce inseamna sa aiba centralina, am mai montat o alarma pe o masina cu centralina si a fost floare la ureche sa leg inchiderea alarmei peste inchiderea masinii. 2) Firele le am identificat la iesirea din prag spre interior, am dat si fata de usa jos si le am vazut si acolo si cam astea sunt firele, io zic ca le am identificat corect, plus de asta corespund culorile si cu cele din schema din autodata. Intrebare: intre usa si stalp este burduf de cauciuc cu mufa prin care trec aceste fire, este posibil ca dupa aceasta mufa firele sa isi schimbe culoarea???? Adica din usa pina la mufa din stalp sa vina o culoare si dupa mufa, in interiorul masinii sa continue cu alta culoare??? 3) Am observat si eu ca este complicat cu multimetru pe tensiuni, dar am hotarat sa fac chestia asta ca sa scriu si aici pe forum acest aspect in speranta de a ma face mai bine inteles. De unde stii ca in cazul nostru comanda este pe minus?? Din schema autodata postata de mine, sau din experienta??? Cele doua fire ale masinii de comanda, am incercat sa le pun si la + si la - printr-un bec (ca sa nu ard ceva) si nu s-a intamplat nimic, adica nu s-a inchis, nici deschis. Acum urmaresc sa alimentez centrala (inclusiv reele din centrala) printr-un bec sa leg firele cum ai zis mai sus si sa vad daca se intampla ceva. Mi se pare complicat si datorita faptului ca masina nu este nici cu actuatoare normale (adica din acelea "tzac"-inchis, "tzac"-deschis)si nici pneumatic, par a fi niste servomotoare care bazaie in usa aprox 2 secunde cand inchide/deschide masina, asta ma face sa cred ca instalatia masinii este putin diferita de ceea ce discutam noi. Editat Mai 5, 2015 de DiCK Link spre comentariu
elektronu85 Postat Mai 5, 2015 Partajează Postat Mai 5, 2015 (editat) Din ce an este masina si ce motor?? Sa ma uit si eu un pic in autodata ca din ce ai postat tu nu prea imi dau seama ce-i in schema aia... Fa te rog daca poti si niste poze si posteaza-le aici, fa mai multe si la mufa actuatorului si la firele din prag si la firele ce ies din actuator... actuatorul nu e din cel galben ca la ford focus?? Daca ar fi sa ma iau dupa schema ta si daca zici ca firele corespund ca si culori cu cele din realitate tind sa cred ca intr-adevar nu are centralina iar inchiderea centralizata se face pe plus in cazu asta. Ia incearca sa faci un scurt in mufa actuatorului de la plusul permanent la unul din firele cele doua subtiri, ar trebui sa se aprinda macar slab becul, in ultima instanta fai scurt direct si mai de durata(2 secunde) cu fir fara bec, se arde siguranta in cel mai rau caz. Din schema pare sa se schimbe culorile firelor din cablajul portierelor in cablajul din habitaclu(in burduful cu mufa). Daca nici asa nu merge mai incearca ceva, desfa panoul de portiera si la pasagerul din dreapta si scoate mufa din actuator si acolo si incearca iar sa-i simulezi comenzile cu plus 12V, atat in mufa cat si in beliturile de sub prag, ar trebui sa lucreze macar unul din actuatorii de pe spate, eu banuiesc un actuator defect totusi... Editat Mai 5, 2015 de elektronu85 Link spre comentariu
dancostea2002 Postat Mai 6, 2015 Partajează Postat Mai 6, 2015 nu cred ca autodata va lamuri problema,dar incercarea moarte n-are.succes! Link spre comentariu
elektronu85 Postat Mai 6, 2015 Partajează Postat Mai 6, 2015 Nu neaparat ca va lamuri problema, dar macar a fost de ajutor si mi-am dat seama ce fel de inchidere centralizata are omul pe masina si cum lucreaza, pare-se ca nu lucreaza cu confirmarea pozitiei butucului prin centralina, doar da comanda direct la actuatoare prin microcontactele din butuc. Eu deocamdata mizez pe un actuator defect, adica acel microcontact defect(excentricul uzat, pentru cei care stiti cum sta treaba cu microcontactul ala). Mai exista o posibilitate si anume, avand in vedere tipul de inchidere centralizata implementat in cazul de fata, s-ar putea sa fie nevoie de impuls de comanda de la modulul telecomandat mai lung pentru ca motorasul actuatorului sa-si faca "cursa" pana la capat.In cazul inchiderii cu centralina comanda de inchis/deschis e cu impuls scurt deoarece acel impuls trece prin centralina care la randul ei da comanda "lunga" motoraselor sa-si faca cursa pana la schimbarea pozitiei microcontactului. In acest caz, nemaiexistand centralina automat timpul de cand se inchide contactul de comanda si pana cand se muta fizic excentricul in butuc este ceva mai lung(adica acel timp cat lucreaza servomotorasul), iar problema eu zic ca s-ar putea rezolva prin taierea acelei bucle din modulul telecomandat care este prevazuta pentru inchiderea pneumatica, si care de fapt permite obtinerea unui impuls de comanda "lung". Insa primul pas este verificarea actuatoarelor de pe portierele fata pentru a fi sigur ca acele microcontacte de comanda lucreaza cum trebuie, de obicei se uzeaza excentricul si la portiera pasagerului chiar daca nu se inchide cu cheia de acolo. In alta ordine de idei, in afara de autodata ce alte softuri de genul am mai putea folosi??? Bine, pentru grupul VAG mai este si ElsaWin dar nu e la indemana oricui.... Asta ca exemplu... Link spre comentariu
DiCK Postat Mai 6, 2015 Autor Partajează Postat Mai 6, 2015 Mai exista o posibilitate si anume, avand in vedere tipul de inchidere centralizata implementat in cazul de fata, s-ar putea sa fie nevoie de impuls de comanda de la modulul telecomandat mai lung pentru ca motorasul actuatorului sa-si faca "cursa" pana la capat.In cazul inchiderii cu centralina comanda de inchis/deschis e cu impuls scurt deoarece acel impuls trece prin centralina care la randul ei da comanda "lunga" motoraselor sa-si faca cursa pana la schimbarea pozitiei microcontactului. In acest caz, nemaiexistand centralina automat timpul de cand se inchide contactul de comanda si pana cand se muta fizic excentricul in butuc este ceva mai lung(adica acel timp cat lucreaza servomotorasul), iar problema eu zic ca s-ar putea rezolva prin taierea acelei bucle din modulul telecomandat care este prevazuta pentru inchiderea pneumatica, si care de fapt permite obtinerea unui impuls de comanda "lung". Sunt exact de aceeasi parere. Treaba este sa ajug eu acolo, adica sa pot lega eu modulu, si in rest este floare la ureche sa tai firu ala sa o trec in modul pneumatic. Cat despre contactele din usi si actuatoarele masinii eu zic ca functioneaza ok, adica masina se inchide si se deschide de la oricare din usi. O alta intrebare daca inseriez centrala cu 2 becuri de bord cate unul pe fiecare fir de comanda si presupunem ca am legat corespunzator modulul de la cheile briceag, actionez din telecomanda, se inchide/deschide masina prin aceste becuri?? sau consumul actoatoarelor este mare si nu se intampla acest lucru??? Link spre comentariu
elektronu85 Postat Mai 7, 2015 Partajează Postat Mai 7, 2015 Cat despre contactele din usi si actuatoarele masinii eu zic ca functioneaza ok, adica masina se inchide si se deschide de la oricare din usi. La prima vedere da, insa e foarte posibil sa fie o problema si cu actuatorul de la pasager, spun din experienta mea, ca am patit si eu asa la un Ford, masina se incuia si se descuia perfect din ambele portiere, insa pe telecomada nu voia sa se inchida, dadea confirmare luminoasa de inchis, pleca si impulsul din modulul telecomandat,se inchidea si imediat se deschidea la loc crede-ma ca am desfacut toate portierele si toate actuatoarele si era durerea de pe lume acolo, dupa juma de zi am constatat ca de fapt era defect microcontactul din actuatorul din portiera fata dreapta, in sensul ca microcontactul era sudat pe normal inchis si nu mai comuta pe normal deschis. De asta spun ca pana nu decuplezi macar mufele la actuatoarele de pe fata, te poate duce in eroare foarte usor si nu stii de unde e buba. O alta intrebare daca inseriez centrala cu 2 becuri de bord cate unul pe fiecare fir de comanda si presupunem ca am legat corespunzator modulul de la cheile briceag, actionez din telecomanda, se inchide/deschide masina prin aceste becuri?? sau consumul actoatoarelor este mare si nu se intampla acest lucru??? La intrebarea asta nu pot sa-ti raspund pentru ca nu am incercat niciodata, eu totdeauna am lucrat pe "direct", oricum atat instalatia originala a masinii cat si modulul telecomandat sunt protejate prin sigurante iar daca am avut probleme cateodata si a mai puscat cate una asta e, nu-i mare lucru, e 20 bani o siguranta noua, singura conditie la inlocuire este sa respecti amperajul indicat pe cea originala. Poti sa incerci si cu becuri numai ca nu stiu daca nu o sa-ti dea dureri de cap suplimentare.... Sa ma tii la curent si pe mine, as fi bucuros sa aflu ca ti-au folosit macar o parte din indicatiile mele... Spor la treaba! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum