smoala Postat Aprilie 24, 2015 Partajează Postat Aprilie 24, 2015 Buna seara. am si eu o rugaminte: Mai stie cineva sa lege un releu regulator din acelea folosite pe marcile de mai sus in anii "60-"70, pana la aparitia alternatorului si pe la noi ? Am o ruda cu un tractor FIAT de 96 HP tot cam din acea perioada si al carui releu a murit prin decedare de tot si definitiv, a bagat taranu fro 14 faruri, 3 girofaruri, stopuri nenumarate si i sa tras cand a mai legat si o remorca si care avea cablul de alimentare a stopurilor ros la sasiu. Concluzia: toate bobinele din releu sau facut scrum, rezistentele aditionale topite si nemasurabile, intrun cuvant: nereparabil. Gasit pe E-Bay la minim 150 euro+taxe, cade varianta. Releul original era IR 50 FA 80w 12v. folosit pe FIAT 500, 850 si nu stiu ce model de Lancia. ce posedam: dinam Magneti Marelli in stare perfecta de functionare, probat prin punerea excitatiei la +( la baterie direct) si masurare a tensiunii pe baterie (de 150A) si in 5-7 secunde a ajuns la 14,7-14,8 V. Borne iesire: D+ care vine de la carbuni surub M6, celalalt carbune la masa, D- inceput stator direct la masa dinam si DF iesire stator care venea la DF releu (excitatie). Un releu conjunctor-disjunctor din 1963 , nou-nout, (pastrat in sifonier) MODEL R 300, fabricat de EM Timisoara si care are o singura problema, nu scrie niciunde pe sau langa cele trei borne nimic asa ca nu am reusit nici o analogie cu cel italian, nici la borne, bobine sau contacte si e pacat de el sa-l leg la plesneala. Acest releu sa folosit pe marcile de mai sus insa e imposibil de gasit o schema electrica de la vreuna din ele. Releul este acela super obisnuit si care sa folosit pe zeci-sute de mii de masini, pana prin anii "70. Poze nu pot posta, fiindca nu stiu cum. Am uitat sa spun: CADE varianta ALTERNATOR si din motiv mecanic si din motiv de suflet (te doare) sa arunci dinamul. In concluzie mai stie cineva cum se leaga? Link spre comentariu
blazeu Postat Mai 11, 2015 Partajează Postat Mai 11, 2015 Poate e cam tarziu, insa sunt solutii: 1 Nu cunosc tipul de regulator, insa bornele ar trebui sa fie identificabile prin stantare (ceva de gen D si B pentru dinam si baterie), precum si un surub mai mic pentru excitatie, acest circuit fiind pentru un curent mult mai mic. 2 Ar trebui sa se poata demonta capacul (toate constructiile pe care le-am vazut eu au capac fixat cu suruburi), stuatie in care se pot vedea cei 3 electromagneti; conjunctor-disjunctorul e usor de identificat, avand contactele cele mai mari (mai exista un element specific, cateva spire cu sarma grosa PESTE o bobina cu sarma mai subtire, spre deosebire de electromagnetul de curent unde e bobinata NUMAI o infasurare cu sarma groasa). Contactul spre dinam e punctul de unde se alimenteaza bobinele de tensiune si circuitul de excitatie - prin contactele normal inchise ale regulatoarelor de tensiune si curent. Dinamul se amorseaza prin magnetizarea remanenta a pieselor polare a inductorului, realizate din otel electrotehnic masiv, astfel ca nu are nevoie de excitatie initiala. In final, "cuiul" e identificarea corecta a bornelor dinam si baterie... Sper sa va fie de folos sugestiile mele insa tot priceperea omului de la fata locului e cea mai importanta! Succes! Link spre comentariu
jivu Postat Mai 17, 2015 Partajează Postat Mai 17, 2015 Am poze cu legaturile la releu, dar sunt imposibil de pus pe forum, pune o adresa de e-mail sa ti le trimit. Link spre comentariu
smoala Postat Septembrie 10, 2015 Autor Partajează Postat Septembrie 10, 2015 Multe scuze pentru intarziere, rezolvat problema foarte simplu: gasit la un taran in curte un autocamion Bucegi in perfecta stare de functionare, inclusiv cu verificarea tehnica la zi + rovigneta pe un an ! A fost simplu, avea acelasi tip de releu, nu erau stantate bornele, insa avea eticheta cu legaturile pe capac. a fost treaba de 5 minute sa-l conectez, mai dificil a fost identificarea firelor la tractor care erau cat de cat modificate, nu mai treceau prin contact si ampermetru dar sa rezolvat. Multumesc pentru sfaturi. Link spre comentariu
ionel costin Postat Februarie 23, 2016 Partajează Postat Februarie 23, 2016 am eu un releu de acest model la vinzare postat bornele sunt usor de identificat la surubul de 6mm vine borna 67 releu 67 dinam la surubul de 5mm vine borna 51 releu 51 dinam iar la 30 vine borna de = contact 12 sau 24v iar becul de control vine intre borna 67 si 30 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum