Shambala Postat Aprilie 23, 2015 Partajează Postat Aprilie 23, 2015 (editat) Daca incinta este inchisa, radiatorul este bine sa fie cat mai mare posbil, pt ca schimbul de caldura cu mediul va fi f slab. Daca este o incinta deschisa (bas-reflex), problema este mult simplificata. Solutia buna, mai ales in cazul unei incinte inchise, este cu macar o fata a radiatorului la exterior - in genul cum sunt montate radiatoarele la subwooferele active. Ca idee, diferenta de dimensiune minima necesara, intre un rad. montat cu aripioarele verticale si unul montat cu ele orizontale, poate fi de 50%. De asemenea este important ca baza/talpa rad. sa fie suficient de groasa pt a putea transmite caldura cat mai uniform spre aripioarele marginale. Editat Aprilie 23, 2015 de shambala Link spre comentariu
dsasorin Postat Aprilie 23, 2015 Autor Partajează Postat Aprilie 23, 2015 (editat) Am zis si asa intrucat cele in clasa D "aduc" a digitale, desi nu sunt. Care or fi raspunsurile la 3 si 4 ? Daca incinta este inchisa, radiatorul este bine sa fie cat mai mare posbil, pt ca schimbul de caldura cu mediul va fi f slab.Daca este o incinta deschisa (bas-reflex), problema este mult simplificata.Solutia buna, mai ales in cazul unei incinte inchise, este cu macar o fata a radiatorului la exterior - in genul cum sunt montate radiatoarele la subwooferele active.Ca idee, diferenta de dimensiune minima necesara, intre un rad. montat cu aripioarele verticale si unul montat cu ele orizontale, poate fi de 50%.De asemenea este important ca baza/talpa rad. sa fie suficient de groasa pt a putea transmite caldura cat mai uniform spre aripioarele marginale.Incinta de plastic cu bass reflex, iar tubul este de 7x2 cm. dimensiuni incinta :14x20x15. Am bagat burete cofrat . Initial a fost un amplif ba5406 cu un radiator de vreo 25cm2 cu un traf de 20va. mai mult de 2x5 nu cred ca iar pe ea scria 2x12w. O chinezime dar imi plac incintele si difuzoarele. Deci schimb si ampliful si traful si radiatorul si corectorul de ton care era full pasiv.. Incintele le-am captusit cu burete de 2cm cofrat si le-am vopsit in negru.La 3 si 4 ceva info ? Editat Aprilie 23, 2015 de dsasorin Link spre comentariu
claw Postat Aprilie 23, 2015 Partajează Postat Aprilie 23, 2015 3.Te complici prea mult. 4.Nu am auzit de "pur digitale" si nu stiu ce legatura au TV-urile cu ampliful pe care vrei sa-l faci... Mai mult conteaza impedanda difuzoarelor pe care ampliful va trebui sa o(le) suporte ,nu marimea lor . Dimensioneaza corect radiatorul in functie de impedanta sarcinii! Link spre comentariu
dsasorin Postat Aprilie 23, 2015 Autor Partajează Postat Aprilie 23, 2015 Eram doar curios pentru ca nu au zgomot de fundal, si-mi place cum se aud, in afara de basi. Chiar imi trecea prin cap sa scot afara , sa ellimin difuzoarele incluse si sa folosesc incintele astea sa le fac pasive. Dar e complicat de ajuns la ele. Link spre comentariu
sesebe Postat Aprilie 24, 2015 Partajează Postat Aprilie 24, 2015 Inteleg ce ziceti. 1. Deci daca nu conteza prea mult modelul de CI, atunci la un amplif clasa AB sau B cum sunt astea, pentru o putere debitata la iesire de 10w , ce dimens aproximative minime ar trebui sa am la radiator in int boxei ? 2. Oricum ar fi formula, un 40w am sigur din trafo asta mic si bine facut al meu. D-aia am pretentia la un amplif de 2x10 w macar. Atentie, am difuzoare de 10cm, deci nu se pune problema de deep bass si curent mare absorbit. 3. Legat de amplif in clasa D cu putere 2x10w, am 2 probleme cu asta. Va rog sa ma lamuriti daca am dreptate sau nu. Sunetul sau definitia lui nu este in gama hi-fi. Montajul este mai pretentios si mai complicat de realizat intrucat necesita construirea unor bobine si alte condenstatoare voluminoase. Sau exista amplif in clasa D care se poate folosi de-a gata fara asa ceva? 4. Tv-urile pe led au amplif 2x10w in clasa D? Sau sunt amplifuri digitale pure? Nu exista amplificatoare DIGITALE. Legat de 4), cauta schema pe net si ai sa te edifici, sau macar pune modelul si poate se gaseste vreun forumist care are schema si te edifica el. Am inteles ca boxa este din plastic. Da-i o gaura in spate si fixeaza radiatorul in exterior cu piesele in interiorul boxei si etanseaza apoi foarte bine zona. Foloseste un radiator de genul acesta http://www.dhgate.com/product/amd-cpu-athlon-64-heatsink-fan-socket-754/125292874.html cu aripioarele pozitionate vertical si fara ventilator. Eu estimez ca va rezista sa functioneze cu un astfel de radiator dar va lucra fierbinte. Link spre comentariu
one Postat Aprilie 24, 2015 Partajează Postat Aprilie 24, 2015 Pentru acest transformator, ideal ar fi daca ai avea 2 difuzoare de impedanta mai mare (16ohm). Link spre comentariu
Shambala Postat Aprilie 24, 2015 Partajează Postat Aprilie 24, 2015 Radiatoarele de procesor sunt special construite cu aripioarele f apropiate pt a fi foarte eficente cu ventilator. Fara ventilator, distanta prea mica dintre aripioare le face extrem de ineficiente - stratul de aer fierbinte din imediata vecinatate a metalului se misca mult mai greu, asa ca cedeaza f incet caldura aerului. Se pot gasi si alte radiatoare pt racire pasiva. Link spre comentariu
vera Postat Aprilie 24, 2015 Partajează Postat Aprilie 24, 2015 (editat) @dsasorin spune ca are un transformator "bine facut", cu sectiunea de 8cmp, care da 28Vca (sarma cu diametrul de 0,7mm) si 9Vca (cu sarma mai subtire).Presupunand ca ac. transformator ar avea puterea de 60VA, in literatura de specialitate, gasim:1-randament=94%;2-densitate de curent, J=4,2A/mmp, pt. o supratemperatura de 35 gradeC;3-el a masurat tensiunile in gol. In sarcina ac. sunt U1=28x0,94=26,32V si U2=9x0,94=8,46V;4-curentii secundari sunt I1=3,14x0,7x0,7/4x4,2=1,615A si I2=3,14x0,5x0,5/4x4,2=0,824A (am presupus diametrul de 0,5mm);5-puterile in secundar sunt S1=26,32V x 1,615A=42,51Va si S2=8,46V x 0,824A=6,97VA, total Ss=42,51+6,96=49,47VA;5-puterea primarului este Sp=Ss/0,94=49,47/0,95=52,63VA-este OK pt o sectiune de 8cmp.In secundarul de 28V, are o putere disponibila de 42,51Va. Daca face redresare bialternanta, cu punte Graez, atunci puterea de calcul este 1,5Po. Rezulta ca in cc are o putere disponibila de 28,34W, adica 14,17W pt. fiecare CI. Luind pt. CI un randament de 60% (am inteles ca nu vrea final in comutatie), rezulta ca un CI poate debita o putere de 8,51W si disipa 5,67W.Calculele sunt aproximative, deoarece nu am avut toate datele transformatorului si sunt pt. regim de lunga durata. Editat Aprilie 24, 2015 de vera Link spre comentariu
dsasorin Postat Aprilie 25, 2015 Autor Partajează Postat Aprilie 25, 2015 (editat) Vera, multumesc pentru calcule. In mare se apropie, daca nu chiar pe aceste valori ma bazam si eu. 1. Legat de chestia cu amplificatoare digitale, evident ca un semnal digital nu poate in mod direct sa dea pe o bobina, difuzor. Pentru mine un aplif "pur" digital inseamna un amplif care are la intrare un semnal digital, de exemplu cel optic, asa cum am eu un home cinema digital 5.1, si accepta la intrare, semnal de la blueray, usb, optic,etc.... Nici urma de semnal analogic. Evident ca el in burta lui isi converteste analogic semnalul, si pe acesta il amplifica catre difuzor. Pe de alta parte, daca nu ma insel, am impresia ca, chiar exista deja pe piata niste power DAC-uri, unde partea intermediara analogica este de neabordat, adica totul capsulat, digital-analogic-aplificare. In comparatie cu un amplificator in clasa D, clasic, care are la intrare semnal analogic si apoi isi creaza un fel de semnal digital dupa modelul PWM. 2. Am impresia ca la tv este amplif in clasa D, clasic. Mai mult decat atat, din cum se aude, am impresia ca boxulitele din tv, alea fara basi, subtirele, primesc semnal deja filtrat, fara sa intre basi, intrucat daca modific tonalitatea din meniul tv, nu aud nicio diferenta pe basi. Poate pe inalte, un 5%. Deci nu prea merge sa folosesc incintele mele tunate pe post de difuzoare pasive, sa fur semnalul amplificat din tv, pentru ca nu o sa am basi. 3. Am facut niste masuratori la spatiul ramas dupa capitonarea boxulitei unde este partea activa. Tinand cont de spatiul pentru trafo, borne intrare, loc pentru egalizator, pentru PCB amplif, spatiu sa nu ating altele, am concluzionat ca imi ramane spatiu pentru un radiator de 8x8 cm. Deja am facut rost de el, in sensul ca voi taia dintr-unul mai mare cu aripioare pe care nu am unde sa il folosesc. In final voi avea un radiator 8x8cm si cu aripioare, iar loc pentru CI - max 3cm latime. Ar iesi cam 150 cm2 suprafata de radiere caldura. Apreciez ca un 2x9 W ar iesi din amplificator fara sa se incinga prea tare sau sa imi ia ceva foc (incinta cu bas reflex - si nu vreau sa gauresc spre exterior pentru radiator) Dupa multe cautari si analize in functie de ce dispun, am ramas la 2xTDA1520B. Accepta +39Vcc, are mute power, THD bun. Dar beleaua este ca nu il gasesc de vanzare. 4. Imi face cu ochiul din ce in ce mai mult TPA 3110 . M-ar salva de multe belele si lumea spune ca se aude super. 5. Am impresia ca si unele din seria STK 430 mi-ar putea fi bune. Dar modelele potrivite ca putere nu se potrivesc cu tensiunea de care dispun eu( adica>35Vcc), iar modelul care se potriveste cu tensiunea este de 24 w/ch. Nu imi dau seama daca il pot folosi foarte bine pe asta si sa iasa cat duce traful (curent insuficient de mare), adica vreo 12 w/ch, sau sunt probleme. Chiar sunt blocat. Iarasi... iar voua: shambala, sesebe, claudiu_XD si ceilalti, va multumesc foarte mult pentru sfaturile voastre. Urmaresc in continuare. Editat Aprilie 25, 2015 de dsasorin Link spre comentariu
Shambala Postat Aprilie 25, 2015 Partajează Postat Aprilie 25, 2015 (editat) dsasorin poate sa puna o R de ~15ohmi/20-40W pe secundarul de 28V si sa vada la cat cade tensiunea. R se pune intr-o cana cu apa si se masoara f repede - 2s, max. 3 sec. (se monteaza totul inclusiv ap. de mas. si apoi se pune traful in priza pt 1-2 sec) Daca va fi o cadere de tens de numai 6%, intradevar este vb despre un traf "bine facut". O masuratoare si mai realista a caderii de tensiune este direct in cc, adica dupa punte si filtraj, asa se afla concret cat poate da alimentatorul. Pt cc se fol. R ~ 22ohm/20-40W Un radiator de 8x8 cm poate fi la limita - depinde de aripioare si de curentul de mers in gol al integratelor. Daca sunt unele cu 70mA (sau 140-160mA pt unul stereo) vor fi peste 5W disipati in gol, ceea ce va tine cald bine radiatorul. Editat Aprilie 25, 2015 de shambala Link spre comentariu
dsasorin Postat Aprilie 25, 2015 Autor Partajează Postat Aprilie 25, 2015 (editat) Acesta este traful meu "bine facut". O sa testez chestia cu rezistorul de 15 ohm. Editat Aprilie 25, 2015 de dsasorin Link spre comentariu
claw Postat Aprilie 25, 2015 Partajează Postat Aprilie 25, 2015 Parca aveai un PM de la mine ..... Link spre comentariu
vera Postat Aprilie 26, 2015 Partajează Postat Aprilie 26, 2015 (editat) Ca sa evaluezi corect, caderea de tensiune, transformatorul trebuie incarcat la puterea nominala, pe ambele infasurari.Evaluarea puterii transformatorului o faci, incarcandu-l cu putere din ce in ce mai mare. Tot timpul masori temperatura lui si esti atent sa nu depasesti 75-80 gradeC (depinde de calitatea izolatiei conductoarelor cu care a fost bobinat). Temperatura se stabilizeaza dupa vreo 15 minute.Ex: un transformator, la 20 gradeC supratemperatura, poate livra o putere de 45Va, la 35 gradeC o putere de 60VA si cu ventilare fortata 100VA (datele nu sunt reale, sunt doar pt. ex.).Cam asa este si cu transformatorul tau, care "este bine facut" si cred si cu materiale bune.PS-evaluez tensiunea continua, in sarcina, la +/-34V pt. care, sigur ai nevoie de boxe pe 16 ohmi, ca sa poti obtine acei 10-15W doriti de tine. Editat Aprilie 26, 2015 de vera Link spre comentariu
Shambala Postat Aprilie 26, 2015 Partajează Postat Aprilie 26, 2015 (editat) In acest caz, infasurarea de 9V este putin probabil sa fie folosita din cauza valori mici a tensiunii oferite (10-11Vcc in sarcina). Poate doar cu dublare de tensiune. Pe de alta parte, indiferent de cat curent poate ea da, mai mult de 100mA nu s-ar fi tras din ea (folosita pt preu + corectie de ton). Asa ca ar ramane aproape toata puterea pt tensiunea mare. Oricum, asta e traful, cu el "defilam". Dat fiind ca este sudat, se exclud interventiile asupra lui, si in plus probabil nu va bazai deloc. Editat Aprilie 26, 2015 de shambala Link spre comentariu
MLGore Postat Aprilie 26, 2015 Partajează Postat Aprilie 26, 2015 Eu as scade din cei 28v cealalta tensiune de 9 v astfel vom avea un secundar de 19 v care, dupa redresare si filtrare va oferi o tensiune continua de cca 27v. Suficienta pt alimentarea a doua bucati TDA 2030, varianta nesimetrica. Vei obtine sigur 2*12w. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum