gauss Postat Aprilie 20, 2015 Partajează Postat Aprilie 20, 2015 (editat) " Nu este o problema cu urcarea/coborarea in cazul unui dirijabil, este exact ca si in cazul unui avion, nu se utilizeaza lest. " Un pic de informare n - ar strica . Singura metoda de eliminare a lestului ( sau consumului de gaz ) e mult prea complexa , au lucrat ceva creiere la ea vreo niste zeci de ani . Soarele bate in dirijabil , se schimba totul ... volum , densitate de gaz , etc . Noaptea , seara sau pe timp noros la fel . La diferite inaltimi , aerul are temperaturi diferite . Comparatia cu un avion e cel putin ridicola . Ar fi bine de inteles de ce pluteste dirijabilul ... si cum se realizeaza un echilibru - inaltime constanta . Si daca depinde de inaltimea absoluta . Contele Zeppelin a aflat acum o suta de ani ( aproximativ ... ) . S - o fi schimbat ceva ? M - as bucura sa aflu .... http://en.wikipedia.org/wiki/Airship#Lifting_gas Cititi TOT ! Editat Aprilie 20, 2015 de gauss Link spre comentariu
Spitfire Postat Aprilie 20, 2015 Partajează Postat Aprilie 20, 2015 Tocmai prin modificarea temperaturii gazului din balon(aer cald, heliu) se poate modifica inaltimea aerostatului/dirijabilului. Sper ca viitorul sa apartina dirijabilelor, mie unul, imi place mai mult un zeppelin majestuos decat zbârnânitoarele elicoptere si avione. http://www.travelrefreshment.com/zeppelin-nt-airship-a-bright-future-of-space-tourism/ Cat despre drone, nu prea le vad rostul, pasarile zboara si fara tuburi de titan, fibra de carbon, acumulatori Li-Ion, in plus pasarile au ochi...daca s-ar reusi conectarea unui mic transmitator la centrul vizual al unei pasari, am vedea in direct tot ce vede. Daca nu, se poate atasa de pasare si o minuscula camera video-iar perfectiunea ar consta in dirijarea directiei in care zboara pasarea. Probabil biotehnologia sec XXII va rezolva si aceasta mica problema. Link spre comentariu
Mondan Postat Aprilie 20, 2015 Autor Partajează Postat Aprilie 20, 2015 (editat) Eu am luat acest topic doar ca pe un ,,brainstorming,, [...]] .....este clar că nu poți folosi legal pe oriunde în spațiul aerian așa ceva... Este fara indoiala un brainstorming..... Ce radare la dimensiunile astea? Te va opri cineva daca ai drona asa de mica ?: Zici ca e o insecta.... Sau asa ceva: http://www.wired.com/wp-content/uploads/blogs/design/wp-content/uploads/2013/02/cf_for_prod_descr_clean.jpg Trebuie sa fie suficient de mica sa nu plangi dupa ea daca o pierzi. ---------------------------------------------------- De propulsia asta ionica sau electrodinamica ce ziceti ? Ar fi prea prapadita sa se autosustina.... cu baterii cu tot https://www.youtube.com/watch?v=008GzgRryO0 -------------------------------------- Deci este Ideea ? Recunosc nu am simtul asta lingvistic, oricat m-am chinuit sa le invat. http://scri.ro/ideea-ideia-idea-104.html/comment-page-1 Imi cer scuze pentu greseala, treceti forma corecta asa cum o considerati......conform normelor limbii romane:) Daca nu, se poate atasa de pasare si o minuscula camera video-iar perfectiunea ar consta in dirijarea directiei in care zboara pasarea. Probabil biotehnologia sec XXII va rezolva si aceasta mica problema. Nu zici rau de loc, da'cum controlezi pasarea ? Ai putea sa-i pui doar o camera, cu incatcator solar si GPS/GSM. Pana aici nu-i bai. Poate sa inventam o camera pentru porumbeii voiajori...poate. Dar sa controlezi pasarea e mul mai mult. E electric e greu ca trebuie sa gasesti traseele. Pana la urma Galvani a descoperit curentul electric, studiind o brosca. I-a taiat un picior broastei si a reusit sa il miste cu pulsuri electrice. Editat Aprilie 20, 2015 de Mondan Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 20, 2015 Partajează Postat Aprilie 20, 2015 O astfel de dronă miniatură o poți folosi doar în casă, afară poate ți-o fură o coțofană din zbor.. că le plac mult chestiile lucioase. Nu mai zic de catastrofa ce s-ar produce dacă s-ar lovi în zbor de o libelulă mai curioasă... Link spre comentariu
Mondan Postat Aprilie 20, 2015 Autor Partajează Postat Aprilie 20, 2015 Nu mai zic de catastrofa ce s-ar produce dacă s-ar lovi în zbor de o libelulă mai curioasă... Dintre drone calatoareCe strabat pamanturile,Cate-o sa le-nece oareValurile, vanturile? 2 Link spre comentariu
lazar nicolae Postat Aprilie 20, 2015 Partajează Postat Aprilie 20, 2015 Pana una,alta poti consulta Ordinul nr. 8/2014, publicat în Monitorul Oficial nr. 50 din 21 ianuarie 2014 Link spre comentariu
Spitfire Postat Aprilie 20, 2015 Partajează Postat Aprilie 20, 2015 Legi anacronice, date de retarzi...oricum o drona performanta de amator, avand ca destinatie filmarea, nu are peste 1 kg...cele peste 1 kg ori sunt "profi", cu preturi enorme, ori sunt vechituri. 2 Link spre comentariu
Stefan Postat Aprilie 20, 2015 Partajează Postat Aprilie 20, 2015 Drona alimentata din panouri solare nu este o idee ciudata si nici noua, totusi trebuie sa te gandesti la costuri si daca poti realiza asa ceva. Dupa ce faci o drona normala (deloc simplu) ce sta in aer 2 minute cred ca te poti gandi si "plantarea" celulelor solare pentru a creste autonomia la macar 20 minute. Deja cand vorbim de survolarea Romaniei cateva saptamani in sir suntrem prea departe si cu mult peste posibilitatile noastre. Personal nu cred ca o sa realizezi o drona (de la zero) si cu atat mai putin una solara, daca ma insel o sa recunosc ca am gresit cand vad realizarea. Link spre comentariu
one Postat Aprilie 21, 2015 Partajează Postat Aprilie 21, 2015 (editat) " Nu este o problema cu urcarea/coborarea in cazul unui dirijabil, este exact ca si in cazul unui avion, nu se utilizeaza lest. " Un pic de informare n - ar strica . Singura metoda de eliminare a lestului ( sau consumului de gaz ) e mult prea complexa , au lucrat ceva creiere la ea vreo niste zeci de ani . Te rog sa mai citesti o data mesajul inainte sa recomanzi informare. Eu nu ma refeream la compensarea pierderii de gaz, ci la controlul ascensiunii/coborarii. Asa cum am precizat in mesajul pe care l-ai citat partial, am neglijat pierderea gazului, pentru ca oricum vorbeam de un concept si aceasta problema as fi tratat-o separat. Dirijabilul are elemente de control si daca forma lui este portanta, atunci forta arhimedica ar fi folosita pentru a compensa doar o parte din greutate (sa zicem 80%) restul ar fi compensata de portanta (imagineaza-ti un dirijabil cu aripi). Cand dirijabilul nu mai inainteaza, pierde portanta si coboara, cand accelereaza - urca. In plus elicile orientabile, care acum multi ani nu existau, acum se pot instala fara probleme si pot accelera si urcarea, si coborarea. Aceasta metoda este deja pusa in practica de catre o companie din Germania care produce dirijabile. Unele linkuri: http://en.wikipedia.org/wiki/Piasecki_PA-97 http://en.wikipedia.org/wiki/Allsopp_Helikite http://www.helikites.com/ http://img.diytrade.com/smimg/899487/17750350-202039-0/800Watt_gondola_rc_blimp/ce7b.jpg --> Mondan - problema este ca aceasta idee este cu atat mai usor de pus in practica, cu cat aparatul de zbor este mai mare. La un aeromodel suprafata panourilor si randamentul lor sunt prea mici pentru a asigura autonomia. Editat Aprilie 21, 2015 de one Link spre comentariu
gauss Postat Aprilie 21, 2015 Partajează Postat Aprilie 21, 2015 (editat) Am citit foarte bine . Si recomand in continuare acelasi lucru . Am dat si cel mai banal link . Acela de wikipedia . Am recomandat citirea integrala , pentru a nu se sari capitolul cu ascensiunea / coborarea . Sant notiuni foarte clare . Oricum , nu ma informez de la wikipedia . Am mai scris si in alte posturi . Am ( si am citit ... ) destule materiale cu dirijabile ( de toate tipurile ) . Nu amestec dirijabilul clasic cu blimperul , etc . La aterizare se pierde gaz . Direct sau in forma " virtuala " ( inmagazinare sau variatii in volumul intern , saci cu aer sau gaz ) . Acelasi lucru si la manevre in altitudine . Dirijabilul are o singura inaltime ( relativa fata de sol ) la care " sta " in echilibru , fara actiuni de forte exterioare ( gen aerostat ) . Manevra e altceva . Sant chestiuni banale de fizica . Dar nu incalca ce am spus . In definitiv , nu trebuie sa fim de acord . Fiecare poate citi si eventual , sa se lamureasca . Asta in spiritul topicului , nu ca m - ar interesa arbitrajul vreunui user sau al unui grup . Am trecut de mult de stadiul acesta . Altminteri , numai de bine si consider discutia incheiata . Editat Aprilie 21, 2015 de gauss Link spre comentariu
franzm Postat Aprilie 21, 2015 Partajează Postat Aprilie 21, 2015 ...controlul ascensiunii/coborarii... http://en.wikipedia.org/wiki/Ballonet Ce ziceti de un avion sau cuadrocopter realizat din materiale mai usoare decât aerul?Am citit într-o revista de modelism despre un "accident" ce a avut loc la o firma producatoare de spume poliuretanice. Într-una din butelliile de gaz ce li s-a livrat, în locul gazului ce-l foloseau în mod obisnuit în productie, s-a aflat heliu iar spuma ce a rezultat fiind mai usoara decât aerul, nu a putut fi livrata beneficiarului si a ajuns pe mâna unor aeromodelisti care au construit din ea avioane cu greutate zero. Cu timpul (câteva saptamâni bune) heliul s-a pierdut prin porii spumei si totul a revenit la normal. Link spre comentariu
gauss Postat Aprilie 21, 2015 Partajează Postat Aprilie 21, 2015 (editat) Ar fi interesant sa vedem cand vor apare " pe piata " aparate de zbor antigravitice . Fara nici un " SF " ... Eu cred ca ele exista . Si au avut " premiera " in WW2 , in Germania . Acum " la butoane " e USA . E parerea mea . Cum am dobandit - o , nu are nici o importanta . Nu vreau sa intru intr - o polemica gen " teoria conspiratiei " . De fapt in nici o polemica ... Ma uit doar la bugetele publice ( publicate ) din USA , ale Departamentului Apararii . Ridicol de mici , acum si in viitor , pentru aparate " clasice " . Sa fi ramas America fara bani ? Nu cred ... Si mai cred ca un aparat de zbor fara echipaj uman ( drona - ce termen adoptat fara discernamant ... ) care foloseste tehnicile mentionate ( antigravitatie , sau o forma de " anulare " ... ) ar " sparge " piata razboiului . Si echilibrul puterilor , care oricum nu exista . Doar in " analizele " postacilor , care au pareri despre orice , mai mult sau mai putin trecuti ei prin scoli . Fie si o facultate de aeronave ... sau academia militara ... Editat Aprilie 21, 2015 de gauss Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 21, 2015 Partajează Postat Aprilie 21, 2015 Arthur Clarke : ,,Orice tehnologie destul de avansată nu poate fi deosebită de magie,,. Citatul îi aparține scriitorului SF care a imaginat primul sistemul de sateliți geostaționari, pe când radiotelegrafist fiind în timpul armatei, utiliza transmisia de tip EME (Earth-Moon-Earth) cu reflexie pe Lună. Eu cred că multe ,,apariții OZN,, au o explicație pur pământească....tehnologii ultrasecrete. 1 Link spre comentariu
Vizitator Scriptery Postat Iunie 30, 2015 Partajează Postat Iunie 30, 2015 Cu legi sau fara eu ma joc cu phantom 2, ar.drone 2.0, rolling spider si cx10 fara sa imi zica bimeni nimic, acum astept sa imi vina micul model hubsan care are si fpv Link spre comentariu
Vizitator Scriptery Postat Noiembrie 19, 2016 Partajează Postat Noiembrie 19, 2016 De ce sa se parcheze 10 ore ? Pai daca gandim logic, niste romani au facut un planor cu acumulatori mici, si incarcare solara, era gandit ca timp de 6 ore sa reziste fara energie solara, deci practic, cand era soare se incarca, iar cand se intuneca folosea acumulatorii. In alt caz niste straini au facut ceva similar, si au ajuns la performanta de a tine planorul in aer timp de 78 de ore, si inca se mai putea, dar s-au plitisit baietii ) . Problema e ca o drona risipeste mai multa energie decat un avion respectiv planor, care se foloseste si de aripi. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum