Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Modificare imprimanta


Vizitator 1bun

Postări Recomandate

Vizitator 1bun

Salutare. Sunt nou pe acest forum si am vazut discutii foarte interesante pe aici asa ca m-am decis sa scriu si eu in speranta ca am sa ajung la un rezultat pozitiv. De curand mi-am achizitionat o imprimanta mai performanta, iar pe cea veche se pune praful, asa ca m-am gandit sa o modific. Dupa nenumarate cautari pe internet despre modificarea capetelor de printare, nu am ajuns la nici un rezultat. Ce as vrea eu sa modific la ea este:

-carcasa cartusului vreau sa o fac la dimensiunile ei dar din tabla sau tot plastic

-vreau sa-i modific capetele de printare sa functioneze cu vopsea

-cartusele sa nu mai fie recunoscute de imprimanta doar de cipurile acelea pe cartus

Imprimanta care vreau sa o modific este un Canon Pixma iP1300 cu o rezolutie destul de bunicica pentru vremea ei (4800x1200dpi maximum).Imprimanta are capetele de printare incorporate in cartus. Aveam 2 cartuse mai vechi pe care le-am spalat, le-am desfacut am scos buretii aceea care retineau cerneala si ii dadeau voie sa curga doar cat permitea imprimanta, si am analizat capetele de printare la un microscop cu o putere de 30x si am reusit sa-i vad cat de cat circuitele de pe capetele de printare. Acum nimeni nu spune ca ma voi pune sa fac capete de printare la microscop. Am folosit microscopul sa vad in mare parte principiul lor de functionare. Urmeaza sa achizitionez un microscop cu putere mai mare cu care poate voi reusi sa vad foarte bine circuitul. As vrea sa fac capetele de printare la o scala mai mare. Intrebarile mele sunt:

1.Cum reusea cerneala sa curga perfect printr-un sistem de aproximativ 6000 de gauri(fiecare gaura avand dimensiunea de 9 microni)?

2.Vopseaua avand alta densitate mi-ar trebui gauri ceva mai mari, dar trebuie sa folosesc burete ca principul sa fie cam acelasi?

Mentionez ca nu ma prea pricep la electronica sau obiecte electrice asa complexe dar sunt dispus si hotarat sa invat. Va multumesc tuturor celor ce ati avut rabdare sa cititi si va astept cu sugestii poate reusesc sa-mi duc la bun sfarsit micul meu gand. 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 18
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Ionut Remus

    7

  • one

    3

  • Depanatoru

    1

  • validae

    1

Top autori în acest subiect

Vizitator 1bun

Am citit absolut orice despre tiparirea cu jet de cerneala. Eu vreau sa-i fac cartusele si capetele de printare de la 0. Capetele de printare daca le fac la o scala mai mare,zic eu ca ar trebui sa mearga :d. Vedem in practica daca e asa.

Link spre comentariu

Exista un motiv special pentru care imprimantele carer folosesc vopsea....de fapt e un tip de cerneala speciala....sa coste cateva zeci de mii de euro noua si second cateva mii bune, ba unele depasesc 10.000 euro chiar si second.

 

Daca vreti vopsea atunci citeste despre serigrafie....dar indifferent ca vrei vopsea normal sa folosesti la o imprimanta fie serigrafie sa stii ca nu va functiona nicicum. Ai nevoie de cunostinte temeinice despre colorimetrie, felul cum se combina culorile pigmentul folosit...etc. Dar si asa nu vei putea ,nici pe departe, sa foloseti vopsea normala. Tot la solvent si eco-solvent vei ajunge, poate chiar la sublimare termica....etc. si acolo ai nevoie de capete speciale pentru a rezista solventilor care sunt destul de tari...diluantul e frectie la picior de lemn fata de ce solvent ai nevoie pentru astfel de cerneluri.

 

Atentie....vb in cunostinta de cauza si inainte sa va apucati sa investiti niste bani si/sau sa va apucati de treaba ar fi mai bine sa cautati eventual un plotter second de vanzare....ca tot la aceeasi bani veti ajunge intr-un final.  Accentul pe capete este foarte ok....alea costa 90% din costul imprimantei, mai tot timpul si imprimanta trebuie sa faca treaba ca daca sta atunci cerneala se usuca pe capete si sunt bune de aruncat la gunoi capetele (de la solventul cernelei). O alta problema ar mai fi ca pentru fiecare culoare ai nevoie de un cap separate si trebuie comandat iarasi separate cand si cum sa scrie....etc.  O alta chestie ar mai fi ca atunci cand vine vorba de vopsea si/sau cerneala speciala atunci nu mai conteaza rezoluatia si calitatea se masoara in DPI.

Cerneala care o folosesc eu la lucru este de tip ECO-Solvent si va pot spune ca ataca tot ce intra in contact cu ea...inclusive melamina palului. Sticla, gresia faianta sunt singurele care scapa. Desigur toate furtunele, cleme ...etc din imprimanta trebuiesc sa reziste la acel tip de solvent....si toate sunt scumpe. AAA...am uitat sa mentionez ca cerneala are aproape aceeasi vascozitate cu apa....e mai vascos uleiul decat cerneala. Si am avut "pe mana" mai multe imprimante si chiar daca era diferita marca de cerneala, mirosul....etc...vascozitatea era aproape aceeasi.

 

Eu vorbesc despre imprimante care pot tipari format mare, dar am avut candva o imprimanta fotografica pe care tiparea fotografii de 9 x 13, 10 x 15 si cand sa stricat din curiozitate am desfacut si cartusul iar surpinzator a fost ca cerneala avea aceeasi vascozitate cu ce folosesc eu la lucru....cred ca este un motiv specific.

 

Acum nu vreau sa nu faceti, puteti incerca, dar sunt ricuri de costuri, acum macar de informat si sau de invatat ceva nou e ok....dar eu zic ca nu merita investitia.

 

 

AAAA...si o astfel de imprimanta de care am vorbit mai sus...nu va putea niciodata sa scoata mai mult de 800 dpi din cauza ca, capetele au decat 800 de "duze" / gauri/ochiuri.....deci vopseaua normala cu siguranta nu se poate folosi...poate daca ar avea vreo 20 de "duze" ceea ce da o rezolutie de 20 dpi si sincer mai bine se cumpara pistolul ala de vopsea de pa Prak...ca iesa mai bine, si mai uniform.

Link spre comentariu
Vizitator 1bun

O informatie foarte buna mi-ai dat despre vopseluri, insa tin sa atentionez ca NU vreau sa achizitionez o imprimanta industriala sau cu vopsea, vreau doar sa vad daca imi reuseste gandul asta al meu.M-am gandit sa o fac sa functioneze cu vopsea ca sa pot sa ma joc cu ea cam pe orice tip de material...atata tot(asta daca merge). Ai mentionat ca un capat de printare are 800 de "duze".Eu am facut gaura langa gaura intr-un sablon de hartie cu un ac si mi-au iesit 817 gauri pe o lungime de 54 mm si latime de 26 de mm(atat are cartusul imprimantei). Multumesc inca o data de sfaturi

Link spre comentariu

DA dar asta inseamna numai un singur cap....pe dimensiunea aia am eu in imprimanta 6 capete care fiecare are X2 duze ca foloseste pentru fiecare cap cate 2 cartuse...adica este X2. 1600 

Am inteles acum ce se doreste dar de jucat se poate juca....dar ma indoiesc ca ceva va iesi tiparit...ca trebuie un timming super perfect pentru fiecare cap in parte....spre exemplu imprimantele 3D de fapt ele folosesc acelasi principiu, doar ca "cerneala" ei este firul de PVC care se poate modela usor prin caldura....si se foloseste doar 1 singura culoare....

 

Daca nu vrei ceva industrial....cred ca este mai bine sa va orientate pe serigrafie, deoarece cu asa ceva se poat obtine rezultate foarte bune pe orice tip de material, bineinteles folosind si cerneala adecvata. Cand spun cerneala in serigrafie ma refer la vopsea...ca arata ca o vopsea doar ca o vezi cu ochiul liber ca este foarte fina ca si cum ar fi miere de albine ceva mai concentrate si desigur toata e opaca nu transparenta ca mierea....dar intr-un final si aia ininte de folosire trebuie diluata tot cu un solvent special, e si ala mai puternic ca diluantul dar nu e cu mult mai tare. In trecut, am facut carti de vizita, tricouri, sabloane, semne rutiere, indicatoare, firme luminoase....bineinteles ca pentru fiecare material se foloseste o anumita cerneala... dar 500ml de astfel de cerneala, daca este utilizata corespunzator atunci poate ajunge pentru mii de bucati...de ce vrei. Singurul dezavantaj ar fi costurile pentru facut site si pierderi mari atunci cand sunt doar cateva bucati......totusi e o solutie destul da buna

 

Eu personal ma gandesc sa-mi fac ceva serigrafie pana in A4 pentru a-mi face cablajele electronice....deoarece calitatea va fi net superioara chiar si pentru metoda foto, daca voi avea materialele necesare...voi putea face trasee chiar si de 0,2mm...cu putin noroc si 0,1mm, adica "fir de par" la propriu

 

O alta metoda, care se preteaza pentru suprafete mici si foarte mici , aici vorbind se 1mm sau 0,2 mm suprafata minima dar si curbata precum pixuri ca exemplu, se poate folosi tampografia, pentru astfel de suprafete mici si curbate este net superioara serigrafiei...dar sunt ceva costuri suplimentare cu facutul de film si tamponul de silicon...etc...dar in trecut pot zice ca am folosit cu success vopsea serigrafica in tampografie...ca intr-un fel sunt aproape la fel cernelurile....

 

Cred ca nu e cazul sa vb de flexografie....ca acolo e vorba de sute de mii de bucati...dar pentru curiozitate poti cauta si citi.

 

Toate sunt pe acelasi principiu TIPOGRAFIC...inclusive imprimanta 3D are la baza acelasi principiu.

Link spre comentariu

Inainte de a decide numarul de gauri, trebuie vazut ce tip de vopsea intentionezi sa folosesti, pentru a forma picaturi de volum constant.

Apoi, decisa o metoda de dozare - poate fi termica sau cu ultrasunete, aleasa o metoda de realizare a matricei de "actuatoare" si apoi numarul de gauri ar fi o consecinta.

Cred ca pentru metoda termica merge bine o vopsea pe baza de apa.

 

In momentul in care se reuseste crearea acestui cap de scriere, constructia imprimantei in sine devine relativ simpla, intrucat se reduce la mecanica. Am omis intentionat electronica, desi nu e simpla, o vad ca si lucrul cel mai simplu de realizat.

 

IonutRemus, de ce serigrafia este superioara metodei foto ? Doar sitele serigrafice se fac prin metoda foto...

Editat de one
Link spre comentariu

Din experienta care am avut-o eu cu serigrafia, asta am realizat si practic vorbind. Si sa si explic: ochiurile sitei sunt de mai multe dimensiuni, sa zicem ca o alegem pe cea mai ffina cu ochiurile cele mai mici posibile....eu vreau doar 2 pixeli, doar 2 ochiuri sa tiparesc spre exemplu...eh cu serigrafia pot pe cand prin metoda foto nu poti chiar asa...si partea mai rea la metoda foto este faptul ca nu ai sa vezi ca nu ti-a iesit decat dupa ce sa stricat materialul....la serigrafie o vezi imediat si iti vei da seama daca va iesi sau nu cum vrei...incat nu apuci sa strici material si sa pierzi timp. Pe langa asta in serigrafie...nu-ti mai trebuie soda caustica...nu trebuie sa te misti chiar asa repede ca trebuie sa te feresti de UV....cel putin dupa parerea mea este o metoda mult mai putin "invaziva" si pe langa asta , "printarea" nu se rezuma numai la cablaje....ci chiar si la alte materiale precum metal sau sa-ti faci fata la carcasa amplificatorului sau a oricarui aparat doresti, poti sa-i pui sotiei ce stiu ce floricele roz bon-bon pe esarfa care o poarta ca aia ii place, iti faci ceva tricouri...etc.  Bineinteles ca sunt si dezavantaje fata de metoda foto...dar chiar si cu...eu personal consider ca e superioara tocmai din cauza unor "chichite" si plus ca daca se citeste despre si vrea cineva sa o puna in practica pentru realizarea de cablaje, chiar si un incepator face cablaje din prima fara prea multe eforturi (binenteles cu multa rabdare) pe cand la metoda foto ai niste pasi care in procesul de "printare" nu ai cum sa vezi ca ceva nu amers ok si finaul este dezatruos....referiri la timpii de expunere...concentratia sodei caustice....cat si de stratul cu Positiv sau negativ...etc. in serigrafie cand faci sita si o speli vezi din prima ca nu a iesit corect...si atunci o speli toata si o refaci...nu pierzi mult timp si daca pierzi material...pierzi cu mult mai putin deoarece nu folosesti decat "mazga" pentru sita si atat..... AAA si o supraexpunere a sitei, nu se intampla nimik, si tot va iesi oarecum corect, stiu asta ca am uitat o sita in exponometru odata in jur de 1 ora....si cand mi-am adus aminte si am scoso si spalat totul a fost ok...nu am stricat nimic...doar lampile UV au "ars" 1 ora atat. AAA foloseam foaie de calc...dacaare vreo importanta, care era ceva mai groasa, o comanda firma nu stiu de unde din afara...in coli de 70 x 100 cm.

 

 

LE: am uitat sa mentionezca serigrafic....poti face cablaje multi strat mult mai simplu in regim diy...desigurtrebuie sa faci mai multe site si sa-ti faci "un banc de lucru" cu precizie....dar asta pentru cine utilizeaza mult cablaje multistrat sau dublu fata.

 

 

GATA...scuze de offtopic

Editat de Ionut Remus
Link spre comentariu

Multumesc pentru explicatii, deci teoria (practica de fapt) ta este ca prin serigrafie probabilitatea de reusita este mai mare, nu precizia, daca am inteles bine.

In realizarea industriala a circuitelor electronice se utilizeaza metoda foto, pentru ca procesele sunt automatizate, deci reproducerea este garantata.

 

Intr-adevar si eu am probleme cand schimb materialele dar utilizandu-le mereu pe aceleasi, obtin rezultate la sigur.

 

Si ca sa ma intorc la subiect:

pentru ca o imprimanta cu vopsea sa fie conceputa pentru rezolutie buna, este necesar sa se utilizele mereu acelasi tip de vopsea...

Pe de alta parte, ma intreb cum poti avea rezolutie mare cu vopsea, material care tinde sa aiba tensiune superficiala mare si absorbtie redusa in material ?

Probabil o buna solutie ar fi principiul imprimantelor industriale, cu deflexie electrostatica.

Link spre comentariu

Si in serigrafie...daca ai scule facute precis poti ai si precizie foarte mare. Am cunoscut candva pe cineva care facea fotografii prin serigrafie prin anumite metode care mi-ar lua mult timp sa le explic si nici eu nu le-am inteles foarte bine...desigur nu arata fotografia chiar a foto ci mai bine arata ca desene animate...dar felul cum se combinau culorile suprapuse era exceptional de precis.

Nu stiu cum este in realizarea industriala a pcb-urilor dar pot zice ca am citit acum vreo 10 ani si de fabricarea pcb-urilor in regim serigrafic deoarece cu cat numarul de bucati creste cu atat pierderile din punct de vedere serigrafic, se diminueaza proportional si devine din ce in ce mai ieftin. Plus ca serigrafia este cea mai veche metoda de tipar, cred ca a fost si prima folosita in lume, si foarte interesant este ca si in ziua de azi se foloseste destul de intens. Ce pot spune sigur este ca odorizantele auto, si etichetele de la firme renumite (in general cele din zona textila) sunt 90% serigrafic facute si asta din cauza ca sunt anumite culori unele pantone, altele ral care nu pot fi reproduse prin nici o alta metoda de tipar, sa nu mai spun de culoarea alb care nu era o imprimanta care sa tipareasca alb pana acum  (a fost inventata de vre-un an de cei de la OKI , cu toner alb dar e foarte scumpa si tonerul iar este scump), argintiu, bronz, cupru, auriu...etc. Tin minte ca am facut la cineva niste carti de vizita , serigrafic din cauza ca avea o dunga portocalie si tinea foarte mult la acea culoare...iar cand am intrebat  "in stanga si in dreapta" mi sa spus atunci ca acea culoare nu va putea fi scoasa nici printr-o metoda tipografica, dar am gasit vopsea pantone serigrafica...si a platit de 3 ori mai mult acelöe carti de vizita dar a avut exact acele culori pantone...si venea si la fiecare 2 luni...ca mai vrea.... Si daca veni vorba...gandestele la textele cat de mici sunt pe o carte de vizita...si se poate si mai mic si mai subtire din punct de vedere serigrafic.

 

Si acum sa revin la subiect...desi are relevanta si ce am spus mai sunt  la ce voi spune in urmatoarele randuri.

Ar fi o solutie cele indutriale, dar nu neaparat numai cele cu deflexie electrostatica, ci la toate cred eu. Si sa fiu mai explicit. Cate tipuri de imprimante cunoastem??? Pai sa vedem, sunt cele inkjet cunoscute de 100% de lumea care stie ce este o imprimanta, sunt cele cu toner care sunt 90% cunscute, si acum trecem la imprimante foto...care de fapt sunt tot imprimante cu inkjet dar se foloseste o vopsea(cerneala) cu un polimer anume, sunt imprimante TIPOgrafice care folosesc o vopsea fosrte diferita fata de cele enumerate pana acum, imprimante FLEXOgrafice (care fac mii de bucati pe minut, ex: pungile de la cumparaturi), si desigur cele care le indragest eu cel mai mult sunt imprimantele pe solvent si ecosolvent si cu ceva adaptari se pot transforma si pe cerneala pe baza de apa.

 

Imprimantele inkjet cunoscute de toata lumea folosesc asa numitul tus...care este foarte similar cu cerneala de stilou....aici nu m-am informat niciodata despre asa ca ma opresc aici ca as da prea mult cu presupusul. Dar intr-un final pot spune ca 80% din cazurile intalnite de mine folosesc un cap de print  de tip RGB (RedGreenBlue cele 3 culori de baza) unde in cartus sunt incorporate cele 3 cerneluri.

 

Imprimantele cu toner. am avut ocazia candva sa "ma joc" la o imprimanta  cu toner dezafectata care avea si un ulei special in ea. Desigur era de tip CMYK (Cyan-un albastru putin inchis, Magenta - un roz ceva mai inchis...un fel de fuxia, Yellow-un galben cu o tenta foarte mica spre verzui si K- negru ca taciunele)  si imi pare rau ca nu am pastrat-o ca scoate foarte faine culorile acelea cu o tenta putin uleioasa, ca de pictura...poate acum o reparam cumva...dar nah....atunci nu stiam eu multe...nici acum am impresia ca nu stiu multe!!!!

Principiul lor de functionare de mult a fost CMYK iar prin amestecul acestor culori se pot obtine o varietate mult mai mare de culori fata de RGB....dar culorile sunt mult mai faine in RGB.

 

Imprimantele foto, dupa cum am spus mai sus ca culorile ies mult mai bine in RGB, folosesc tipul de tipar RGB dar am vazut vreo 3 la viata mea (care tipareau dimensiuni ceva mai mari decat 10x15) din care 2 foloseau tipul CMYK daravea aditional 2 culori precum LIGHT CYAN si LIGHT MAGENTA care erau combinate in asa fel incata diferenta nu se simtea din RGB si CMYK, ba chiar era mult mai ok deoarece avea culorile CMYK dar calitatea RGB si desigur INKJET dar dupa cum am spus mai sus sunt cernele (vopseluri) specifice fotografice cu un polimer special.

 

Am sa continui cu restul putin mai tarziu......

Link spre comentariu

Imprimantele Tipografice sunt de nu sunt sigur exact cum sunt, deoarece nu am desfacut niciuna dar principiul de functionare este "tras" din partea serigrafica deoarece si acolo se folosesc anumite filme de tipar care desigur se fac prin metoda foto. Credca sunt si cu filme facute pe silicon care folosesc o alta petoda de "filmare" dar principiul tot cu UV este. Eu presupun ca sunt de 2 tipuri si cu toner si inkjet.

 

Imprimante Flexografice folosesc vopsea dar metoda este aceeasi cu cea tipografica doar ca mecanica este calibrata foarte bine deoarece aici este forba de viteze extraordinar de mari (pentru o persoana care nu stie ce inseamna) si se pot face mii de bucati pe minut...precum amzis mai sus pungile ca exemplu se pot tipari intre 500 si 2000 de bucati pe minut in functie de complexitatea designului si cate culori, de aceea sunt momente in care dai de o punga in care este uneori decalat desenul. La fel si aici se folosesc filme....doar ca aici daca o greseala se strecoara o vezi mult prea tarziu datorita vitezei mari. In general fara a avea o hala mare nu prea ai cum sa faci flexografie.

 

In general Tipografia si Flexografia au foarte multe puncte comune cu serigrafia doar ca vopseaua si viteza de lucru e mult mai mare, desigur calitatea in serigrafie e mult mai mare....daca nu se vorbeste de fotografie.

 

Imprimantele solvent si ecosolvent.(Plotter) Despre ele as putea vorbi saptamani intregi deoarece in aceste categorii sunt multe tipuri care difera "de la cer la pamant", unele fac parte din categoria ART, altele Outdoor, unele Indoor...etc Desigur sunt si de mari dimensiuni si de mici dimensiuni. Cele care sunt din categoria ART, unele pot fi categorisite si ca fotografice, dar in general ele sunt indoor, ceea ce inseamna ca au un grad de precizie mare cat si definitie buna a culorilor. Cele Outdoor sunt mai putin precise dar sunt si mai ecomonice, de ce? pentru simplu motivca la un banner cat blocul de mare nu ai sa il vezi complet decat de la o distanta mare incat la acea distanta nu vei vedea imperfectiunile de tipar oricat de multe si mari sunt ele. Spre exemplu un afis lipit in statia de autobuz dar unul mare , daca te duci langa el...ai sa vezi niste dungi, care nu le dai importanta deoarece nu vezi tot afisul complet...dar precum te indepartezi si vezi afisul complet...atunci dungile nu le mai vezi.

Indoor nu cred ca mai are rost sa dau detalii deoarece este o categorie intre outdoor si ART. In general imprimantele ART si Indoor vor putea fi oricand si imprimante Outdoor dar cele outdoor niciodata indoor din motive destul de evidente.

Pe toate imprimantele cu solvent si ecosolvent sunt N tipuri de materiale pentru tipar...prin care si hartia, autocolant, tapet, hartie foto, banner (poliplan), sunt unele care tiparesc direct pe Komatex, mesh, folie de transfer termic, canvas de piuctura etc...  Unele din aceste imprimante au si functie de cutting-plotting. Eu am la lucru un Roland sc-540 care face parte din categoria ART, si are si functie de cutting care dupa ce am tiparit spre exemplu un sticker il tai direct pe contur. In general functia de cutting la astfel de imprimante se poate doar pentru autocolant....deoarece e cam greu sa fai hartia fara un CNC adecvat cu stante.

Astfel de imprimante folosesc tehnica CMYK, din ce stiu eu, dar nu m-ar mira sa fie si cu RGB. In general cele din categoria ART au acel surplus de cartuse care au LIGHT CYAN si LIGHT MAGENTA (cum are si a mea) totusi cum am spus in posturi anterioare solventul si ecosolventul sunt cerneluri speciale pentru acest tipuri de imprimante. Dupa cum am spus mai sus se pot modifica sa functioneze si cu cerneluri pe baza de apa...dar asta ar insemna ca tot ce este plastic sau PVC e mai greu de tiparit sau poate chiar imposibil deoarece ideea acestor materiale este ca cerneala ataca materialul si este absorbit de el, deci PVC care sa absoarba apa eu nu am vazut. Totusi poate exista ceva materiale si pentru asa ceva de care eu nu stiu.

 

 

 

 

Acum ca am enumerat ce tipuri stiu eu de imprimante...desigur sunt si alte tipuri de care nu stiu... si am spus cate putin din principiul de functionare...ma rog cat sa fiu oarecum inteles de toata lumea...sa spun mai exact cum functioneaza "printarea"

 

Principiul este exact cu cel serigrafic...ca tot ce stiu eu despre se leaga direct cu serigrafia....si anume... pentru a reusi a scoate o culoare total diferita fata de ce este in cartus, aceste culori se combina, dar nu e de ajuns sa iei si amesteci cerneala si "o sufli" pe material ci trebuie "suflata" dintr-un anumit unghi bine calculat....si spre uimire acel punct trebuie sa aiba o anumita forma....noi nu-l vedem cu ochiul liber sau poate nu am dat importanta. In serigrafie acel punct de o anumita forma se numeste PUNCT RASTER si pentru a optime o fotografie  trebuie combinate culorile...desgiur putem alge CMYK sau RGB , in cazul imprimantelor ele sunt deja presetate in functie de modul de lucru si nu putem alege. Cand se alege modul de lucru atunci trebuie sa facem separatie de culoare...in general sunt programe specializate pentru asa ceva, chiar si Corel Draw are o astfel de functie care separa culorile unei fotografii si creeaza un film pentru C unul M unul Y si unul K dar punctele raster sunt convertite automat in unghiul necesar, in numarul necesar incat atunci cand pui si tragi cu M peste C atunci sa se creeze culoarea dorita in punctul dorit de intensitatea necesara iar punctele raster cum sunt in unghiuri diferite ele in principiu nu se suprapun...incat da efecul culorii necesare....

Cand te uiti la culoarea verde spre exemplu....noi stim ca este amestecat albastru cu galben...si asa sa creat culoare verde...dar daca o luam serigrafic vedem verde dar daca luam un microscop si ne uitam mai bine vom vedea ca sunt punte raster de culoarea galbena si albastra....nicidecum de verde.... Sa adoptat acest tip de a crea culoarea deoarece o fotografie poate avea 7000 de culori si daca ar fi sa ne o luam babeste asta ar insemna 7000 de site...si 7000 de cutii de vopsea (in cazul imprimantelor 7000 de cartuse de culori diferite) ...nu are sens sa mai explic de ce. Deci in cazul unei imprimante la baza este exact aceeasi chestie cu serigrafia si pentru a intelege putin din ce zic se poate lua un pliant si/sau o revista si sa va uitati cu o lupa in felul asta veti vedea punctul raster, ba chiar si simplul ziar.

In cazul imprimantelor inkjet difera putin de ce? pentru ca desi capetele sunt "gaurite" pentru un anumit punct raster intr-un anumit unghi la o anumita distanta intre ele...etc...e putin diferit deoarece nu putem sti niciodata nivelul de absortie a materialului si pentru compensare imprimantele (cele industriale in general) folosesc asa numitele profile de culoare pentru diferite materiale...tocmai de aceea este nevoie de o calibrare mai riguroasa pentru fiecare material deoarece cerneala trebuie sa nu fie nici prea multa nici prea putina cand este "scuipata" si trebuie sa existe un anumit numar de puncte pentru fiecare cartus...de ce? pentru ca cerneala nu va putea face niciodata acel unghi raster dupa ce iese  si ajunge pe material ci varamane mai mult un cerc...si stropii de la C sa nu pice exact pe cei de M etc...desigur nu e chiar perfect si se mai suprapun dar principiul functioneaza foarte bine. O problema care o au imprimantele ecosolvent si solvent este faptul ca solventul pentru diluare este puetrnic si se mai bazeaza si pe "atacarea" materialului pentru a ajunge la culoare dorita tocmai de aceea au si DRYER...deoarece cerneala daca este prea lichida cand este pe material se poate contopi cu alta si atunci in locul unei dungi de o anumita culoare  poti "primi" o dunga parca a facut-o un copil de 3 ani cu pensula. Dryerele sunt de 3 tipuri...cu ventilatie, cu temperatura si ventilatie si cu temperatura.

TOATE cernelurile pentru imprimante, vopsele serigrafice, chiar si vopselele normale, tonnerul, polimerul fotografic...etc toate au la baza asa zisul pigment care determina si are efect direct proportional cu imprimanta....unele care au pigment mai mare...automat ai nevoie de un anumit cap de printare deoarece ai nevoie de o "gaura" mai mare prin care sa treaca. Vascozitatea cernelei iarasi e importanta....care astadetermina cat de puternic sa traga din cartus si ce cantitate....ca automat trebuie sa traga mai puternic si mai putin din cartus daca e mai vascoasa cerneala, si invers dacae mai subtire. Un anumit timp de cerneala se foloseste un anumit solvent...care se evapora mai repede...ceea ce inseamna ca temperatura din dryer poate fi mai mica sau chiar la temperatura camerei e ok...altul care se evapora mai greu...etc. Puterea de acoperire este si ea un factor important, de ce? pentru simplul motiv ca in Outdoor nu e necesar sa se consume o cantitate mare de cerneala daca imperfectiunile nu se vad de la distanta, dar intensitatea culorii trebuie sa fie puternica...ca altfel de la distanta se va vedea sters. entru aotdoor rasterul e mai mare....adiga pigmentul poate fi mai mare....vascozitatea ceva mai crescuta, ce inseamna ca solvent folosit mai putin, viteza de tipar mult mai crescuta...ceea ce inseamna costuri mult mai mici per metru patrat tiparit datorita ca cerneala e mult mai ieftina. Aceeasi chestie se poate spune si de toner care e de fapt praf de plastic, analogia o puteti face dupa informatiile de mai sus, pentru a nu explica inca o data.

aaa...singura chestie la toner este ca se lipeste la temperaturi inalte in cuptorul imprimante, denumit fuser si pentru diferite tipuri de toner temperaturile difera.

 

Tocmai de aceea este vorba tot timpul de compatibilitate intre marci....deoarece Roland face cerneala X cu pigmentul X pentru imprimanta X care are capul de print X. Epson la fel, Mimaki la fel....si desi la unele pigmentul e la fel de mare dar vascozitatea poate diferi din cauza capului de tipar.

 

La toner....diferitele temperaturi de "fuzare" in cuptor, la Xerox poate e pigmentul putin mai mare , la Konica poate e mai mic...

 

Deci compatiobilitatea intre imprimante depinde de multi factori.

 

Faptul ca se doreste sa se construiasca asa ceva, este de admirat dar dupa cate am explicat mai sus....si am dat cred ca 10% din info pe care le stiu eu, ma indoiesc case va reusi cu un buget limitat si in regim diy. Sincercredca ar fi mai usor sa construiesti o imprimanta 3d decatsa faci astfel de modificari.

 

Dupa cum am spus am spus doarcestiu eu din experienta mea in productie publicitara pe partea tehnica...si atentie eu doar lucrez in productie publicitara, dar avand latura asta mai tehnica am mai citit eu cate una alta pe net si service-area o mai fac eu din cand in cand pe masinile de la lucru, unde nu stiu eu chem service-ul autorizat...deci nu am lucrat niciodata pe partea de service imprimante, si unele chestii poate le-am interpretat gresit...dar pentru mine au functionat exact asa cum le-am explicat, si am spus totul din punct de vedere practic.

 

Mai multe informatii se gasesc pe net...ceea ce am spus acum e un punct de start si desi sunt putine info...sa nu se fi pierdut cineva in "detalii" :rade:

Link spre comentariu
Vizitator 1bun

Foarte corect punctat one. Asta m-ar interesa pe mine, la ce distanta as putea da gaurile acelea pentru duze. Partea electrica si amestecul de culori il are insasi imprimanta in ea facut, deci mare lucru eu nu ar trebui sa fac decat sa refac aceleasi conexiuni facute de cei din fabrica. Metoda cu ultrasunete suna mai bine dar nu stiu cat de costisitoare este pentru ca daca as baga vopsea diluata cu diluant nu prea da bine cu electricitatea si nu vreau sa fac o bomba :d :)). Recent m-am uitat la un filmultet destul de interesant facut cred ca de la cei de la Canon in care explica tehnologia aceea a duzelor. O sa ma interesez si de optiunea cu ultrasunete. Va multumesc pentru sfaturi si va astept cu idei noi.

Ionut Remus, foarte explicit ai fost cu imprimantele si cu serigrafia dar te gandeai vreodata ca o imprimanta inkjet Epson poate fi modificata sa printeze pe tricouri? Sunt niste idei simple a unor oameni care si-au pus munca online iar aici ai un exemplu:  

si omuletul ala nu a umblat la capetele de printare. Acum daca stau bine si ma gandesc....imprimanta normala care sa imprime pe tricou? Nu prea suna realizabil si totusi se poate. Este greu cand incerci ceva acasa decat daca ai utilaje specifice, dar nu imposibil. Un Paste fericit alaturi de cei dragi va urez, lumina in suflet si fericire alaturi de cei dragi.
Link spre comentariu

Să modifici o imprimantă industrială să poată imprima și pe clătite...e posibil. Dar nici să nu visezi vreodată să poți construi capete de printare în regim DIY...și să funcționeze. Mai ales termice cu jet de cerneală...

Link spre comentariu

Ce vad eu in video-ul de mai sus este exact principiul imprimantelor industriale. si sunt foarte convins ca acolo "e ceva la mijloc"...poate principiul este sa foloseasca componente de la imprimanta normala...dar nu ai sa reusesti sa faci. Imprimante care sa tipareasca direct pe tricou nu am vazut dar cu siguranta sunt, dar ceea ce e in video este destul de interpretabil. Mai sus ai sa vezi ca imprimantele cu solvent si ecosolvent pot tipari panza canvas pentru pictura...care de fapt este un material textil din bumbac tratat pentru pictura. REPET inca o data, in regim diy NU SE POATE, chiar si daca ai cunostinte temeinice in asa ceva. DE CE? pentru simplul motiv care am explicat si mai sus si anume cantitatea de cerneala, rasterul, pigmentul vascozitatea sunt factori foarte bine ganditi si decisivi in domeniu. CEEA ce am spus mai sus nu sunt singurele informatii ca daca ar fi sa incepem o discutie despre partea mecanica....chiar si mecanica fina...vei ajunge la concluzia ca trebuie sa dai gauri microscopic la micrometru ....si totate la fel...ceea ce numai un cnc laser foarte fin poate face....sa nu mai spun catrebui prin 15 mil de formule calculate dimensiunea acelor gauri...distanta intre ele...in functie de cerneala... Partea electronica iar va fi dificila ca datorita cernelei diferite automat timpii sunt total diferiti, de uscare de stropire, uncghiul din care sufla...distanta intre stropi...distanta de ca cap la material.....AAA...am uitat sa mentionez inmprimantele solvent si eco, trebuiesc ajustate si capetele in functie de material.LOW, MIDDLE si HIGH care arenu stie imprimanta....trebuie facut un BIDIRECTIONAL care le spune capetelor de unde sa plece si sa se intoarca inapoi si ce culoare sa "scuipe" la fiecare pas. mai trebuie o foarte buna cunoastere a motoarelor si cat trage materialul cat si "cat" sa invarta...cati pasi sa invarta materialul, si aisi sunt timpi diferiti pentru tipurile de material...care iarasi conteaza in calibrare. TOATE MENTIONATE ACUM sugereaza ca TREBUIE ALT SOFT DE MICROCONTROLLER.  Altceva ce nu am spus estca la imprimantele mici in general nu e nevoie de rasterizare la formatul trimis in print deoarece acolo e simplu, la imprimantele cu vopseluri....TOATE au un soft specializat care face lucru asta dupa un profil, foarte bine pus la punct, de culoare care imparte totul si fisierul ajunge descompus in totalitate la imprimanta pentru a nu "bloca imprimanta" pentru erori.

 

MAI MULT CA SIGUR ceeste in video a fost facut sau chiar "furat" de la o firma unde era in decurs o dezvoltare de imprimanta industriala, la care a lucrat o intreaga echipa de ingineri si tehnicieni, programatori cu scule de precizie micrometrica....

Link spre comentariu
Vizitator 1bun

Ok. Deci Ionut Remus si validae, voi sunteti de acord ca eu sa-mi iau imprimanta, sa-mi bag picioarele in ea si sa o arunc la gunoi doar pentru ca electronica a evoluat si ce e vechi merita aruncat la gunoi. Ionut Remus vad ca tot tragi intr-una cu unghiul ala de aruncare a tonerului sau orice altceva arunca imprimanta pe foaie. Pai hai sa facem un test simplu: iau orice culoare de vopsea, toner sau cerneala (sa spunem negru) si pun un punct de vopsea intr-un unghi inlinat pe foaie si altul il pun perpendicular pe foaie. Crezi tu ca negrul ala pus inclinat e mai negru decat cel pus perpendicular? Da-o in ma-sa de vopsea ca indiferent de unghiul pus, negrul ramane negru si verdele, verde. Doar ca imprimanta cum ai zis mai sus printr-o sumedenie de puncte puse cum trebuie, da culorile pe care le vrem. Dupa parerea mea si nu trebuie sa fiu expert dar si eu am varuit in casa, am vopsit bicilete sau am dat cu un pic de vopsea daca se zgaraiase masina un pic, si tot aceleasi culori le aveam indiferent de unghiul de vopsire(asta daca nu e vopsea cameleon). Ai punctat bine cand ai zis ca vopseaua este mai vascoasa decat tonerul si atunci dozarea ei pe foaie poate fi diferita,si tot la fel de bine ai puctat cand ai spus ca motorasul acela care trage foaia trebuie sa se miste diferit. Astea 2 tin de setari si nu cred ca un motoras nu se poate face sa traga mai lent foaia sau mai rapid.Vad ca sunt nelamuriri in privinta facutului capetelor de printare homemade. Pai eu ma gandeam asa: sa aflu chestii noi despre capetele de printare, facut unul acasa dintr-un material usor de modelat(lemn, carton, hartie, plastic s.a.m.d) cam la jumatate de metru. Mers apoi la un strungar si aratat omului proiectul care trebuie facut(canale, gauri si altele). Omul daca iti vede proiectul poate sa spuna Da sau Nu. Ca asa daca ma duc si-i spun sa imi faca capul de printare se poate uita la mine ca la felul 14, sa nu zic altfel. Acum am rugamintea ca cei care citesc topicul, DACA VOR, SA VINA CU ALTE IDEI INTERESANTE. NU IMI PLACE SA TOT AUD CA "AIA CARE AU FACUT IMPRIMANTA SUNT ZEI SI AU 2 CAPETE SI NOI SUNTEM VAI CAPUL NOSTRU SI NU PUTEM FACE NIMIC.DE ACEEA NU REZOLVAM NIMIC. Aaaa...si am uitat.In legatura cu datul gaurilor, mie mi se pare o treaba destul de simpla si nu e cine stie ce mare greutate, adica: se ia o bucata de material din ce anume se doreste sa se faca printhead-ul, se dau 5-6, 10 gauri diferite in el, si se pune vopseaua.Gaura care lasa ca sa se formeze acea "lacrima" sub ea, este castigatoare.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări