GanMark Postat Aprilie 1, 2015 Partajează Postat Aprilie 1, 2015 Am primit de la un prieten o mini freza cu regulatorul de turatie defectat avea cablajul puscat , refacut de el traseele dar si CI era la un pin puscat....si indescifrabil asa ca am decis sa adaptez un variator de tensiune..... dupa schema la intrerupator K imi pusca triacul.....la pornire ....de 2 ori , am schimbat puntea care era de 6A( intrerupta ) si am pus de 10A, in loc de 330k am pus 100k.... intrerupatorul am pus inaintea de punte ...in loc de bec.... merge brici , se regleaza turatia bine , acum sa vad durabilitatea...... Link spre comentariu
nelu F Postat Aprilie 1, 2015 Partajează Postat Aprilie 1, 2015 Daca ai utilizat un circuit regulator cu triac nu vad de ce mai aveai nevoie de punte. Probabil ca circuitul original era cu MOS si de aceea era nevoie de punte. Link spre comentariu
GanMark Postat Aprilie 1, 2015 Autor Partajează Postat Aprilie 1, 2015 era triac , a doua ora asa in aer lipit fire functiona.... din poza se vede ca are punte....deci motorul e in cc poze dupa adaptare... Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 1, 2015 Partajează Postat Aprilie 1, 2015 Avea punte montajul original și deoarece utiliza un controller dedicat funcție de reglare și cel mai probabil triacul nu era triac ci un mosfet .Și cel mai probabil motorul este unul de curent continuu cu magneți. Am întâlnit de mai multe ori prin diverse aparate casnice de mică putere motoare de curent continuu de 220V cu statorul magnet permanent. Poate îmi confirmați ideea, doar apropiați șurubelnița de el..... Funcționarea motorului anterior defectării regulatorului era foarte bine optimizată, dar merge și varianta simplificată....fără prea multe pretenții însă, pragul util de reglaj al turației motorului poate fi cam incomod...oricum, poți folosi scula cu reglare de turație. Link spre comentariu
GanMark Postat Aprilie 1, 2015 Autor Partajează Postat Aprilie 1, 2015 din teste asa pare ca functioneaza bine....sa vad daca are probleme in sarcina am vrut sa folosesc potentiometrul lui original dar era de 10 K , si cursa de reglaj era prea mica , dar am gasit de 1ooK din defrisari deocamdata e supermultumit, proprietarul... Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 2, 2015 Partajează Postat Aprilie 2, 2015 Din ce se vede pe cablaj era de 120V chiar daca pe eticheta scrie 220V cred ca de asta s-a ars. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 2, 2015 Partajează Postat Aprilie 2, 2015 Probabil regulatorul limita tensiunea efectivă la bornele motorului la maxim 120V, se vede pe placă scris 120V M... (motor ?) Link spre comentariu
GanMark Postat Aprilie 2, 2015 Autor Partajează Postat Aprilie 2, 2015 mda ....am observat si eu ca pe placa scria 120v dar , facut variatorul cu punte si masurat tensiunea pe iesire aveam 267 Vcc .... cam mult.... asta e , nu stiu la cat merge motorul dar sincer merge bine....asa zice proprietarul... Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 2, 2015 Partajează Postat Aprilie 2, 2015 Poate îi recomanzi totuși să nu-l folosească prea mult pe turația maximă.....pentru siguranță Link spre comentariu
GanMark Postat Aprilie 2, 2015 Autor Partajează Postat Aprilie 2, 2015 siguranta e pe primul loc ....dar cu siguranta daca e vreo problema ...va reveni cu reclamatii ca prieten dar cred ca va fii viabil.... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum