Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ridicator de tensiune

Postări Recomandate

Salutare !

Detin un transformator asemanator cu cel din poza (poza luata de pe net, dimensiunile puse de mine).

Sarma primar: 0,7

Sarma secundar: 1,5

Tensiune : 6,8 V

Cred ca are peste 5kg

Nu stiu cati amperi are, dar cand eram mic inroseam rezistente de resou de 2-3cm cu el  :d

Imi puteti da o schema pentru un ridicator de tensiune la 12V ?

Dupa l-as putea folosi la un amplificator de 12V ?

Multumesc frumos !

Posted Image

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Zile populare

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Depinde de puterea respectivului amplificator.Nu ați specificat asta, deși e foarte important.Apoi, cotele măsurate sunt oarecum irelevante.Trebuie măsurată doar grosimea pachetului de tole (din capul șurubului până la piulița din celălalt capăt) și lățimea bridei laterale de fixare a pachetului. Ea are practic aceeași lățime cu partea laterală a tolei tip E. Cu aceste date putem calcula secțiunea și puterea maximă funcție și de conductorul existent.

Link spre comentariu

De fapt vrea să obțină un alimentator de 12V, traful în cauză având în prezent o înfășurare secundară de doar 6,8V. Dar colegul nu știe să se exprime în termenii corecți din punct de vedere tehnic, lucru care mă face să mă îndoiesc de abilitatea lui de a modifica acel transformator prin rebobinare, nu mai vorbesc de realizarea ulterioară a redresării/filtrării necesare. O ridicare a tensiunii (dublare) pur electrică (fără rebobinare) se poate face simplu printr-un redresor dublor de tensiune. Dar e o variantă ce nu folosește curentul maxim disponibil....rebobinarea prin simpla adăugare a unui număr egal de spire cu cel existent deja, e cea mai bună soluție posibilă.Părerea mea...