Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

amplificator 2500wati


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Zile populare

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Schema aia este un pericol!

 

Am sa va spun si de ce, imediat.

 

Se pot scoate 2500W/2 ohm la +/- 130V daca tensiunea de alimentare nu scade sub +/- 125Vcc in sarcina, cu minim 10-15 perechi de finali pe brat, evident comandati corespunzator, nu cum este acolo, cu mpsw-uri in VAS si predriver.

 

Personal as vedea ca triplet pe iesire un MJE1503x+NJW+MJ(L), iar in VAS MJE-uri 340-350 cite 2 in paralel cu rezistente de emitoare.

 

In principiu am avea cam 80-82Vrms la iesire, chiar mai mult de 2500W.

 

Probabil ca va intrebati de ce a folosit autotraf?

 

Tocmai pentru ca in sarcina sa scada cit mai putin alimentarea, rezistenta interna a sursei de alimentare este mai mica, la un redresor cu autotransformator, fiind mai putina sirma de cupru folosita, doar cea din primar, deci si pierderi de transformare mai mici, implicit trafo mai mic ca greutate si sectiune.

 

Insa spuneam ca este un pericol, la iesirea difuzorului si la masa, exista potential electric periculos fata de impamintare sau nul de lucru, reteaua nefiind izolata galvanic de montaj.

 

Izolarea galvanica se face numai pe partea de intrare audio a montajului, toata partea de iesire, putind avea faza retelei pe iesirea difuzorului.

 

De evitat asa ceva!

Link spre comentariu
Vizitator sound.art

Pai e clar ca cineva care se respecta nu ia in calcul o astfel de varianta de alimentare. Se presupune ca nu umbli la boxe in timpul functionarii, nici chiar in stand-by. Dar oricum nu e o treaba serioasa. Si la faza cu traful, cred ca s-a uitat un zero pe acolo.

Link spre comentariu

Nu e nici o greseala cu puterea trafului, desi e data in W... incorect. Din raportul nr de spire, rezulta tensiunea catre sarcina ca fiind 195V; la autotraf exista o formula pentru determinarea marimii echivalente fata de un traf normal; daca sarcina cere Ps=3kVA, rezulta puterea necesara pentru autotraf P=Ps*(Ui-Uo)/Ui; in cazul de fata P=3*(240-195)/240=0.56kVA.

Link spre comentariu

Am modificat acum 4-5 ani o alimentare pentru un Crown CE1000, de la +/- 82Vcc tensiune de alimentare oficiala cu inca un traf de 250Va care avea 2 infasurari de 12V/10A, 2 secundare total separate intre ele pentru a ajunge la aproape 2x96-98Vcc cit are CE2000, evident dupa ce am suplimentat finalii, fiind loc pe radiator de inca 2 perechi pe ramura, CE2000 avind cite 6 pe ramura.

 

Am fazat infasurarile secundare ale celul de al doilea traf, astfel incit cele 2 secundare de 12V/10A sa se insumeze cu infasurarile secundarelor ale trafului initial.

 

Dupa redresare si filtrare aveam aproape 2x97-99Vcc, deci ideal.

 

Amplificatorul a functionat si functioneaza si in ziua de astazi, avind cam 50W peste un CE2000 oficial, in bridge mode, doar asa l-am folosit pe 2 basi de 18 inch in paralel, 30-100Hz.

 

Deci am marit puterea de la 1100W bridge/4 ohm la aproape 2000 W bridge pe 4 ohm cu doar 250Va putere in traf.

 

Totul masurat pe dummy load de 4 ohm, fara limitari si fara ca traful de 250Va sa se incalzeasca

 

Teoretic nu s-ar putea, practic s-a putut!

 

Cum explicati asta?

 

 

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

Link spre comentariu

Poate partea de alimentare pare ciudata pentru ca nu are izolare, dar prin autotraf se reduce mult marimea/greutatea/pretul si poate fi competitiv ca solutie comerciala.

Functie de legislatia privind electro-securitatea este sau nu acceptata aceasta varianta.

In mediul industrial e o solutie des folosita, mai ales in statiile de interconectare linii inalta tensiune.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări