Mihainic93 Postat Martie 26, 2015 Partajează Postat Martie 26, 2015 (editat) Buna ziua! Sunt incepator in ale electronicii si as dori sa confectionez un redresor auto in jurul transformatorului pe care il detin . Am un transformator de 24Vca 160VA romanesc . am inteles ca ar fi destul de cunoscut acest transformator pe aici . Imi puteti spune, va rog , in primul rand daca este realizabil acest proiect , iar daca este , mi-ar fi de mare ajutor un sfat-doua. Mentionez ca transformatorul este realizat industrial in anul 1977 , dar nu a fost folosit si a fost pastrat in conditii exceptionale ( pare a fi construit anul acesta) . Daca ii trebuie cuiva acest transformator si poate sa-mi ofere unul mai potrivit pentru ceea ce imi doresc eu sa fac imi poate spune. Va multumesc! Editat Martie 26, 2015 de Mihainic93 Link spre comentariu
remus68 Postat Martie 28, 2015 Partajează Postat Martie 28, 2015 (editat) 1. Desfaci secundarul transformatorului, cu mare grija sa nu incurci conductorul de bobinaj, apoi il indrepti cu atentie utilizand o pereche de manusi de lacatus sau o carpa mai groasa. 2. Indoi conductorul de la jumatatea lungimii astfel incat sa ai doua conductoare paralele de aceeasi lungime. 3. Rebobinezi secundarul incepind de la bucla indoita cu cele doua fire in paralel, lasand pentru inceput un capat liber de 10...15cm. Ai grija sa nu rasucesti intre ele cele doua conductoare. Intre straturile de bobinaj vei pune cate un strat de carton electrotehnic subtire. Nu conteaza (in acest caz) in ce sens vei face bobinajul secundar. 4. Cand mai ai aproximativ 50cm de conductor te opresti din bobinat si tai conductorul astfel incat sa iti rezulte un capat liber de 10...15cm care il treci printr-o fanta din capacul carcasei. 5. Introduci tolele cu atentie, incepand cu E-urile, alternat, asa cum ai vazut ca erau dispuse cind ai desfacut miezul. 6. Redresarea o faci utilizand o punte monolitica de 35...50A. Editat Martie 28, 2015 de remus68 Link spre comentariu