Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

led LITEON


turcu_dan

Postări Recomandate

Exact asa am rezolvat problema, un fier de calcat iar cablajul asezat pe talpa acestuia. Pe cablaj am reusit sa cositoresc doar locurile unde vin pozitionate led-urile, am aplicat putin cositor si sacaz si pe partea cu terminale a ledului, dupa care am asejat led-ul pe pozitie, am incins fierul si dupa cca 20-30 sec s-au lipit singure, parca s-au si asejat....:)  (6 led-uri dintr-o "lovitura")   Este impresionant acest tip de cablaj, are un transfer rapid de caldura, practic in timpul functionarii led-urile nu se simt deloc calde.....

http://postimg.org/image/lp5cza9ef/http://postimg.org/image/yd2r881hl/

De ce ai comandat din china? Ai gasit la preturi mai bune? Niste poze nu strica, pentru unii sunt surse de inspiratie....

Link spre comentariu

Baza:

 

Posted Image

 

Led

 

Posted Image

 

Toata

 

Posted Image

 

Led aproape de minim

 

Posted Image

 

In baza se afla un transformator, nu mai retin tensiunea de iesire si montajul prin care reglez intensitatea curentului cu 3XLM317 de aceea sunt acele (3) radiatoare mai mici. La maxim radiatorul devine destul de fierbinte dar la ce fac pe masa la maxim e prea multa lumina deci nu pra il tin la maxim. Mergea si un ventilator pe radiator dar ma ingreuna foarte mult si nu mai statea minunea singura in picioare (cu toate ca mergea bagata o sarma de Cu pe teava de inox si ii dadeam mai multa stabilitate).

Link spre comentariu

Foarte frumos, uite - astfel de discutii mi se pare util sa se poarte aici.

 

Lampa lui Briobit este cum ar trebui sa fie ceva cu led - cu radiatoare supradimensionate, asa este corect. Chiar daca ledul putea fi mai bun pun pariu ca in configuratia asta va ingropa numeroase becoleduri industrilale si nu-si va da sfarsitul...

Link spre comentariu

Parerea mea de electronist vesnic incepator e ca radiatoru ala duce un led de maxim 10 w pe perioade foarte lungi, eu cu led de 30w, dupa 30-40 de minute la maxim radiatorul incepe sa friga binisor

Link spre comentariu

Interesant, deci ca si sursa ai un traf clasic.... urmat de circuitul de reglare al intensitatii. Inseamna ca traful e destul de mic daca a intrat in talpa.... in acest caz e posibil sa limiteze chiar el cutentul max prin led. Pt @XAN77, am montat un led china de 10W pe un radiator de cpu AMD Sempron, fara ventilatie fortata. In conditiile in care esista convectie, nu sunt probleme, mai ales in sezonul rece. Insa vara cand afara sunt 28 de grade , radiatorul sare de 45 dupa o ora de functionare. Asta la curentul max prin el, nu cum sunt alimentate in proiectoarele chinezesti, subdimensionat.

Link spre comentariu

Mă gîndeam dacă ar fi șanse ca într-o plafonieră care nu este închisă (2 cm între sticlă și tablă pe toată circumferința) să am 2 leduri pe un radiator de CPU. Ledurile ar fi de 9V800mA, alimentate cu 600mA, deci 2 leduri de 5,4W. Dar realizez că nu sunt șanse. Va trebui ledul și radiatorul, așa va fi și în spiritul ideii de la care am plecat, anume să fac un sistem de iluminat cu led mai fiabil decît becoledurile din comerț. Avînd în vedere că voi pune 4 leduri într-o plafonieră plus alimentator, e clar că trebuie 1 led/radiator, sper să facă față. Cam multe radiatoare îmi trebuie  :rade:

Link spre comentariu

O sa mai fac o proba azi si vin cu detalii exacte, inca am led-ul montat pe radiator.Sursa este capsata, nu incerc sa o deschid decat dupa ce termin de populat placuta cu toate ledurile si o las la o proba de 4-5 ore. Sa fiu sigur ca nu are probleme in functionare.

Link spre comentariu

Led de ce putere poate duce un radiator de CPU, fără ventilator, în condiții optime? Adică să nu se încingă tare.

Liteon de 10W, tinut la 7W (800mA, ~9V, dupa recomandarile producatorului) aduce radiatorul la 55-60 de grade (temperatura de lunga durata) vara (30-35 grade ambient).

Doar radiatorul de aluminiu, fara ventilator. Apropiat de cel al lui briobit.

Nu a fost mare diferenta de temperatura cand radiatorul era pus ca cel al lui briobit si cand era pus intr-o parte, sa aiba parte de convectie naturala. La un test, a fost fix 0... Radiatoarele pt convectie naturala au aripioarele mult mai departate.

O sa revin cu detalii cand o sa-mi postez si eu in sfarsit lampa (pe care nu prea o folosesc :rade:)

Oricum, pt lampi de genul, ar avea rezultate mai bune radiatoarele de tipul asta:

Posted Image

Link spre comentariu

Asa am facut rost de curand de 2 bucati ca in poza. Problema mea cea mai mare este lipsa unei surse (pe care sa o pot construi de la 0) in comutatie si a regulatorului de curent astfel incat sa scap de imensele traf-uri dar mai ales sa o pot customiza pentru tensiunile ce se folosesc. Postase cineva un site unde e un baiat destept in surse in comutatie dar avea numa valori de tensiune numai pe langa ce am eu nevoie. La fel am renuntat la niste proiecte pentru auto ca nu am cum sa ridic tensiunea de la un 12v la 28-32v cat gasisem niste chestii.

La radiatoarele din poze am gasit ca miezul central (cel putin asa am eu) este dintr-o bucata masiva de Cu si cred ca e mai bine termic pentru led.

Link spre comentariu

Si miezul de Cu si cel din Al isi fac treaba suficient de bine pt aplicatia asta. In special daca ventilatita e minima (caldura e disipata oricum incet de lamele).

Foloseste susre in comutatie din comert/recuperari. Cele de 12V sunt usor de gasit, o gramada de aparate se alimenteaza cu tensiune asta.

Apoi, o alta sursa in comutatie se va ocupa de LED si de stabilitatea curentului ce-l strabate.

 

Oho, pt auto e usor de tot:

http://www.elforum.info/topic/78670-lampa-cu-led-uri/page-13?do=findComment&comment=1259173

si continuarea http://www.elforum.info/topic/78670-lampa-cu-led-uri/page-15.

Colegul dxxx poate te poate ajuta cu variante de-a gata!

 

Pt alimentarea de la 220V, dxxx recomanda varii surse chinezesti (a scris prin sectiune deja).

 

Lampa mea se alimenteaza cu un alimentator de 12V 1A (sau 1,5A) luat din talcioc pe 5-10 lei.

Limitarea de curent e o sursa liniara cu operational si reglabila de la 0 :da:

Link spre comentariu

  Led-ul de 10W , chinezesc alimentat la 9.5V si 800mA, montat pe un radiator de CPU ajunge la temp de 35grade cand mediul ambiant este la 13 grade. Astea au fost conditiile de test. Temperatura scade cu 1 grad daca radiatorul este asejat in asa fel in cat sa existe ventilatie prin convectie.

post-211087-0-35062700-1446909150_thumb.jpg

Editat de turcu_dan
Link spre comentariu

Aoleu, lipsesc si eu putin si voi faceti "pasi uriasi" - Bravo!

 

Nici nu stiu de unde sa o iau:

 

- radiatoarele clasice, paralelipipedice de CPU au o problema: daca le orientezi corespunzator cu aripioarele verticale si suprafata pe care ar trebui pus COBul este verticala deci emisia ar trebui sa fie de la stanga la dreapta sau invers. Asta merge doar pentru lampe de citit care stau in spatele utilizatorului.

- ideala este forma "soare cu raze" puse in poza lui Dr.L cum se folosesc la seria mai noua (core-i). Ele asigura o suprafata de prindere orizontala, deci radiatia luminoasa va fi de sus in jos, cum este normal pentru sursele de iluminare uzuale.

Defapt, cautand la cei specializati asa ceva gasim, cu dimensiuni uzual pana la 12-15cm diametru si grosime pana la 15cm - deci absolut gigantice, care pot sa aiba rezistenta termica bine sub 0,5K/W. Pentru puteri si mai mari configuratia eficienta este cu heat-pipes.

- puterea pentru o dimensionare lejera pe care o recomand pentru radiatoare CPU este cam pana in 7W, si jonctiunea va fi suficient de rece pentru randament maxim. Fara probleme va merge si 10W, oricum muuuult mai bine decat ce este prin magazine (as zice chiar incomparabil mai bine)

- cu sursele de care spunea Dr.L voi reveni pe sectiunea de vanzari (am tot amanat) si vreau sa fac si aici un thread cu 2 lampi pe care le-am facut si merg bine deja de suficient timp.

 

Cum spuneam - nu ca este moda - dar cele mai tentante imi par actualmente driverele boost cu tensiuni relativ mari de iesire (~40V) la care pot fi conectate catene lungi de emittere sau cateva COBuri de 9-12V inseriate, sau COBuri adevarate 30-40V

Editat de Dxxx
Link spre comentariu

Cum spuneam - nu ca este moda - dar cele mai tentante imi par actualmente driverele boost cu tensiuni relativ mari de iesire (~40V) la care pot fi conectate catene lungi de emittere sau cateva COBuri de 9-12V inseriate, sau COBuri adevarate 30-40V

Inca un avantaj: se poate folosi orice sursa care scoate cu cativa V mai putin decat tensiunea cazuta pe ledurile fierbinti.

Cu cat tensiunea sursei e mai mare, cu atat e mai mare si randamentul driverului.

Sa poti alimenta o lampa cu un alimentator de 12V dar si cu unul de 24V, cu diferente mici la randament si fara nicio alta modificare nu e lucru de colea!

 

Cum spuneam - nu ca este moda - dar cele mai tentante imi par actualmente driverele boost cu tensiuni relativ mari de iesire (~40V) la care pot fi conectate catene lungi de emittere sau cateva COBuri de 9-12V inseriate, sau COBuri adevarate 30-40V

Sunt coolerele din fabrica pt procesoarele Intel incepand cu generatia LGA-775 (cam 2006). Si cum multa lume pune radiatoare mai potente pe procesoarele Intel (nu-s tocmai silentioase astea din fabrica), se gasesc destul de usor si ieftin sh. 10 max 20 lei. Sunt si variante mai inalte, dar se gasesc mai greu, ca si Intel a renuntat la ele (daca utilizatorii tot pun altele, cu heatpipeuri...).

Link spre comentariu

Cum spuneam - nu ca este moda - dar cele mai tentante imi par actualmente driverele boost cu tensiuni relativ mari de iesire (~40V) la care pot fi conectate catene lungi de emittere sau cateva COBuri de 9-12V inseriate, sau COBuri adevarate 30-40V

  @Dxxx, poti sa explici care-i logica?

1.  Trebuie sa am o sursa din care sa alimentez driverul boost, care binenteles nu-i 100% eficienta si care are un pret;

2.  Mai trebuie driverul boost, pe care iar se mai pierde putin la randament si care costa, binenteles;

Pai in cazul asta nu mai bine folosesti direct o sursa de CC din prima ...... cu caracteristicile necesare? Respectiv U mare si limitare de curent, fara sa mai pierzi la randament in cele 2 transformari de energie si fara sa te chieltui de 2 ori?  Un alt posibil dezavantaj ar mai fi spatiul ocupat de cele 2 circuite, care intr-o lampa de camera este destul de limitat, de cele mai multe ori.

Cam asta am reusit eu cu led-urile de tip 3030, nu-s multumit de cablaj, putea sa iasa mai bine, urmatorul sigur va iesi...... e putin dificil de lucrat cu cablaj Al. Am obtinut undeva la 1900lm cu un consum de 16-17W ..... binisor, radiatorul+driverul incap intr-o aplica lejer.

post-211087-0-75885400-1446934321_thumb.jpg

post-211087-0-79927600-1446934326_thumb.jpg

post-211087-0-57143200-1446934332_thumb.jpg

Editat de turcu_dan
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări