Vizitator Crepo29 Postat Martie 22, 2015 Partajează Postat Martie 22, 2015 (editat) Va salut cu respect si spun bine v-am gasit. Dupa cum bine se vede sunt nou pe forum,am gasit forumul tot cautand pe google solutii pentru flama la colector. Bun sa incepem cu inceputul,polizorul acesta l-am luat de la un prieten care a lucrat cu el nu mai in domeniul auto(a taiat tabla groasa si suruburi groase cu el pana cand i-a spart rulmentul de langa pinion) eu l-am luat cu gandul sa imi fac de lucru la el,amicul spunandu-mi ca nu mai merge reparat ca la forjat pana a crapat. Insa a mers reparat am curatat tot ce era de curatat la el,i-am pus rulment nou care apropo este 629 l-am gresat,i-am schimbat cablu de alimentare,l-am dus la un vecin cu aparat de masura sa se uite un pic la stator si restul ce puteau prezenta vreun pericol,toate bune masuratorile ok,il baga vecinul in priza si ce sa vezi facea scantei destul de mari la colector. Nenea mi-a spus ca nu are nimic ca asa face ca nu are capacul din spate pus,bun acasa i-am pus capacul si tot aceleasi scantei,i-am schimbat periile si ce sa vezi minune mai face flama doar la una dintre perii insa este mult mai mica fata de cele dinaintea schimbarii periilor. Acum intrebarea mea este,scanteia care se vede in video-ul alaturat este fireasca? Precizez colectorul era curatat inainte de pornire iar dupa pornirea din video sa inegrit putin mirosind putin a ars in zona colectorului. Astept sfatul/raspunsul unui om care chiar se pricepe,nu vreau sa aud chestii de genul "cumpara BOSCH sau Makita,etc" eu vreau sa stiu daca din ce se vede in video totul pare ok si polizorul mai poate fi folosit. P.s. Polizorul pentru pretul lui si anume 129 ron in Brico, eu zic ca este unul foarte bun,utilizat timp de sase luni zi de zi,a mers pana sa spart rulmentul. https://youtu.be/_YrbZUb7h84 Editat Martie 22, 2015 de Crepo29 Link spre comentariu
loleksibolek Postat Martie 22, 2015 Partajează Postat Martie 22, 2015 Incearca sa intinzi arcul periei . Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Martie 22, 2015 Partajează Postat Martie 22, 2015 (editat) Acelas lucru spun si eu intinde putin arcu periei ,si preventiv schimba rulmenti de la motor ,ambi nu numai de la cuplaj . Stiu persoana care are acest tip de flex ,de 3 an si il mai foloseste INDUSTRIAL dar schimba rulmenti cam de 3 ori pe an . Succes PS Vezi poate sa fie si din carbune . De curiozitate daca se poate inverseaza arculetul vezi se inverseaza si flama ? Editat Martie 22, 2015 de pop_ady44 Link spre comentariu
mihaighe Postat Martie 22, 2015 Partajează Postat Martie 22, 2015 Carbuni au fost noi ? au fost pasuiti pe rotor?,scoate carbunele cu pricina si vezi cum e suprafata cu siguranta nu calca pe toata,se poate remedia cu un dorn de lemn si smirghel fin la diametrul rotorului. Link spre comentariu
validae Postat Martie 22, 2015 Partajează Postat Martie 22, 2015 Dacă scânteierea puternică este la o singură perie , sunt două cauze posibile: fie peria de cărbune are arcul slăbit sau rupt, fie bobina statorică conexă (cu care e legată) are spire în scurtcircuit. Acest lucru se verifică cu un ohmmetru, măsurând rezistența celor două bobine statorice prin comparație. Bobina cu scurtcircuit va avea o rezistență ceva mai scăzută.Diferența poate fi uneori imposibil de depistat cu ohmmetrele obișnuite, fiindcă e suficient să aibă o singură spiră în scurtcircuit ca să creeze probleme.Atelierele de reparații folosesc pentru măsurarea rezistențelor foarte mici Puntea Wheatstone, Puntea Kelvin sau metoda ,,cu patru fire,, prin care se injectează un anumit curent constant prin două conductoare la bornele rezistenței foarte mici și prin alte două se măsoară căderea de tensiune la borne. Oricum, dacă suprafața colectorului este perfect plană (fără ovalizare prin uzură accentuată) și peria de cărbune care flamează are arcul bun, flamarea excesivă este cauzată în mod sigur de un scurtcircuit în bobina statorică ce este legată la acea perie.Acea bobină trebuie schimbată urgent, de fapt se schimbă ambele bobine simultan, pentru a avea caracteristici identice. Nu trebuie în niciun caz să mai folosiți o unealtă electrică a cărui motor scânteiază excesiv, distrugerea rotorului fiind inevitabilă, fiindcă arcul electric nu numai că provoacă arderea lamelelor colectoare și în scurt timp va produce ovalizarea suprafeței de contact cu periile, dar provoacă supraîncălzirea colectorului și poate cauza scurtcircuite între lamele sau chiar dezintegrarea colectorului la turații mari. Link spre comentariu
Vizitator Crepo29 Postat Martie 22, 2015 Partajează Postat Martie 22, 2015 (editat) Periile inclusiv portul lor le-am luat de la alt polizor,cu periile sale originale care intr-adevar erau consumate faceau flama puternica la amandoua,apoi le-am montat pe astea si la prima pornire nu mai facea deloc scantei sau prea mici doar pe una dintre ele.Am continuat sa tin polizorul pornit circa doua minute a mers bine apoi a inceput iar sa faca flama doar la o perie. PRECIZEZ rulmentul de langa pinion (cel schimbat) intra foarte usor pe axul rotorului,nu are joc,dar intra usor,il bagi cu mana il scoti cu mana.Astazi o sa pun in aplicare ce mi-ati spus si va tin la curent.Va multumesc pentru atentie si raspunsuri,o zi buna! Editat Martie 22, 2015 de Crepo29 Link spre comentariu
validae Postat Martie 22, 2015 Partajează Postat Martie 22, 2015 Dacă axul are uzură la cota de rulment, trebuie randalinat ușor pentru a nu căpăta joc în inelul de presare al rulmentului.Sau se punctează ușor cu vârful unui punctator, mici adâncituri pe cota de presare a axului, la distanță de 2 mm între ele pe toată circumferința axului.Acestea vor ajuta la presarea mai bună a rulmentului. Verificați dacă colectorul nu are joc exagerat. Se poate face asta și făcând o mică zgârietură pe unul din cărbuni, la marginea portperiei sale. Se rotește ușor rotorul cu mâna și se urmărește linia zgâriată pe cărbune, dacă în timpul rotirii ea se mișcă vizibil în sus și jos (din cauza oscilației longitudinale a periei) atunci colectorul are o uzură accentuată și trebuie strunjit (câteva zecimi de mm) până la obținerea unei suprafețe perfect plane a lamelelor colectoare.După strunjire, se curăță canalele dintre lamele, îndepărtându-se reziduurile de cupru de la strunjire și creându-se un șanț în stratul de mică dintre lamele de circa 0,5mm.Se șlefuiește ulterior cu hârtie abrazivă foarte fină sau cu pâslă și pastă abrazivă pentru o suprafață lucioasă. Un colector rectificat astfel va asigura o durată de utilizare sporită motorului și o uzură minimă a periilor de cărbune. Link spre comentariu
Vizitator Crepo29 Postat Martie 22, 2015 Partajează Postat Martie 22, 2015 Am intarit arcul periei care producea scantei,acum sunt mai mici decat cele din video si nici nu mai inegreste colectorul,deci asa va functiona,dar acum ma preocupa rulmentul care intra foarte usor pe ax,domnule @validae alte metode de a face rulmentul sa stea mai presat pe ax nu sunt? V-am spus el nu are joc dar intra foarte usor / iese foarte usor. Aaa si era sa uit am incercat faza spusa de dumneavoastra cu zgariatul usor al unei perii si invartit de rotor,nu se misca peria absolut de loc sau daca o face este insesizabil ochiului uman. Va multumesc. Link spre comentariu
en Postat Martie 22, 2015 Partajează Postat Martie 22, 2015 Carbuni au fost noi ? au fost pasuiti pe rotor?,scoate carbunele cu pricina si vezi cum e suprafata cu siguranta nu calca pe toata,se poate remedia cu un dorn de lemn si smirghel fin la diametrul rotorului. Se baga smirghelul direct intre rotor si carbunele cu pricina. Se imprima smirghelului o miscare de dute-vino si se rezolva mai simplu.Ca sa tensionezi arcul baga un adaos intre carbune si arcul spiralat. Link spre comentariu
validae Postat Martie 22, 2015 Partajează Postat Martie 22, 2015 Pentru a compensa jocul axului în cota de presare a rulmentului am dat soluția randalinării(imprimare de crestături) ușoare a cotei de rulment, sau practicarea de mici adâncituri cu punctatorul pe toată circumferința cotei de presare a axului.Acestea trebuiesc date apropiat, la 1-2 mm între ele, eventual pe două-trei rânduri. Ele creează mici ,,umflături,, ce măresc temporar diametrul cotei de presare, presarea rulmentului le va nivela la loc, dar rulmentul va fi mai bine presat pe ax. Atenție la modelul periilor de cărbune, diversele tipuri de motoare necesită diverse tipuri de perii, nu se schimbă la întâmplare tipul de perii. Diferă atât duritatea și mai ales dimensiunile fizice, care depind de curentul prin rotor și nu în ultimul rând de dimensiunea și numărul de lamele ale colectorului. Link spre comentariu
mihaighe Postat Martie 22, 2015 Partajează Postat Martie 22, 2015 Se baga smirghelul direct intre rotor si carbunele cu pricina. Se imprima smirghelului o miscare de dute-vino si se rezolva mai simplu.Ca sa tensionezi arcul baga un adaos intre carbune si arcul spiralat. Cum zici tu,eu nu fac asa . Link spre comentariu
laur 26 Postat Martie 22, 2015 Partajează Postat Martie 22, 2015 Considerand ca la bobinaj nu sunt probleme,pentru a rezolva situatia si sa te folosesti mai mult timp de rotor,prinde-l in stung si centreaza-l bine,scoate colectorul la curat,slefuieste-l cu smirghel fin,curata canalele. Metode de fixare a rulmentului pe ax sunt,prin incarcarea axului cu un strat micrometric,dar nu sunt la indemana noastra,asa ca e bine ca nu are joc.Pentru o strangere mai buna merge metoda cu punctatorul asa cum spus Validae. Si inca ceva important,calitatea carbunilor,spun asta din practica,facea flama din cauza compozitiei materialului din care erau facuti. Sa ne spui rezultatul final. Link spre comentariu
Vizitator Crepo29 Postat Martie 23, 2015 Partajează Postat Martie 23, 2015 Ziua buna,vin cu o veste proasta ),are diferenta intre bobinele statorice,nu mai stiu exact rezultatele,dar este diferenta intre ele,una spre exemplu arata 8 sau 8,5 iar cealalta 9,unde face flama la perie acolo este mai scazuta. Pacat chiar vroiam sa fac din ceva aruncat, bun iar de folosinta.Imi pare bine ca am gasit acest forum,va multumesc tuturor pentru raspunsuri si daca mai intampin probleme sper sa va gasesc tot aici si tot asa dornici de oferit ajutor. Sa ne auzim cu bine si spor la treaba! Link spre comentariu
mihaighe Postat Martie 23, 2015 Partajează Postat Martie 23, 2015 Vezi ca statorul se bobineaza usor,si nici nu costa mult. Link spre comentariu
Vizitator Crepo29 Postat Martie 23, 2015 Partajează Postat Martie 23, 2015 Vezi ca statorul se bobineaza usor,si nici nu costa mult.Nu sunt atasat de aceasta scula,nu reprezinta ceva pentru mine. Eu nu am taiat,nu am lucrat cu ea nici cinci minute. Daca era vreo scula care mi-a fost de ajutor poate ma interesam de rebobinarea statorului. Am luat-o de la gunoi si se pare ca acolo va ajunge dupa ce ii scot rulmenti si cablul de alimentare care apropo l-am taiat dintr-un prelungitor de 30m. Concluzie,am stricat cablul degeaba si am pierdut vreo sapte ore de munca adunate bineinteles.Cat ma duce transportul rebobinare reparatia axului ca joaca rulmentul pe el,mai bine imi iau acest Hitachi -->>> http://www.dedeman.ro/ro/scule-si-unelte/scule-electrice-cu-cablu/polizoare/polizoare-unghiulare-drepte-cu-cablu/polizor-unghiular-g12ss-hitachi.htmlInca o data va multumesc pentru raspunsuri si daca mai intampin probleme de acest gen cu alte scule sper ca ma veti ajuta cu un sfat o parere. Nu mai are rost sa vorbim despre "flexul" asta. Seara buna,sa ne auzim cu bine! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum