Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cum testez si eu un compresor de congelator Artic.


xander1616

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 36
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    10

  • xander1616

    9

  • pop_ady44

    5

  • danutz49

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

@Intre C si A = 18,3 ohmi intre P si A=  37,9 ohmi intre P si C = 20,6 ohmi. Urmeaza sa ii fac o proba.@

 

Intre A si C era infasurarea principla . Intre P si C era cea de pornire care trebuie activata foarte scurt timp. Se punea  la retea C si A si intre P si A se facea scurt cam o secunda, si motorul trebuia sa porneasca . Totusi rezistentele 18,3 si 20,6 sunt foarte propiate . deobicei nu este asa . Exista diferenta destul de mare intre ele . Daca s-au pus pe dos aceste infasurari motorul s-a ars. Sunt sanse sa fi fost ars de la inceput.

Link spre comentariu

Inseamna ca nu a avut ulei si sa gripat pistonu si implicit a blocat motorul.

Acu nu mai poeneste deloc?

Nu mai porneste, intr-un minut sa se gripeze nu prea as crede.

Link spre comentariu

Gandeste ca el se invarte cam cu 2800 rotati pe minut din ce stiu .

Si in consecinta si pistonasul are cam cam mare frecarea fara ulei si in 30 secunde se incinge fara racire si ungere .

Link spre comentariu

@Intre C si A = 18,3 ohmi intre P si A=  37,9 ohmi intre P si C = 20,6 ohmi. Urmeaza sa ii fac o proba.@

 

Intre A si C era infasurarea principla . Intre P si C era cea de pornire care trebuie activata foarte scurt timp. Se punea  la retea C si A si intre P si A se facea scurt cam o secunda, si motorul trebuia sa porneasca . Totusi rezistentele 18,3 si 20,6 sunt foarte propiate . deobicei nu este asa . Exista diferenta destul de mare intre ele . Daca s-au pus pe dos aceste infasurari motorul s-a ars. Sunt sanse sa fi fost ars de la inceput.

Asa am facut si eu.

Dacă i s-a golit uleiul se gripează de nu se vede. Uleiul are rol de lubrifiere și de răcire a compresorului și motorului.

Ciudat, nu s-a incalzit deloc motorul. Ulei cred ca a avut din moment ce a fost demontat de pe un congelator. In fine faptul este deja consumat. Multumesc inca odata celor care m-au ajutat.

Link spre comentariu

În interiorul carcasei ansamblul motor-compresor stă suspendat în trei puncte pe trei arcuri, astfel că temperatura motorului nu e egală niciodată cu cea a carcasei.Carcasa se încălzește de la uleiul fierbinte ce lubrifiază și răcește motorul și compresorul. Motorul avea un defect grav dacă într-un minut a ieșit fum din incintă.De obicei motorul mai are o siguranță termică în contact cu bobinajul, care trebuie să declanșeze la supraîncălzirea bobinajului. 

Link spre comentariu

Legi două fire la borna comună (cea de sus, față de care ai măsurat 13 și 17 Ohmi) și cea cu 13 Ohmi.Aceea va fi bobina care va fi alimentată continuu. Între borna care a rămas și cea cu rezistență de 13 Ohmi se pune un buton de sonerie ( contact momentan, fără reținere) . După cuplarea la rețea se apasă scurt butonul sau se face scurt între bornele respective o secundă și motorul trebuie să pornească.Am mai scris asta înainte, nu citești postările din urmă ?

Link spre comentariu
Vizitator didiu

am citit dar am masurat si nu imi dadea la fel + ca la colegu de mai sus era mufa infersata .. el avea 2 sus una jos eu am invers , multumesc mult incerc acum

MMerge multumesc inca odata :)

Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...

Salutare ! 

- Acum cu caldurile astea vreu sa montez un ventilator pe agregatul de racire , care sa porneasca odata cu motorul .

- Problema este ca nu stiu daca motorul de Gorenje are acelesi borne cu Arctic , sau alte motoare de frigidere .

- Este un STAS la bornenele motoarelor ?

 

Multumesc .

Link spre comentariu

Eu din cite stiu, pornirea se facea pe bobina cu rezistenta mai mica, ca sa aibe forta, si apoi raminea pe cea cu rezistenta mai mare (mentinere).

 

Releul termic era inseriat cu alimentarea.

 

Poate ma insel, dar eu asa testam compresoarele...

Link spre comentariu

Am inteles , daca nu ma insel , orice motor are 3 borne in mod sigur , doar ca acele borne trebuiesc identificate , si va rezulta : rezistenta mica (cea de pornire) , rezistenta mai mare (cea principala) , si o borna comuna .

Ok , multumesc de informatii .

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări