xander1616 Postat Martie 21, 2015 Partajează Postat Martie 21, 2015 Salut am un compresor de congelator Artic si nu stiu cum sa il leg la 220 va rog sa ma ajutati unde si cum ma leg. Link spre comentariu
validae Postat Martie 21, 2015 Partajează Postat Martie 21, 2015 Trebuie să măsori cu ohmmetrul între bornele ce nu sunt legate la împământare (N) , (L) și borna liberă a siguranței termice (cutiuța neagră).Vei găsi două valori diferite de rezistențe între bornele (N) și (L) și cea de pe siguranța termică. Compresorul avea și un releu de pornire care conecta înfășurarea de pornire (cu rezistență mai mare) un timp scurt, până când compresorul pornea la turație normală.După pornire curentul prin bobina releului starter scade și acesta întrerupe bobina ajutătoare, singura bobină alimentată fiind acum cea principală (cu rezistență mai mică). Practic, după identificarea celor două înfășurări după valoarea rezistenței lor, trebuie să conectezi punctul lor comun (borna siguranței termice) la unul din firele cablului de rețea.Al doilea fir va fi conectat la borna bobinei cu rezistența cea mai mică (N).De la această bornă trebuie conectat un fir la un întrerupător fără reținere (buton de sonerie) ce va fi legat cu borna (L). După alimentarea la rețea se apasă scurt (1-2 secunde) butonul ce va introduce în circuit și bobina ajutătoare moment în care motorul trebuie să pornească, butonul fiind eliberat. Trebuie să menționez că trebuie verificată și continuitatea siguranței termice, măsurând între borna ei liberă și firul negru ce duce în placa de borne. Atașez o schemă ce conține releul de pornire și termostatul, motorul este figurat în dreapta, dar bornele au alte denumiri. (C-comun, M-main (bobina principală) și S-starter (bobina de pornire) Trebuie să mai verifici dacă mărimea rezistențelor măsurate ale bobinelor corespunde notațiilor descrise de mine, lucrul sigur este că punctul comun e întotdeauna pe siguranța termică. Link spre comentariu
xander1616 Postat Martie 21, 2015 Autor Partajează Postat Martie 21, 2015 Trebuie să măsori cu ohmmetrul între bornele ce nu sunt legate la împământare (N) , (L) și borna liberă a siguranței termice (cutiuța neagră).Vei găsi două valori diferite de rezistențe între bornele (N) și (L) și cea de pe siguranța termică. Compresorul avea și un releu de pornire care conecta înfășurarea de pornire (cu rezistență mai mare) un timp scurt, până când compresorul pornea la turație normală.După pornire curentul prin bobina releului starter scade și acesta întrerupe bobina ajutătoare, singura bobină alimentată fiind acum cea principală (cu rezistență mai mică). Practic, după identificarea celor două înfășurări după valoarea rezistenței lor, trebuie să conectezi punctul lor comun (borna siguranței termice) la unul din firele cablului de rețea.Al doilea fir va fi conectat la borna bobinei cu rezistența cea mai mică (N).De la această bornă trebuie conectat un fir la un întrerupător fără reținere (buton de sonerie) ce va fi legat cu borna (L). După alimentarea la rețea se apasă scurt (1-2 secunde) butonul ce va introduce în circuit și bobina ajutătoare moment în care motorul trebuie să pornească, butonul fiind eliberat. Trebuie să menționez că trebuie verificată și continuitatea siguranței termice, măsurând între borna ei liberă și firul negru ce duce în placa de borne. Atașez o schemă ce conține releul de pornire și termostatul, motorul este figurat în dreapta, dar bornele au alte denumiri. (C-comun, M-main (bobina principală) și S-starter (bobina de pornire) Trebuie să mai verifici dacă mărimea rezistențelor măsurate ale bobinelor corespunde notațiilor descrise de mine, lucrul sigur este că punctul comun e întotdeauna pe siguranța termică. Ma scuzati sunt incepator si nu prea am ideea cu acea schema. Am masurat eu dar nu stiu daca am masurat bine. Link spre comentariu
validae Postat Martie 21, 2015 Partajează Postat Martie 21, 2015 Măsoară din nou cu placa de borne dată jos ca în prima poză, între borna cea mai joasă © și celelalte două. Am văzut niște notații pe placa neagră din prima poză, exact în dreptul fiecăreia dintre găurile prin care ieșeau cele trei borne. Poți să-mi spui ce litere sunt acolo ? Cea de jos e © , restul nu se văd. Link spre comentariu
xander1616 Postat Martie 21, 2015 Autor Partajează Postat Martie 21, 2015 Măsoară din nou cu placa de borne dată jos ca în prima poză, între borna cea mai joasă © și celelalte două. Am văzut niște notații pe placa neagră din prima poză, exact în dreptul fiecăreia dintre găurile prin care ieșeau cele trei borne. Poți să-mi spui ce litere sunt acolo ? Cea de jos e © , restul nu se văd. Link spre comentariu
validae Postat Martie 21, 2015 Partajează Postat Martie 21, 2015 Leagă un fir de alimentare la ( C ) și unul la (A) permanent. Pui un buton de sonerie între bornele (A) și (P) sau faci atingere cu o bucată de cablu între ele timp de 1 secundă după alimentarea la rețea. Ar trebui să pornească.După pornire întrerupi contactul dintre (A) și (P) rămânând motorul alimentat între ( C ) și (A) Link spre comentariu
xander1616 Postat Martie 21, 2015 Autor Partajează Postat Martie 21, 2015 Bun o sa caut un buton gen ala de sonerie si revin cu amananute. Link spre comentariu
manolo Postat Martie 21, 2015 Partajează Postat Martie 21, 2015 (editat) Avind in vedere ca a fost demontat ,mai mult ca sigur este ars ,e suficent sa masori rezistenta celor 2 bobine ale motorului. Editat Martie 21, 2015 de manolo Link spre comentariu
cristian1961 Postat Martie 21, 2015 Partajează Postat Martie 21, 2015 (editat) Puneti aparatul pe scala de 200 ohmi. Pe 2000 nu puteti citi . Rezistenta infasurarii principle e destul de mica in jur de 10 ohmi , cea de pornire e mai mare intrucitva poate 30 ohmi. Editat Martie 21, 2015 de cristian1961 Link spre comentariu
xander1616 Postat Martie 22, 2015 Autor Partajează Postat Martie 22, 2015 Intre C si A = 18,3 ohmi intre P si A= 37,9 ohmi intre P si C = 20,6 ohmi. Urmeaza sa ii fac o proba. Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Martie 22, 2015 Partajează Postat Martie 22, 2015 (editat) Nu e neaparat sa fie ars. Am gasit compresoare demontate pe motiv ca era rupt racordu elastic, dintre carcasa si compresor, pe partea de presiune . Acea spirala arc . Editat Martie 22, 2015 de pop_ady44 Link spre comentariu
xander1616 Postat Martie 22, 2015 Autor Partajează Postat Martie 22, 2015 Leagă un fir de alimentare la ( C ) și unul la (A) permanent. Pui un buton de sonerie între bornele (A) și (P) sau faci atingere cu o bucată de cablu între ele timp de 1 secundă după alimentarea la rețea. Ar trebui să pornească.După pornire întrerupi contactul dintre (A) și (P) rămânând motorul alimentat între ( C ) și (A) A supravietuit pentru 1 minut si sa ars, a iesit fum pe una din galerii cred ca cea care trage aer. Multumesc pentru raspunsuri. Link spre comentariu
validae Postat Martie 22, 2015 Partajează Postat Martie 22, 2015 Dar în acel minut a pornit sau nu ? Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Martie 22, 2015 Partajează Postat Martie 22, 2015 so fi auzit un bazait ca si de traf? Link spre comentariu
xander1616 Postat Martie 22, 2015 Autor Partajează Postat Martie 22, 2015 Dar în acel minut a pornit sau nu ? Da a pornit. so fi auzit un bazait ca si de traf? S-a auzit la inceput pana sa fac legatura intre A si P pe urma l-am pornit a mers aproximativ un minut si a iesit fum s-a auzit si un sfarait in el. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum