Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sfat achizie aparat de sudura clasic cu transformator


TITI

Postări Recomandate

Ia unu din ala mare romanesc daca nu te deranjeaza greutatea.

Il refaci si de lasat la nepoti.

E de verificat si sistemul de manevrare a suntului , o stiu de la amicul meu , acolo a avut cea mai mare problema, in fapt ceva

blocat mecanic,rupt , gripat , dar l`a rezolvat relativ usor.

Amicul are unu din ala, peste 180A are dar si vreo 100Kg si nu are probleme cu el cind lucreaza acasa.

In deplasare ... invertor.

 

Grig

Cu unul de asta romanesc banui ca se pot suda totusi numai electrozi normali , tensiunea de iesire fiind banui undeva la 48-50V.

Ma refer la genul asta de aparat pentru ca cel putin ala pe  care l-am vazut eu era fix ca asta.

 

http://olx.ro/oferta/aparat-de-sudura-profesional-220-v-380-v-ID3gNDx.html#bc22f72105

Link spre comentariu

Mi-a mai venit in cap o mica ghidusie . Iau doua de astea cu bara chinezesti (ajung la pret cam la unul Stern  BX-250 pe Emag - 650RON) 

 

Daca tineti la ideea asta nastrusnica, faceti altfel: Pentru alimentare la 380, legati-le independent bifazic...unul R-nul si celalalt S-nul. Daca aruncati banii si pe 2 punti redresoare si legati iesirile + - in paralel, redresata o sa fie ceva mai curata ca pulsatie, poate scapati si de drosel.Si pastrati si caracteristica originala de iesire. Cu reglajul...mai vedem...

Link spre comentariu

Daca tineti la ideea asta nastrusnica, faceti altfel: Pentru alimentare la 380, legati-le independent bifazic...unul R-nul si celalalt S-nul. Daca aruncati banii si pe 2 punti redresoare si legati iesirile + - in paralel, redresata o sa fie ceva mai curata ca pulsatie, poate scapati si de drosel.Si pastrati si caracteristica originala de iesire. Cu reglajul...mai vedem...

Multumesc foarte mult de ideie si interes momentan pendulez intre a lua unul de ala mare romanesc (ful cupru - cam 900RON - adus acasa in oras) si unul sau doua de astea cu bara de aluminiu chinezesti

Editat de TITI
Link spre comentariu

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Pana la urma l-am luat pe asta de sus. Dupa ce mi-am aruncat ochii pe tabelul luat de pe sait-ul domnului Emil Matei tind sa cred ca este un TSM-300,  aparat romanesc cu sunt pentru reglare curentului (o chestie care imi place la acest sunt este ca are un surub sanatos cum gasesti la bara de filete la unele strunguri). Am tras concluzia asta cu TSM -300  (in fapt este si o presupunere) pentru ca,  patru oameni l-am ridicat si toti am ajuns la concluzia ca este mai greu de 100Kg (poate undeva la 120Kg). Aparatul este cu platbanda de cupru ataT in secUNDAR  cat si in primar . CarcAsa e varza si am renuntat la ea. Il voi cosmetiza (evident voi pune poze la final) si inca ma gandesc sa ii pun poate carcasa full aluminiu.

Link spre comentariu

Felicitari pt. achizitie! Un amanunt - la constructia carcasei noi sa nu faceti spira inchisa , in momentul cand veti suda cu el va face un zgomot infernal , plus ca se va incinge ! Vechea carcasa era inchisa mecanic printr-un suport izolator plasat pe o laterala a cutiei...

Link spre comentariu

Felicitari pt. achizitie! Un amanunt - la constructia carcasei noi sa nu faceti spira inchisa , in momentul cand veti suda cu el va face un zgomot infernal , plus ca se va incinge ! Vechea carcasa era inchisa mecanic printr-un suport izolator plasat pe o laterala a cutiei...

Aha , multumesc de amanunt. O sa o caut prin curte sa verific acest amanunt esential. Astazi nu am observat sa fi avut asa ceva dar nu va contrazic .

 

 

Si totusi capacul de sus cand se inchide ar face contact complet pe toata carcasa.

Editat de TITI
Link spre comentariu

Acela e un traf de sudură fără de moarte, îl vei lăsa moștenire și strănepoților.....făcut cu bobine tip galet separate cu presspan, Mai bine de atât nu se putea decât prin imersarea trafului într-o cuvă cu ulei de transformator  :rade:  Cel mai bine ar fi dacă ai găsi niște sticlostratitex gros de 5mm din care să faci o carcasă excelentă. Cu fante de ventilație binențeles. Ca o idee:https://www.brioelectric.ro/uploads/fise/Sticlostratitex.pdf

Link spre comentariu

Am avut in intretinere 5 asfel de trafuri in decursul timpului...toate aveau partea verticala a carcasei inchisa pe o laterala cu suport izolator...un RK executat incorect la unul dintre ele a indepartat acea tija izolatoare...a crescut sensibil zgomotul si lateralele se incingeau mai mult decat de obicei...

Link spre comentariu

as avea pe stoc niste aluminiu mai grosut 3-4mm. NU stiu sa vad cat costa sticlostratitex 

Am avut in intretinere 5 asfel de trafuri in decursul timpului...toate aveau partea verticala a carcasei inchisa pe o laterala cu suport izolator...un RK executat incorect la unul dintre ele a indepartat acea tija izolatoare...a crescut sensibil zgomotul si lateralele se incingeau mai mult decat de obicei...

oricum verific si la mine si tin cont de asta atat ca daca fac asa sa vad cum izolez si capacul sa nu faca spira inchisa.

Editat de TITI
Link spre comentariu

Am avut in intretinere 5 asfel de trafuri in decursul timpului...toate aveau partea verticala a carcasei inchisa pe o laterala cu suport izolator...un RK executat incorect la unul dintre ele a indepartat acea tija izolatoare...a crescut sensibil zgomotul si lateralele se incingeau mai mult decat de obicei...

  Presupun ca este corecta conectarea acestui aparat la retea asa cum am desenat-o eu aici (stiu ca desenul e banal dar am desenat bornele asa cum sunt ele pe aparta si tot asa cum vin infasurarile bobinelor la ele sau cel putin asa sper ca vin.). Am masurat tensiunea de iesire in gol fara sarcina si este cam 66V - 68V.

 

Posted Image

Editat de TITI
Link spre comentariu

In principiu e corect, daca - totusi- fazarea bobinelor nu corespunde , in schema pt. 230V se poate face punerea in paralel in diagonala...eu, n-am incercat niciodata alimentarea la 220V , nu am avut nevoie...

Trebuie sa va atrag atentia asupra unor probleme ce pot aparea:

- acest traf poate 'trage' din retea in anumite situatii pana la 10KVA ceea ce este enorm pt. o retea monofazata.

- este posibil ca , prin punerea in paralel a bobinelor primare , reactanta inductiva sa scada f. mult - asta s-ar traduce prin faptul ca socul de curent la conectare sa fie mare , de asemenea curentul de mers in gol sa fie mare... rezulta declansarea cu regularitate a elementelor de protectie ale retelei monofazate...

 In acest sens era extrem de util de aflat inductanta celor 2 sectiuni ale primarului ,puteam deduce astfel valoarea reactantei inductive si se putea face o predictie mult mai sigura...

 Un test de sudura cu bobinele legate ca la 400V dar alimentat la 230V ati facut ? ...poate face fata asa - eventual cu shuntul scos la maxim...

Link spre comentariu

In principiu e corect, daca - totusi- fazarea bobinelor nu corespunde , in schema pt. 230V se poate face punerea in paralel in diagonala...eu, n-am incercat niciodata alimentarea la 220V , nu am avut nevoie...

Trebuie sa va atrag atentia asupra unor probleme ce pot aparea:

- acest traf poate 'trage' din retea in anumite situatii pana la 10KVA ceea ce este enorm pt. o retea monofazata.

- este posibil ca , prin punerea in paralel a bobinelor primare , reactanta inductiva sa scada f. mult - asta s-ar traduce prin faptul ca socul de curent la conectare sa fie mare , de asemenea curentul de mers in gol sa fie mare... rezulta declansarea cu regularitate a elementelor de protectie ale retelei monofazate...

 In acest sens era extrem de util de aflat inductanta celor 2 sectiuni ale primarului ,puteam deduce astfel valoarea reactantei inductive si se putea face o predictie mult mai sigura...

 Un test de sudura cu bobinele legate ca la 400V dar alimentat la 230V ati facut ? ...poate face fata asa - eventual cu shuntul scos la maxim...

Voi tine cont de sfaturile dumneavoastra. Din pacate in weekend am fost foarte putin la atelier si  acuma urmeaza sarbatorile  deci nu cred ca voi testa nimic nici in weekendul care vine . Intr-adevar am observat o chestie  ca  nefiind stranse legaturile celor doua bobine in paralel s-a intamplat sa-mi dea jos siguranata de la stalp de 16A (tetrapolara trifazica) si asta asa la pornire in gol. Am strans alea si apoi nu a mai declansat. Eu intentionez sa il leg la 400V doua faze dar m-ar interesa si 230V pus tot pe legarea in serie a bobinelor (ca pentru 400v cum bine ati specificat )daca ar merge asta pentru table subtiri cu un electrod cat mai mic ar fi ok  insa aceste teste le voi face dupa Pasti. E corecta tensiunea de iesire in gol 66-68V?

Editat de TITI
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări