TITI Postat Martie 29, 2015 Autor Partajează Postat Martie 29, 2015 Ia unu din ala mare romanesc daca nu te deranjeaza greutatea. Il refaci si de lasat la nepoti. E de verificat si sistemul de manevrare a suntului , o stiu de la amicul meu , acolo a avut cea mai mare problema, in fapt ceva blocat mecanic,rupt , gripat , dar l`a rezolvat relativ usor. Amicul are unu din ala, peste 180A are dar si vreo 100Kg si nu are probleme cu el cind lucreaza acasa. In deplasare ... invertor. Grig Cu unul de asta romanesc banui ca se pot suda totusi numai electrozi normali , tensiunea de iesire fiind banui undeva la 48-50V. Ma refer la genul asta de aparat pentru ca cel putin ala pe care l-am vazut eu era fix ca asta. http://olx.ro/oferta/aparat-de-sudura-profesional-220-v-380-v-ID3gNDx.html#bc22f72105 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 29, 2015 Partajează Postat Martie 29, 2015 Alea merg cu bazici de zbirniie, sint trafo industriale nu hobby. Oricum cind il iei verifica`l cu grija si cu ceva bazici. Grig Link spre comentariu
bolek Postat Martie 30, 2015 Partajează Postat Martie 30, 2015 Mi-a mai venit in cap o mica ghidusie . Iau doua de astea cu bara chinezesti (ajung la pret cam la unul Stern BX-250 pe Emag - 650RON) Daca tineti la ideea asta nastrusnica, faceti altfel: Pentru alimentare la 380, legati-le independent bifazic...unul R-nul si celalalt S-nul. Daca aruncati banii si pe 2 punti redresoare si legati iesirile + - in paralel, redresata o sa fie ceva mai curata ca pulsatie, poate scapati si de drosel.Si pastrati si caracteristica originala de iesire. Cu reglajul...mai vedem... Link spre comentariu
TITI Postat Martie 30, 2015 Autor Partajează Postat Martie 30, 2015 (editat) Daca tineti la ideea asta nastrusnica, faceti altfel: Pentru alimentare la 380, legati-le independent bifazic...unul R-nul si celalalt S-nul. Daca aruncati banii si pe 2 punti redresoare si legati iesirile + - in paralel, redresata o sa fie ceva mai curata ca pulsatie, poate scapati si de drosel.Si pastrati si caracteristica originala de iesire. Cu reglajul...mai vedem... Multumesc foarte mult de ideie si interes momentan pendulez intre a lua unul de ala mare romanesc (ful cupru - cam 900RON - adus acasa in oras) si unul sau doua de astea cu bara de aluminiu chinezesti Editat Martie 30, 2015 de TITI Link spre comentariu
TITI Postat Martie 30, 2015 Autor Partajează Postat Martie 30, 2015 OK, m-am hotarat o sa iau unul de asta romanesc caruia ii voi face o cosmetizare si probabil voi face poze cu el care vor fi puse intr-un topic separat. Link spre comentariu
TITI Postat Aprilie 2, 2015 Autor Partajează Postat Aprilie 2, 2015 Pana la urma l-am luat pe asta de sus. Dupa ce mi-am aruncat ochii pe tabelul luat de pe sait-ul domnului Emil Matei tind sa cred ca este un TSM-300, aparat romanesc cu sunt pentru reglare curentului (o chestie care imi place la acest sunt este ca are un surub sanatos cum gasesti la bara de filete la unele strunguri). Am tras concluzia asta cu TSM -300 (in fapt este si o presupunere) pentru ca, patru oameni l-am ridicat si toti am ajuns la concluzia ca este mai greu de 100Kg (poate undeva la 120Kg). Aparatul este cu platbanda de cupru ataT in secUNDAR cat si in primar . CarcAsa e varza si am renuntat la ea. Il voi cosmetiza (evident voi pune poze la final) si inca ma gandesc sa ii pun poate carcasa full aluminiu. Link spre comentariu
flomar60 Postat Aprilie 2, 2015 Partajează Postat Aprilie 2, 2015 Felicitari pt. achizitie! Un amanunt - la constructia carcasei noi sa nu faceti spira inchisa , in momentul cand veti suda cu el va face un zgomot infernal , plus ca se va incinge ! Vechea carcasa era inchisa mecanic printr-un suport izolator plasat pe o laterala a cutiei... 1 Link spre comentariu
TITI Postat Aprilie 2, 2015 Autor Partajează Postat Aprilie 2, 2015 (editat) Felicitari pt. achizitie! Un amanunt - la constructia carcasei noi sa nu faceti spira inchisa , in momentul cand veti suda cu el va face un zgomot infernal , plus ca se va incinge ! Vechea carcasa era inchisa mecanic printr-un suport izolator plasat pe o laterala a cutiei... Aha , multumesc de amanunt. O sa o caut prin curte sa verific acest amanunt esential. Astazi nu am observat sa fi avut asa ceva dar nu va contrazic . Si totusi capacul de sus cand se inchide ar face contact complet pe toata carcasa. Editat Aprilie 2, 2015 de TITI Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 2, 2015 Partajează Postat Aprilie 2, 2015 Acela e un traf de sudură fără de moarte, îl vei lăsa moștenire și strănepoților.....făcut cu bobine tip galet separate cu presspan, Mai bine de atât nu se putea decât prin imersarea trafului într-o cuvă cu ulei de transformator Cel mai bine ar fi dacă ai găsi niște sticlostratitex gros de 5mm din care să faci o carcasă excelentă. Cu fante de ventilație binențeles. Ca o idee:https://www.brioelectric.ro/uploads/fise/Sticlostratitex.pdf Link spre comentariu
flomar60 Postat Aprilie 2, 2015 Partajează Postat Aprilie 2, 2015 Am avut in intretinere 5 asfel de trafuri in decursul timpului...toate aveau partea verticala a carcasei inchisa pe o laterala cu suport izolator...un RK executat incorect la unul dintre ele a indepartat acea tija izolatoare...a crescut sensibil zgomotul si lateralele se incingeau mai mult decat de obicei... Link spre comentariu
TITI Postat Aprilie 2, 2015 Autor Partajează Postat Aprilie 2, 2015 (editat) as avea pe stoc niste aluminiu mai grosut 3-4mm. NU stiu sa vad cat costa sticlostratitex Am avut in intretinere 5 asfel de trafuri in decursul timpului...toate aveau partea verticala a carcasei inchisa pe o laterala cu suport izolator...un RK executat incorect la unul dintre ele a indepartat acea tija izolatoare...a crescut sensibil zgomotul si lateralele se incingeau mai mult decat de obicei... oricum verific si la mine si tin cont de asta atat ca daca fac asa sa vad cum izolez si capacul sa nu faca spira inchisa. Editat Aprilie 2, 2015 de TITI Link spre comentariu
TITI Postat Aprilie 6, 2015 Autor Partajează Postat Aprilie 6, 2015 (editat) Am avut in intretinere 5 asfel de trafuri in decursul timpului...toate aveau partea verticala a carcasei inchisa pe o laterala cu suport izolator...un RK executat incorect la unul dintre ele a indepartat acea tija izolatoare...a crescut sensibil zgomotul si lateralele se incingeau mai mult decat de obicei... Presupun ca este corecta conectarea acestui aparat la retea asa cum am desenat-o eu aici (stiu ca desenul e banal dar am desenat bornele asa cum sunt ele pe aparta si tot asa cum vin infasurarile bobinelor la ele sau cel putin asa sper ca vin.). Am masurat tensiunea de iesire in gol fara sarcina si este cam 66V - 68V. Editat Aprilie 6, 2015 de TITI Link spre comentariu
flomar60 Postat Aprilie 6, 2015 Partajează Postat Aprilie 6, 2015 In principiu e corect, daca - totusi- fazarea bobinelor nu corespunde , in schema pt. 230V se poate face punerea in paralel in diagonala...eu, n-am incercat niciodata alimentarea la 220V , nu am avut nevoie... Trebuie sa va atrag atentia asupra unor probleme ce pot aparea: - acest traf poate 'trage' din retea in anumite situatii pana la 10KVA ceea ce este enorm pt. o retea monofazata. - este posibil ca , prin punerea in paralel a bobinelor primare , reactanta inductiva sa scada f. mult - asta s-ar traduce prin faptul ca socul de curent la conectare sa fie mare , de asemenea curentul de mers in gol sa fie mare... rezulta declansarea cu regularitate a elementelor de protectie ale retelei monofazate... In acest sens era extrem de util de aflat inductanta celor 2 sectiuni ale primarului ,puteam deduce astfel valoarea reactantei inductive si se putea face o predictie mult mai sigura... Un test de sudura cu bobinele legate ca la 400V dar alimentat la 230V ati facut ? ...poate face fata asa - eventual cu shuntul scos la maxim... Link spre comentariu
TITI Postat Aprilie 6, 2015 Autor Partajează Postat Aprilie 6, 2015 (editat) In principiu e corect, daca - totusi- fazarea bobinelor nu corespunde , in schema pt. 230V se poate face punerea in paralel in diagonala...eu, n-am incercat niciodata alimentarea la 220V , nu am avut nevoie... Trebuie sa va atrag atentia asupra unor probleme ce pot aparea: - acest traf poate 'trage' din retea in anumite situatii pana la 10KVA ceea ce este enorm pt. o retea monofazata. - este posibil ca , prin punerea in paralel a bobinelor primare , reactanta inductiva sa scada f. mult - asta s-ar traduce prin faptul ca socul de curent la conectare sa fie mare , de asemenea curentul de mers in gol sa fie mare... rezulta declansarea cu regularitate a elementelor de protectie ale retelei monofazate... In acest sens era extrem de util de aflat inductanta celor 2 sectiuni ale primarului ,puteam deduce astfel valoarea reactantei inductive si se putea face o predictie mult mai sigura... Un test de sudura cu bobinele legate ca la 400V dar alimentat la 230V ati facut ? ...poate face fata asa - eventual cu shuntul scos la maxim... Voi tine cont de sfaturile dumneavoastra. Din pacate in weekend am fost foarte putin la atelier si acuma urmeaza sarbatorile deci nu cred ca voi testa nimic nici in weekendul care vine . Intr-adevar am observat o chestie ca nefiind stranse legaturile celor doua bobine in paralel s-a intamplat sa-mi dea jos siguranata de la stalp de 16A (tetrapolara trifazica) si asta asa la pornire in gol. Am strans alea si apoi nu a mai declansat. Eu intentionez sa il leg la 400V doua faze dar m-ar interesa si 230V pus tot pe legarea in serie a bobinelor (ca pentru 400v cum bine ati specificat )daca ar merge asta pentru table subtiri cu un electrod cat mai mic ar fi ok insa aceste teste le voi face dupa Pasti. E corecta tensiunea de iesire in gol 66-68V? Editat Aprilie 6, 2015 de TITI Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Aprilie 6, 2015 Partajează Postat Aprilie 6, 2015 Numa buna si pentru bazici! Grig Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum