Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Samsung Ecobubble WF1124XAC


Jhn

Postări Recomandate

Salut !,

 

Am la serviciu trei masini modelul acesta ele au lucrat in regim fortat(industrial) aproape un an de zile iar acum au aparut problemele.

 

M-ai intai afisa acea eroare de motor,acum insa...nu m-ai apare,dar nici nu invarte tamburul ,da sa-l miste din loc si atat,i-am dat si cureaua jos:acelasi lucru.

 

Motoarele sunt de curent continuu cu alimentare pe trei fire,care ies din mufa de langa piesa cu radiator,si toata placa este scufundata in silicon moale.

 

Stie cineva,de unde ar fi defectul,si cum se poate remedia ?,eu banuiesc ca acea piesa "convertizor" nu m-ai lucreaza..

 

Astept sfaturi din partea dvs....

 

http://i57.tinypic.com/2ajrivp.jpg

 

http://i60.tinypic.com/210eumd.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 18
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Jhn

    9

  • validae

    6

  • euvasile

    2

  • gabilungu66

    1

Top autori în acest subiect

Ai verificat carbunii , pot fi uzati sau blocati din cauza prafului in portperii.Carbunii fac flama atunci cind incearca sa se invarta.Poti sa verifici vizual starea colectorului,sa nu fie una sau mai multe lamele flamate puternic,ceea ce ar insemna ca ai probleme la una sau mai multe infasurari ale rotorului.

Editat de gabilungu66
Link spre comentariu

Nu are motor universal cu perii, această mașină folosește un motor sincron brushless  comandat prin convertizor de frecvență. Defectul cel mai probabil se află în etajul de putere al convertizorului.Care folosește de obicei un integrat ce se poate schimba, altfel tot convertizorul costă cât jumătate din prețul mașinii.

Link spre comentariu

Verifica si starea motorului , am gasit si motare cu spire in scurt si convertizorul intra in protectie, dar daca zici ca ai trei masini de acelasi tip incearca prin inlocuirea motorului sau a convertizorului (vezi care e mai usor de inlocuit) In concluzie defectul poate sa fie din ambele componente.

Link spre comentariu

Motorul nu are perii (cum spune si validae)este de curent continuu cert este ca am schimbat motorul pe care il banuiam defect,la una care m-ai functiona,si a mers perfect.Defectul este in placa electronica la integratul acela s-au la comanda acestuia.

In ultimul timp le-am adaptat cate un ventilator,si a m-ai dus o perioada,acum chiar daca dau cureaua jos tot nu reuseste sa invarta,face doar o smucitura ca si cum nu iar venii polaritatea corespunzatoare.

Stie careva ce integrat se afla acolo,s-au o metoda m-ai usoara de a elimina siliconul acela ?

Si ma intreb,daca nu cumva idioatele s-au "umplut" si cu erori cum fac celelalte marci....

 

Link spre comentariu

Nu se ,,umplu cu erori,, că nu sunt autoturisme cu sondă Lambda, pe care după ce o schimbi trebuie să resetezi memoria ECU. Pur și simplu au cedat din cauza suprasolicitării la care au fost supuse ,,  au lucrat in regim fortat(industrial) aproape un an de zile ,, .

Trebuie totuși ținut seamă de faptul că acest model e unul casnic, nu industrial. Dacă spală zilnic 8 ore timp de un an, nu te aștepți să țină 10 ani.

Link spre comentariu

Sunt de acord cu ce spui,acum vre-o doua luni a venit cineva de la reprezentanta,si chiar sa mirat ca au mers atat.

De erori....ma refeream ceva de genul cum sunt la Indesit,Arctic,si altele am avut cazuri la care am rescris (doar) eepromul si a functionat.

Link spre comentariu

În acele cazuri era vorba de o corupere accidentală a conținutului memoriei, se mai întâmplă, dar relativ rar comparativ cu defectele pur mecanice sau electrice.Nu cred că aici e cazul. Integratul driver de putere al motorului trebuie dat jos de pe placă, acel silicon cauciucat se poate da jos cu ceva caznă, dar se poate.Am găsit acest defect la un prieten ce are un LG ,,Direct Drive,, cel mai fiabil sistem de până acum, în care motorul e corp comun cu cuva, nu mai există curea de transmisie. Acolo am găsit integratul driver defect, dar din păcate era disponibil doar prin comandă online la un preț exagerat comparativ cu prețul la care fusese cumpărată mașina.Prietenul se gândea că ar fi mai rentabil să cumpere tot același tip de mașină, dar S.H. fiind mulțumit de prestația ei. 

Demontați integratul de pe modulele care sigur sunt defecte să vedem ce model este, eventual rugați un coleg de forum cu experiență din zona dvs. să vă ajute la verificarea modulului convertizor.

Link spre comentariu

Asa banuiesc si eu,ca acel integrat este unul m-ai "special" poate chiar dedicat,la care persoanele fizice nu au acces,s-au cum spuneti si dvs...destul de scump.Sptamana viitoare,am sa ma apuc se desfac acea piesa,ma gandeam sa decupez pe spatele placii doar zona unde se afla integratul,sa nu m-ai fie nevoie sa d-au tot siliconul acela afara.

O sa revin cu detalii

 

Multumesc !

Link spre comentariu

Azi am avut ceva timp liber,si m-am decis sa decupez spatele placii cu pisolul de lipit,(doar zona unde se afla integratul) am inlaturat siliconul,am scos cele doua suruburi de prindere ale radiatorului,insa "siliconata"nu vrea sa-mi cedeze radiatorul.

Am curatat siliconul pe trei parti ale radiatorului,si tot degeaba.....parca e "sudat",pe spatele placii mai sunt doua puncte de lipitura groase,care vin de dedesubtul radiatorului,si nu stiu daca fac parte comuna din radiator,s-au circuitul integrat.

Domnule Validae,m-ai stiti cumva ce integrat era al dvs ?,va pun doua imagini (scuze pentru calitate)cu configuratia pinilor,poate este asemanator.

Cand am timp,voi incerca sa-l scot cu tot cu integrat......

 

http://i57.tinypic.com/npkti9.jpg

 

http://i61.tinypic.com/mw7io4.jpg

Link spre comentariu

Era asemănător ca și configurație a pinilor, din păcate prietenul căruia îi căutasem un integrat de schimb a renunțat pe moment la cumpărarea integratului care se găsea doar prin Danemarca dacă nu mă-nșel și la un preț exagerat. Făcând ordine prin fișierele de pe calculator, am șters datasheet-ul respectiv. Dar dacă dați radiatorul jos se va vedea clar seria.

Trebuie dezlipiți și pinii cei subțiri și cei mai groși (partea de forță ce comandă motorul) de pe cele două rânduri separate.

Link spre comentariu

Multumesc !,

Insemana ca pana la urma chiar daca reusesc sa vad ce tip este....nu am de unde sa-l cumpar  :91 ,exact ce scriam m-ai sus,maine o sa vad ce este acolo,oricum sunt compromise,dar oare cat o fi o placa din asta noua,daca dvs ziceti ca este asa de scump integratul acela  :scarpin am sa ma interesez....nu sunt pe banii mei,asa ca daca doresc sa le repare bine,daca nu asta e:O placa noua,si sa rezolvat !

Cu stima !

Link spre comentariu

S-ar putea ca pentru o firmă să nu pară chiar așa scump comparativ cu un utilizator casnic. Practic pentru orice mașină de spălat există componente de schimb, că nu sunt de unică folosință.

Dacă pentru mașina mea de spălat (care m-a costat 1200 Lei) ar trebui să mai dau 500-600 Lei  ca s-o repar, după 8 ani de utilizare, cred că aș cam ezita. Poate aș face un efort și aș lua alta decât s-o mai repar.Dar 100-200 Lei mi-ar conveni să mai investesc în ea.

Link spre comentariu

Domnule Validae,nu am reusit sa scot integratul acela,dar nici nu a m-ai fost nevoie,pentru ca am gasit contacte imperfecte la acesta(nu le-am observat atunci pe moment),deja am rezolvat doua dintre placi,si merg perfect de cateva ore, :aplauze pe a treia o las pentru maine.

Acum ma astept de la sefii mei la un mare "MULTULMESC !!!".......si atat !.

 

Pun o poza cu zona unde am gasit contactele imperfecte,poate m-ai ajuta si pe altii:

 

http://i61.tinypic.com/29ostgl.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări