razvanmarius Postat Martie 19, 2015 Partajează Postat Martie 19, 2015 Buna ziua, am luat de curand o freza FUS 32 si m-am apucat incet incet sa o pun la punct. Am inceput cu accesoriile. Am auns la capul vertical: curatat de rugina, pregatit pentru vopsit, verificat uzura rulmenti, etc. Am observat la demontare ca grupul conic are vaselina in el si nu ulei, cum este normal pentru orice grup reductor sau conic. Asa vine din fabrica sau in trecut meseriasii au pus vaselina in loc de ulei? Multumesc. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Martie 19, 2015 Partajează Postat Martie 19, 2015 (editat) In capul vertical de frezare, se pune ulei de transmisie.Daca ai gasit in cap vaselina inseamna ca semeringul de pe ax este uzat sau distrus.Trebuie inlocuit si pe urma bagi ulei in capul de frezat.Verifica axul port scula, ca in zona de actiune a semeringului sa nu existe uzura.Uzura ar putea fi una din explicatiile pentru care au bagat vaselina in loc de ulei. Completeaza locatia la profil. Editat Martie 19, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
razvanmarius Postat Martie 19, 2015 Autor Partajează Postat Martie 19, 2015 Am inteles, multumesc. Adaug acum si locatia la profil. Link spre comentariu
razvanmarius Postat Martie 19, 2015 Autor Partajează Postat Martie 19, 2015 Am demontat din toate bucatelele capul vertical si realizez ca totusi se pune vaselina, deoarece nu are nici o garnitura sau simering care sa retina uleiul in interior. Acum fac o paralela cu grupul conic de la flex: si in el este tot vaselina si nu ulei. Poate nu am fost destul de precis: este FUS 32 Marghita. Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Martie 19, 2015 Partajează Postat Martie 19, 2015 Uita-te mai atent si vei vedea vizorul de nivel.........cum sa ungi rulmentii de precizie din cap cu vaselina???Nu compara capul frezei cu un flex,ca nu ai cum..........e ca si cum ai compara o caruta cu un Porche. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Martie 19, 2015 Partajează Postat Martie 19, 2015 (editat) La masinile de frezat FU36 si FV36 in capul de frezat vertical se punea ulei.Spun asta pentru ca capurile de frezat aveau si vizoare pentru verificarea nivelului de ulei.La masinile FUS 32 si FUS 25 posibil ca in capurile de frezat sa fie vaselina. Editat Martie 19, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 19, 2015 Partajează Postat Martie 19, 2015 Masinile de frezat FUS25/32 au un sistem de ungere automata mixta - cu pompa in regim de impulsuri, prin barbotare si in anumite puncte cu vasilina. La pornirea masinii si apoi din ora in ora (sau dupa timpul la care a fost reglat releul de timp din tabloul electric) motorul pompei este actionat timp de 30 de secunde (sau dupa reglaj) dar numai daca in sistemul hidraulic de ungere s-a atins presiunea nominala de lucru confirmata de un presostat inclus in schema. Ungerea se face prin niste dozatoare specifice in diferitele puncte indicate in schema sistemului de ungere. Daca nu ai o asemenea schema, atunci poti inspecta capul vertical sa vezi daca exista un asemenea dozator. Daca nu exista, atunci inseamna ca ungerea este asigurata prin vasilina. De altfel un sistem cu ungere prin vasilina, se recunoaste usor prin faptul ca orice roata dintata lucreaza intr-o alveola unde se introduce din timp in timp vasilina cu un dispozitiv special. O ungere prin barbotare nu ar fi posibila, deoarece fiind vorba de capul vertical, atat arborele cat si eventualele roti dintate lucreaza in plan vertical si in plus totul s-ar complica foarte mult prin necesitatea etansarii arborelui in lagar. Daca pompa nu se opreste in mod automat dupa timpul reglat pentru functionare (in mod obisnuit 30 de secunde pe ora) atunci a survenit o defectiune, fie in sistemul electric, fie in cel hidraulic. Link spre comentariu
Swat Cat Postat Martie 20, 2015 Partajează Postat Martie 20, 2015 Ca sa nu mai vorbim din auzite. in manual scrie tot. Capul de FUS nu are simeringuri. se pune vaselina... in rest la ghidaje este sistemul de ungere automata cu ulei special. Apropo, si la suruburile cu bile se pune vaselina, deci nu are relevanta precizia lor Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Martie 21, 2015 Partajează Postat Martie 21, 2015 E drept ca nu am umblat in nici un cap de fus32............dar la orice masina cu cat de mici pretentii(si am reparat cateva),ai ungere continua cu ulei la rulmentii axei principale............in primul rand pt. a avea o viata lunga rulmentii,fara jocuri.........dar si pt. ca rulmentii de precizie sunt al dracului de scumpi.Asa ca daca nu ai siemeringuri la cap si ulei in el,poate ar fi bine sa te gandesti sa-i pui.Cat despre sistemul temporizat prezentat de ola_nicolas ,acela unge ghidajele,prin intermediul unor dozatoare volumetrice. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 22, 2015 Partajează Postat Martie 22, 2015 E drept ca nu am umblat in nici un cap de fus32............dar la orice masina cu cat de mici pretentii(si am reparat cateva),ai ungere continua cu ulei la rulmentii axei principale............in primul rand pt. a avea o viata lunga rulmentii,fara jocuri.........dar si pt. ca rulmentii de precizie sunt al dracului de scumpi.Asa ca daca nu ai siemeringuri la cap si ulei in el,poate ar fi bine sa te gandesti sa-i pui.Cat despre sistemul temporizat prezentat de ola_nicolas ,acela unge ghidajele,prin intermediul unor dozatoare volumetrice. Ungerea mecanismelor e o problema complexa, nu se poate trata generalist : ulei=precizie, vaselina=imprecis. Trebuie luat in considerare raportul sarcina/viteza: la valori mari- vaselina, la valori mici ulei, la foarte mici ceata de ulei, la si mai mici aer. Nu cred ca un proiect de amator da rezultate mai bune decat proiectul din fabrica cel putin la niste preturi oneste. Link spre comentariu
radu cnc Postat Martie 22, 2015 Partajează Postat Martie 22, 2015 In capul de lucru la Freza FUS 25 se pune vaselina. Nu se poate pune ulei din cauza ca pe generatoarea coloanei capului de lucru sunt practicate un canal de pana care asigura coloana impotriva rotirii si pe partea opusa este frezata cremaliera pentru coborarea sau ridicarea coloanei capului de lucru. Datorita acestor canale nu se poate realiza etansarea. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum