Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ajutor imprimare PCB


JBC

Postări Recomandate

Mircea, ai dreptate.

Intra-devar trebuie gasit un echilibru cu privire la cat timp trebuie expus si este mai bine sa fim prudenti si sa limitam expunerea la minim.

 

Sigur aici apare o alta necunoscuta si are legatura cu puterea de expunere. In industrie, tocmai pentru a minimiza acest gen de probleme se foloseste un "soc de radiatie" adica se expune pentru un timp foarte scurt dar la o intensitate foarte mare.

Placa mea de LED-uri este destul de puternica (se incinge spre 40 - 50 centigrade dupa 1minut de folosire) asa ca ce merge pentru mine s-ar putea sa nu mearga pentru cei care folosesc becuri economice sau lampi lumina neagra.

 

In setup-ul meu, la inceput expuneam la 45secunde. Mergea bine doar ca aparea fiecare mic defect din film.

Dupa o vreme am trecut la 25secunde. Si este mult mai bine, scap mai usor dpdv al filmului foto, numai trebuie sa fie chiar asa de negru.

 

La inceput aveam probleme ca mi se exfolia filmul folotosensibil la developare. Si nu stiam daca este de la expunere asa ca expuneam ceva mai mult. Pana la urma am realizat ca era o problema de degresare suficienta (se pare ca o faceam insuficient, dar o faceam).

Link spre comentariu

Credeam ca schita e suficienta :) . D-abia de Craciun ajung acasa ca sa pot face o poza.

Inteleg eu acea schema in mare parte dar eram doar curios sa vad cum arata in realitate instalatia.Cu 2 becuri am vazut dar cu 4 nu-mi aduc aminte.Oricum imi este cat se poate de clar ca folositi o asemenea instalatie pentru a "bronza" placa pe ambele parti simultan.Pe un alt site tot despre electronica intreba cineva cum faci daca doresti sa imprimi cablaje pe ambele parti dar evident ca exista si metoda cu leduri si cea cu neoane pe ambele parti etc.Eu cred ca se cuvine sa folosesti procedeul acesta doar daca realizezi cablaje in nr. mai mare pt. a economisi timp.

Link spre comentariu

La cat costa un bec si riscul redus de probleme cu ochii, prefer solutia aleasa contra led-urilor UV. Din contra, fac poate 3-4 cablaje pe luna. Nu prea am timp. In general sunt cu controllere, timpul mi-l ocup cu programarea.In rest, cred in zeul breadboard inainte sa sar la facut cablaje.Ceea ce nu am spus complet: pun PCB intre foliile transparente, apoi intre 2 geamuri si prind cu elastic la capete. Foliile sunt bine lipite de PCB. Apoi pun ansamblul pe cei 4 suporti (ca-n schita).

Link spre comentariu

Si eu m-am gandit la treaba cu clemele caci i-am vazut si pe altii folosind-o.Cat despre riscul problemelor cu ochii daca folosesti becuri economice nu este necesar sa le maschezi cu nimica pentru a nu privi direct spre ele atunci cand sunt aprinse?Cat despre leduri si neoane acelea de regula sunt in cutii care se inchid in timpul expunerii la lumina UV.

Link spre comentariu

pun PCB intre foliile transparente, apoi intre 2 geamuri si prind cu elastic la capete. Foliile sunt bine lipite de PCB. Apoi pun ansamblul pe cei 4 suporti (ca-n schita).

 

eu folosesc un scanner modificat...pana acum nu am folosit inca metoda cu inca 2 geamuri.

puneam o greutate deasupra pe capac la scanner, dar nu prea-mi place ca fortez pe sticla aia lui.

 

din ce stiam eu era ca sticla asta de la baieti care taie ptr geamuri, nu e prea buna la UV, pentru ca...contine ioni de fier..

tu ai acolo vreo sticla de la vreun scanner mai vechi sau...e sticla normala ?

 

ma gandeam sa pun plexic subtire...dar probabil se zgarie si nu face prea bine asta..

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Am clame d-alea dar mi-e frica sa nu crape geamurile. Sunt doar de 3mm grosime, poate nici atat.Geamurile sunt simple, tot de la IKEA de la niste cadre de fotografii pe care nu le mai foloseam. Nu pare foarte verde sticla, ci mai curand clara. In mod sigur, cea mai ordinara sticla.Singura buba a sistemului e suprafata limitata. Caci becurile nu asigura o iluminare uniforma la, sa zicem, 15cm dimensiunea PCB.Dar cum 10x10 e destul pentru ce fac (lucrez modular, ca sa pot si recupera-refolosi), este OK pentru mine.

Link spre comentariu

@thunderer Vreau sa revin putin la povestea cu imprimanta  XEROX 5550.La ce pret are ar trebui sa faca si curat,si de mancare s.a.. :d Si acum lasand gluma la o parte pe mine ma intereseaza ceva mode mai iefin(cu mult)sa zic pana in 300 RON maxim.

Link spre comentariu

Pai nu e musai sa cumperi de nou. Tu crezi ca eu cumpar? SH sau acces la ceva similar. Vezi si tu cand se muta firme, dau faliment, schimba furnizorul. Doar asa te poti apropia de ceva de volum mare de imprimare. Nu faci treaba cu scule studentesti.

Link spre comentariu

Eu folosesc doua geamuri cu grosime de 4..6mm fiecare si rezista foarte bine la cleme. Au si marginile "tocite" (nu stiu termenul pentru proces) cu o masina speciala ca sa nu taie, raneasca.

Si nu am nici-o problema ca ar fi prea groase.

 

M-am gandit si eu sa folosesc plexiglass dar pana acum nu am avut nevoie.

 

Avantaje sticla: - se zgarie greu, ieftina, rigiditate mare

Dezavantaje sticla: - coeficient de reflexie mai ridicat

 

Avantaje plexiglass: - transparenta mai buna cu cca 5% decat sticla

Dezavantaj: - rigiditate mai scazuta, mai scump ca sticla, se zgarie usor

 

LE: sticla ordinara de la geamgii e foarte buna pentru ce ne trebuie noua. Cea care protejeaza la UV de regula este mai scumpa.

Editat de mars01
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări