cipri_mury Postat Martie 13, 2015 Partajează Postat Martie 13, 2015 Sunt incepator in ale electronicii si vreau sa ma apuc a realiza montaje de la zero(din acelea mai simple pentru inceput bineanteles) si cunosc pasii ce trebuie urmati dar am o nelamurire in legatura cu realizarea cablajului.Am auzit ca este gresit sa faci desenul pe placa de cupru asa cum il vezi in schema deoarece aceea este partea cu piesele iar cablajul trebuie desenat asa cum este vazut din partea cu lipiturile.Sper sa nu va amuze prea tare ideea mea in caz ca scriu vreo prostie dar m-am gandit daca este bine ca mai intai sa fac desenul pe hartie asa cum vad in schema apoi sa intorc hartia si sa desenez totul invers (pe fereastra) iar dupa acea schema sa fac desenul pe placa.Astept raspunsuri. Link spre comentariu
Mishu_17 Postat Martie 13, 2015 Partajează Postat Martie 13, 2015 (editat) Salut. Daca ai o imprimanta laser poti face cablaje prin metoda pnp. Daca nu, incearca sa faci cablajul pe calculator (in Eagle, de exemplu), apoi il printezi oglindit pe o foaie, apoi lipesti foaia pe cablaj, faci gaurile cu burgiu de 1 mm, iar apoi desenezi cablajul cu vopsea sau cu lac de unghii (practic unesti gaurile intre ele). Apoi il pui in clorura ferica la corodat, iar dupa corodare indepartezi lacul cu diluant. Inainte de a desena pe cablaj, trebuie sa il cureti cu hartie abraziva. Editat Martie 13, 2015 de Mishu_17 Link spre comentariu
cipri_mury Postat Martie 13, 2015 Autor Partajează Postat Martie 13, 2015 Multumesc pentru raspuns dar deocamdata sunt incepator dupa cum am precizat in deschiderea topicului si n-am folosit niciun un program de praoiectare pcb.Deci pentru inceput a-si vrea sa folosesc metoda markerului iar dupa aceea metode mai avansate.Apropo stii vreun program de proiectare gratuit caci Eagle in nici un caz nu este din cate stiu eu. Link spre comentariu