Vizitator axente_sever Postat Martie 11, 2015 Partajează Postat Martie 11, 2015 Am un amplificator cu tuburi SE de 5w si m-am gandit sa folosesc boxe Trio KL30 pentru acesta. Specificatiile ar fi 45-20.000Hz, SPL 98dB, diametru bass 20 cm, tweeter tip horn. Intrebarea ar fi banda de 45-20.000Hz la cat +/- dB este. Multumesc! Link spre comentariu
hpavictor Postat Martie 11, 2015 Partajează Postat Martie 11, 2015 Trimite un email celor de la Kenwood Trio Accuphase si daca o sa binevoiască sa-ti răspundă , vei afla . A doua opțiune ar fi sa apelezi la un user cu dotare tehnica mai speciala , si va trebui sa-l convingi sa-ti măsoare caracteristica amplitudine - frecvența a incintelor tale . Evident , deranjul e pe bani , dar domnia si prostia costa . Mai contează ? 1 Link spre comentariu
Vizitator axente_sever Postat Martie 11, 2015 Partajează Postat Martie 11, 2015 nu inteleg logica cu domnia si prostia. si daca evaluarea e pe bani camcat sa coste? Link spre comentariu
VTP Postat Martie 11, 2015 Partajează Postat Martie 11, 2015 Pentru ce iti trebuie abaterea de la caracteristica? Ca sa dormi linistit? Abaterea este, ca la majoritatea incintelor, inscrisa in +/- 3 dB. La capatul inferior este normal sa ai o abatere mai mare, caracteristica incepe sa cada cu cel putin o octava inainte. Eu mi-as pune problema ca abaterea s-a marit datorita vechimii incintei sia imbatranirii suspensiei. Folosestele asa cum sunt: e greu sa gasesti incinte cu SPL mare, si, mai ales sa iti poti permite unele de calitate, chiar daca banii nu sunt o problema, se poate ca sa ai alte prioritati cu ei! Link spre comentariu
Vizitator axente_sever Postat Martie 12, 2015 Partajează Postat Martie 12, 2015 de ce imi trebuie sa stiu abaterea? ca sa nu ma trezesc ca e 45Hz si -10dB, sa nu uitam cu ce amplificator vor fi conectate. regula cu +/-3dB o stiam dar am vrut sa ma asigur Link spre comentariu
hpavictor Postat Martie 12, 2015 Partajează Postat Martie 12, 2015 Domnia si prostia reprezinta o expresie , CUNOASTEREA nu are legatura cu prostia , ci dimpotriva ! Japonezii aveau cu ce , de aia au fost foarte " laudaciosi " . Undeva , in cotloanele internetului , cu siguranta exista un prospect , o reclama cu descrierea incintelor tale . Nu trebuie decat sa fi prieten cu Google Search , iti va spune tot ce te intereseaza ! 1 Link spre comentariu
klauss00 Postat Martie 12, 2015 Partajează Postat Martie 12, 2015 (editat) am gasit pe net pana si seria de la difuzoare, componentele filtrului mai putin abaterea in dB si cum variaza SPL in functie de frecventa, deci ceea ce il intereseaza eu unul nu am gasit Editat Martie 12, 2015 de klauss00 Link spre comentariu
Shambala Postat Martie 13, 2015 Partajează Postat Martie 13, 2015 Foarte probabil ca la 45hz sa fie -10dB, poate chiar -12dB. Link spre comentariu
VTP Postat Martie 13, 2015 Partajează Postat Martie 13, 2015 de ce imi trebuie sa stiu abaterea? ca sa nu ma trezesc ca e 45Hz si -10dB, sa nu uitam cu ce amplificator vor fi conectate. regula cu +/-3dB o stiam dar am vrut sa ma asigur La 5W/canal nu vei zgudui peretii, chiar daca SPL-ul e mare. Incearca sa vezi cum suna. Nu e bine sa te gandesti la un subwoofer amplificat, nu va merge bine cu un amplificator si incinte cu raspuns rapid. O solutie pe care am incercat-o cu rezultate bune este o corectie fixa pe joase (un loudness pentru joase) care sa compenseze caderea. Solutia asta se folosea frecvent in anii '50-'60 cand difuzoarele de banda larga erau predominante. Conteaza mult cat de intepenita este rila wooferului dupa atata vreme. Link spre comentariu
Vizitator axente_sever Postat Aprilie 8, 2015 Partajează Postat Aprilie 8, 2015 Am ascultat mai multe zile cu boxele acestea. Dupa 1/3 din cursa potentiometrului de volum mi se pare ca inaltele sunt mult mai intense decat bass/medii, nu ca nu ar fi si bass/medii (am folosit un corector de ton iar inaltele la minim bass normal) doar ca sunt putin eclipsate de inalte. atasez si o schita cu filtrul, mi se pare cam atipic Link spre comentariu
sesebe Postat Aprilie 9, 2015 Partajează Postat Aprilie 9, 2015 Nu-i chiar atipic, difuzor de bas (de banda larga de fapt) conectat direct ajutat putin la inalte cu un tweeter. Pai daca intradevar inaltele sint prea puternice si constituie o problema pt tine, n-ai decit sa le mai atenuezi un pic. Pornind de la schema prezentata de tine, schimba locul la condesator cu rezistenta si apoi pune o rezistenta spre borna de minus dupa rezistenta de 12Ω care acum este legata direct de la bornele de intrare, si inainte de condesatorul de 2,2µ. Daca pui rezistenta direct pe schema actuala in paralel cu tweeterul vei schimba frecventa de taiere. Apropo, ar fi bine sa inlocuiesti condesatorul de 2,2µ bipolar cu unul cu polipropilena MKT sau asemanator. Se gasesc la valoarea asta de capacitate la preturi foarte rezonabile si iti mai recomand sa nu te arunci spre unul "audiofil" si scump. Link spre comentariu
Vizitator axente_sever Postat Aprilie 9, 2015 Partajează Postat Aprilie 9, 2015 Nu-i chiar atipic, difuzor de bas (de banda larga de fapt) conectat direct ajutat putin la inalte cu un tweeter. Probail ca de aici e problema cu inaltele mai puternice, tweeter-ul incepe sa cante de la 6.4kHz dar peste aceasta frecventa posibil sa cante mult si bine si difuzorul si suprapunandu-se sa da intensitatea mai mare. condensator ma gandesc sa il inlocuiesc cu mundorf mcap e 4$ bucata. Pornind de la schema prezentata de tine, schimba locul la condesator cu rezistenta si apoi pune o rezistenta spre borna de minus dupa rezistenta de 12Ω care acum este legata direct de la bornele de intrare, si inainte de condesatorul de 2,2µ. nu se poate pune si un potentiometru si sa reglez inaltele in functie de genul de muzica? erau multe boxe in anii 70 80 cu astfel de reglaje pt bass si/sau inalte. tipul acesta de filtru nu are o denumire? si formula de calcul? Link spre comentariu
sesebe Postat Aprilie 9, 2015 Partajează Postat Aprilie 9, 2015 (editat) Binenteles ca poti sa pui si un potentiometru dar va fi cam dificil....pt ca trebuie sa fie unul de putere mare si acestea sint greu de gasit si sint si scumpi. Oricum nu-ti recomand. Dar la urma urmei sint banii tai. Dece sa nu-i arunci ca majoritatea "audiofililor" pe prostii orientindu-se numai dupa reclama. Pariez ca la un "blind" test nu o sa poti deosebi un condesator cu polipropilena de calitate (care costa 0,5-1,5$) de unul de 4-20$. Ia unul de genul asta si nu mai arunca banii. Probabil ca ar putea fi ceva deosebiri dar nu neaparat in bine. Iar daca tot vrei sa pui un condesator scump pentru cine stie ce caracteristici umflate "audiofilic", de ce sa nu strici toata investitia adaugind si ceva inductanta in serie (potentiometrele de putere sint bobinate si au inductanta destul de masurabila....). Cel mai bine este sa gasesti varianta optima cu corectia de ton la mijloc sau anulata care sa se auda bine pt majoritatea genurilor si melodiilor, iar daca intradevar mai trebuie facute mici corectii la anumite melodii, sa le faci din corectorul de ton al amplificatorului. Pt asta este pus acolo. Am ascultat mai multe zile cu boxele acestea. Dupa 1/3 din cursa potentiometrului de volum mi se pare ca inaltele sunt mult mai intense decat bass/medii, nu ca nu ar fi si bass/medii (am folosit un corector de ton iar inaltele la minim bass normal) doar ca sunt putin eclipsate de inalte. atasez si o schita cu filtrul, mi se pare cam atipic De fapt daca stau mai bine sa ma gindesc, ai spus ca la volum mic-moderat se aud echilibrat? Atunci este foarte posibil sa fie de la suspensia difuzorului care este cam imbatrinita si la amplitudini mici ale membranei sa fie mai elastica iar pe masura ce amplitudinea creste sa inceapa sa opuna rezistenta mai mare atenuand frecventele mai joase ce au o amplitudine mai mare. Editat Aprilie 9, 2015 de sesebe Link spre comentariu
CBI Postat Aprilie 13, 2015 Partajează Postat Aprilie 13, 2015 banda de frecvente masurabila nu este singurul criteriu de evaluare a raspunsului unor boxe parerea mea este ca nu vei obtine bas cantitativ dupa felul constructiei au alta destinatie de utilizare in zilele noastre inca nu se pot realiza incinte cu woofer de 8' in bookshelf la 98db reali eu cred ca specifificatiile sunt incomplete,ori nu respecta liniaritatea.Tinand cont ca woferul este legat pe direct,este posbil ca mediile sa urce deaorece nu se compenseaza bine efectul difractiei si tweterul sa intre exact pe zona de breakup a woferului ,lasat si putin in fata,si astfel se declara cei 98db. In realitate insa frecventele medii-joase pica de pe la frecventa de baffle step (4-500hz) si toata zona de sub este deja la -3-4db fara de ce este peste,si degeaba au -10db la 45hz pt ca frecventele joase sunt mascate .Daca mai iei in considerare si efectele amplasarii in camera,poate fi si mai grav. Cel mai bine ai incerca sa amplasezi boxelel mai aproape de peretele spate(pastrand totusi distanta fata de colturi-peretii laterali),pt ca desi nu cunosc boxele,am avut contact cu altele asemnatoare si cu toate ca sunt in 2 cai,nu sunt echipate clasic cu woofer si tweter,ci mai degraba un fulrange +supertweter,care aduc si o serie de dezavantaje pe langa lucrurile bune. daca vrei sa incerci sa te joci cu atenuarea inaltelor din filtru,poti adauga rezistente de 2-2-3,3-4,7(sau o schimbi pe cea de 12 cu alta mai mare) ,ori ca o pui inainte de condensator ori dupa,face acelasi lucru.Daca o legi pe ramura cealalta de jos (adica intre bobina si borna + a difuzorului) va atenua si zona din stanga a tweterului,atata tot.In acest caz va urca cateva sute de hz si frecventa de taiere,dar la aceste valori este neglijabil Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum