Sharky Postat Martie 11, 2015 Partajează Postat Martie 11, 2015 (editat) Azi am constatat ca masina trage usor stanga. Verificand franele am observat ca tamburul de pe partea soferului este mult mai cald decat discurile, respectiv celalalt tambur. Pe drum drept sau f usor la vale se simte cum masina incetineste. Cam care ar fi algoritmul de reglare? Ajunge sa dau jos tamburul si sa dau inapoi 1-2 click-uri din piulita de reglaj, iar apoi sa retestez? http://www.clubopel.com:8080/uploads/2011-05/15107_tx71fmil3.jpg Totodata frana prinde cam jos, cred ca nici 6 click-uri. Trebuie dat drumul si de aici? Mentionez ca s-a umblat la frana de mana in Decembrie de catre un mecanic, dar nu a facut fite pana acum. Am inteles ca mecanismul e oarecum cu autoreglare, dar din cate vad s-a auto-dereglat mai degraba. Frana de mana tine bine, n-am ce comenta. O sa rada colegul Bibanu de mine, dar masina sta in panta , cateodata cu saptamanile, deoarece rar am nevoie de ea. Poate sa afecteze frana? Ma gandesc la cablul, care se poate intinde cu timpul, desi asta ar avea un efect invers. Stiu ca gasesc raspunsuri pt intrebarea mea si pe net, dar prefer unele din partea unor oameni de incredere. Multumesc! Editat Martie 25, 2015 de bibanu47 completat marca auto 1 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 12, 2015 Partajează Postat Martie 12, 2015 In poza postata de tine nu vad niciun autoreglaj,este o simpla tija filetata stanga-dreapta si reglajul se face manual cu ajutorul unei surubelnite prin rasucirea piulitei danturate dupa ce se trage sigurata,este similar cu reglajul la ford-uri. Iti recomand sa verifici prima data daca nu cumva unul dintre pistonasele cilindrului receptor este blocat,daca inpingi in saboti stanga-dreapta trebuie sa culisesze usor cu pistonase cu tot. O frana de mana care corespunde cerintelor ITP ,maneta trebuie sa tina intre 7-9 dinti. Link spre comentariu
Sharky Postat Martie 12, 2015 Autor Partajează Postat Martie 12, 2015 Am numarat, la 4 clickuri prinde bine, la al 5-lea mi-e frica ca se rupe cablul. Cred ca ar trebui sa o las sa prinda mai sus. Totodata in panta am remarcat ca cealalta partea prinde un pic mai slab. La 4 clickuri daca imping de masina lasata in panta dreapta paraie si scapa usor. E drept ca si rotile sunt virate spre bordura (nu-s nebun sa o imping cu rotile drepte la vale ) si poate ala e motivul. In weekend probabil ma voi apuca de ea, si voi pune poze in cazul in care sistemul meu e diferit de cel din poza. Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 12, 2015 Partajează Postat Martie 12, 2015 Revenim la detalii cand faci noua postare. Cablul nu se poate rupe pentru ca este conceput pentru un anume efort,numai sa nu fie strapuns de rugina. Link spre comentariu
Sharky Postat Martie 14, 2015 Autor Partajează Postat Martie 14, 2015 Poza e aproape identica. N-am facut poze, dar nu am decat un aparat foto cam scump si n-am chef sa operez in timp ce sunt murdar pe maini in ultimul hal. Cel ieftin nu e disponibil, iar camera de la telefon e degeaba. La mine e multa rugina si mizerie. Am curatat cat am putut, a curs o tona de praf. Tamburul nu are buza mare, sub 1mm, in schimb sabotul mai solicitat e tocit aproape de nituri. Ma rog, eu zic ca mai merge 2 ani. Apoi oi mai vedea daca mai tin masina. Sistemul e cu autoreglaj. Fierul argintiu de sub sageata e un clicket cu parghie, care actionata de sabot invarte piulita pentru a indeparta sabotii unul fata de celalalt. Piulita are profil de dinte de fierastrau, deci de strans se strange, dar nu se desface. Am dat pedale pana m-am saturat, am miscat de saboti si de pistoane. Pistoanele culiseaza f usor, mansoanele sunt ok. Cred ca pur si simplu erau prea stranse. Voi face niste probe practice, sa vedem cum se comporta la drum. In parcare am pus deja peste 20 de frane, n-a crapat nimic, deci nu risc sa raman fara frane. Am incercat si cu o parghie improvizata sa invart de roata in timp ce masina e franata, se simte ca frana actioneaza. In borcan nivelul de lichid e maxim. Problema e ca am ramas fara frana de mana. Opune rezistenta la maneta, dar nu opreste. Oi mai vedea, banuiesc ca trebuie sa mai scurtez cablul din reglaje. Momentan mananc si ma bag apoi la un schimb de ulei si filtru de aer. Uleiul nu e schimbat de 2 ani/10mii, iar ala de aer de 3/20mii . Ca scurta paranteza: Antigelul are si el 5 ani, e dinala albastru, ieftin. Cred ca ar trebui schimbat, asa-i? Sau 2 ani mai tine si asa? ce se poate intampla? De testat il testez inainte de fiecare iarna, bag congelatorul la -25C, si pun o doza de antigel scos din borcan, peste noapte. Later edit: Am testat, am incercat sa invart cu o parghie de roata suspendata, dar nu sunt sanse cand e pedala apasata. Concluzionez ca frana de picior prinde bine. Am pus frane mergand cu spatele si cu fata, sa se aseze bine sabotii aia. Am mers cu viteza mare, nu s-a incins deloc spatele. Maine ma uit la frana de mana, incerc sa aduc cablul cu ajutorul reglajelor. De tras tot parca trage stanga, o sa vad de ce. Acum am pus gumele de vara si tot la fel parca trage din cand in cand stanga. O sa o mai ridic pe cric si voi verifica si etrierii cum se comporta la franari repetate si daca nu cumva astia se blocheaza aleator pe roata. Totusi nu am urme de incalzire sau fluieraturi. Later edit 2: Unul dintre saboti e tocit destul de tare, mai are cam 0.5mm pana la un nit din zona punctului de contact maxim. Celalalt mai are mult material. E normal? Eu as zice ca da, din moment ce unul se pune contra, pe cand celalalt doar freaca in acelasi sens. Eu estimez ca nu voi mai circula mai mult de 10mii km cu masina si o dau la gunoi. Are rost sa ii mai schimb? Sau merge si asa? Ce se poate intampla? Faptul ca se distruge tamburul nu prea ma intereseaza, si asa e obosit. Eu in general folosesc rar frana, discurile de pe fata au fost inlocuite, iar acum la aproape 40mii abia au un pic de buza. Placutele tot asa, mai duc mult si bine. Sper sa se aplice si pe rotile spate. Ultimul update: Azi aveam roata blocata. Problema era de la parghia cu excentric care actioneaza frana de mana. Este vorba de bucata argintie de pe sabotul din stanga, cea actionata jos de cablul de frana de mana. Se misca f greu si nu revenea. Curatat-o bine, pus un strop de ulei si un strat f subtire de vaselina. Acum merge singura, trasa de arc. La cealalta roata aveam mecanismul de reglare blocat, am deblocat piulita si am facut 2 curse complete cu ea. Sub ambii tamburi aveam o tona de praf si rugina. Imi cam dau seama cu cata atentie a lucrat mecanicul. Maine schimb lichidul de frana si aerisesc complet. Aerisitorii de pe spate i-am desfacut destul de usor. Sper sa nu am surprize pe fata. Edit de luni: Am schimbat planurile, reparatie completa, schimbare saboti si garnituri. Am frecat tot cu smirghel si perie de sarma, am scos pistonasele, curatat cu o carpa si spray pana cand luceau de curatenie. Am curatat cilindrul cat am putut cu o carpa curata. Toate-s curate, fara urme de rugina, sunt cele originale cu sigla GM. Pus alta garnitura, impins la loc in cilindru. Trebuie dat drumul la aerisitor, altfel nu intra la loc, aerul le impinge afara. Apoi am uns cu vaselina grafitata, dinaia lipicioasa, pt miscari lente(bucse pivoti) , temp 300 grade C. Am uns partea exterioara a pistonului, ca sa nu frece fier pe fier. Stratul e destul de subtire, nu am exagerat. Mansonul de protectie se muleaza perfect. Kitul de reparatie a fost 10lei, pacat ca nu continea si vaselina. Sper ca e buna aia folosita de mine. Sabotii nu am mai apucat sa ii montez, se facuse prea tarziu. Am facut doar un mic test, am prins cilindri intr-o cheie franceza si am dat cateva pedale, n-a iesit aer sau zeama pe langa ei, deci garniturile sunt bune. Suportii sabotilor nu erau unsi deloc, doar zincati si vopsiti. Am pus preventiv un strat subtire de vaselina in zona pe care misca pargia de la frana de mana. Cand ma refer subtire, ma refer strat sters. Nu pun multa pt ca e un magnet pt jeg, plus ca daca e sa curga, ajunge pe tambur. Vaselina ma pus si e umerii pe care se sprijina sabotii, pt culisare mai usoara, tot asa strat subtire. Ce parere aveti? Link spre comentariu
Sharky Postat Martie 20, 2015 Autor Partajează Postat Martie 20, 2015 Am tot sarit din una in alta si nu se mai intelege nimic. Si eu m-am sucit de la o zi la alta, asa ca mai bine scriu iar tot ce am facut si concluziile. Cea mai importanta ar fi, daca tot desfaceti, inlocuiti tot. Pe mine m-au costat 20 lei setul de garnituri, 100 lei sabotii (bosch, erau si cu 50lei o firma mai ieftina), 45 lei setul de arcuri. Nu merita sa va zgarciti cand e vorba de frane. Demontarea tamburilor, nu cred ca e cazul sa explic ceva aici. Unul nu a vrut sa iasa, dar l-am fortat cu un ciocan si o bucata de lemn. Curatati temeinic totul cu peria de sarma si smirghel. Insistati in zonele in care calca sabotul. Folositi o masca de praf si pt spalat am folosit clasicul spray de frane. Diluantul nu cred ca e ok. Ma rog, diluant e un termen general, sunt unele cam unsuroase, care nu cred ca ajuta. Am pus un stras subtire de vaselina grafitata in zonele in care culiseaza sabotul. Nu puneti multa pt ca tare ma tem ca va curge si ajunge fix unde nu trebuie. Curatati furca si filetul de reglaj, dantura piulitei. Garniturile sunt simplu de schimbat: - prima data verificati aerisirea, daca nu o puteti deschide, nu va apucati de treaba, pt ca fara aerisire nu puteti face nimic. - trageti cu grija, nu fortati, ca am inteles ca e usor de rupt. Din ce am vazut are o strangere pe con, deci la inchidere nu trebuie exagerat, doar asa cat puteti trage cu un deget. - impingeti pistoanele afara, - eu le-am frecat cu o pasla dura si cu spray de frane pana cand le-am facut oglinda. - frecat cu pasla cilindrul si asigurati-va ca e curat pe dinauntru. Capatul poate face o bavura de la rugina, eu am ras-o jos cu smirghelul. Atentie mare sa nu dati cu smirghel inauntru. - montat garniturile pe pistonase - imbibati bine cilindrul in lichid de frana ca sa lunece mai usor garniturile - partea exterioara a pistonaselor si gulerul cilindrului l-am uns cu vaselina grafitata de 300C, f lipicioasa. Am pus un stras subtire, ca nu cumva sa curga. Am inteles ca se foloseste o vaselina speciala de frane, dar nu am gasit. Initial era o vaselina mult mai moale, daca aia n-a curs, n-a curge nici asta. Atentie cu vaselina, sa nu cumva sa ajunga in cilindru. Daca cumva s-a intamplat curatati bine si reluati procedura. - montat mansoanele anti praf, si cu aerisitorul deschis impingeti pistoanele inapoi. Important sa aveti aerisitorul deschis, altfel aerul prins intre pistoane le vor impinge afara. Miscati stanga dreapta pistonasele, trebuie sa mearga usor. Sabotii: Incepeti prin a-i acoperii cu o banda de hartie pe partea activa, altfel ii veti manji in mod sigur. Eu am pus un strat subtire de aceeasi vaselina la incheietura tijei pt frana de mana, si in zonele unde se prind arcurile. Ideea e sa nu intre apa/praful, iar stratul fiind subtire, nu are ce sa curga. Sistemul meu e asemanator cu poza de mai jos. http://www.clubopel.com:8080/uploads/2011-05/15107_tx71fmil3.jpg Arcurile difera usor, dar in final am luat saboti ca si in poza, si setul de arcuri compatibil. Ca montaj am facut asa: 1. Am prins cablul de frana de mana si am montat sabotul din spate cu arcul si stiftul de prindere 2. Am pus arcul de jos si am luat cealalt sabot in mana si l-am tras in sus, peste umarul de sprijin de jos. Apoi l-am prins si pe asta cu stift si arc de prindere. E mai usor asa decat sa trageti de arc dupa ce l-ati montat 3. Pus furca 4. pus sistemul de reglaj si tija de prindere 5. montat arcul de sus 6. montat arcul pt sistemul de autoreglare (cel de la mijloc) Montarea finala: -Trageti cu mana de saboti asa incat sa ii indepartati ca sa vedeti daca mecanismul de reglare functioneaza. -Puneti piulita asa incat sa fie stransi la maxim. -Asezati pe pozitie sabotii, aruncati o privire sa fie totul ok. - Dati jos banda adeziva - montati tamburul. Probe: Aerisiti instalatia pana cand pedala e ferma si nu elastica. Dati frane, miscati cu atentie masina prin parcare punand frane cu fata si cu spatele ca mecanismul sa se autoregleze. Asigurati-va ca totul e ok: lichid in vas, aerisitori stransi si cu capacele puse, frana tine bine, etc. Apoi iesiti cu ea pe strada si incet frana se va ajusta. Initial frana de mana abia prindea, dar dupa un drum de aprox 10km, cu mers la vale scos la liber si franari periodice, frana de mana a inceput sa prinda mai jos si mai bine. In caz ca nu desfaceti iar tamburul si ajustati manual. nu am cum sa va dau sfaturi aici. Daca e nevoie ajustati cablul de frana de mana: lungime + balans stanga-dreapta. La urmatoarele drumuri care le faceti puneti mana pe tamburi, ei trebuie sa fie reci. Daca-s mai calzi ca discurile, atunci aveti o problema. Rog sa verificati acest tutorial si sa ma corectati daca e cazul. Eu asa am facut si de 2 zile de cand am terminat operatia nu am reusit sa raman fara frane si sa fac accident, dar timp mai este! Link spre comentariu
Sharky Postat Martie 22, 2015 Autor Partajează Postat Martie 22, 2015 Update: -Roata trebuie sa se invarta libera cand masina e ridicata pe cric. Trebuie sa se auda usor cum freaca tamburii. -apasati pedala de frana de cateva ori, verificati daca roata se invarte libera in continuare -trageti frana de mana la maxim, apoi eliberatie, verificati iar roata Trageti o tura si verificati daca tamburii sunt reci. Franati de cateva ori in mers cu frana de mana pt perioade scurte, in zone in care nu puneti pe nimeni in pericol. Franati mergand atat cu spatele cat si cu fata. Am patit-o ca roata se invartea liber, dar dupa ce trageam frana de mana si o eliberam mergea usor infranata. Pe cric roata se invartea cam jumate de tura, lasata libera. Nu se simtea din masina, dar dupa 10km s-a incins bine frana, am stropit-o usor cu apa si a sfarait imediat. Daca smuceam de cablul respectiv isi revenea. Am mai dat drumul la cablu si s-a rezolvat. Frana de picior nu afecta functionarea. Deci dupa cum am scris, daca ati umblat la frane, timp de cateva drumuri verificati tamburii, sa nu se incalzeasca inegal sau fara motiv. Pt mine a meritat schimbarea masina franeaza mai bine, si mai important, nu se mai apleaca in fata excesiv la franarile puternice. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum