Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Trusa de prim ajutor;utila sau nu?!


BUGHIU

Postări Recomandate

Oricine stia sa le foloseasca daca pastra brosura din cutie in care se explica totul mura-n gura; si ce poti face cu ustensilele dar si cum se acorda primul ajutor.

@sesebe: Un om responsabil trebuie sa o citeasca din timp,nu atunci cand are nevoie...un pliant cu acordarea corecta  a masurilor de prim ajutor ar trebui sa fie obligatoriu pt toti soferii

 

 

 

nu se mai da cu P-uri ci numai cu G-uri ,binenteles CFR traieste tot in iepoca de aur (desi si atungi erau cu electronica) .

 

Si ce lagatura are P-ul din poza mea cu CFR-ul?La cfr nu se mai folosesc inca din 2000 aceste tipuri de stingatoare. Eu am cumparat (pt casa si masini) de la o ferma,mai multe P-uri de diferite capacitati casate si expirate pe care ulterior le-am dus la incarcat/presurizat la o firma specializata. Asta era pe vremea cand un Alsting cu clapeta si manometru costa o groaza de bani. Mai nou am vazut prin magazinele de bricolaj ca sunt mult mai ieftine decat erau candva ( probabil fabricate in China si importate) . Ideea e ca cele la tuburi mici nu prea sunt bune de nimic,e bine sa ai (in masura spatiului) un recipient mai mare Acum 10 ani chiar am vazut live un inceput de incendiu la motorul unei dacii stins cu unul model vechi cum am eu.

Editat de Motreanu Sorin
Link spre comentariu

Si ce lagatura are P-ul din poza mea cu CFR-ul?La cfr nu se mai folosesc inca din 2000 aceste tipuri de stingatoare.

Are ,poza din avatar e un semnal de CFR ; am avut un bunic si un unchi care au lucrat la CFR dar asta e relevant decat in context , acum am un prieten ce lucreaza la reparatii locomotive ; de la el am aflat ca iar au adus o locomotiva arsa plina de praf alb - inseamna ca se mai folosesc - am intrebat si ce stingatoare  anume si zicea de P6 . 

Praful ala e incarcat electrostatic si adera la suprafata , face punti electrice (rezistenta de izolatie mica) si electronicele nu sunt compatibile cu praful . De exempu ,centralele GSM au sistemul antiincendiu numai cu butelii de CO2 .

La masina ,praful poate impiedica functionarea normala si defecta anumite sisteme unde se regasesc tensiuni mari  - la xenoane unde tensiunea de aprindere e de ordinul kV iar cea de functionare de 80V ,la injectie (diesel) unde tensiunea e de 120V /injectoare piezo sau 90V /injectoare electromagnetice - sau pe CANbus blocheaza unele semnale de amplitudine mica si se apuca calculatoarele sa 'cante' .

Din trusa de prim ajutor foarfeca e cea mai folositoare ,.

Link spre comentariu

P6 - ca tip de stingator dar...nu mai exista de mult din acelea cum am prezentat eu in poza. Acum toate sunt cu manometru si clapeta.

 

Un P6 este mai ieftin decat un G (un G este triplu). Un P6 nou costa acum aprox 120 de ron ( acum 20 de ani cu banii astia cumparai unul mult mai mic,reincarcabil )

Daca ne referim la locomotive (desi nu e scopul topicului) cel putin cele diesel ar trebui sa aiba 4 recepiente extinctoare tip G in posturile de conducere. Probabil in cazul relatat de tine ori au intervenit cu P-urile din tren ori....din motivele de pret expuse mai sus locomotiva nu era echipata cu stingatoare tip G (stingator cu gaz Co2)

Link spre comentariu

un pliant cu acordarea corecta  a masurilor de prim ajutor ar trebui sa fie obligatoriu

Prin diverse colturi de lume sustinerea examenului de permis e conditionata de absolvirea unui curs de prim ajutor.

Editat de Liviu M
Link spre comentariu

Inca la noi nu e asa din pacate ...

@Motreanu Sorin - faceam referire la tip de stingator si nu la ce ai ; desigur! cand ia foc locomotiva mecanicul opreste trenul pt a lua un stingator din vagoane .

Editat de mottofree
Link spre comentariu

 desigur! cand ia foc locomotiva mecanicul opreste trenul pt a lua un stingator din vagoane .

 

Nu am zis asa ceva,locomotiva e obligatoriu sa aiba stingatoare in termen (inainte erau tip G,acum depinde de operator cu privatizarea si debandada din sistem-cum am spus,cele cu Co2 au un pret mai mare) dar daca incendiul izbuncneste la un tren de calatori,indiferent de dotarea locomotivei seful de tren si conductorul trebuie sa ajute si ei cu ceea ce au in dotare prin tren.

 

 Revenind la subiectul topicului cred ca nu exista vreo urma de indoiala ca o trusa sanitara (atat in masina CAT SI IN CASA) poate fi de un real folos in caz de necesitate.Trebuie accentuat insa ca folosirea unei truse,acordarea primului ajutor si utilizarea corecta a unui stingator de incendiu (in funcntie de tipul acestuia) precum si DIMENSIONAREA acestor mijloace obligatorii in functie de particularitatiile autovehicolului trebuiesc facute din timp,nu atunci cand,Doamne fereste chiar ai nevoie.Apoi,verificate periodic,nu doar puse de forma pentru control.

 Un om responsabil,inainte de a se urca in masina cunoaste si el dar isi instruieste si familia cum se utilizeaza aceste dotari obligatorii care sunt absolut necesare. De la o "banala" sangereare abundenta in urma unei accident usor care poate fi oprita cu succes si cu cea mai ieftina trusa si pana la cazuri mai grave in care,cu siguranta aceste dotari ajuta intr-o mai mica sau mai mare masura in functie de context.

 

 

 

Link spre comentariu

Pe loc nu ia foc si cand merge de obicei trage un tren .

Desi recunosc cu rusine si amaraciune in glas ca am facut cursuri de prim ajutor pe perioada cand am fost pompier (utecist sau asa ceva) nu mai tin minte decat ca in cazul unei rani la cap garoul se aplica pe gat .

Trusele de prim ajutor folosite la maxim ,scad cheltuielile statului - acesta ofera asistenta medicala si tot omol trebuie sa plateasca asigurari medicale .

Link spre comentariu

 nu mai tin minte decat ca in cazul unei rani la cap garoul se aplica pe gat .

 

Glumesti ?

Garoul nu se poate aplica pe gat caci vei provoca lesinul persoanei, asfixierea si daca nu va muri, poate ramane cu grave leziuni cerebrale.

 

 

Continutul trusei medicale omologate are doar cateva banalitati incluse, suficiente pentru a acoperi o rana usoara si a evita infectarea acesteia, nici vorba de garouri, atele, tuburi pentru respiratie... cred unul dintre motivele pentru care nu este inclus garoul este tocmai faptul ca folosit aiurea poate deveni periculos.

Sper sa nu fiu "salvat" vreodata de unul care isi aminteste sa ma sugrume cu garoul.

Editat de one
Link spre comentariu

Evident ca glumesc ,asta cu legatul garoului de gat era un banc- in spiritul acelui banc daca legi garoul de gat unei persoane cu sangerarari la cap ai rezolvat problema ,adica ai opris singerarea .

Era un banc despre trusele medicale de pe Dacile 1300 (&Co) ;tot pe vremea aia se purta cutitas infipt la portiera - asta era pt taiatul centurii de siguranta . Se pare ca nu a prins si inttre timp au fost unii care au ars de vii in conserva prinsi in centuri de siguranta .

Link spre comentariu

Te mai poate salva si de la eventualele cheltuieli cu spitalizarea in cazul in care se ajunge la spital in stare si mai proasta, care ar fi putut fi evitata in cazul utilizarii trusei medicale... :qetrwe

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări