morocanosul Postat Aprilie 9, 2015 Partajează Postat Aprilie 9, 2015 Off topic: De extinctor nu am avut neoie(sper sa nu am in viitor) dar un ...topor(secure) as fi avut nevoie,cand o furtuna a doborat un plop batran,eu eram de partea comunei (lacului) de unde puteam cauta ajutor...ceilalti erau de partea ceealalta...asa ca am facut cale intoarsa si a venit lumea cu TRACTOR si TOPOARE problema rezolvata in 60 de min.!! Vedeti,daca in acele 60 de minute ,prindeam "ceva""?? Asa ca,pe langa trusa medicala...sa fie OBLIGATORIU si un ..TOPOR(Secure)!! Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Aprilie 9, 2015 Partajează Postat Aprilie 9, 2015 In masina personala n`am prea multe inclusiv topor, nu e prea necesar la drumuri de oras. La cea de serviciu este topor, secure, cablu de remorcaj , lopata , tarus metalic, ranga, troliu si trusa de scule destul de completa. Grig Link spre comentariu
Taraxacus Postat Mai 30, 2016 Partajează Postat Mai 30, 2016 Daca s-ar face o simulare pot sa pariez ca din 100 de masini oprite la intamplare, 90 de soferi isi vor prinde unghiile in trusa medicala sau vor lesina ori vor incremeni din 10 ramasi 8 vor desface trusa si vor insira pe trotuar giumbuslucurile alea si dupa 20 de minute vor incepe sa actioneze ca un actor din filmele cu prosti. Asa ca poate sa fie trusa medicala cum o fi, ca este inutila. Sa fim seriosi, fiecare cu meseria lui, nu poti pretinde tuturor soferilor sa se califice in domeniul sanitar. Ce sa mai vorbim de stingator.... dintr-o suta de soferi, 99 ar lua-o la fuga ca sa nu mai spun ca maxim 10 ar putea sti cum sa foloseasca un stingator. Eu pana scot stingatorul, pt ca nu-l pot tine la indemana, masina fiind destul de mica. O masina daca a luat foc la motor si nu s-a intervenit in 5 min, peste 10 minute este deja o tortza. Intrebarile de mecanica sunt pt cat C, D - pt profesionisti. Link spre comentariu
morocanosul Postat Mai 30, 2016 Partajează Postat Mai 30, 2016 (editat) Ar fi utila o brosurica cu procedurile de aplicare a primului ajutor cand primesti prima data permisul si la fiecare preschimbare de permis...! Problema este alta,cei din prima categorie considera ca...tocmai au invatat,cei din categoria a 2-a cred ca nu o sa se loveasca de asemenea probleme,nici ei personal dar nici in trafic nu vor intalni situatii exceptionale,asa ca pana suna la112 in unele cazuri trebuie sa vina...pompele funebre..! Sunt convins ca 99% n-ar citi nimic din ea,cine stie,poate ne mai trezim nitel..! Editat Mai 30, 2016 de morocanosul Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 30, 2016 Partajează Postat Mai 30, 2016 In caz de viata si de moarte, cum se presupune ca ar fi cazul ca sa depinda viata cuiva de interventia ta salvatoare medicala, pun pariu ca nu o sa mai ai timp sa studiezi brosurica. N-am masina (inca) deci nu stiu exact ce contine caricatura aia de trusa dar daca este doldora de pansamente sterile si fase este sigur foarte utila in caz de hemoragie. Utilizarea garoului de catre persoane care nu sint cadre medicale este cred ca interzisa de citiva ani pt ca s-a constatat ca in majoritatea cazurilor a facut mai multa rau decit bine. Daca nu ma insel, procedurile actuale prevad utilizarea garoului de catre nespecialisti numai in cazul amputarilor accidentale. Nici persoanele trainuite in acordarea primului ajutor nu sint incurajate sa utilizeze garoul. Exista si alte metode de oprire a hemoragiei, poate nu chiar asa de eficiente dar sigur mult mai putin periculoase. In cazul folosirii garoului, daca nu este utilizat exact cum trebuie, se poate ajunge la necesitatea amputarii bratului sau piciorului chiar daca accidentarea nu este chiar asa de grava. Acum se recomanda oprirea singerarii prin presarea ranii cu un teanc cit mai mare de pansamente (cit sa nu treaca singele prin el). Iar legat de stingator, cu un stingator mic cum este cel din masina, folosit corespunzator poti opri orind un incendiu incipient. Fiti siguri ca si eu, ca toata lumea, in caz de incendiu, am sa fug la adapost, dar ce faci daca sint persoane accidentate in masina? O persoana acidentata este recomandabil sa nu o misti de unul singur pt ca poti sa-i faci mai mult rau, lasa salvatorii antrenati sa faca asta, ei stiu cum si au si echipamentele necesare. Doar in caz de pericol mai mare, se poate scoate de unul singur acidentatul la un loc sigur. Link spre comentariu
morocanosul Postat Mai 31, 2016 Partajează Postat Mai 31, 2016 (editat) In caz de incendiu in compartimentul motor,evacuezi autoturismul,iei ce catrafuse mai ai si....asta a fost! Cu stingatorul din dotare...nu faci fata unui asemenea incendiu... Cand pomeneam de brosura,ideea era sa o studiezi cand o primesti,sa-ti mai reamprospatezi cunostintele,cat despre utilizarea garoului,se aplica mai sus de rana(NU pe ea) si din timp in timp se mai elibereaza pentru a nu se necroza tesutul ! Desigur,in cazul unei rani la cap,nu se aplica garoul pe...gat,nu-i asa? Editat Mai 31, 2016 de morocanosul Link spre comentariu
allexx1968 Postat Iunie 3, 2016 Partajează Postat Iunie 3, 2016 (editat) In caz de incendiu in compartimentul motor,evacuezi autoturismul,iei ce catrafuse mai ai si....asta a fost! Cu stingatorul din dotare...nu faci fata unui asemenea incendiu... Cand pomeneam de brosura,ideea era sa o studiezi cand o primesti,sa-ti mai reamprospatezi cunostintele,cat despre utilizarea garoului,se aplica mai sus de rana(NU pe ea) si din timp in timp se mai elibereaza pentru a nu se necroza tesutul ! Desigur,in cazul unei rani la cap,nu se aplica garoul pe...gat,nu-i asa? Buna Usor de zis greu de facut.Eu am 3 truse sigilate.Deci brosura este la loc sigur. Spor tuturor Alex L.E.Mai sus era vorba de topor.Ei bine eu am un topor,o lopatica de infanterie si un gratar(disc) in masina.Iarna discul hiberneaza in garaj.Uitasem am si un palos. Editat Iunie 3, 2016 de allexx1968 Link spre comentariu
viopa Postat Iunie 3, 2016 Partajează Postat Iunie 3, 2016 Parerea mea... Stigatorul de incendiu -mic dispozitiv ce are capacitatea de 700ml-1,5kg , incarcat cu praf , aflat in termenul de valabilitate dat de fabricant si atestat si omologat de RAR, dar care nu vei face mare lucru cu el decat un fis in caz de incendiu. Trusa medicala- cutie cu diferite articole, mai mult inutile ce multi nu stiu sa le folosesca si nici nu stiu pentru ce se folosesc , fabricata de unii si acceptata (omologata) de RAR , bagata pe gatul posesorilor de autovehicule aflate in circulatie pe drumurile publice. Evident ambele au o perioada de valabilitate, apoi alti bani , alte distractii. Ambele sunt metode LEGALE de jumulit posesorii de autovehicule. Afaceri... Parerea mea... Link spre comentariu
morocanosul Postat Iunie 3, 2016 Partajează Postat Iunie 3, 2016 Buna Usor de zis greu de facut.Eu am 3 truse sigilate.Deci brosura este la loc sigur. Spor tuturor Alex L.E.Mai sus era vorba de topor.Ei bine eu am un topor,o lopatica de infanterie si un gratar(disc) in masina.Iarna discul hiberneaza in garaj.Uitasem am si un palos. Palosul ...ce rol are? Vrei sa ''palesti" vreo vietate ca sa ai ce pune pe ..disc(gratar) daca ramai in pana in zone izolate? Link spre comentariu
one Postat Iunie 6, 2016 Partajează Postat Iunie 6, 2016 Eu consider ca nici stingatorul si nici trusa medicala nu sunt indispensabile si cred ca sunt multe alte lucruri care ar putea fi obligatorii dar nu sunt, mai ales considerand cazul unui accident auto. Gasesc revoltator faptul ca unii transportatori d persoane au fixat cu suruburi ciocanelul de spart geamuri "ca sa nu il fure". Cred ca multe lucruri sunt necesare la bord, de exemplu o vesta reflectorizanta sau dispozitivul pentru taiat centura de siguranta si spart geamul, chiar si roata de rezerva pe care constructorii acum o vand la pret enorm, separat de costul masinii. Becuri de rezerva si o lanterna la bord eu as considera obligatorii dar nu sunt. Totusi trusa medicala o consider personal foarte utila in general si am una in masina dar si una acasa caci atunci cand exista necesitatea te duci si deschizi cutia, nu stai sa rascolesti prin sertare cu sangele curgand, sa gasesti un amarat de plasture sau dezinfectant. Ar fi de considerat ca o trusa medicala asa cum este acum, in cazul unui accident serios nu are nici un beneficiu iar o trusa mai dotata ar necesita cursuri mai evoluate de prim ajutor, initiale dar si periodice. Stingatorul ar fi util in cazul in care ai un inceput de incendiu dar in cazuri serioase nu faci prea mult caci cantitatea de pulbere este mica si oricum si in cazul asta ar fi necesar un mic curs, am vazut persoane care nu erau in stare sa foloseasca un instinctor. Totusi daca este obligatoriu nu vad nici o problema deosebita. Costurile sunt relativ mici fata de costul masinii asa ca nu ma afecteaza. Link spre comentariu
mottofree Postat Iunie 24, 2016 Partajează Postat Iunie 24, 2016 Roata de rezerva e factor de poluare si a fost inlocuita de spray-ul de pana ,snururi de cauciuc ,etc . Trusa medicala e buna pt ca are ceva paturi termoizolante - asta in caz ca ramai noaptea pe undeva ,te poti inveli in ele sa dormi pana dimineata . Daca victima unui accident are rani care singereaza abundent la cap unde legi garoul pt a opri singerarea ? De gat deoarece opresc inima si singerarea se opreste - misiune indeplinita ! Medicii si restul cadrelor medicale ar trebui sa stie cum se acorda prim ajutorul corect si obligati prin lege la acesta in cazul unui accident de circulatie dar nu tot omul care invarte covrigul ! Stingatorul e util dar f.limitat . Victimele prinse in /sub caroseria autovehiculelor cuprinse de flacari mor sufocate daca dam cu stingatorul (cum moare si incendiul) si suntem purtati ulterior in justitie de neamurile victimelor - posibil sa se lase cu privare de libertate . Deci ,au cand vad un accident fug ! si pun mana pe telefon ;numarul il stiu - 112 . Pe victima daca pun mana nu se stie , pe telefon ... daca vreau dau cu el de pamant . Link spre comentariu
morocanosul Postat Iunie 25, 2016 Partajează Postat Iunie 25, 2016 Dar sa inveti minimele masuri de prim-ajutor crezi ca..."dauneaza grav sanatatii"? Nu ai de invatat cat pt.4 ani de facultate,nu se stie niciodata cand iti vor fi folositoare !(tie sau partenerilor de trafic) Link spre comentariu
Motreanu Sorin Postat Iunie 25, 2016 Partajează Postat Iunie 25, 2016 (editat) Nici trusele sanitare AUTO nu mai sunt ce au fost. Eu am pe daciile mele din 73 si 82 trusele originale care au in echipare cam asa: aparat de respiratie gura la gura cu furtun flexibil de legatura,pompita pentru extras secretiile,cleste pentru limba,dispozitive de deschis gura accidentatului,atele goase si garouri solide si mai presus de toate brosurica cu instructiuniile de acordare a primului ajutor..de la folosirea dispozitivelor din dotare pana la executarea corecta a manevrelor de masaj cardiac etc. Recent am cumparat o trusa pt Aro-ul 10 din "flota" si am ramas nepalcut suprins sa sa constat ce "frectie la picior de lemn" contine comparativ cu cele vechi. Poate am luat eu una mai ieftina dar din cate am mai vazut pe la altii nici una din comert nu mai are ce aveau cele vechi. Referitor la extinctoare nu m-am complicat niciodata cu din acelea mici mai ales ca masiniile sunt bezinare. Am tuburi mari la fiecare masina. http://i67.tinypic.com/11c9soz.jpg Editat Iunie 25, 2016 de Motreanu Sorin Link spre comentariu
mottofree Postat Iunie 25, 2016 Partajează Postat Iunie 25, 2016 Acum sunt numai umbre la ce a fost . Acestea stingaoare ca marime sunt potrivite dar din pacate nu toata lumea are 4 stingatoare pe masina de serviciu . In plus cum toate masinile au electronica la greu si nu se mai da cu P-uri ci numai cu G-uri ,binenteles CFR traieste tot in iepoca de aur (desi si atungi erau cu electronica) . Ma refer la masinile actuale ,nu la masiniile istorice . Masurile de prim ajutor aplica gresit sau incomplect pot face mai mult rau iar acel rau (facut voit sau fara de voie) poate insemna cheia de la puscarie atata vreme cat exista un serviciu medical de urgenta . Deci 112 sau riscati puscaria. Link spre comentariu
morocanosul Postat Iunie 25, 2016 Partajează Postat Iunie 25, 2016 Nici trusele sanitare AUTO nu mai sunt ce au fost. Eu am pe daciile mele din 73 si 82 trusele originale care au in echipare cam asa: aparat de respiratie gura la gura cu furtun flexibil de legatura,pompita pentru extras secretiile,cleste pentru limba,dispozitive de deschis gura accidentatului,atele goase si garouri solide si mai presus de toate brosurica cu instructiuniile de acordare a primului ajutor..de la folosirea dispozitivelor din dotare pana la executarea corecta a manevrelor de masaj cardiac etc. Recent am cumparat o trusa pt Aro-ul 10 din "flota" si am ramas nepalcut suprins sa sa constat ce "frectie la picior de lemn" contine comparativ cu cele vechi. Poate am luat eu una mai ieftina dar din cate am mai vazut pe la altii nici una din comert nu mai are ce aveau cele vechi. Referitor la extinctoare nu m-am complicat niciodata cu din acelea mici mai ales ca masiniile sunt bezinare. Am tuburi mari la fiecare masina. http://i67.tinypic.com/11c9soz.jpg Trusele vechi,stiai sa le folosesti? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum