BUGHIU Postat Martie 10, 2015 Partajează Postat Martie 10, 2015 Intreb ,deoarece ,dupa cum spune si senatorul Todirascu ,citez :''"Trusa medicală, aşa cum este concepută şi omologată astăzi, nu poate salva şi nici nu a salvat vreo viaţă.Poate fi folosită cel mult la o pansare a unei zgârieturi. (...) Nu este raţional să fii obligat ca automobilul să fie dotat cu trusă medicală aflată în termenul de valabilitate şi cu atât mai puţin să fii amendat pentru lipsa ei deşi cu aceasta nu poţi face mai nimic bun, ci, eventual, poţi face mai mult rău în caz de traumatism major, atunci când nici nu te pricepi. (...) Referitor la stingătorul de incendii, este poate util pentru stingerea focului produs de un grătar nesupravegheat pe marginea drumului, dar în niciun caz pentru stingerea unui incendiu apărut cu ocazia unui accident de circulaţie, când este vorba de rezervoare cu zeci de litri de combustibil", scrie în expunerea de motive semnată de senator. Iar mai departe ,ce spun specialisti de la Urgente : Medicii de la Urgente spun ca nici manevrele de resuscitare nu pot fi facute fara o pregatire prealabila.Folosirea dispozitivelor din trusa medicala auto, fara un curs de prim-ajutor, poate deveni un pericol pentru victimele accidentelor rutiere. Medicii de la Urgente sustin ca manevrele de resuscitare sunt destul de dificile si imposibil de aplicat corect, in absenta unei pregatiri minime adecvate.Potrivit unui proiect de ordin al ministrului sanatatii, in trusa medicala auto vor aparea elemente noi. Printre acestea se numara un dispozitiv intermediar pentru respiratie gura la gura cu valva unidirectionala. Potrivit medicilor specialisti, utilizarea unui astfel de dispozitiv, fara un curs de prim-ajutor, poate provoca chiar moartea victimei. In plus, folosirea acestuia este destul de complexa, necesitand manevre care nu pot fi asimilate dintr-o simpla brosura de instructiuni. Ideea celor care au facut aceasta trusa OBLIGATORIE si omologata de RAR cred ca a fost doar .....financiara si nicidecum nu s-a gandit vreunul la salvarea de vieti!!! Pareri?!?!? Link spre comentariu
Adamath_2006 Postat Martie 10, 2015 Partajează Postat Martie 10, 2015 (editat) Pai sa le luam pe rand. Pana sa ajunga la rezervor orice incendiu auto iminent poate fi stins cu jucaria aia de extinctor chiar daca pare doar o gluma. In cazurile in care focul se duce direct la rezervor probabil nici un furtun de autospeciala de pompieri nu il mai stinge pana sa faca poc. La o adica decat deloc un instinctor in masina te poate scapa de anumite probleme mai mult sau mai putin grave deci o utilitate are. Eu unul l-am folosit in un asemenea caz cand pe marginea drumului se pocnisera doi si se aprinsese una din masini si am remarcat utilitatea lui in practica, mai ales conducatorii inconstienti dupa impact care puteau sa arda in masina. Trusa medicala e un termen relativ, ca doar nu o sa umbli cu defibrilator, perfuzii de sange si alte nebunii. Pentru o atela pentru mana sau picior clar nu e utila dar pentru vatamari minore e ok. Fracturi minore, sangerari mai putin grave, ai acolo un dezinfectant, un pansament, minimul necesar. ps : Daca tot ii framanta vantul schimbarii sa puna in trusa aia subtirica un garou macar, ca ala e mai util ca doua tampoane si un spirt... Editat Martie 10, 2015 de Adamath_2006 Link spre comentariu
morocanosul Postat Martie 10, 2015 Partajează Postat Martie 10, 2015 Eu cred ca e (totusi) utila. Desigur,pentru probleme minore,dar nici nu pot sa ma oblige sa-mi incarc masina cu echipamentele unei ambulante!! Link spre comentariu
BUGHIU Postat Martie 10, 2015 Autor Partajează Postat Martie 10, 2015 Dar lipsa ei a generat pierderea unei vieti intr-un accident sau salvarea uneia?!?! De ce obligatoriu ''validata'' de RAR?!? Acolo au si ....medici?!?! Si acum putin off topic;ce rost au intrebarile de mecanica la examenul auto amatori?!? Se mai fabrica chei pornire fara cip?!? Cu ce ajuta ca stii aceste lucruri ,fiind doar amator: . Cursa liberă a pedalei de frâna, mai mică decât cea obişnuită, indică: a) blocarea pedalei de frână b) un joc insuficient între saboţi şi tamburi c) pierderi de lichid pe la garnituri Răspuns corect: b). Arderea incompletă a carburantului determină: a) poluare suplimentară b) consum suplimentar c) uzură suplimentară Răspuns corect: a), b) şi c). Autoaprinderea, în cazul motoarelor care funcţionează cu benzină, se poate datora: a) reglării greşite a aprinderii b) utilizării unui carburant cu cifră octanică inferioară celei recomandate c) utilizării unui carburant cu cifră octanică superioară celei recomandate Răspuns corect: a) şi b). Blocarea termostatului în poziţia deschis conduce la: a) fierberea lichidului de răcire b) pierderea lichidului de răcire c) consum mărit de combustibil, deoarece motorul nu atinge temperatura normală de funcţionare Răspuns corect: c). Care poate fi cauza descărcării acumulatorului electric? a) folosirea frecventă a demarorului b) reglajul defectuos al releului de încărcare c) mersul cu viteze ridicate Răspuns corect: a) şi b). Care poate fi cauza încălzirii tamburului de frână al sistemelor de frânare hidraulice? a) garnituri de frânare uzate b) saboţii se află prea departe de tambur c) arcul de readucere a saboţilor de frânare este rupt Răspuns corect: c). Ce reprezintă cifra octanică a benzinei? a) gradul de puritate al combustibilului b) un raport etalon dintre izooctan şi heptan c) cantitatea de izooctan din benzină Răspuns corect: b. Cum sunt de regulă roţile directoare ale autoturismelor cu tracţiunea pe roţile din faţă? a) divergente sau paralele b) convergente sau paralele c) convergente Răspuns corect: a). Uzura neuniformă, în pete a suprafeţei de rulare a pneurilor este cauzată de: a) deplasarea cu viteze ridicate b) presiunea din pneuri prea scăzută c) uzura amortizoarelor telescopice Răspuns corect: c). Ce poate determina faptul că volanul trage într-o parte: a) diferenţa de presiune între cele două roţi din faţă; b) jocul mare la volan c) una dintre roţile din faţă rămâne blocată Răspuns corect: a) şi c). Mai intai ar trebui sa stim ce este ala termostat,unde este amplasat la Logan fata de ........BMW X6 sau la Audi A6 fata de Mazda 6...... Toate astea au un singur scop: BANI IN PLUS LA BUZUNARUL .......CELOR CARE LE-AU LEGIFERAT ......altceva NIMIC!!!!! Link spre comentariu
Adamath_2006 Postat Martie 10, 2015 Partajează Postat Martie 10, 2015 Totusi vorbim de tara in care pe vremuri cand am dat eu de permis un "absolvent" al scolii de soferi pe o clasica 1310 nu stia sa aprinda pozitiile. Asta in zi de examen si secunda doi a lasat locul liber la volan... Nu stiu ce ar mai trebui sa ne mire... Link spre comentariu
philipo4you Postat Martie 21, 2015 Partajează Postat Martie 21, 2015 Trusa medicala este omologata RAR numai daca este aprobata si de Ministerul sanatatii. Pe fiecare trusa medicala auto exista pe linga timbrul RAR de omologare si un numar de omologare de la ministerul sanatatii. Asa cum este ea dotata, trusa medicala este utila. Minime cunostinte de prim ajutor sunt predate si in scoala de soferi ! ma rog, asa ar trebuie sa fie ! Si la examene se dau intrebari in acest sens. Trusa are si un garou in dotare si nu cred ca cineva ar putea nega utilitatea acestuia ! Omologarea trusei inseamna ca acele chestiuni care se gasesc in ea au niste minime caracteristici. Prostia este ca 'militienii" te amendeaza pentru trusa expirata si legislatia nu face referire la acest lucru. OUG 190 face referire la trusa omologata, iar capetele de creta interpreteaza eronat acesti termeni. Omologat nu este acelasi lucru cu expirat ! De fapt expira numai fasele septice si sticluta cu alcool ! Personal am reusit sa anulez in fata instantei de judecata un proces verbal privind amendarea pentru trusa medicala expirata. Cit despre stingator, consider ca si acesta este util. Orice inceput de incendiu poate fi stins cu acea "jucarie". Conditia este sa-l depistezi la timp. Deci, sunt echipamente utile. nu le neglijati. Chiar si cele doua triunghiuri cu care trebuie dotata masina sunt foarte utile. Unul singur citeodata nu-i de ajuns. 2 Link spre comentariu
PINTI Postat Martie 21, 2015 Partajează Postat Martie 21, 2015 (editat) Totusi vorbim de tara in care pe vremuri cand am dat eu de permis un "absolvent" al scolii de soferi pe o clasica 1310 nu stia sa aprinda pozitiile. Asta in zi de examen si secunda doi a lasat locul liber la volan... Nu stiu ce ar mai trebui sa ne mire... Pana in 2003" Necunoastera aparaturii de bord" se penaliza cu 21 de puncte. Pentru a pica examenul la traseu nu trebuia sa acumulezi mai mult de 20 puncte de penalizare Profesez ca instructor auto de 18 ani si stiu ce vorbesc. A fost un caz, la un examen. la care toti cei 4 cursanti, aflati in masina,. nu au stiut ce semnifica un bec martor de la bord, Toti cei patru cursanti au fost declarati respinsi la traseu, Deci, nu au mai ajuns la stadiul urmator, adica sa bage cheia in contact si sa porneasca motorul. Toti respinsi din cauza unui bec. Editat Martie 21, 2015 de PINTI Link spre comentariu
morocanosul Postat Aprilie 4, 2015 Partajează Postat Aprilie 4, 2015 Dar cine ar trebui sa te invete TEORIA?? Aici ma refer la prezentarea(instructor) masinii,ca sa stii ce semnificatie au instrumentele de la bord!! Daca vezi ca se aprind tot felul de "beculete" si habar nu ai ce semnifica...cheama platorma sa de duca la service!! Poate fi ...(mult)prea tarziu!! Link spre comentariu
radu_bc Postat Aprilie 8, 2015 Partajează Postat Aprilie 8, 2015 Uite asa te cara astia din minister in RAR si inapoi, fara sa stii la ce foloseste trusa medicala sau extinctorul! Cu continutul ei, nu poti decat sa-ti pansezi o rana pe care ti-ai provocat-o cand ti-a "scapat" cheia de roti la o pana si ai dat cu pumnul in asfalt...Ideea e ca romanul e prost si da bani pe truse si triunghiuri, doar ca sa nu ia amenda. NU poti salva o viata cu continutul trusei...decat daca omul si-a taiat venele si-i pui garou. Suntem fortati de SISTEM sa cumparam asa ceva, pentru ca unii de sus au firme producatoare sau importatoare de materiale din astea. @morocanosul. Sa stii ca sunt multi "manelisti " din astia care nu stiu ce semnifica indicatoarele de bord si ajung cu motoarele calate in service Cat despre extinctor, e relativa treaba... daca incendiul porneste in alta parte decat habitaclu sau compartimentul motor, e greu de stins cu un litru de solutie.... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Aprilie 8, 2015 Partajează Postat Aprilie 8, 2015 Am stins incendiu pornit de la instalatia electrica la o Dacia 1300 cu "gluma" aia de extinctor , bineintels dupa ce am taiat cu un topor cablul de la baterie.Compartimentul motor a fost afectat in mod serios dar masina a scapat. Am folosit pe pielea mea de citeva ori pansamentele si dezinfectantul din trusa medicala. Decit sa nu o ai la tine mai bine sa o porti degeaba. Si pina la urma balada senatorului nu`i decit praf in ochi , e vorba de legislatie europeana. Nu am fost cautat nici o data daca trusa e in termen de valabilitate in vreo 25 de ani de cind conduc si am pe la 1 mil de Km. De intrebat am fos intrebat daca o am , am zis ca da si atit a fost. Grig Link spre comentariu
morocanosul Postat Aprilie 9, 2015 Partajează Postat Aprilie 9, 2015 As avea o intrebare: Stiti de unde a provenit incendiul? Pe vremuri,am avut si eu Dacia 1300(anul 1980),timp de 14 ani...nici problema de asa ceva!! Deci?? Cateva detalii,daca se poate! Link spre comentariu
gcom61 Postat Aprilie 9, 2015 Partajează Postat Aprilie 9, 2015 (editat) Nu stiu de unde a plecat incendiul in cazul lui Grig,insa pot spune ca tot la D1300 a aparut fum destul de gros de la alternator si cablul care duce catre baterie.Culmea,cablul asta trece pe sub furtunul de benzina.Am oprit motorul si la deschiderea capotei,deja era o mica flacara la un manson de protectie/alternator.Pt ca aveam colier(borna) din ala rapid la D1300(din 1977)am scos acea borna si totul a fost oprit in fasa Flacara am inabusit-o cu o carpa.Dupa demontarea alternatorului,am constatat ca statorul este ars si 3 din 6 diode in scurtcircuit... Nici azi,tatal meu nu mai tine borna [+] conectata permanent ci doar cand se deplaseaza(1data de 2 ori pe luna) Editat Aprilie 9, 2015 de gcom61 Link spre comentariu
Sandu 64 Postat Aprilie 9, 2015 Partajează Postat Aprilie 9, 2015 Trusa medicala? ..e o gluma nu poti face nimic cu ea in caz de accident,dar te obliga sa o cumperi pentru ca cineva de acolo"de sus"le vinde Stingatorul? daca ai noroc sa depistezi repede incendiul poate sa te ajute,inca nu am avut nevoie Am facut la borna de masa sa o pot decupla f usor in caz de nevoie fara cheie sau topor(de la o priza trifazica am pus fisa mama pe borna prinsa in locul cablului,iar pe cablu am pus fisa tata si le pot cupla si decupla f usor) Link spre comentariu
morocanosul Postat Aprilie 9, 2015 Partajează Postat Aprilie 9, 2015 Daca trusa medicala....e o gluma,atunci asteapta PRIMUL accident si s-ar putea sa-ti schimbi parerea,,,cand s-ar putea sa faca diferenta intre viata si moarte!!(a ta,desigur!!) Cat despre stingator..."nu am avut nevoie"..te-ai ars vreodata mai mult decat o "basica" din cauza ca ai pus mina pe o ..plita incinsa?? Daca "borna de masa" a ta este TRIFAZICA....NO COMENT! La autoturisme,exista doar ..un contact general,intrerupe alimentarea tuturor circuitelor,VEZI UNDE ESTE AMPLASAT!! In caz de avarie,macar sa nu ramai fara masina!! De multe ori,daca ia foc instalatia electrica...dauna totala!!(Esti asigurat CASCO ?) Oricum,stingatorul ar trebui sa fie..functional!! Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Aprilie 9, 2015 Partajează Postat Aprilie 9, 2015 As avea o intrebare: Stiti de unde a provenit incendiul?....... Imi pare rau , chiar nu stiu , cind am ajuns eu masina era in flacari, izolatia pe cablele de baterie fierbea , de aia am taiat cablul cu toporul din dotare. Apoi am pus extinctorul pe motor si s`a stins. Eram in trafic cind am vazut masina trasa pe stinga . Grig Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum