dorian 70 Postat Martie 9, 2015 Autor Partajează Postat Martie 9, 2015 Am măsurat rezistenţa la rotor la două perii diametral opuse şi este de aprox 1,2 Ohmi. La două perii alăturate este mai mică de 0,1 Ohmi. Probabil că sensul de rotire poate fi oricare, se vede pe etichetă acest lucru, am pus o altă poză cu eticheta. Rotorul nu ar trebui alimentat cu o tensiune mult mai mică faţă de 220 ? Nu este suficientă redresarea tensiunii alternative cu o punte redresoare, respectiv alimentarea în curent continuu pulsatoriu ? http://s23.postimg.org/hlgdc0qjv/motor.jpg http://s27.postimg.org/u2fro4mj7/eticheta.jpg Link spre comentariu
validae Postat Martie 9, 2015 Partajează Postat Martie 9, 2015 Merge și cu tensiune continuă pulsatorie, dar ai grijă să folosești o punte suficient de puternică, fiindcă la pornire va depăși binișor curentul nominal. Pentru început, poți să-l pornești și conectând în serie rotorul cu statorul, ca să-i verifici sensul și să vezi cum se prezintă colectorul. Va avea o putere mică, dar va tinde să se supratureze puternic în gol. Link spre comentariu
iop95 Postat Martie 9, 2015 Partajează Postat Martie 9, 2015 Poate fi alimentat la orice tensiune pana la valoarea maxima de 220Vcc, turatia va fi direct proportionala cu tensiunea pentru o sarcina data; cuplul este direct proportional cu curentul prin motor si in cazul cand rezistentele de pornire sunt eliminate va fi proportional cu tensiunea de alimentare. Nu-l conectati direct la 220Vcc, curentul va fi pe masura (220/1.2 = aprox. 183A... fata de 4.6A curent nominal - cu risc mare de distrugere a infasurarii rotorice); deci va trebui pornit cu o sursa de tensiune variabila sau cu cateva rezistente in serie cu rotorul (doar cu acesta) si scurtcircuitate pe masura ce turatia creste. Se poate folosi in ambele sensuri de rotatie; problemele amintite de validae cu modificare axei neutre sunt importante dar in cazul motoarelor mici pot fi neglijate. Se poate alimenta si cu tens pulsatorie. La turatii mari si sarcini mici nu cred ca vor fi probleme dar la turatii mici si sarcini mari o sa apara probleme de cuplu pulsatoriu; se poate introduce o bobina suplimentara de "netezire". Depinde de aplicatie/cerinte. Link spre comentariu
dorian 70 Postat Martie 9, 2015 Autor Partajează Postat Martie 9, 2015 Am dat fără să vreau şi peste o schiţă desenată pe spatele capacului de la cutia cu borne. Este murdară însă e ca în desenul alăturat. Firele de la rotor sunt la A, iar firele de la stator la F. Link spre comentariu
bogdan_luben Postat Martie 9, 2015 Partajează Postat Martie 9, 2015 Mie imi pare mai degraba a fi un dinam Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Martie 9, 2015 Partajează Postat Martie 9, 2015 (editat) Excitatie separata.Cand te pui sa-l probezi,mai intai alimentezi excitatia cu 220v curent continuu(sau mai mica,dar nu cu mult mai mica) si abia pe urma alimentezi rotorul cu o tensiune mai mica.Conform etichetei,curentul infasurarii de excitatie este de 0,2A.La oprire,intai deconectezi rotorul si abia pe urma excitatia.Daca nu tii cont de ordinea asta,pe langa curentul rotoric imens,se va si ambala foarte tare motorul. Dupa montare,prima si prima data reglezi axa neutra a periilor.Pe infasurarea de excitatie aplici o tensiune mica alternativa si pui un aparat de masura pe perii.Rasucesti suportul de perii pana,teoretic,obtii tensiune zero. Editat Martie 9, 2015 de alex.cselenyi Link spre comentariu
dorian 70 Postat August 15, 2015 Autor Partajează Postat August 15, 2015 Astăzi am umblat la motorul meu (din două motive: lipsă de timp şi... mai ales comoditate). Mulţumesc tuturor pentru răspunsurile primite mesajului iniţial. După teste: -este un motor de c.c. -bloc de perii ajustabil -turaţia în funcţie de U(voltaj) perii -nu se umblă la excitaţia 230V -pornire cu reostat sau rezistenţe la rotor -comanda se face pe rotor (comandat cu tiristoare) -la reducerea fluxului, la acelaşi cuplu, curentul prin indus creşte Link spre comentariu
elman Postat Ianuarie 16, 2016 Partajează Postat Ianuarie 16, 2016 (editat) Va salut, am o masina de gaurit ce merge intr-un singur sens, numai spre dreapta. Motorul este universal. I-am pus un comutator sa-i pot schimba sensul de rotatie, prin schimbarea polaritatii rotorului. Am constatat cu surpriza ca in sens opus merge cu viteza ceva mai redusa si scoate scantei foarte mari si zgomot la perii. La o inspectare mai atenta am constatat ca motorul functioneaza cu 2 poli sud ca in fig.1 din poza atasata (nu inteleg cum e bobinat rotorul de functioneaza asa). Am refacut legaturile intre bobine si rotor ca in fig.2 (un pol sud si un pol nord) dar se rotea doar spre stanga cu rotatie foarte, foarte scazuta si scantei la perii. Apoi am schimbat polaritatea bobinei de jos din fig.2 si am ajuns la starea initiala (spre dreapta ok, spre stanga cu scantei). Cum functioneaza acest motor si cum il pot face sa functioneze corect in ambele sensuri?. Multumesc! Editat Ianuarie 16, 2016 de elman Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 16, 2016 Partajează Postat Ianuarie 16, 2016 Puteți menționa ce tip de mașină este, eventual o poză ? Posibil ca fabricantul să fi optimizat funcționarea doar pe un singur sens (acesta nefiind comutabil) și de aceea ar trebui umblat și la axa neutră, lucru imposibil la mașinile de găurit, fiindcă au portperii fixe. Dacă este așa, pasul de bobinare al rotorului este decalat pentru mersul orar și nu aveți ce-i face, ar trebui rebobinat rotorul.... Link spre comentariu
elman Postat Ianuarie 16, 2016 Partajează Postat Ianuarie 16, 2016 Ryobi PD1930. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 16, 2016 Partajează Postat Ianuarie 16, 2016 Are pasul decalat pentru turație maximă spre dreapta, nu puteți face nimic fără modificarea axei neutre (poziția periilor față de rotor) ori cum am scris mai sus, prin rebobinare, dar la asemenea turații rebobinarea nu rentează fără o reechilibrare a rotorului.... Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 16, 2016 Partajează Postat Ianuarie 16, 2016 Nu ati facut legaturile corect!...Discut pe schema din stanga despre care spuneti ca este originala....ca sa schimbati sensul, schimbati doar periile rotorului intre ele adica introduceti energie pe peria din dreapta si legati-o pe cea din stanga la stator....daca nici in situatia asta nu merge , atunci are dreptate colegul validae.... Link spre comentariu
elman Postat Ianuarie 16, 2016 Partajează Postat Ianuarie 16, 2016 Ok. Cred ca nu merita bobinarea. As fi vrut sa o folosesc la gaurit metale, are cuplu mare si turatie mica, dar asta e !!!!!!!!! Multumesc de raspunsuri. Oseara buna. Nu ati facut legaturile corect!...Discut pe schema din stanga despre care spuneti ca este originala....ca sa schimbati sensul, schimbati doar periile rotorului intre ele adica introduceti energie pe peria din dreapta si legati-o pe cea din stanga la stator....daca nici in situatia asta nu merge , atunci are dreptate colegul validae.... Asa am facut la prima incercare, am schibat doar periile intre ele. Are pasul decalat pentru turație maximă spre dreapta, nu puteți face nimic fără modificarea axei neutre (poziția periilor față de rotor) ori cum am scris mai sus, prin rebobinare, dar la asemenea turații rebobinarea nu rentează fără o reechilibrare a rotorului.... Cam la cate grade se face decalarea?. Poate ii fac un suport pentru perie. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 16, 2016 Partajează Postat Ianuarie 16, 2016 Cred că maxim 10-15* ajung pentru o schimbare sesizabilă în mersul motorului. La motoarele cu două sensuri de funcționare se alege o axă neutră ,,medie,, pentru o funcționare acceptabilă în ambele sensuri. Link spre comentariu
elman Postat Ianuarie 16, 2016 Partajează Postat Ianuarie 16, 2016 Multumesc pentru raspunsuri. Noapte buna. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum