Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

motor necunoscut


dorian 70

Postări Recomandate

Am intrat în posesia motorului din imagini.

Cum se leagă statorul şi rotorul, în serie sau în paralel ? În cutia cu borne am aduse 4 fire: 2 fire de la perii şi 2 fire de la cele 2 bobinaje ale statorului care sunt legate în serie.

Rezistenţa celor două bobine ale statorului, măsurată cu ohmmetrul, mi se pare ciudată. De la punctul de unde sunt înseriate spre cele două capete este aprox 500 Ohmi, la fiecare, în total aproape 1000 Ohmi.

 

 

şi o poză cu statorul:

 

post-185456-0-94957700-1425706570_thumb.jpg

post-185456-0-95857300-1425706586_thumb.jpg

post-185456-0-10080000-1425706603_thumb.jpg

post-185456-0-64750800-1425707014_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 31
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    8

  • elman

    5

  • mihaighe

    5

  • dorian 70

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

E un motor de curent continuu cu excitație serie, deci în cutia de borne se va înseria statorul cu rotorul.Aveți grijă cum puneți la loc cablurile pe cele două portperii fiindcă inversându-le între ele se va inversa sensul de rotație.Trebuie respectat sensul de rotație marcat pe carcasa motorului.

Link spre comentariu

 

Rezistenţa celor două bobine ale statorului, măsurată cu ohmmetrul, mi se pare ciudată. De la punctul de unde sunt înseriate spre cele două capete este aprox 500 Ohmi, la fiecare, în total aproape 1000 Ohmi.

 

Daca ai masurat rezistentele statorice corect SI ASTA E VALOAREA atunci este motor cu excitatie separata sau poate paralel. Acest lucru (excitatie separata)este intari si de incriptionarea de pe eticheta.

E un motor de curent continuu cu excitație serie

Si dupa dimensiunile lui nui prea mult 100o ohmi +rotorul pentru 220vCC si sa mai aiba si aproape 1 Kw?.

Link spre comentariu

Așa este, rezistența mare a bobinajului nu ar permite mai mult de circa 50W dacă statorul ar fi în serie  :rade:  Dacă valoarea rezistenței statorului este cea declarată mai sus, trebuie legat în paralel.Mi se părea totuși mare valoarea rezistenței statorului raportat la grosimea cablurilor de legătură dintre bobine cel puțin.

Link spre comentariu

Ce am afirmat mai sus s-a bazat (si am speciticat clar cu majuscule) pe masuratorile colegului.

Da legaturile de la stator sant mai groase dar asta ar putea fi pus ce seama regimului de functionare si a unei constructii de asa zis "regim greu" cum se chema inainte.

Editat de mihaighe
Link spre comentariu

E un motor cu excitatie paralelala prima vedere. Statorul se lega in paralel cu rotorul si apoi la retea.

Dar ca sa fim siguri ce rezistenta are rotorul masurata la doua perii diametral opuse ? Daca e tot cam asa de mare e cu excitatie paralel.

Link spre comentariu

Excitatia poate fi separata sau paralela. Atentie - motorul nu se leaga la reteaua de ca ci la o sursa de cc.

Daca se foloseste alimentarea separata pentru excitatie (pentru gama mai larga a turatiei) trebuie avut grija ca in nici-un moment excitatia sa fie deconectata de la sursa sa.

Sensul de rotatie se poate schimba fara probleme.

Link spre comentariu

Sensul se poate schimba binențeles, dar nu întotdeauna fără probleme. Asta fiindcă axa neutră a fost reglată din coroana portperiilor pentru un sens anume (cel indicat pe carcasă).Schimbarea sensului se poate face ușor prin simpla inversare între ele a conexiunilor la portperii sau chiar rotirea la 180* a portperiilor (dacă lungimea firelor de conexiune permite). Dar funcționarea comutației la noul sens s-ar putea face defectuos și atunci se ajustează poziția portperiilor față de colector până ce scânteierea se reduce. Rotirea portperiilor cu câteva grade într-un sens sau altul modifică și turația motorului, pentru cine nu cunoaște amănuntul. Motorul este unul de curent continuu, dacă îl alimentați de la rețea trebuie utilizată o punte redresoare și un filtraj decent, altfel rezultatele nu vor fi bune.

Link spre comentariu

Motor de c.c. bun, de fabricatie recenta (1999). Blocul de perii este ajustabil. Turatia poate fi reglata din tensiunea la perii. A nu se umbla la excitatia de 220 V ca se ambaleaza!.

Link spre comentariu

Nui sigur ca e de curent continu, poate fi si de alternativ, ca la aspiratoare. Din pacate placuta e stearsa. E de intrebat cei care l-au avut initial de unde a fost.

Link spre comentariu

La 1Kohm rezistenta a statorului, impedanta chiar la 50Hz pare a fi foarte mare, probabil tot de CC e motorul.

 

Grig

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Se vede clar că e de curent continuu motorul, circuitul magnetic al statorului se închide chiar prin corpul motorului.Dacă era de curent alternativ  statorul era separat de carcasă și construit din tole separate, nu masiv.

Am lucrat cu un tip de motor identic dar bobinat pentru 110Vc.c. care se folosește la compresoarele auxiliare de locomotive electrice. 

Link spre comentariu

Se vede clar că e de curent continuu motorul, circuitul magnetic al statorului se închide chiar prin corpul motorului.Dacă era de curent alternativ  statorul era separat de carcasă și construit din tole separate, nu masiv.

 

 

Foarte justa observatia ,sigur este de CC.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări