dorian 70 Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 Am intrat în posesia motorului din imagini. Cum se leagă statorul şi rotorul, în serie sau în paralel ? În cutia cu borne am aduse 4 fire: 2 fire de la perii şi 2 fire de la cele 2 bobinaje ale statorului care sunt legate în serie. Rezistenţa celor două bobine ale statorului, măsurată cu ohmmetrul, mi se pare ciudată. De la punctul de unde sunt înseriate spre cele două capete este aprox 500 Ohmi, la fiecare, în total aproape 1000 Ohmi. şi o poză cu statorul: Link spre comentariu
validae Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 E un motor de curent continuu cu excitație serie, deci în cutia de borne se va înseria statorul cu rotorul.Aveți grijă cum puneți la loc cablurile pe cele două portperii fiindcă inversându-le între ele se va inversa sensul de rotație.Trebuie respectat sensul de rotație marcat pe carcasa motorului. Link spre comentariu
mihaighe Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 Rezistenţa celor două bobine ale statorului, măsurată cu ohmmetrul, mi se pare ciudată. De la punctul de unde sunt înseriate spre cele două capete este aprox 500 Ohmi, la fiecare, în total aproape 1000 Ohmi. Daca ai masurat rezistentele statorice corect SI ASTA E VALOAREA atunci este motor cu excitatie separata sau poate paralel. Acest lucru (excitatie separata)este intari si de incriptionarea de pe eticheta. E un motor de curent continuu cu excitație serie Si dupa dimensiunile lui nui prea mult 100o ohmi +rotorul pentru 220vCC si sa mai aiba si aproape 1 Kw?. Link spre comentariu
validae Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 Așa este, rezistența mare a bobinajului nu ar permite mai mult de circa 50W dacă statorul ar fi în serie Dacă valoarea rezistenței statorului este cea declarată mai sus, trebuie legat în paralel.Mi se părea totuși mare valoarea rezistenței statorului raportat la grosimea cablurilor de legătură dintre bobine cel puțin. Link spre comentariu
mihaighe Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 (editat) Ce am afirmat mai sus s-a bazat (si am speciticat clar cu majuscule) pe masuratorile colegului. Da legaturile de la stator sant mai groase dar asta ar putea fi pus ce seama regimului de functionare si a unei constructii de asa zis "regim greu" cum se chema inainte. Editat Martie 7, 2015 de mihaighe Link spre comentariu
cristian1961 Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 E un motor cu excitatie paralelala prima vedere. Statorul se lega in paralel cu rotorul si apoi la retea. Dar ca sa fim siguri ce rezistenta are rotorul masurata la doua perii diametral opuse ? Daca e tot cam asa de mare e cu excitatie paralel. Link spre comentariu
iop95 Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 Excitatia poate fi separata sau paralela. Atentie - motorul nu se leaga la reteaua de ca ci la o sursa de cc. Daca se foloseste alimentarea separata pentru excitatie (pentru gama mai larga a turatiei) trebuie avut grija ca in nici-un moment excitatia sa fie deconectata de la sursa sa. Sensul de rotatie se poate schimba fara probleme. Link spre comentariu
validae Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 Sensul se poate schimba binențeles, dar nu întotdeauna fără probleme. Asta fiindcă axa neutră a fost reglată din coroana portperiilor pentru un sens anume (cel indicat pe carcasă).Schimbarea sensului se poate face ușor prin simpla inversare între ele a conexiunilor la portperii sau chiar rotirea la 180* a portperiilor (dacă lungimea firelor de conexiune permite). Dar funcționarea comutației la noul sens s-ar putea face defectuos și atunci se ajustează poziția portperiilor față de colector până ce scânteierea se reduce. Rotirea portperiilor cu câteva grade într-un sens sau altul modifică și turația motorului, pentru cine nu cunoaște amănuntul. Motorul este unul de curent continuu, dacă îl alimentați de la rețea trebuie utilizată o punte redresoare și un filtraj decent, altfel rezultatele nu vor fi bune. Link spre comentariu
puriu Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 Motor de c.c. bun, de fabricatie recenta (1999). Blocul de perii este ajustabil. Turatia poate fi reglata din tensiunea la perii. A nu se umbla la excitatia de 220 V ca se ambaleaza!. Link spre comentariu
89-CEC Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 Dupa cum par acele locasuri de filete de pe capacul frontal, pare a fi un motor de genul celor pentru motostivuitoare electrice , iar pe capac era fixata pompa hidraulica.Ceva de genul:http://i.ebayimg.com/t/Elektromotor-Danaher-Motion-TSP132-4-195-T-12335-Stapler-Toyota-BJ-2005-/00/s/OTAwWDE2MDA=/z/CTQAAOSwrklU5PT8/$_57.JPG Link spre comentariu
mihaighe Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 Nu e de stivuitor,alea de stivuitor sant de tensiune mai mica cam pana in 80v. Link spre comentariu
cristian1961 Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 Nui sigur ca e de curent continu, poate fi si de alternativ, ca la aspiratoare. Din pacate placuta e stearsa. E de intrebat cei care l-au avut initial de unde a fost. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 (editat) La 1Kohm rezistenta a statorului, impedanta chiar la 50Hz pare a fi foarte mare, probabil tot de CC e motorul. Grig Editat Martie 7, 2015 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
validae Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 Se vede clar că e de curent continuu motorul, circuitul magnetic al statorului se închide chiar prin corpul motorului.Dacă era de curent alternativ statorul era separat de carcasă și construit din tole separate, nu masiv. Am lucrat cu un tip de motor identic dar bobinat pentru 110Vc.c. care se folosește la compresoarele auxiliare de locomotive electrice. Link spre comentariu
mihaighe Postat Martie 8, 2015 Partajează Postat Martie 8, 2015 Se vede clar că e de curent continuu motorul, circuitul magnetic al statorului se închide chiar prin corpul motorului.Dacă era de curent alternativ statorul era separat de carcasă și construit din tole separate, nu masiv. Foarte justa observatia ,sigur este de CC. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum