Vizitator stratos Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 Buna seara, am intrat in posesia unei suflante al carei motor este monofazat dar la care nu am nici un fel de instructiune privind alimentarea. Nici pe motor si nici pe carcasa suflantei nu am gasit vreo informatie de identificare. Stiu doar ca ar trebui sa functioneze in trei trepte de turatie (mare, medie, mica). Nu as vrea sa-l ard legandu-l aiurea de aceea va intreb cum ar trebui sa procedez. Atasez o poza cu ce se afla in cutia de borne. Multumesc Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 (editat) Scrie ceva pe motor, un cod ceva orice? Pentru inceput masurati cu un ohmmetru daca unul din fire este impamantarea motorului. Daca nu aveti nici un fel de detalii as merge pe varianta ca bornele la care masurati cea mai mare rezistenta ar fi faza si nulul. Pot presupune ca unul din firele de alimentare se leaga la condensator iar celalat la unul din firele libere de la regleta. Daca ajuta s-ar parea ca aici exista o schema care seamana cu cea a motorului pe care il detineti, cel putin la culorile din regleta si numarul de fire (Eng): .PS: sigur este monofazat? pentru ca dupa numarul de fire pare trifazat iar condensatorul este adaugat intre doua bobine. Daca este trifazat trebuie sa dea la masura cu ohmmetrul doua cate doua bornele de la regleta adica trei bobine. Editat Martie 6, 2015 de The Stressmaker Link spre comentariu
Vizitator stratos Postat Martie 13, 2015 Partajează Postat Martie 13, 2015 Bad luck :( Pana sa ma dumiresc cum ar fi corect sa fac legaturile, unul din baieti a facut legatura la cablul maro (condensator) si negru. A incercat si cu maro-rosu dar turatia era mai mica, asa ca a ramas in functiune pe maro-negru. Functionarea a fost intermitenta - aprox 30 minute functionare urmate de 30 minute pauza. Insa dupa aproximativ 5 ore de functionare mi-a dat telefon si mi-a spus ca sare siguranta de la tabloul electric iar motorul nu mai porneste. Turbinele din plastic erau topite si motorul blocat ( turbina topita lipita de motor ). L-am desfacut si atasez poze cu ce s-a intamplat. Pacat ca nici nu am apucat sa fac masuratori conform filmuletului postat de Stressmaker cand motorul era nou. In starea actuala nu cred ca mai are vreun rost. Dupa ce am demontat suflanta am vazut si eticheta de pe motor dar nu ma ajuta cu nimic pentru a afla ce a fost gresit deoarece am tot cautat cu Google si nu am gasit nimic. Acum mai intreb si eu o data pe electricienii/electronistii care au avut de-a face cu situatii ca cea prezentata, ma refer la lipsa oricarei diagrame de conectare, ce metoda aplica pentru a depista care sunt firele ce trebuiesc alimentate ? Link spre comentariu
riciu Postat Aprilie 3, 2015 Partajează Postat Aprilie 3, 2015 Parerea mea e ca la condensator nu trebuie legat nimic.firele ce pleaca de la condensator sint conectate in motor, unul cu firul rosu ( rezistenta zero) si celalalt merge la bobina auxiliara. cred ca firele ar fi cam asa (dupa o reparatie facuta la o hota): rosu -comun, negru -vit. 1, alb-vit.2, portocaliu -vit.3 Link spre comentariu
Vizitator stratos Postat Aprilie 8, 2015 Partajează Postat Aprilie 8, 2015 Pentru cei care se pot intalni pe viitor cu aceeasi situatie. Am facut rost de o alta suflanta identica, de data aceasta si cu instructiunile de rigoare. Legarea firelor este exact cum a spus "riciu" in postul anterior: rosu -comun, negru -vit. 1 (mare), alb-vit.2 (medie), portocaliu -vit.3 (mica) Link spre comentariu
Vizitator Lehutu Danut Postat Decembrie 7, 2016 Partajează Postat Decembrie 7, 2016 Buna ziua. Am un motor monofazat in 3 viteze, cu 5 fire si comdensator. ma puteti ajuta cu o sugestie de legare la tensiune? Link spre comentariu
adydep Postat Decembrie 7, 2016 Partajează Postat Decembrie 7, 2016 (editat) Faceți așa:-firul ROȘU e turația maximă,și îl legați la fază-firul NEGRU este nulul+un fir de la condensatorAlimentați la rețea,și atingeți cu atenție celălalt fir de la condensator la firul albastru,verde,galben-pe rând.Unde pleacă motorul rămâne condensatorul,iar celalalte două fire rămase sunt treptele 1 și 2. Editat Decembrie 7, 2016 de Andrei Tabacaru Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum