Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sa inlocuim benzina !


Gerula

Postări Recomandate

sunt fast fooduri da nu da nimeni nimic ca so cam intzepat baietzii il vand la firmele de colectare de deseuri

Biodiesel se obtine prin prelucrarea chimica a uleiului de floarea soareluifolosit.Se vinde si o instalatie sub forma de kit pentru asta.Cine are prin apropiere multe fast-food-uri de la care sa colecteze uleiuluzat dupa ce au fost prajiti cartofii poate sa-si faca stocul de biodiesel. :yawinkle:In Brazilia se foloseste alcoolul (etanol) obtinut din trestie de zahar si suntmai multe masini decat pe benzina.Acum cativa ani la BMW a fost testata o masina cu motor pe benzina si apoi a fost adaptat pentru a functiona cu alcool si culmea! a crescut si puterea.

eu am un nissan chery diesel clasic 1,7 din 1986 si merge direct cu ulei vegetal folosit de la restaurant il strecor bine si cam atit ,fara nici o diferenta de motorina .
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 284
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • aygun

    27

  • The Stressmaker

    23

  • vfp_mihai

    19

  • TESSLA

    13

Top autori în acest subiect

Dar in schimb miroase ca la restaurant cand accelerezi de la semafor :da . Cam de cat timp il folosesti si cam care este comparatia de litraj intre benzina si ulei? Poti face o estimare comparativa la numarul de defectiuni la motor intre cele doua situatii? Acum, cica, se pare ca nici acest ulei nu mai este ecologic daca se compara energia consumata pe litrul de ulei care ajunge in rezervor.

Link spre comentariu

salut verde ,ma bucur ca mai e cineva ca mine care colecteaza uleiul si il foloseste , eu nu prea mai am de unde colecta cel de la care luam a dat faliment , :cry: totusi te sfatuiesc sa faci cumva sa incalzesti uleiul inainte de a intra in filtrul de carburant , ajutandute de apa de la motor , chiar daca lasi masina pornita cam 5 minute pana se incalzeste bine motorul nui mare problema , alta idee e sal incalzesti cu curent electric din baterie problema filtratului e foarte importanta, trebuie filtrat cat mai bine ,poti infunda filtrul principal si nu e prea bine sa te lase masina in durm , cum fac eu : incalzesc uleiul (mai bine zis incalzeam) cu un fierbator electric intrun vas metalic, apoi in strecor printro perdea , apoi un matreial mai des si apoi il mai las putin la fiert in alt vas curat tot cu fierbatorul ,astfel incerc sa scot toata apa ce pote fi in ulei , apa mi se pare mai mare inamic decat mizeriile , apoi cu el fierbinte dar nu pentru ami topi furtunul prin care il trec , iau un filtru de benzina ii pun 2 furtune din plastic transparent trec uleiul prin cadere din vasul metalic intrun bidon sau canistra atentie mare daca uleiul este foarte fierbinte pote topi furtunele si filtrul ,dar eu adaug motorina cam 30% din cantitatea de ulei la 10 litri de ulei cam 3-4 litri motorina, si astfel uleiul se raceste ca sa pot sal trec prin filtru , dupa ce termin las canistra cam 12 ore sa se raceasca apoi il folosesc cu incredere , pe fundul canistrei se pot decanta oarecare particule ce nu sau filtrat . spor la treaba si numai bine ,sa inlocuim benzina DA SE POATE cu lemne , prin gazeificare au facuto nemtii in al2lea raboi mondial cand au ramas fara carburant au inceput sa taie copacii :rade:

Link spre comentariu

Dar in schimb miroase ca la restaurant cand accelerezi de la semafor :da . Cam de cat timp il folosesti si cam care este comparatia de litraj intre benzina si ulei? Poti face o estimare comparativa la numarul de defectiuni la motor intre cele doua situatii? Acum, cica, se pare ca nici acest ulei nu mai este ecologic daca se compara energia consumata pe litrul de ulei care ajunge in rezervor.

scuze se pare ca tu nu ai prins ideea :bataie , otto nu merge cu vascoase, diesel da , ba da e foarte ecologic ,ca e uzat deci gratis ,si multi din patroni prefera naibii rupeleas capul sal arunce la wc ,sau la tomberon in loc sa nil dea noua cel care il vrem .da pot face o estimare de defectiuni , am folosit sistemul 3 ani inainte sa dea criza in smecheri, si motorul pornea mult mai usorcu ulei decat cu cataturile de la petrom pline de sulf si altele :dada ce kool miroase cand mergi pe ulei , vaimama , poti trage o gura de aer linistit de la tzava nu patesti nimik , am incercat sai bag si gaz , am facut o proba , da nu se poate respira arderile de gaz metan e FOARTE INTEPATOR fumul de gaz . incearca la o masina care are instalatie pe ea si ai sa te convingi .
Link spre comentariu

Scuze de termenul "benzina" folosit mai devreme, cand am scris ma gandeam la combustibil clasic, motorina de la pompa, aia care se cumpara cu bani... In rest intrebarile raman. Cat despre aruncatul la WC patronii aia nu o sa recunoasca niciodata pentru ca o sa le sara compania de epurare in cap pentru poluare. Si daca patronii vad ca se cere acest ulei, automat o sa creasca pretentiile ca de, traim in Romania. Sa inteleg ca pana la urma arderea uleiului vegetal se face mai complet in motorul diesel, sau e doar perceptual asa datorita catalizatorului?Cat despre "gaz" te referi la gaz lampant sau GPL? pentru ca discutia era despre motoare diesel asa cum mi-ai atras atentia. E adevarat ca la MAS-uri mirosul de mercaptan din gaz e puturos rau de tot.

Link spre comentariu

gpl , normal , eu am facut doar un test pe masina , am introdus in aerul aspirat dupa filtru, gaz din butelia de aragaz, sincer sa fiu nu am putut sa respir noxele erau foarte intepatoare . da patronii asta cauta portite sasi mareasca profitul indiferent din ce, la sanatatea noastra nu prea se gandesc, imagineazati ce se intampla la o gogoserie la care se arde uleiul ala de il ia naiba si mancam gogosi arse in el .

Link spre comentariu

Ceea ce se arunca de la Mc...nici macar nu este lichid.Baietii folosesc grasime vegetala(asa este cunoscut produsul)precum untura de porc,la consistenta,iar resturile sunt aruncate alandala.Spun asta pt ca am o nepoata care a lucrat la ei vreo 3 ani ,iar resturile de grasime erau initial arucate la canalizare pana au sesizat autoritatile si mai ales locatarii din zona.Acum(cca 6 luni) erau aruncate peste gunoiul menajer in containere,iar acea grasime se schimba cam la 2 zile;la locul lor de munca foloseau cam 200kg/2 zile din care se aruncau mai mult de 100.Se folosea metoda completarii pana cand grasimea capata miros urat.Revenind la titlul discutiei,strict pt benzina ,se pot folosi cu randament satisfacator instalatii homemade cu recirculare de obtinere a etanolului din cereale.Singura modificare pt motoare ar fi cresterea raportului de compresie,insa pe masinile noi merge fara modificari(cele cu raport peste 10:1)

Link spre comentariu

AYGUN , bombe bombe pe roti , stiu ca rezervorul e din fibra carbon etc, dar la accident iti zboara creerii de nu te vezi , si alta treaba, merge 200 mile cu un plin si se incarca in 3 minute cuplata la prizaasta reiese din spusele lu ala din film , fa un calcul repede si vezi cam ce cantitate de energie tiar trebui sa propulsezi masina pe cei 200 mile , si cam cata consumi pentru a umple cilindrii cu aer, nu zic ca masina nu merge , merge dar nu 200mile, nu mai transform in km ca iese mai mult si ma sperii mai tare . cauta totusi sa vezi cata energie se poate stoca intrun m3 de aer la presiunea din cilindrii.spor la treaba .

Link spre comentariu

Man , nu am zis ca este idealul sau mai stiu eu ce. dar se discuta de alternativa la combustibili actuali ( derivati ai petrolului ).Se discuta de tot felul de alternativce , de la electric , la alcool , etanol si mai sti tu ce .La 200 mile autonomie mie imi ajunge sa fac naveta dus intoirs si sa imi mai si ramana ceva in butelii .Personal fac vreo 70Km zilnic . O dracie din aia este ok ptr mine , indepsebi ptrca nu conduc sportiv . Maximum pe care il dau matizului meu este 80 km/h ( am primit amenda de la radar ptr 61km/h in afara localitatii ) :)) ce e drept era zona ( curba ) reglementata la 50kmh.Astfel incat , ptr naveta , o prostioara din aia este suficienta .La ce ai zis tu eu as adauga ce poti sa patesti daca rezervoarele alea se incing foarte tare ( sa nu uitam vara la noi ).Dar totusi este o alternativa .Nu ?

Link spre comentariu

Este o alternativa foarte buna aeru comprimat , cand nai ce face mai dai cu pompa ,si ma gandesc oare ce pret or pune banditi pentru aer la aero-peco .Pentru cine nu stie , uleiu cand este tinut incalzit ,incins , mai mult imp in aer deschis ,se ingroase pentru ca absoarbe hidrogen din aer . A facut cineva acasa alcool din resturi vegetale ,pentru masina daca da ,poate are amabilitatea sa ne dea si noua ceva date ,procedeie .

Link spre comentariu

Un alt dezavantaj la aerul comprimat este ca, prin destinderea lui in cilindri, se raceste zona local, aceasta fiind una din problemele pe care le au aceste masini cu aer comprimat (in teorie se poate folosi vara pentru a raci aerul din cabina). Alt dezavantaj este ca, pana la aducerea presiunii de 300 atm in cilindri, se consuma foarte multa energie. Asa ca, daca ma iau dupa ce este scris aici (Eng): http://en.wikipedia.org/wiki/Compressed_air_car , eficienta este de numai 14% la masina pe aer comprimat. Doar daca se vor folosi surse ecologice de energie atunci va fi o optiune viabila.

Link spre comentariu

Este o alternativa foarte buna aeru comprimat , cand nai ce face mai dai cu pompa ,si ma gandesc oare ce pret or pune banditi pentru aer la aero-peco .Pentru cine nu stie , uleiu cand este tinut incalzit ,incins , mai mult imp in aer deschis ,se ingroase pentru ca absoarbe hidrogen din aer . A facut cineva acasa alcool din resturi vegetale ,pentru masina daca da ,poate are amabilitatea sa ne dea si noua ceva date ,procedeie .

e nu prea foarte buna alternativa ,dar cand vom ramane fara petrol si derivatele lui vom trece pe aer sau vedem noi , totusi e adevarat ca atunci cand scade presiunea scade si temperatura am invatat cu totii prin liceu de acele transformari adiabate izocore etc. problema stressmaker e ca si la incarcare se degaja o mare cantitate de caldura, ce putem face cu ea , rezulta deci o mare pierdere de energie , iar la destindere aerul rece practic ingheatza motorul, ceea ce e dezastru pentru ungere, saracul ulei e congelat in baie , sincer eu nu vad aerul comprimat o alternativa pentru deplasare .adierea nu am facut alcool pentru motoare otto dar am facut din resturi de ulei vegetal carburant pentru motor diesel, e o alternativa destul de buna daca aveti masina diesel si multe restaurante fastfooduri care va pot da ulei uzat chiar si cu grasime animala in el, motorul meu merge ca uns de mai bine de 3 ani, dar din cauza crizei multi au dat faliment si nu mai pot procura ecomotorina mea :cry: (ma poate ajuta cineva sa gasesc ulei uzat vegetal free, in zona iasi vaslui?)spor la treaba sarbatori fericite .
Link spre comentariu

Pt comprimarea aerului la 360 bar,intr-o butelie sfera cu diametrul de 55cm se foloseau compresoare cu motor cu 8 cilindrii in V diesel,iar durata era de 1 ora incepand de la [ 0 ]bar.Chestiunea cu deschizi robinetul si incarci buteliile,avand ca si racord un simplu furtun,este prosteala pe fata.Practic,daca faceti un calcul simplu ,veti observa ca de fapt randamentul nu poate fi mai mare decat la motorul cu abur cu 1,2,3 trepte,nepunand la socoteala lucrul mecanic produs pt comprimarea aerului.

Link spre comentariu

O perioada de timp am lucrat la un proiect pentru niste studenti la energetica , se numea formulazero . http://www.formulazero.nl

Le-am poriectat cateva elemente mecanice la cartul respectiv numai ca , din terte motive profesorul lor a decis sa nu mai participe . Nu are rost sa detaliez aici motivele de ordin financiar ale profesorului Coordonator .

 

Se mergea pe ceva celule fuellcell care costau ion jurul a 20.000 EURO .

Ceea ce iarasi nu era o alternativa . Asta era prin 2005 - 2006 . Poate intre timp au mai scazut preturile la jucarii.

Citeam zilele trecute chestii care revolutioneaza acumulatoarele , erau pe undeva prin revistele chip .

Vad ca domeniul asta al cautarii alternativelor la energie este in toi , numai ca , probabil , sunt anumite interese care nu doresc aparitia acestor alternative.

 

Tin minte ca eram ciutanel prin anii 80 iar in revistele cutezatorii si tehnium apareau primele automobile cu panouri fotovoltaice.

Solutiile exista insa sunt tinute bine la catastif si "uitate"! Ca idee , am avut in mana vreo 3 acumulatoare de uz militar . Un sergent care participase la nu stiu ce misiuni in Afganistan venise cu trei acumulatoare de pe US army . Acumulatoare de 12 si 24 V vreo 7A care aveau o durata de viata intre 3 si 6 zile . Cred ca erau ceva zinc aer , nu mai tin minte . Omul a venit prin 2008 .

Stiu doar ca erau verzi si aveau un sigiliu ," pull before usage ". Repet , in 2008 , acumulatoare de 12 si 24 V la vreo 7A amperi . Stiu doarca erau cam cat doua pachete de tigari puse una langa alta in latime si groasa cam la fel. Ma intreba daca ii pot modifica laptopul sa mearga pe acele acumulatoare. Faza e ca nu am apucat sa fac poze sau sa ma uit prea bine la ele ca nu le-a lasat . Deh , le sutise de pe la americani :ras:

Cert e ca solutii exista insa sunt "confidentiale "!

 

Sunt curios sa vadca ii va tine pe ai nostri guvernanti subventia dubla la programul rabla ptr autoturisme hibride sau numai electrice .

La fel cat ia tinut si cu programul Casa Verde ?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări